Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2015, 00:36   #1101
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale heb het eens bekeken, wist niet dat je versies hebt in functie van rijberijk en dat je viertal motorisaties hebt...

opties die ik niet direct zie staan.

verwarmbare zetels met lendensteuntjes luchtkussentjes
ledverlichting grootlichten
split airco
attention assist
verkeersbordherkenning
nachtzicht
Ogen open doen Paul

aja simpele dingen zijn serie, wat denk je wat die 17" Ipad alles kan sturen?

Maar het kan zijn dat veel seriedingetjes niet op die website staan.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 00:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 02:22   #1102
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Om te besluiten : je hebt tesla aanhangers die op alle manieren willen aantonen dat ze met een wagen rijden die straffer is dan de uitvinding van het wiel zelf. En je hebt de petrolheads -zoals we genoemd worden- die nog plezier aan het rijden beleven. Een liter meer of minder, 100 of 500 gr uitstoot, een optielijst om zoals in een snoepkraam uit te kiezen (FO dus maar nemen), wagens die soms wel eens in waarde durven stijgen ... Het zullen dus twee verschillende soorten ras zijn. Het groen teslaras en het olieras

PS : om op je vorige vraag te beantwoorden. Kijk eens wat de prijzen van de Porsche 928 aan het doen zijn. Pijlsnel aan het sijgen. Zelfs een 924, 944 en 968 gaan terug omhoog. Buiten de wrakken, die zullen blijven staan. Zelfs de lelijke 996 (911 van 1998 tot 2004) begint terug te stijgen. Om nog een voorbeeld te geven : in 2012 kocht een vriend een tweedehands 997 GT3. Mooie wagen voor 60000 euro. De eigenaar was blij dat hij er nog zoveel voor kreeg. Afgelopen zomer is die terug verkocht voor 90000 euro. Drie jaar dagelijks mee gereden en buiten onderhoud geen euro kosten aan geweest. En hij is stom geweest want nu gaan ze al +120000 euro. En de 993 turbo : die zal binnen enkele jaren ook +200000 euro gaan.

In Nederland in de Porsche garage : Porsche 997 GT2RS. Nieuw verkocht voor 250000 euro (ik dacht in 2011). Staat daar nu terug te koop voor 550000 euro. Dus misschien een raad : nu nog is een aankoop van bepaalde Porsche's een gouden zaak. De 991 GT3RS was 220000 euro (full option). BIV, eerste jaar rijbelasting en omnium was bijna 20000 euro. Hoogste bod momenteel is 280000 euro (en staat niet te koop of zo). Binnen 10 jaar = onbetaalbaar geworden

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 13 november 2015 om 02:24.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:36   #1103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Om te besluiten : je hebt tesla aanhangers die op alle manieren willen aantonen dat ze met een wagen rijden die straffer is dan de uitvinding van het wiel zelf. En je hebt de petrolheads -zoals we genoemd worden- die nog plezier aan het rijden beleven. Een liter meer of minder, 100 of 500 gr uitstoot, een optielijst om zoals in een snoepkraam uit te kiezen (FO dus maar nemen), wagens die soms wel eens in waarde durven stijgen ... Het zullen dus twee verschillende soorten ras zijn. Het groen teslaras en het olieras

PS : om op je vorige vraag te beantwoorden. Kijk eens wat de prijzen van de Porsche 928 aan het doen zijn. Pijlsnel aan het sijgen. Zelfs een 924, 944 en 968 gaan terug omhoog. Buiten de wrakken, die zullen blijven staan. Zelfs de lelijke 996 (911 van 1998 tot 2004) begint terug te stijgen. Om nog een voorbeeld te geven : in 2012 kocht een vriend een tweedehands 997 GT3. Mooie wagen voor 60000 euro. De eigenaar was blij dat hij er nog zoveel voor kreeg. Afgelopen zomer is die terug verkocht voor 90000 euro. Drie jaar dagelijks mee gereden en buiten onderhoud geen euro kosten aan geweest. En hij is stom geweest want nu gaan ze al +120000 euro. En de 993 turbo : die zal binnen enkele jaren ook +200000 euro gaan.

In Nederland in de Porsche garage : Porsche 997 GT2RS. Nieuw verkocht voor 250000 euro (ik dacht in 2011). Staat daar nu terug te koop voor 550000 euro. Dus misschien een raad : nu nog is een aankoop van bepaalde Porsche's een gouden zaak. De 991 GT3RS was 220000 euro (full option). BIV, eerste jaar rijbelasting en omnium was bijna 20000 euro. Hoogste bod momenteel is 280000 euro (en staat niet te koop of zo). Binnen 10 jaar = onbetaalbaar geworden
ja dat is speculeren gewoon met auto's, ik hang het liever aan iets anders;.

