Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2015, 19:26   #9101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De koloniale tijd is voorbij.
Het British Empire is al 100 jaar geleden tot een einde gekomen.
Het American Empire en haar neokoloniale politiek, is met de mislukte oorlogen in het Midden Oosten nu ook ten einde gekomen.
Ook gaat het voor Rusland gelden ,dat de satelliet landen de Russische heerschappij niet meer accepteren.
Het landjepik van Poetin in Georgie ,Moldavië en de Oekraïne zijn de laatste stuiptrekkingen geweest.
De koloniale tijd is helemaal niet voorbij, de voormalige koloniale machten hebben nog steeds veel macht en invloed in die landen. En de economische orde die ze gecreëerd hebben in die landen bestaat nog steeds.

Verschil is dat de verschillende volkeren van de Sovjet-Unie op voet van gelijkheid leefden, zonder grote verschillen in levensstandaard. Dat kun je niet zeggen van de westerse koloniale rijken.
Sovjet-nostalgie bestaat evengoed in Georgië, Kyrgyzstan, Tajikistan, etc. als in Rusland. En de etnisch Russische minderheden zullen niet zomaar ophouden te bestaan. Daarenboven werkt een groot deel van de bevoking van die landen in Rusland, en kijken de meeste liever naar de Russische tv dan naar eigen media.
Als er al iets veranderd is de laatste jaren, dan is het de toename van Russische invloed in die landen. Georgië is mislukt, en Oekraïne is op weg een mislukking van epische proporties te worden. Zelfs het westen heeft Oekraïne al onofficieel afgeschreven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 01:47   #9102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Alle opiniepeilingen (zie boven) geven aan dat de meerderheid in Oekraïne, Rusland, Litouwen, etc. vinden dat er nu meer veel corruptie is dan toen.

Uw vrouw, als ze al bestaat, komt uit een nest van Oekraïense nazi-collaborateurs hebt U in het verleden eens laten ontvallen.
Nu zegt U dat ze uit Kiev komt maar vorig jaar kwam ze nog uit Slavyansk, zei U in dezelfde draad...

Overigens, off topic, ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen en dus een importbruid uit Oekraïne uit de catalogus heeft gekozen, profiterend van de armoede van die meisjes en vrouwen.
Uw niveau van discussiëren is walgelijk. Uw persoonlijke aanvallen zijn degoutant. Helemaal in de lijn van de rest van uw betoog. Namelijk waardeloos.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 05:38   #9103
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw niveau van discussiëren is walgelijk. Uw persoonlijke aanvallen zijn degoutant. Helemaal in de lijn van de rest van uw betoog. Namelijk waardeloos.
Hierboven zei hij dat z'n vrouw uit Slavyansk kwam, nu komt ze uit Kiev...
Als je je vrouw als argument begint te gebruiken, moet je consistent zijn, en tegen wat kritiek kunnen...
Ik baseer mij op feiten die nagetrokken kunnen worden.
Ik heb natuurlijk ook persoonlijke ervaring in die landen, maar ik weet dat dat waardeloos is in discussies omdat het niet na te trekken valt.
Waardeloos zijn argumenten die op los zand gebaseerd zijn, en tegengesproken worden door de feiten, zoals die van U en parcival. Zoals "Yanukovich de moordenaar en dictator".

Dit is een politieke discussie en in de politiek kan het er hard aan toegaan, parcival aarzelt ook geen moment om het hard en persoonlijk te spelen. Wel, als je dat doet, moet je weten dat ik dat OOk kan, maar dan wel met betere argumenten, ondersteund door feiten. Tussen haakjes, de catalogusbruiden in Oekraïne is een echt probeem.

http://www.kyivpost.com/content/life...ry-401740.html
Oud 12 november 2015, 09:58   #9104
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hierboven zei hij dat z'n vrouw uit Slavyansk kwam, nu komt ze uit Kiev...
Als je je vrouw als argument begint te gebruiken, moet je consistent zijn, en tegen wat kritiek kunnen...
IS dit 'kritiek?? ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen Volgens mij is dat een persoonlijke aanval. U mag hier altijd uw foto posten en dan kunnen we eens oordelen over uw uiterlijk.
Citaat:
Ik baseer mij op feiten die nagetrokken kunnen worden.
Is dit een feit dat u nagetrokken hebt? ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen
Citaat:
Ik heb natuurlijk ook persoonlijke ervaring in die landen, maar ik weet dat dat waardeloos is in discussies omdat het niet na te trekken valt.
Ik kom ook in de Baltische staten en in Rusland en ik net de tegenover gestelde ervaringen als u. Bovendien ken ik 2 Oekraïners, 1 van elke kant. En afgaande op wat die mij vertellen is uw betoog nonsens.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 12 november 2015 om 10:02.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:30   #9105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

geertvdb

Citaat:
IS dit 'kritiek?? ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen
Het is er misschien wat over, maar dat is mijn vorm van humor, zeg ik ook tegen vrienden die met Oekraïense, Kirgizische, Thaise of Russische getrouwd zijn.

