Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 15 november 2015, 03:49   #281
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en gij kent die persoonlijk, natuurlijk
Nee, maar ik ken het Midden-Oosten, en heb al heel veel opgezocht over die regio sinds vele jaren, en het is geen geheim dat Saudi-
Arabië en Qatar IS steunen. Erdogan in feite ook.
tomm is offline  
Oud 15 november 2015, 03:53   #282
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het was de HOOGSTE sjiitische geestelijke die opriep om Salman Rushdie te vermoorden.

Het probleem is dus niet een "kleine groep extremisten".
Nu heb je het wel over de jaren 80. Ondertussen gaat er geen enkele dreiging meer uit van Iran, maar des te meer van de soennitische extremisten.
Ik ben in Iran geweest, hoewel je officieel geen alcohol kunt drinken, word je wel constant door meisjes verleid (ik was toen 10 jaar jonger ) uitgenodigd op feestjes waar wel alcohol gedronken wordt, de hoofddoek (van Burka geen sprake) zo hoog mogelijk opgetrokken, door vrouwelijke taxi-chaffeurs ter plaatse gebracht, heb je transseksuele bedienden in je hotel, etc.
Geen enkel vergelijk mogelijk met Saudi-Arabië laat staan IS-gebied. Iran heeft ook nooit burgerdoelwitten in het Westen geviseerd.
tomm is offline  
Oud 15 november 2015, 03:58   #283
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat loopt erg gelijkaardig als met de interpretatie of uitleg van het communisme.
Overal in de wereld is het communisme mislukt; de uitleg is dan telkens: "ha ja, maar dat was niet het echte communisme; dat van ons, is wel het echte".

Dit gezegd zijnde, ga ik er wel mee akkoord dat we aan de simpele eenvoudige moslim, die geen vlieg kwaad zou doen, niets verweten moet worden. Hij wordt immers ook maar opgelicht en opgeruid door de extremisten.

.
Het communisme niet succesvol? Ik ken weinig organisaties die zo succesvol zijn als de communistische partij van China. Zonder twijfel de meest succesvolle organisaties ooit in de menselijke geschiedenis, die een van de armste landen ter wereld omtoverde tot de grootste economie ter wereld...
tomm is offline  
Oud 15 november 2015, 04:01   #284
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Frankrijk gooit al bommen op IS en in feite is dat een steun aan Assad.
Rusland en Frankrijk zijn de belangrijkste doelen voor aanslagen van IS.
Amerika zal dat ook zijn, alleen daar zijn niet veel jihadisten om het uit te voeren.
Parijs wemelt er van.
dat klopt jammer genoeg. Hoog tijd om grote kuis te houden in de extremistische moskeeën en "liefdadigheidsinstellingen". Dat zeg ik trouwens ook al vele jaren. Toen ik hier in Brussel in de jaren 90 de baardmannen zag opduiken was ik ongerust. Ik denk dat ik lid werd van dit forum ergens begin 2000 en dat toen ook al aangekaart heb.
tomm is offline  
Oud 15 november 2015, 04:10   #285
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mohammed was een moordenaar, een slavendrijver, een rovershoofdman en een plunderaar, allemaal historisch bewezen.

Wie die smeerlap als profeet en edelste mens ooit ziet, is knettergek, en een geïndoctrineerde idioot.

Als jij dat wil respecteren, ik hou je niet tegen.
Je vriendin is tenslotte moslima, ik begrijp je spreidstand...
Het is een godsdienst net als het christendom. Ook het christendom heeft moorddadige interpretaties gekend, net als vele andere godsdiensten.
Islam-haat blijft haat. M'n vriendin is super-menslievend en zou nooit een vlieg kwaaddoen. Ik ben veel haatdragender, als iemand mijn zoontje ooit zou kwaaddoen ga ik persoonlijk z'n darmen uit z'n lijf halen...
Ze zegt dat dat komt door haar religie...
tomm is offline  
Oud 15 november 2015, 05:45   #286
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is een godsdienst net als het christendom. Ook het christendom heeft moorddadige interpretaties gekend, net als vele andere godsdiensten.
Islam-haat blijft haat. M'n vriendin is super-menslievend en zou nooit een vlieg kwaaddoen. Ik ben veel haatdragender, als iemand mijn zoontje ooit zou kwaaddoen ga ik persoonlijk z'n darmen uit z'n lijf halen...
Het gaat niet over de misdaden gepleegd door hun aanhangers maar door de profeet zelf.
Als ge het verschil niet ziet tussen Jezus en Mo moet ge u dringend laten nakijken.