Kijk, een auto voor mij is iets om mee te rijden gewoon... hijgaat snel genoeg en doet genoeg wat hij moet doen. Dus meer heb ik echt niet nodig ik rij 5000km per jaar

Jij hebt daar geen glazen bol voor volgens mij, want je kunt niet weten op voorhand waarom die porsch nu zou stijgen in waarden, er zijn er volgens mij evenveel die dalen in waarde. En zoals je zelf zegt tenzij ze allemaal eindigen als schroot en zo de zeldzaamheid bepaald wordt door het aantal auto's dat eindigt in de schredder.

Nu ik moet toegeven het zijn uitzonderlijke wagens maar nu eens gewoon wat economie voor de normale mensen

Een basisauto kost 12.000euro
Een eenvoudig economisch principe ooit eens gelezen in een boek op een cruise is doe je alles x5 dan heb je de maximumwaarde ongeveer dat je moet geven voor een voorwerp. AL dat meer is, is 'lucht' Dus 60.000euro is het maximum voor mij, eenvoudige wiskunde hé.
Nog eenvoudiger, ik geef ongeveer iets rond het gemiddelde, dus een auto van 55.000euro in jonge occasie voor 35.000 vind ik dan goed. Waarom, doodeenvoudigweg ik krijg daar het beste voor een gemiddelde prijs. Mijn winst is die 20.000 en ik vertrek al met winst terwijl jij moet wachten.

Nog beter, ik rij die auto op, gedurende 15jaar en die zakt dan naar 5.000euro waarde. Ik verlies dus 30.000 in 15 jaar en die auto kost mij dan netto 2.000 per jaar. Is een prikje hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 november 2015 om 08:40.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:51   #1104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sommige auto's gaan als waanzinnig hoog in de verkoop.
Nu wel met de opmerking: waarde is zeker niet hetzelfde als wat de koper er voor geeft.
Velen blijven simpelweg jaren te koop zonder een koper te vinden.

Komt er bovenop dat nu iedereen zijn oude roestige oldtimer hoog inschat.
En die verkopen niet.

Maar porsche als er een RS achter staat...is stijgend.
924 en 928 is nu nog goedkoop.
Maar geef ze nog eens 20 jaar?
Uitgezonderd de dikke geplamuurde over de gaten roest dan.

Zeer veel slecht gerestaureerde en dat aantal groeit ook pijlsnel.
Maar die worden waardeloos.
Oud 13 november 2015, 10:04   #1105
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te besluiten : je hebt tesla aanhangers die op alle manieren willen aantonen dat ze met een wagen rijden die straffer is dan de uitvinding van het wiel zelf. En je hebt de petrolheads -zoals we genoemd worden- die nog plezier aan het rijden beleven.
Ik heb onlangs mijn buur (een Panamera-rijder) eens meegenomen voor een ritje. Je had zijn gezicht moeten zien toen die uitstapte! Letterlijk: "Nu weet ik pas wat rijplezier betekent"... I rest my case
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 10:15   #1106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan van vele oldtimers wel weten hoe ze gaan stijgen.
En welke gaan zakken.
Oud 13 november 2015, 10:27   #1107
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
I rest my case
Op basis van een uitspraak van uw buurman?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 12:06   #1108
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even relaas, halftime...

Dat dit topic over E-auto´s, met ondertussen meer als 1100 reacties, zo lang actueel blijft had ik al gevreesd toen ik eraan begon, maar dan in positieve zin.

Het heeft in dit themafora mobiliteit_ met grote voorsprong de meeste reacties, ook veel interessante, ook een bestuurder van een E-wagen die zijn ervaring brengt, en wslk nog andere die nu meer over E-wagens weten.

Al is het maar het eerste decennium waar de E-wagen echt wereldwijd doorbreekt, zelfs al meer doorbreekt als indertijd de wagens op LPG, om een vb. specifiek voor België te geven.

Waarom ?

Ik en zeker vele anderen weten dat de meeste mensen veranderingen slecht kunnen verdragen.

Enkele redeneringen die men zo ervaart...