Citaat:
Volgens mij is dat een persoonlijke aanval. U mag hier altijd uw foto posten en dan kunnen we eens oordelen over uw uiterlijk.
Moest ik met een ex-sovjet meisje getrouwd zijn, zou ik net hetzelfde zeggen over mezelf, ongeacht uiterlijk. Ik ben overigens met een zwarte, dus ben ik misschien ook wel een lelijke vent die geen Belgische kan krijgen. (of zich toch niet wil onderwerpen aan de grillen van veel Belgische vrouwen).
Het is verdacht hoeveel Belgische en westerse mannen een vrouw zoeken buiten het Westen. Houellebecq heeft daar een interessant boek over geschreven. Oekraïne staat daar natuurlijk al jaren voor bekend, het is arm en heeft miljoenen mooie, blanke vrouwen die uit de armoede en van hun gewelddadige, alcoholistische mannen willen ontsnappen. Rusland wat minder nu het al een tiental jaar economisch beter gaat...

https://www.youtube.com/watch?v=8qsThUEiwRo

Ze spreken niet eens Russisch, hebben een tolk nodig, maar voor 4000 $ kan er veel...

Citaat:
Is dit een feit dat u nagetrokken hebt? ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen Ik kom ook in de Baltische staten en in Rusland en ik net de tegenover gestelde ervaringen als u. Bovendien ken ik 2 Oekraïners, 1 van elke kant. En afgaande op wat die mij vertellen is uw betoog nonsens
Dat zal dan wel zeker... Alles dat ik hier schrijf wordt met referenties ondersteund. Ik ken ook veel Oekraïeners, en allemaal hebben het nu helemaal gehad met dit regime. Die uit Odesa en Donetsk waren tegen Maidan en het regime sinds het prille begin, zelfs die uit Lviv waren niet echt entousiast over de "banderovtsi"

Laatst gewijzigd door tomm : 12 november 2015 om 10:43.
Oud 13 november 2015, 12:10   #9106
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel verdienen Oekraïense ministers, 260$ per maand of 50000 $ per maand?
Volgens Poroshenko 260$, volgens een adviseur van de regering die ontslag nam wegens wantoestanden, 50000$. (zonder uiteraard het corruptie geld mee te tellen) 260$ is een normaal maandloon in de hoofdstad Kiev.

http://www.kyivpost.com/content/ukra...60-401962.html

Laatst gewijzigd door tomm : 13 november 2015 om 12:38.
Oud 22 november 2015, 08:56   #9107
cato

Standaard

Een aanslag op de Krim

citaat vk:
Noodtoestand op de Krim na 'opgeblazen' elektriciteitsmasten

Op de Krim is de noodtoestand uitgeroepen nadat in de nacht van zaterdag op zondag de elektriciteit massaal is uitgevallen. Hoogspanningsmasten in Oekraïne die het schiereiland van stroom voorzien, zijn volgens het Russische staatspersbureau TASS opgeblazen.

Door: Redactie 22 november 2015, 07:24

De vier masten staan in de havenstad Cherson op het Oekraïense vasteland. Twee zouden het sinds vrijdag al niet meer doen nadat een explosie had plaatsgevonden. De directeur van een energiebedrijf op de Krim zegt dat het hele schiereiland zonder stroom zit. Bijna twee miljoen mensen zitten daardoor in het donker.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 08:57   #9108
cato

Standaard

Een aanslag op de Krim

citaat VK

Noodtoestand op de Krim na 'opgeblazen' elektriciteitsmasten

Op de Krim is de noodtoestand uitgeroepen nadat in de nacht van zaterdag op zondag de elektriciteit massaal is uitgevallen. Hoogspanningsmasten in Oekraïne die het schiereiland van stroom voorzien, zijn volgens het Russische staatspersbureau TASS opgeblazen.

De vier masten staan in de havenstad Cherson op het Oekraïense vasteland. Twee zouden het sinds vrijdag al niet meer doen nadat een explosie had plaatsgevonden. De directeur van een energiebedrijf op de Krim zegt dat het hele schiereiland zonder stroom zit. Bijna twee miljoen mensen zitten daardoor in het donker.