Laatst gewijzigd door Bobke : 15 november 2015 om 05:47.
Bobke is offline  
Oud 15 november 2015, 09:02   #287
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het gaat niet over de misdaden gepleegd door hun aanhangers maar door de profeet zelf.
Als ge het verschil niet ziet tussen Jezus en Mo moet ge u dringend laten nakijken.
Alle godsdiensten en ideologieën kennen extremisten en
oorlogvoerders voor hun geloof.
Dat gold/geldt voor Christenen ,voor Joden , voor Moslims en ook voor communisten en fascisten.
In de afgelopen eeuwen hebben we deze oorlogen in Europa moeten meemaken
en nu is Het Midden Oosten de brandhaard van godsdienstoorlogen.
De vraag blijft of de grootmachten als Amerika, Europa en Rusland deze oorlog kunnen beëindigen,
zonder betrokken te worden door jihadisten bij aanslagen
en radicalisering in eigen steden.

Laatst gewijzigd door cato : 15 november 2015 om 09:03.
cato is offline  
Oud 15 november 2015, 10:14   #288
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Alle godsdiensten en ideologieën kennen extremisten en
oorlogvoerders voor hun geloof.
Dat gold/geldt voor Christenen ,voor Joden , voor Moslims en ook voor communisten en fascisten.
In de afgelopen eeuwen hebben we deze oorlogen in Europa moeten meemaken
en nu is Het Midden Oosten de brandhaard van godsdienstoorlogen.
De vraag blijft of de grootmachten als Amerika, Europa en Rusland deze oorlog kunnen beëindigen,
zonder betrokken te worden door jihadisten bij aanslagen
en radicalisering in eigen steden.
Natuurlijk.
Maar niet alle godsdiensten hebben het in een heilig boekje geschreven.
Bobke is offline  
Oud 15 november 2015, 10:18   #289
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wil je dat je vrouw nog als een kind in Sinterklaas blijft geloven ?
Oud 15 november 2015, 10:21   #290
smiley

Standaard

Citaat:
Het is een godsdienst net als het christendom.
Fout

Citaat:
En wil je dat je vrouw nog als een kind in Sinterklaas blijft geloven ? Of ga je haar de nare waarheid over de islam vertellen zodat men samen met haar die gevaarlijke ideologie kan opdoeken ?

http://www.exmoslim.org/

Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2015 om 10:23.
smiley is offline  
Oud 15 november 2015, 10:47   #291
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Onder het mom van de As van het Kwaad, zogenoemd omdat ze zogezegd terroristen in bescherming namen, werden een aantal landen door het Westen en hun marionetten in het vizier genomen. Eén voor één werden ze naar de slachtbank geleid. Letterlijk alle middelen waren koosjer om in landen als Irak, Libië en Syrië zowel openlijk als heimelijk vernieling en dood te zaaien. Iedere keer zorgde dit voor een boom van terrorisme. Raar, het Westen wilde terrorisme aanpakken maar kreeg een veelvoud aan terrorisme terug. Gezond boerenverstand had dit kunnen voorkomen.
En die terreurballon is nu dus weeral eens in het gezicht van het Westen ontploft. En desondanks blijven ze hun verantwoordelijkheid verdringen.