- een (verstokte) "turbodieselrijder" zal ondanks de inmiddels goede turbobenzines eerder zelden omstappen op een veel milieuvriendelijkere benzine, dikwijls wil hij/zij het zelfs niet geloven dat er zulle benzines echt bestaan.
Ook hebben de meeste dieselrijders - zeker 3/4 ervan - al helemaal geen diesel meer nodig, toch gaan ze zelden veranderen omdat ze geen verandering kunnen verdragen. Daardoor, en de overheid is daar mee schuldig aan, is BE een recorddieselland geworden dat nu met de extra-fijnstof en NOx opgescheept zit, en ja daarvoor kreeg ze wat minder-CO2 in de plaats, maar ook dat geldt al een heel tijdje niet meer.

- anderzijds "een benzinerijder" -die in de regel veel milieubewuster is- zal zich toch eerder overwegen (of heeft mss al ooit een lpg-wagen gehad) naar een alternatief als benzine-hybride, of CNG of nu Electrische wagen te informeren, om te kijken en zelfs aan te schaffen, zelfs al zijn er nog te weinig CNG-tankstations. Maar ook daar is de overheid nalatig.

Tja dan kan men nog de vraag stellen aan de constructeurs (die willen natuurlijk vooral het geld), die dat natuurlijk blijven uitbuiten, en hun "diesel-investeringen" zolang mogelijk willen laten renderen, al heeft dat nu een serieuze demper gekregen bij personenwagens, ook de nieuwe normen en testnormen zijn weinig hoopvol.
Eenvoudig, omdat er nog vraag naar diesel is, zo werkt de markt nu eenmaal...
Het is toch zo gemakkelijk om iemand alweer een diesel aan te praten, zeker als die persoon al jarenlang diesel reed en niets anders als diesels kent.
De typische dieselrijder zal enkel de weinige voordelen eruitpikken en zal van de nadelen niets willen weten, het verbruik is idd minder maar enkel in liter niet in CO2, het rijbereik is daardoor meer maar ook dat gebruiken ze quasi nooit enz...
Hij kent dat soort wagen nog en die nieuwe gaat weer iets krachtiger en iets zuiniger zijn (denkt die onwetende klant... of wordt hem wijsgemaakt...)

Het zal al moeilijker zijn om hem een zuinige benzine of benzinehybride aan te praten en zeker geen CNG of een EV, want hij/zij kent die dingen helemaal niet en blijft liever onwetend...

Nog iemand die zulke ervaringen kent uit zijn omgeving ?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 12:11.
Oud 13 november 2015, 13:08   #1109
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Micele
ik zou nog de eerste zijn om te veranderen, maar ik wacht gewoonlijk tot de 'hete patat' weg is. Dus concreet hype is weg en het wordt een commodity. Mensen kochten in de jaren '80 een PC, en IBM verhoogde zijn prijs in het begin... toen kwamen er goeie klonen, ik kocht met plezier zo'n kloon.

Dus ik persoonlijk ben nogal een 'early adopter' maar ik ga geen dingen kopen die nog in de 'hype faze' zitten. gewoon geduldig wachten en als de hype wat voorbij is, en de prijs wordt vergelijkbaar met de prijs van een gewone wagen koop ik met plezier een elektrische wagen.

Ik heb al uitgebreid zitten kijken op autoscoot naar de tweedehandsprijzen van elektrische voertuigen, en ben ervan overtuigd dat het een van de beste dingen is die ik kan kopen. Maar, en dat houdt mij tegen, dan zonder dat contract voor de batterij. Ofwel zoek ik een batterij bij een batterijleverancier waarmee ik de wagen kan doen rijden, mits dat de kostprijs van die batterij dus bvb betaalbaar is, bvb 1000euro voor 20-50kWh Meer moet dat niet kosten

Kijk Prius kwam op de markt en de batterij koste toen 3000euro, na 5 jaar koste die batterij nog 300euro. Nochthans vind je dus nergen sdie batterij in de handel... laat staan aan die prijs. Zie artikel
http://www.forbes.com/sites/tonybrad...ds-of-dollars/

Die 3000euro is goed natuurlijk om te staan zeggen tegen U je mag de batterij huren voor 100euro per maand, bij de meeste elektrische wagens, terwijl zo'n batterij bij lange niet die prijs kost;..

tenzij jij natuurlijk slimmerik mij haarfijn kunt vertellen waar ik die batterij kan vinden. Nu soweiso is de batterij van Tesla in de eerste faze een kloef van 10.000 euro

Dus inderdaad niet iedereen reageert op dezelfde manier... Daarover gaat het

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 november 2015 om 13:15.
Oud 13 november 2015, 13:15   #1110
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al uitgebreid zitten kijken op autoscoot naar de tweedehandsprijzen van elektrische voertuigen, en ben ervan overtuigd dat het een van de beste dingen is die ik kan kopen. Maar, en dat houdt mij tegen, dan zonder dat contract voor de batterij. Ofwel zoek ik een batterij bij een batterijleverancier waarmee ik de wagen kan doen rijden, mits dat de kostprijs van die batterij dus bvb betaalbaar is, bvb 1000euro voor 20-50kWh Meer moet dat niet kosten
Je bent serieus aan ´t overdrijven Paul, kijk eens wat bvb een 400 Wh accu voor een electrische fiets kost.

