![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan je even verduidelijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Dat zij bewust genoeg zijn tabak, drugs, alcohol te laten en onze samenleving vooruit piekt.
We mogen niet blijven hangen in de piek van onze evolutie, maar ze naar boven duwen. Leren uit onze fouten, die stof delen, de volgende generaties hun fouten niet vervolgen, maar het in vrijheid bespreekbaar maken zodat alles in de stijgende lijn zich blijft herstellen. Zich neerleggen bij de problemen zou te simpel zijn. Lo and behold |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klinkt verdacht veel als zo'n idee uit een cannabisroes. Mooi, erbaar, maar eigenlijk nog verder van de maatschappelijke realiteit verwijderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We denken teveel aan vandaag en onszelf, staan niet stil bij de wereld van morgen. Het piekt nu al decennia en we hangen aan die piek vast, dat weerhoudt het overstijgen. Het is nu tijd voor alles in synthese te gieten en een objectieve klare kijk te bekomen. Jong geleerd, oud gedaan is geen cliché. Maak van jongs af bewust waarom en hoeveel mogelijkheden het leven te bieden heeft, creëer kansen en recreatieparken, creëer ruimte tot leven en onze dynamiek zal de piek nog hoger doen swingen. Yes we can ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() Is het trouwens niet utopischer te denken dat een legalisering de oplossing biedt? De argumenten zijn non existent op het medische voordeel na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I rest my case. Vibration overbreached. We groeien korter van stof he? Enfin, ikke alleszins niet ![]() En onthoud, ik doe niet eens moeite. Ik beroep mij op géén enkele link of mening van een ander. Ik probeer de zaken gewoon neutraal en objectief te benaderen. Als ik persoonlijk werd zal dat niet geweest zijn iemand te raken of op zwaktes te pakken, maar te confronteren met een objectief standpunt. Als dat dan al wel mogelijk was ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo zie ik het nu: U betoog over drugs en wiet baseert u op een fictieve realiteit waar iedereen kansen krijgt en waar het de wil is van de mensen om onze piek van evolutie te overstijgen. Wel, ik zeg u, die realiteit is er niet, en om die te bereiken zal er een grondige mentaliteitswijziging moeten plaatsvinden. En daar ga je andere katjes te geselen hebben dan iemand die een joint rookt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Peche : 13 november 2015 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Ik kom er later uitgebreid op terug. Over de realiteit van onze piek. Het ging niet over blowen maar over een legalisering. Daarbij is de waarom me nog niet goed duidelijk.
Anyone? I am not pushing hard yet. Now am I? Ik ben niet eens een vendetta begonnen maar zoek perspectief. Hoe ik de realiteit van een sensibilisering zie is iets dat ik later nuanceer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn persoonlijke mening maar ik krijg toch de indruk dat ook anderen zich vragen beginnen stellen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ervaringen ontleden, weten waar we mee bezig zijn en vooral eens een OBJECTIEF perspectief benaderen. Die mentaliteitswijziging is net hetgene waar ik hele tijd op hamer. En dat ik oprecht wens dat generatie na generatie minder gebruikt zal worden. Doe dit door campagnes zoals bij de anti tabak campagnes. Voorkomen is beter dan genezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daarom dus sensibiliseren bij cannabis en die lijn doortrekken bij alcohol. Gebruik in het algemeen is één pot nat. Generatie na generatie wassen we onze zondes schoon en doorbreken we cirkels. Stap per stap. |
|
![]() |
![]() |