De Russische minister van Energie kon niet bevestigen wat de massale stroomstoring heeft veroorzaakt, maar volgens Russische media zijn de hoogspanningsmasten opgeblazen door Oekraïense nationalisten.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...sten~a4192349/

Laatst gewijzigd door cato : 22 november 2015 om 08:59.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 14:02   #9109
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De Russische minister van Energie kon niet bevestigen wat de massale stroomstoring heeft veroorzaakt, maar volgens Russische media zijn de hoogspanningsmasten opgeblazen door Oekraïense nationalisten.
Blijkbaar houden die niet erg van hun voormalige landgenoten in De Krim, aangezien ze geen probleem hebben met collectief straffen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 15:16   #9110
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar houden die niet erg van hun voormalige landgenoten in De Krim, aangezien ze geen probleem hebben met collectief straffen.
Het zijn nog altijd hun landgenoten, wat rusland en een handvol poedels ook mogen beweren. En die liggen nu onder de knoet natuurlijk, je kan dit vergelijken met een massale gijzelings-actie door rusland, hoewel vrij velen leiden aan een extreem stockholmsyndroom wellicht.

Dit is dan het soort shock-effect waarmee sommigen hopen die gijzeling te beeindigen.
Vreemd dat het nog zo lang geduurd heeft in feite.....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 15:53   #9111
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het op sommige vlakken met hem eens, op andere niet, dat maakt mij geen mak lammetje. Nu zou ik graag eens weten op welke vlakken U de Amerikaanse buitenlandse politiek op de korrel neemt, of bent U een mak lammetje?
Jij steunt zijn agressieve 19e eeuwse nationalistische imperialistische politiek en wringt je in allerlei bochten om alles wat krom is recht te praten. Daar gaat het om. Ik daarentegen laat mij niet blind leiden door een ideologie.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2015, 15:02   #9112
parcifal
Banneling

Standaard

Ondertussen in Crimea : koken op houtvuurtjes in openlucht , verlichting met kaarsen, gaarkeukens voor ouderen en hulpbehoevenden en enkel televisie/radio/wifi/gsm op een paar hotspots.

Mooie fotoreeks van Ilya Varlamov op : http://varlamov.ru/1524907.html

De brug die Putin beloofde naar Crimea vanaf het russisch vasteland vordert ondertussen maar matig....

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 november 2015 om 15:10.
Oud 27 november 2015, 15:09   #9113
parcifal
Banneling

Standaard

2

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 november 2015 om 15:10.
Oud 28 november 2015, 22:13   #9114
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.politico.eu/article/coal-...-putin-turkey/

Die hoogspanningslijnen die....euh....omvielen zijn om allerlei....euhm....technische redenen.... nog niet gerepareerd geraakt
We moeten ons geen illusies maken,de Oekrainse overheid zal geen enkele haast maken om die pilonen weer te repareren en de electriciteitsleveringen aan de Krim weer te garanderen.

Nu de Russische economie steeds erger sputtert en Rusland in de Syrische kwestie wel erg veel hooi op de vork schijnt te nemen kunnen de Oekrainers,inmiddels al gehard door rampspoed en armoede,veel assertiever gaan optreden.

Oekraine is nog voor ongeveer 30% afhankelijk van directe Russische gasleveringen,nu deze afgesneden zijn op bevel van het Kremlin doet dat wel pijn,maar de Oekrainers zijn al gewend in energie-armoede te leveren.

Verder is Oekraine nog niet zelfvoorzienend in koolvoorziening voor zijn steenkoolcentrales,maar dat schijnt eerder een technische kwestie te zijn mbt tot aanpassingen om steenkool uit andere gebioeden te kunnen verwerken...wordt aan gewerkt..

Er zijn ook indikaties van een soort tegenbeweging op de Krim van Tataren en etnische Oekrainers,geen verwaarloosbaar deel van de bevolking,dat de Krim terug bij Oekraine wil.

Als er voor de ganse Krim-bevolking sprake zal zijn van achteruitgang van de levensstandaard sedert ze zich aansloten bij de Russische federatie kan die "beweging" plots snel groter worden....Temeer daar etnische Russen zich wettelijk/juridisch geen zorgen (meer) moeten maken in Oekraine...
(Ze mogen zich onderhand meer en meer zorgen beginnen maken in Rusland zelf, onder Tsaar Putin)

Voor het Kremlin kan het ondertussen wel eens steeds moeilijker uit te leggen zijn aan de algemene Russische bevolking dat de "goudvisjes van de Krim" beter levensomstandigheden verdienen dan elders wegens de "strategische omstandigheden" (extra ligplaatsen voor de Zwarte-Zee vloot)

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2015 om 22:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 13:33   #9115
parcifal
Banneling

Standaard

28 november : herdenking van de Holodomor waarbij Moskou een artificiele hongernood heeft gecreerd waarbij miljoenen Oekraieners stierven.
Bedoeling toen was uiteraard vergemakkelijken van gedwongen collectivisatie van prive-landbouwgronden en eigendommen en de weerbarstige oekraieners volledig onder het russische juk krijgen.