Ik begrijp je redenering ook niet goed een fossiele wagen waarvan de motor stuk gaat zal ook wel 5000-20.000 euro moeten ophoesten voor een nieuwe motor.

Citaat:
Die 3000euro is goed natuurlijk om te staan zeggen tegen U je mag de batterij huren voor 100euro per maand, bij de meeste elektrische wagens, terwijl zo'n batterij bij lange niet die prijs kost;..
Je weet toch hopelijk waarom

Citaat:
tenzij jij natuurlijk slimmerik mij haarfijn kunt vertellen waar ik die batterij kan vinden. Nu soweiso is de batterij van Tesla in de eerste faze een kloef van 10.000 euro
Zal meer als 10.000 euro zijn. Maar wat is jouw probleem als Tesla 8 jaar garantie geeft met onbeperkte kms ?
Oud 13 november 2015, 13:22   #1111
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bent serieus aan ´t overdrijven Paul, kijk eens wat bvb een 400 Wh accu voor een electrische fiets kost.

Ik begrijp je redenering ook niet goed een fossiele wagen waarvan de motor stuk gaat zal ook wel 5000-20.000 euro moeten ophoesten voor een nieuwe motor.

Je weet toch hopelijk waarom

Zal meer als 10.000 euro zijn. Maar wat is jouw probleem als Tesla 8 jaar garantie geeft met onbeperkte kms ?
Micele:
1° ik geef niet meer dan 60.000euro voor een auto, heb het enkele posts haan Porsche uitgelegd. 12K voor een basiswagen x 5 = 60K
2° Ik ga met plezier een frisse occasie kopen met 20K korting. Betaal ik 35K ipv 55K en heb ik een topwagentje met weinig verbruik, en lage inschrijvingstaks, en met een prima motortje, met een zalige wegliggine, heerlijke acceleratie, sublieme opties, bloedmooie afwerking... Dus een topwagentje... want inderdaad vanaf 60K betaal je fantasie. Dus zo'n wagentje 1 jaar oud kopen voor 35K is voor mij een prima deal, want ik rij nauwelijks 5000km per jaar. Die 5000km betekent ook dat ik 20 jaar kan rijden met een auto... Dat maakt mijn auto goedkoop op die manier dat hij kwasi nooit verslijt

3° micele een diesel gaat niet stuk de eerste 300.000km... Alle diesels die ik ken in de familie rijden allemaal moeiteloos boven de 150.000km en meer...
Een diesel die 1800rpm aan 130km/u maakt gaat gewoon dubbel zo lang mee dan een kleinere diesel die 3000rpm aan 130km/u doet.

Je hebt meer kans dat uw batterij dood is aan 100.000km dan dat uw motor stuk is...
Oud 13 november 2015, 14:09   #1112
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Micele:
1° ik geef niet meer dan 60.000euro voor een auto, heb het enkele posts haan Porsche uitgelegd. 12K voor een basiswagen x 5 = 60K
Je zal dan zeker iets vinden bij de Tesla Model 3 modellen/versies die einde 2017 uitkomt, Europa wslk vanaf 33.000 € naargelang dollarkoers.
Die zal dus zoveel kosten als een BMW 3 serie.
Het Tesla model 3 zal ook gebruik mogen maken van de gratis Superchargers, ook dat is hier allemaal al gepost.

Citaat:
2° Ik ga met plezier een frisse occasie kopen met 20K korting.
Tja ik had op onze nieuwe auto van 20k compleet naar mijn keus ook ~ 3k korting in 2012, en betaalde dus 17k.

Veel geluk dan als je die korting kunt krijgen, maar wslk zit jij in een veel duurdere prijsklasse. Er is zeker niets mis met een goede occasie, maar je moet ook iets vinden dat je aanstaat, en van de garantie (soms helemaal geen) en van meer risico op pannes dat neem je dan gewoon, daarvoor betaal je ook veel minder.