Mijn oprechte medeleven met de slachtoffers en hun omgeving in Frankrijk. Dat de plegers van deze aanslagen het uitschot van de wereld zijn is een evidentie. Dat hoeft zelfs niet uitgesproken te worden. Maar ik veroordeel evenzeer en zeer scherp het zelfzuchtige en manupilatieve Westen voor hun aandeel. Laten we onze eigen verantwoordelijkheid in deze rotzooi niet vergeten. De schuldigen (niet alleen IS) moeten ter verantwoording geroepen worden. En dit in naam van de slachtoffers hier in Europa maar evenzeer in Afghanistan, Irak, Libië en Syrië.
serres is offline  
Oud 15 november 2015, 10:57   #292
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
de beelden van de onthoofdingen bent u nog vergeten.
het gaat er om ......wie is begonnen?

en dan vraag ik ,wie is begonnen????

en kom nu niet af met een repertoire van analyses,ik ben maar een simpele jongen,als je mij slaat,dan mag je om de godverdomme verwachten dat je teruggeslagen word..............al duurt het 10 jaar maar teruggeslagen word je
serres is offline  
Oud 15 november 2015, 11:03   #293
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht

en kom nu niet af met een repertoire van analyses,ik ben maar een simpele jongen,als je mij slaat,dan mag je om de godverdomme verwachten dat je teruggeslagen word..............al duurt het 10 jaar maar teruggeslagen word je
de islam is al sinds zijn ontstaan aan het veroveren en vermoorden het is duidelijk dat zij begonnen zijn
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 15 november 2015, 11:08   #294
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de islam is al sinds zijn ontstaan aan het veroveren en vermoorden het is duidelijk dat zij begonnen zijn
oh, de christenen niet dan?
serres is offline  
Oud 15 november 2015, 11:09   #295
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iran heeft ook nooit burgerdoelwitten in het Westen geviseerd.
Burgas, Bulgarije is geen deel van het westen?
Oud 15 november 2015, 11:25   #296
smiley

Standaard

Citaat:

De islam, al sinds de 7de eeuw.
Oud 15 november 2015, 11:34   #297
serres
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De islam, al sinds de 7de eeuw.
ik bedoel de shit wat zich NU afspeelt
serres is offline  
Oud 15 november 2015, 11:40   #298
smiley

Standaard

Citaat:
oh, de christenen niet dan?
Neen. De pacifistische christenen werden vervolgd door de (alomgekende veroveraars) de Romeinen (ze werden in de arena voor de leeuwen gegooid) tot dat een Romeins keizer zich tot het christendom bekeerde omdat die dacht dat het dankzij de god van de christenen was dat hij een veldslag had gewonnen. Van toen af werd het christendom tot staatsgodsdienst uitgeroepen en ging het verkeerd. Gelukkig was in het christendom de scheiding van religie en staat reeds ingebakken wat in de gevaarlijke sekte islam, dat voor religie zou moeten doorgaan, niet het geval is.

Het christendom heeft pacifist jezus christus als profeet die o.a. onderwees, heb uw vijanden lief

De islam heeft crimineel roverhoofdman jihadist 'profeet' mohammed als 'profeet'. Die als 'profeet' een totale mislukkeling was tot hij erop begon te kloppen (jihad)

De christenen die met de islamitische soort van 'vrede' te maken kregen leerden daar 1 wijze les uit om niet volledig ten onder te gaan. Dat de andere wang keren niet helpt, tenzij je het dhimmischap wel ziet zitten. De vijand hard terugslaan is de enige optie. Een wijze les voor de 'progressieven' onder ons.

https://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Oud 15 november 2015, 11:45   #299
smiley

Standaard

Citaat:
ik bedoel de shit wat zich NU afspeelt
Zonder de islam bestond die SHIT niet. Zonder de islam waren de door de islam bezette landen al lang democratieën aangezien zij dan onder Europese invloed (byzantium) zouden zijn gebleven.
Oud 15 november 2015, 11:57   #300
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelfs een rechtse partij als de N-VA is er al door besmet.
de n-va is geen rechtse partij.... en Dewever is al lang een knecht van het politiek correcte denken.
ilfalco is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be