![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Als de personeelsleden van een jeugdinstelling een 14 jarig meisje niet kunnen bedwingen of overmeesteren dan vraag ik mij af wat die daar lopen doen.
De politie heeft dat goed gedaan, vakkundig opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat dat probleemgezin hier nog doet eigenlijk.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 10 november 2015 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Een storm in een glas water. Ik zie hoegenaamd het probleem niet.
Oorlogvluchtelingen zijn vaak getraumatiseerd en psychologisch onstabiel waardoor ze gevaarlijk agressief uit de hoek kunnen komen. Hopelijk worden de dochters van degenen die verontwaardigd zijn over deze zaak eens verkracht of worden ze zelf eens slachtoffer van geweld van deze figuren. We zullen eens kijken hoe verontwaardigd ze dan zullen zijn.
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Nog wat toeken op haar muil zou beter geweest zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Sommige politici willen misschien een verdovingsgeweer gebruiken ?
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom werd die Syrische zo agressief?
Was de wifi te traag? Waren er bossen in de buurt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar jankt men altijd om de politie maar als het misgaat is het hun schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, eigen tekortkoming op anderen afwentellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Door een kussen wel, maar pampers??
Enfin jeugdinstellingen zullen nog wel agressieve personen tegenkomen zeker, zou men dan telkens de politie bellen, ik weet niet wat de geplogenheden zijn, maar die mensen moeten toch in staat zijn van over die jeugd baas te zijn, ik dacht dat die daarvoor opgeleid waren. Laatst gewijzigd door alberto : 10 november 2015 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 10 november 2015 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is nog een derde mogelijkheid: de bevelen van de politie opvolgen.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Ik ben zelf iemand die in 'de opvoeding' gestaan heeft, dus ik meen te weten waarover ik spreek.
Jongeren van 14 jaar kunnen al (fysiek) stevig uit de hoek komen als ze razend zijn en de stoppen doorslaan. Vergelijk het met een losgeslagen gevangene die alles kapot slaat en overal op klopt wat hij tegenkomt. Dit meisje moest wel geneutraliseerd worden, om zowel verwondingen aan anderen als aan zichzelf te voorkomen. Mijns inziens heeft de politie hier haar werk gedaan, een zeer uitzonderlijke en drastische oplossing, maar wel noodzakelijk. Of ze nu een vluchtelinge is of niet, doet er in feite niet veel toe. Dat meisje moet proberen te functioneren binnen haar leefgroep, punt aan de lijn. Bij een 'Belgisch' meisje zou men overigens hezelfde gedaan hebben. Walgelijk hoe bepaalde 'progressieve' politici, Woutertje - scoutsleider - Van Besientje op kop, er gauw politiek garen uit proberen te spinnen zonder gehinderd te zijn van enige kennis van zaken, ik noem dit platvloers populisme. En natuurlijk vond de VRT weer een of andere geitewollensok die eens achter zijn bureauke van Brussel mocht vandaan komen om zijn idealistische nonsens in 'De Afspraak' te komen verkondigen. Wat hadden die 'verdedigers van de kinderrechten' en poco-polici dan liever gehad: dat het meisje haar gangen mocht gaan en opvoeders, medebewoners of zichzelf ernstig kon verwonden ? Was dat dan volgens hen een respectvolle aanpak ? Drastisch ingrijpen zoals hier is natuurlijk nooit de eerste optie, maar in uitzonderlijke gevallen wel de enige optie. Ik weet ook niet in hoeverre er een time-outruimte beschikbaar was in die instelling, men heeft dat niet overal. Bij ons vroeger was er wel eentje, werd zeer uitzonderlijk gebruikt, maar wel terecht. Als een kleine van 11 jaar zijn polsen wil oversnijden of iemand wil neersteken met een geslepen dolk uit het hout van zijn kleerkast (echt meegemaakt), dan ben je blij dat je zulk kind even kan neutraliseren. Ook al moet je die 11-jarige dan even opsluiten of zelfs tegen de grond leggen. 'Better safe than sorry !' Nogmaals, ik walg van het garen spinnen van sommige politici en 'deskundigen' die totaal niets afweten van de randsituatie in dit specifieke geval ! |
![]() |
![]() |