Citaat:
Betaal ik 35K ipv 55K en heb ik een topwagentje met weinig verbruik, en lage inschrijvingstaks, en met een prima motortje, met een zalige wegliggine, heerlijke acceleratie, sublieme opties, bloedmooie afwerking... Dus een topwagentje... want inderdaad vanaf 60K betaal je fantasie. Dus zo'n wagentje 1 jaar oud kopen voor 35K is voor mij een prima deal, want ik rij nauwelijks 5000km per jaar. Die 5000km betekent ook dat ik 20 jaar kan rijden met een auto... Dat maakt mijn auto goedkoop op die manier dat hij kwasi nooit verslijt
Idd volledig akkoord met amper 5000 km/jaar mag je zeker niet meer uitgeven, eerder minder.

Citaat:
3° micele een diesel gaat niet stuk de eerste 300.000km... Alle diesels die ik ken in de familie rijden allemaal moeiteloos boven de 150.000km en meer...
Een diesel die 1800rpm aan 130km/u maakt gaat gewoon dubbel zo lang mee dan een kleinere diesel die 3000rpm aan 130km/u doet.
Je maakt jezelf weer wat wijs, een vergelijkbare benzine gaat zeker evenlang mee, en sinds wanneer is dat nu een argument voor een diesel ?

Onze vorige benzine haalde 300.000 km een 1300 cctje, en we kregen er nog serieus geld voor (bij aankoop van een 6 maand directiewagen).

De tijden dat een diesel veel minder koppel en veel minder pk´s hadden dan een benzine per cc is al een heel tijdje geleden hoor, natuurlijk gingen in de 70-80´s toen de diesels langer mee, no problem.

Citaat:
Je hebt meer kans dat uw batterij dood is aan 100.000km dan dat uw motor stuk is...
En dat zuig je nu even uit uw duim. Een Tesla geeft 8 jaar garantie en ONBEPERKTE kilometers (natuurlijk binnen die 8 jaar). Rij je er 25.000 mee ben je al 200.000 km safe. Lijkt me een redelijke goede deal.
Een Tesla zal ook nauwelijks onderhoud hebben, wslk enkel de banden en remmen (die in de regel minder verslijten) de ruitewissers en de vloeistof voor de sproeier. Best aan Bartjeuh vragen.
Hoeveel betaald een fossiele zware wagen voor zijn onderhoudsbeurten ?
Ook de goedkopere brandstofkosten per jaar moeten in rekening gebracht worden enz... Soit een Tesla kan zelfs bijna mee met een Audi A7-diesel volgens de kostentabel-totaalkost van ADAC 2015 dat zegt ruim voldoende, en ADAC rekent de Tesla jaarlijkse onderhoudsformule voor 100% mee, ook het waardeverlies na 4 jaar enz...
Citaat:
Audi A7 3.0 TDi ..: 240 kW 122,2 cent/km
Tesla Model S 85 : 270 kW 129 cent/km 128,0 cent/km (Belgische stroomprijs ecopower)
https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
Toch maar eens best de Tesla forums bezoeken, want je weet weer niet waarover je bezig bent. Die link heb ik trouwens al gepost.

Je denkt wslk echt dat men het vloeistofgekoeld accupack en al zijn duurzaamheidspatenten van een Tesla kan vergelijken met een accu uit een ordinaire laptop zeker ?
Zoals gewoonlijk ben je steeds slecht geinformeerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 14:32.
Oud 13 november 2015, 14:48   #1113
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Op basis van een uitspraak van uw buurman?
Die ken ik tenminste, en ik weet wat ik eraan heb.
Op een forum als dit ken je niemand, kan iedereen (ik inclusief) uit zijn (of haar) bek aan het lullen zijn, en heb je dus 0,0 betrouwbaarheid helaas...