De methodes zijn ondertussen lichtjes veranderd, de mentaliteit niet.

Oud 3 december 2015, 14:31   #9116
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Rusland start met de levering van elektriciteit aan het schiereiland van de Krim via het Russische vasteland. BRON

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kerch_straight.png‎
Bekeken: 776
Grootte:  303,9 KB
ID: 100836  

Oud 3 december 2015, 17:41   #9117
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland start met de levering van elektriciteit aan het schiereiland van de Krim via het Russische vasteland.
Ongetwijfeld heeft Putin zelf eigenhandig de kabels gelegd vanop waterski's getrokken door dolfijnen.
Het is enkel wachten op de fotoreportage op RT en Sputniknews.

Deze foto van het plechtige "aansluitmoment" is alvast opgedoken:

Oud 14 december 2015, 02:42   #9118
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij steunt zijn agressieve 19e eeuwse nationalistische imperialistische politiek en wringt je in allerlei bochten om alles wat krom is recht te praten. Daar gaat het om. Ik daarentegen laat mij niet blind leiden door een ideologie.
De overgrote meerderheid op de Krim wil zich bij Rusland aansluiten, en haat het regime dat illegaal aan de macht kwam en de democratisch verkozen president verjaagde, is dat "agressieve 19de eeuwse nationalistische imperialistische politiek"?
De invasie van Irak of Libië doet mij veel meer denken aan "agressieve 19de eeuwse nationalistische imperialistische politiek".
Oud 14 december 2015, 02:45   #9119
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ondertussen in Crimea : koken op houtvuurtjes in openlucht , verlichting met kaarsen, gaarkeukens voor ouderen en hulpbehoevenden en enkel televisie/radio/wifi/gsm op een paar hotspots.

Mooie fotoreeks van Ilya Varlamov op : http://varlamov.ru/1524907.html

De brug die Putin beloofde naar Crimea vanaf het russisch vasteland vordert ondertussen maar matig....

De brug komt er en de sabotage door het regime in Kiev maakt dat regime nog gehater dan het al was. Ondertussen zijn de lonen en de pensioenen in de Krim verschillende keren hoger dan in Oekraïne. Ik denk dat je lang zal moeten zoeken voor je een Krim-bewoner zal vinden die terug wil.
Oud 14 december 2015, 02:50   #9120
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.politico.eu/article/coal-...-putin-turkey/

Die hoogspanningslijnen die....euh....omvielen zijn om allerlei....euhm....technische redenen.... nog niet gerepareerd geraakt
We moeten ons geen illusies maken,de Oekrainse overheid zal geen enkele haast maken om die pilonen weer te repareren en de electriciteitsleveringen aan de Krim weer te garanderen.

Nu de Russische economie steeds erger sputtert en Rusland in de Syrische kwestie wel erg veel hooi op de vork schijnt te nemen kunnen de Oekrainers,inmiddels al gehard door rampspoed en armoede,veel assertiever gaan optreden.

Oekraine is nog voor ongeveer 30% afhankelijk van directe Russische gasleveringen,nu deze afgesneden zijn op bevel van het Kremlin doet dat wel pijn,maar de Oekrainers zijn al gewend in energie-armoede te leveren.

Verder is Oekraine nog niet zelfvoorzienend in koolvoorziening voor zijn steenkoolcentrales,maar dat schijnt eerder een technische kwestie te zijn mbt tot aanpassingen om steenkool uit andere gebioeden te kunnen verwerken...wordt aan gewerkt..

Er zijn ook indikaties van een soort tegenbeweging op de Krim van Tataren en etnische Oekrainers,geen verwaarloosbaar deel van de bevolking,dat de Krim terug bij Oekraine wil.

Als er voor de ganse Krim-bevolking sprake zal zijn van achteruitgang van de levensstandaard sedert ze zich aansloten bij de Russische federatie kan die "beweging" plots snel groter worden....Temeer daar etnische Russen zich wettelijk/juridisch geen zorgen (meer) moeten maken in Oekraine...
(Ze mogen zich onderhand meer en meer zorgen beginnen maken in Rusland zelf, onder Tsaar Putin)

Voor het Kremlin kan het ondertussen wel eens steeds moeilijker uit te leggen zijn aan de algemene Russische bevolking dat de "goudvisjes van de Krim" beter levensomstandigheden verdienen dan elders wegens de "strategische omstandigheden" (extra ligplaatsen voor de Zwarte-Zee vloot)
zoals ze in het Engels zeggen "you don't have a clue". Ten eerste zijn ook de meeste etnisch Oekraiense en Tataarse Krim-inwoners volledig gerussificeerd, ten tweede zijn de pensioenen en lonen op de Krim nu minstens dubbel zo hoog als in Oekraïne.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be