![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog iemand verbaasd over?
De ideale belastingontvanger in praktijk gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Misschien een teken dat de snelheidslimiet niet zo realistisch is.
Verschillende verkeersorganisaties ijveren er al langer voor om OF de limiet realistischer te stellen OF de weg zo in te richten dat men er automatisch trager rijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen?
Citaat:
http://www.demorgen.be/binnenland/ge...aand-b373fe61/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Maak van die flitskast een brievenbus, zeg er niks over in de media en je flitst 100% van chauffeurs. Toon me één chauffeur die het aankan om in alle zones overal max. 30 km/ te rijden. We zullen die vervolgens een zwarte doos geven gekoppeld aan een GPS en die na enkele maanden eens uitlezen. SanderK heeft het ook gesnapt. Wat me nog het meest verbaasd is dat de Burgemeester er versteld van staat. Hoe ver staat die met zijn voeten in de echte wereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of met 37 kmh al een laagvlieger, ook wanneer er geen kat loopt, wat de tijden toch veranderen. - de eerste vastgelegde algemene snelheidslimiet in de bebouwde kom was 60 kmh, vanaf 1968. - de tweede vastgelegde algemene snelheidslimiet in de bebouwde kom was 50 kmh, vanaf 1 jan 1992. - de derde vastgelegde algemene snelheidslimiet zal in de bbk wslk 30 kmh worden, wslk ergens vanaf 2018, want ze wordt steeds maar uitgebreid, vb: Citaat:
![]() - hopelijk wordt de vierde algemene limiet dan 5 kmh in de echte bebouwde kom. Uiteraard niet voor spoorvoertuigen en voetgangers die gehaast zijn. Electrische voertuigen zullen dan wslk nog gedoogd worden als ze maar stapvoets rijden. Moeten dat toch debielen geweest zijn al die laagvliegers zolang laten vliegen. ![]() Zelfs anno 2015 -in de digitale eeuw- zijn er nog 15 %-vaste 30 kmh-limieten (24/7) op gewestwegen, dus ook als er geen kat loopt: Citaat:
Buiten de bebouwde kom was de eerste snelheidsbeperking 90 kmh maar enkel op de gewone 1+1 wegen, vanaf juli 1971. Al de overige wegen, dus vanaf een ordinaire 2+2 was nog zonder enige limiet, dit ter info.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2015 om 12:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Wagens hebben veel beter remmen dan vroeger. Wagens reageren veel beter dan vroeger. Wagens hebben een veel betere ophanging dan vroeger. Wagens zitten boordevol veiligheidssnufjes.
Maar toch laten ze constant de max. snelheden zakken? Tot een belachelijke 30 km/uur. En rij je dan 30 km/uur dan vlammen de fieters en brommers u langs alle kanten voorbij. Maar toch ropen de meesten nog moordenaar als je voorbij komt gereden. Snelheid bebouwde kom terug naar 60 km/uur. Wagens hebben voorrang op voetgangers en fietsers (geen verspilling meer van remmen en terug gas geven). Op alle andere wegen terug naar 90 km/uur. Autosnelwegen naar 150 km/uur. Maar wel alles wat lichte vracht is begrenzen op 90 km/uur en totaal inhaalverbod. Ook omgebouwde breaks en camionetten. Dus autosnelweg = enkel rechtse baanvak. Verplicht laten invoegen = afremmmen bij verkeer dat van een oprit komt. Afschaffing van het begrip oldtimer. Voor iedereen dezelfde regels en verplichtingen. Moto's ook zwaarder gaan belasten en begrenzen (max. 80PK en 110 km/uur). Geen fiscale aftrek meer. Niet van een fiets, moto, wagen of vrachtwagen. En tenslotte diesel = benzine = 5 euro/liter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan niet alleen worden voorbijgestoken door een fietser maar ook makkelijk worden voorbijgelopen door een athleet ![]() http://www.faqt.nl/recent/mens-kan-6...meter-per-uur/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoeft ook geen verwondering dat die paal nooit in de buurt van het gemeentehuis/politiebureau staat...
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Je kan gerust een paar argumenten opnoemen tegen zone 30, maar dit is er geen van. Je hoort zelf toch ook aan het toerental hoe snel je ongeveer rijdt.
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Alle nieuwe wagens zijn uitgerust met 'zachte' en afgeronde onderdelen vanaf de voorwielen voorwaards. Nu, de echte reden is waarschijnlijk de verkoop doen stijgen van alle onderdelen die bij de minste aanrijding uit elkaar spatten. Het heeft wel het gunstige effect op aanrijdingen met zwakke weggebruikers. Vandaar dat we ook met de wagen wat sneller mogen rijden dan met de stalen bumper modellen van vroeger. Of....is die conclusie onjuist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Mogelijk is daar al onderzoek naar gedaan maar ligt dat ergens onderaan in een schuif. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Voor jou zal het anders aanvoelen dan voor je passagier of een andere bestuurder, maar alleen wat jij als bestuurder voelt, telt. Of schakel gewoon in derde en laat je bollen, probleem opgelost. OK, dat kan wel het geval zijn. Dan nog zou dit geen probleem mogen zijn, tenzij je slecht ziet of een verkeerde kijktechniek hanteert... en daar wringt voor sommige chauffeurs blijkbaar het schoentje.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 12 november 2015 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wagens worden alsmaar beter, motoren zwaarder en zwaarder ...
In mijn wagentje van 12 jaar oud hoor je dat nog als je een bepaalde snelheid aan het rijden bent in de nieuwe wagens niet meer dewelke één en al luxe zijn, geluid, motor, vering ware salons zijn het. Dan valt er eigenlijk niet van te verschieten dat sommige bestuurder(sters) als eens zondigen tegen de regels, het er zich in veel gevallen totaal niet van bewust zijnde. ![]() Toen ik mijn wagen naar de garage bracht voor een onderhoud en een vervangwagen 'kreeg' was het verschil duidelijk merkbaar tegen mijn oude karretje, ik moest echt de snelheidsmeter continue in het oog houden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij een moderne wagen en bij dergelijk lage snelheden is het motorgeluid niet echt meer waarneembaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Schakelen naar derde versnelling is de perfecte garantie om sneller te rijden dan 30 km/u, de meeste auto's zijn ontworpen voor hogere snelheden in derde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik hem in derde zet en mijn pedalen volledig los laat, bolt hij verder tegen 25 km/u. Als ik hem in vierde zet en alles los laat, bolt hij verder tegen 35 km/u (tachograaf snelheid, dus +/- 33 km/u werkelijke snelheid: niet flitsbaar) Ik merk dat dat met de nieuwere auto's waarmee ik af en toe rijd, niet gaat. Als ik ze in derde of vierde zet en geen gas meer geef, gaat de motor na een tijdje sputteren en dreigt hij stil te vallen (ik denk door een lager stationair toerental of door minder kracht op de schakelbak?) Zone 30's vind ik iets minder erg nu ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dat geloof ik niet. Soms komt het op een fractie van een seconde aan en laat het nu net die fractie zijn dat je naar je snelheidsmeter tuurt.
|
![]() |
![]() |