Maar 't blijft wel fun om sommigen in één-twee-drie op hun paard te kunnen krijgen, hee! Yiiiiihaaaaa!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 18:17   #1114
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs mijn buur (een Panamera-rijder) eens meegenomen voor een ritje. Je had zijn gezicht moeten zien toen die uitstapte! Letterlijk: "Nu weet ik pas wat rijplezier betekent"... I rest my case
Is dan iemand die een Porsche had gekocht om "er bij te horen". En waarschijnlijk ook nooit met een 911 gereden. Alhoewel dat een panamera qua prestaties en funfactor niet moet onder doen (E-power direct afzetten en op sport plus natuurlijk). Bij mij was het juist andersom. Nieuwe tesla gekocht. Na enkele maanden al overgelaten op een panamera. Veel verlies maar je had mijn blij gezicht dan eens moeten zien. Dat ik van dat prul vanaf was. Zelfs nog met een P85D gaan rijden. Maar buiten een verkoopster met dikke tetten en kort rokje -was zomer- vond ik het nog even zielig als daarvoor. En ik zou zelfs nu zeggen : zelfs geen hybride meer voor mij. Een zware benzinemotor (3.8 of meer) en ik zal dan wel de benzine en bijkomende belastingen betalen. Liever betalen en wat plezier beleven dan als een zielig oud manneke over de weg zoeven, met een blik op oneindig
Oud 13 november 2015, 18:29   #1115
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
- anderzijds "een benzinerijder" -die in de regel veel milieubewuster is- zal zich toch eerder overwegen (of heeft mss al ooit een lpg-wagen gehad) naar een alternatief als benzine-hybride, of CNG of nu Electrische wagen te informeren, om te kijken en zelfs aan te schaffen, zelfs al zijn er nog te weinig CNG-tankstations. Maar ook daar is de overheid nalatig. Nog iemand die zulke ervaringen kent uit zijn omgeving ?
Eerste vergissing. Sommigen kopen een benzine wagen vanwege de sportievere prestaties. Of omdat die niet zo rammelen als een diesel. Ook omdat je dan veel hoger in toeren kan en dit -zeker gekoppeld aan een sportuilaat- een veel hogere funfactor is. Wat is er leuker dan eens de naald van de toerenteller in een tunnel naar het rood te duwen Dat zal je nooit met een elektrische zoemende auto hebben. Funfactor zakt dan naar het vriespunt

In mijn omgeving : niemand die ook maar erover denkt om zijn benzinewagen genre mercedes; bmw, audi, porsche tot ferrari om te ruilen voor een tesla. Misschien een ander soort mensen dan in jouw omgeving maar in mijn omgeving lachen ze allemaal met de tesla rijders.

Vandaag ritje Aarschot-Mechelen-Antwerpen-Gent en terug via Leuven naar Aarschot. Tesla's geven ze echt wel weg. Een dacia duster is al exclusiever geworden. Overal tussen het vrachtvervoer zie je tesla's zoemen. Ik suggereer niets maar het valt op dat ze constant naar hun batterijmeter zitten te kijken Als ik zo zou moeten rond rijden dan stak ik de wagen in brand. Ik krijg een melding op het dashboard. Volgende tankstation even stoppen en 3 minuten later kan ik terug vlammen. Goed voor vele honderden kilometers. Geen zorgen en stress dat de batterij leeg is en ik langs de kant va de weg sta
Oud 13 november 2015, 18:33   #1116
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die ken ik tenminste, en ik weet wat ik eraan heb.
Op een forum als dit ken je niemand, kan iedereen (ik inclusief) uit zijn (of haar) bek aan het lullen zijn, en heb je dus 0,0 betrouwbaarheid helaas...

Maar 't blijft wel fun om sommigen in één-twee-drie op hun paard te kunnen krijgen, hee! Yiiiiihaaaaa!
Wie zet wie op zijn paard Ik lach met teslarijders en verder mogen ze doen wat ze willen in hun zoemende luxe dacia. Wat nu ook wel prachtig is geworden : even testen of hun automatische piloot werkt. Of hoe noemen ze hun nieuwe "uitvinding" waarvan die pippo van Tesla weeral denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden? Ervoor gaan rijden en even remmen. Of even van baanvak wijzigen. Maar helaas allemaal moeten ze ingrijpen. Spijtig want ik wil bij mijn omnium incasseren
Oud 13 november 2015, 18:39   #1117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zet wie op zijn paard Ik lach met teslarijders en verder mogen ze doen wat ze willen in hun zoemende luxe dacia. Wat nu ook wel prachtig is geworden : even testen of hun automatische piloot werkt. Of hoe noemen ze hun nieuwe "uitvinding" waarvan die pippo van Tesla weeral denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden? Ervoor gaan rijden en even remmen. Of even van baanvak wijzigen. Maar helaas allemaal moeten ze ingrijpen. Spijtig want ik wil bij mijn omnium incasseren
Het zit wel heel diep bij jou.
Oud 13 november 2015, 20:40   #1118
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zal dan zeker iets vinden bij de Tesla Model 3 modellen/versies die einde 2017 uitkomt, Europa wslk vanaf 33.000 € naargelang dollarkoers.
Die zal dus zoveel kosten als een BMW 3 serie.
Het Tesla model 3 zal ook gebruik mogen maken van de gratis Superchargers, ook dat is hier allemaal al gepost.

Tja ik had op onze nieuwe auto van 20k compleet naar mijn keus ook ~ 3k korting in 2012, en betaalde dus 17k.

Veel geluk dan als je die korting kunt krijgen, maar wslk zit jij in een veel duurdere prijsklasse. Er is zeker niets mis met een goede occasie, maar je moet ook iets vinden dat je aanstaat, en van de garantie (soms helemaal geen) en van meer risico op pannes dat neem je dan gewoon, daarvoor betaal je ook veel minder.

Idd volledig akkoord met amper 5000 km/jaar mag je zeker niet meer uitgeven, eerder minder.

Je maakt jezelf weer wat wijs, een vergelijkbare benzine gaat zeker evenlang mee, en sinds wanneer is dat nu een argument voor een diesel ?

Onze vorige benzine haalde 300.000 km een 1300 cctje, en we kregen er nog serieus geld voor (bij aankoop van een 6 maand directiewagen).

De tijden dat een diesel veel minder koppel en veel minder pk´s hadden dan een benzine per cc is al een heel tijdje geleden hoor, natuurlijk gingen in de 70-80´s toen de diesels langer mee, no problem.

En dat zuig je nu even uit uw duim. Een Tesla geeft 8 jaar garantie en ONBEPERKTE kilometers (natuurlijk binnen die 8 jaar). Rij je er 25.000 mee ben je al 200.000 km safe. Lijkt me een redelijke goede deal.
Een Tesla zal ook nauwelijks onderhoud hebben, wslk enkel de banden en remmen (die in de regel minder verslijten) de ruitewissers en de vloeistof voor de sproeier. Best aan Bartjeuh vragen.
Hoeveel betaald een fossiele zware wagen voor zijn onderhoudsbeurten ?
Ook de goedkopere brandstofkosten per jaar moeten in rekening gebracht worden enz... Soit een Tesla kan zelfs bijna mee met een Audi A7-diesel volgens de kostentabel-totaalkost van ADAC 2015 dat zegt ruim voldoende, en ADAC rekent de Tesla jaarlijkse onderhoudsformule voor 100% mee, ook het waardeverlies na 4 jaar enz...

Toch maar eens best de Tesla forums bezoeken, want je weet weer niet waarover je bezig bent. Die link heb ik trouwens al gepost.

Je denkt wslk echt dat men het vloeistofgekoeld accupack en al zijn duurzaamheidspatenten van een Tesla kan vergelijken met een accu uit een ordinaire laptop zeker ?
Zoals gewoonlijk ben je steeds slecht geinformeerd.
Micele,mijn waardige discussiepartner,
ik antwoord wel op uw redeneringen...

De korting: klikt hier eens wat, bij audi kennen ze dat systeem niet, bij mercedes is dat een manier om volgens mij consumentenzoals ik te lijmen.
http://www.nnc.be/nl-BE/Aanbod/Resultaten
https://emb-cda.mercedes-benz.com/co...&id=-257719065
je krijgt daar gewoon volledi garantie op die auto's zijn zo goed als nieuw...
misschien ergens een tikeltje verf af en een 30.000km op de teller en het adres van de vorige eigenaar ind e GPS en meer is er niet aan de hand.
Het aanbod is zodanig groot dat je gewoon bijna kunt kiezen van dit kleur, die optie, zo'n motor, automaat, etc...

Ik heb niet gezegd dat een benzine geen 300.000km kan rijden... die kan dat zeker ook, daar twijfel ik niet aan.

ik constateer gewoon als je een prius hebt van 10 jaar oud dat die batterijpacken dood zijn, en dat je die batterijpack moet vervangen. Dat kun je lezen op interent...
Ik constateer ook als je bvb een Smart EV koopt in occasie dat je daar ofwel een prijs krijgt van bvb minimaal 10K voor een auto die dan heel weinig kilometers heeft, maar dat de pack gehuurd moet worden aan 70€ per maand;.. En dan vind ik voor een auto die 5000€ per jaar rijdt 800euro kostprijs iets die doorweegt. Op 20 jaar tijd betaal ik dus 16.000euro batterijen... Dan nog 10.000euro voor een Smart of ik betaal daar eventjes 26.000euro voor mijn auto... Dus dat leasen maakt die auto echt duur.
Het gekke is dat die batterij zakt in prijs en dat je dit niet ziet gebeuren in de marktrpijs, daar alludeer ik op...

Goed ik bespaar inderdaad inschrijving, rijtaks , verbruik wat minder; Maar ik ben nu precies ook een Smart EV aan het vergelijken met een Mercedes C.
Laten we dus voor het gemak de Mercedes C hybrid 300 E vergelijken... En dan zie je dat je meer betaalt, nauwelijks 100euro taks minder betaalt of 2000euro terug te verdienen in 20 jaar tijd. Nauwelijks minder verbruikt, dus op 100.000km haal ik daar een minverbruik met veel geluk van 1 liter .100km of 1000euro... En dan ben ik klaar met de rekenoefening. Ik spaar dus 3000euro uit. En ik betaal voor dezelfde uitrusting wel meestal meer dan 3000euro.. Dus eenvoudig wiskundig haal je het er meestal nooit uit... Totdaar die oefening, je moet een klein beetje verlieft zijn natuurlijk op die techniek om die te kopen... Dus echt veel verschil maakt het niet uit of je nu een 2liter diesel koopt of diezelfde motor in een hybride versie. Maar je kunt dus onmogelijk die meerprijs eruitverdienen ondanks zijn schitterende papieren prestaties.
Oud 13 november 2015, 21:53   #1119
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Micele,mijn waardige discussiepartner,
ik antwoord wel op uw redeneringen...

De korting: klikt hier eens wat, bij audi kennen ze dat systeem niet, bij mercedes is dat een manier om volgens mij consumentenzoals ik te lijmen.
http://www.nnc.be/nl-BE/Aanbod/Resultaten
https://emb-cda.mercedes-benz.com/co...&id=-257719065
je krijgt daar gewoon volledi garantie op die auto's zijn zo goed als nieuw...
Maar ik geloof je toch ?

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat een benzine geen 300.000km kan rijden... die kan dat zeker ook, daar twijfel ik niet aan.
Awel dan ?

Citaat:
ik constateer gewoon als je een prius hebt van 10 jaar oud dat die batterijpacken dood zijn, en dat je die batterijpack moet vervangen. Dat kun je lezen op interent...
Euh die oude Prius batterijen (Ni-MH) ga je toch niet met de betere Li-ions (merken A-Z) en al hun systemen of zelfs met een Tesla accupack anno 2012 en later vergelijken, toch even serieus blijven Paul.

Tesla gebruikt de beste accu´s van Panasonic en dit sinds 2008, en neemt steeds betere want die van stand 2008-xx (Tesla Roadster) zijn ondertussen al 2 keer afgelost door betere, de laatste voor de 90 kW versie (dit terzijde).

Ik denk dat Toyota pas in zijn laatste generatie Prius dus de vierde generatie vanaf 2012 was pas Plug-in, pas met Li-ions begonnen is, daarvoor altijd die oude goedkope Ni-MH# denk ik, of die vloeistofgekoeld zijn om ze op ideale werkinsgtemperatuur en zo duurzaam mogelijk te houden weet ik niet (wslk niet)
#
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius#Modellpflege
Modellpflege

Am 21. April 2012 erfolgte die Markteinführung des überarbeiteten Prius.
Prius Plug-in Hybrid

Der 'Toyota Prius Plug-in Hybrid' (oder 'Prius PHV' ) basiert auf der III Toyota Prius (XW30) Plattform und ist im Gegensatz zum Standard Prius (1,3 kWh NiMH Akku), zwecks verbesserter Fähigkeit zur Energierückgewinnung mit einem 4,4-kWh-Lithium-Ionen-Akkumulator ausgestattet.
Citaat:
Goed ik bespaar inderdaad inschrijving, rijtaks , verbruik wat minder; Maar ik ben nu precies ook een Smart EV aan het vergelijken met een Mercedes C.
Laten we dus voor het gemak de Mercedes C hybrid 300 E vergelijken...
En wat met die Mercedes B-klasse full-E, met 40k te duur wslk ?

Heb je al bij de nieuwe Nissan Leaf gekeken of bij andere merken? Die Leaf heeft sinds september 30 kW ipv 24 kW, dus die eventuele nearly new occasies 24 kW zullen in prijs naar beneden gaan.

En ik weet dat je bij Nissan ook het accupack kunt leasen. Dan betaalt men veel minder voor dezelfde E-auto, of vanaf 24k voor een nieuwe.
Andere kleinere E-wagens zullen dan wslk ook nog goedkoper zijn, iedereen zijn smaak en portemennee... Je krijgt niets gratis hé.

http://nl.nissan.be/BE/nl/vehicle/el...fications.html
-- BEREKEN DE HUUR VAN DE ACCU --

Op de 30 kW-versie krijgt men namelijk nu een verbeterde 8 jaar garantie en tot 160.000 km, dat is bijna Tesla niveau. Moest je het niet weten.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 22:15.
Oud 14 november 2015, 02:55   #1120
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het zit wel heel diep bij jou.
Ik vind het gewoon zalig hoe hier de teslarijders zich als een duivel e-in een wijwatervat proberen te verweren. En ik spat graag met wijwater (snap je hem)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be