![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1221 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=225726 eerst het stoppen met dieselwagens te produceren of vanaf vandaag te laten uitdoven (voor niets nodig) en later de andere fossielen, tegen 2050 spreken de Japanse constructeurs van geen enkele fossiele wagen meer te verkopen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2015 om 22:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.442
|
![]() ik moet zeggen micele, de IC's zitten wel niet stil ondertussen...
https://www.gov.uk/government/news/i...gine-with-cash een gas motor, met dieselcompressieratio's en zonder inlaatklep http://www.oaktec.net/phdi/p1.nsf/su...ocument&part=4 http://www.fishertechnologies.net/ Yoke-Arm technology increases piston dwell during combustion: hier veranderen ze de krukas, zodat de motor ook efficienter blijkt te werken http://wattsupwiththat.com/2011/04/1...cy-of-pistons/ continuous combustion wave turbine: die motor vind ik interessant als generator voor een hybrid. Als hij nog 80% doet wat hij zegt te doen, zou een auto al 2x minder verbruiken. http://www.technologyreview.com/news...e-passes-test/ Hier gewoon vergassen van de brandstoffen vooraleer je ze verbrandt... http://www.popularmechanics.com/cars...-out-13817971/ een wankel motor die zou kunnen dienen als hybride generator, en belooft ook20% meer efficientie http://www.roadandtrack.com/car-cult...toyota-engine/ toyota free piston engine http://gas2.org/2008/06/26/low-cost-...-fuel-economy/ nog eentje, vraag mij wel af waarom die nog niet ergens onder een motorkap ligt |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Citaat:
Tot zover het uitlachen... Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 18 november 2015 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Peugeot en andere merken heeft ook een tijdje geleden zo´n benzinemotor gemaakt met variabele compressieverhouding door een bepaald krukasmechanisme waardoor die zuiniger was als een dieselmotor. https://en.wikipedia.org/wiki/Variab...pression_ratio Ging blijkbaar ook niet door. Die auto´s stonden regelmatig in autosalons om te tonen wat ze wel kunnen/konden maar toch niet willen om de centen ? Tussen iets in protototype ontwikkelen-testen en iets in serie in massaproductie op de band brengen aan 1 miljoen stuks ofzo zal wel een bepaald te hoog ? prijsplaatje aan verbonden zijn, maar zeker ben ik daar niet van. Feit is, en het bestaat al lang, dat men vandaag alle benzinemotoren kan laten draaien op aardgas of andere gelijkwaardige (bio)gassen met een hogere energieinhoud als diesel waardoor ze sowieso al véél milieuvriendelijker zijn (ook als benzine) en bovendien quasi geen roetdeeltjes meer uitstoten en sowieso véél minder CO2 als diesel of benzine. Alle benzinemotoren kan men als bifuel laten rijden met een extra aardgastank waardoor men wel wat kofferruimte moet inboeten. Voor grotere wagens of voor SUVs stelt zich dat probleem van plaats niet zo erg als voor een kleine wagen. En voor bestelwagens en vrachtwagens al helemaal niet. Aardgasvrachtwagens rijden er al een tijdje, zelfs aardgasschepen varen er. Maar dan komt de vraag waar gaan we dan al die extra aardgas halen (extra CNG tankstations OK) of beter waar gaan we met al die diesel die dan niet gebruikt wordt naartoe ? Men kan er toch stroom mee opwekken of niet ? Dieselgenerator-principe, diesel draait constant en steeds warm op ideaal toerental). Dus bij olie-electriciteitscentrales kan men veel efficiënter dan op de weg - waar de giftige roetdeeltjes en NOx in de lucht geblazen worden bij stop en go verkeer en in de files en vooral steeds die stukken met #koude dieselmotor rijden - de dieselrook kanaliseren-filteren. # dieselmotoren zeer slecht (in verbruik en voor het milieu) bij koude motor, test VAB 2011, verbruik en emissie stijgen navenant met 93 %: http://www.vab.be/nl/nieuws/2011/3/22/verdieselijking Na al die testen tot in den treure en al studies sinds 2005 die aantoonden dat de diesels zeer schadelijk waren is het totaal onbergrijpbaar dat bepaalde overheden overstag gingen door de praatjes van de diesellobby, dat hebben ze/we ook vooral te danken aan de Al Gore CO2-hysterie, en nu blijkt dat zelfs benzines -sinds de directe injectie bij benzinemotoren- ook beter zijn qua CO2 dan diesels. Zelfs gemiddeld 2% CO2-beter in 2013 bij een mix van 20 auto´s (10 versus 10) waaronder ook een SUV (CX-5) en grotere wagens (Skoda Superb), dit natuurlijk op de weg gemeten: (bekijk die tabellen maar eens goed, vooral de tabel onderaan blz 3) https://www.vab.be/~/media/vab/files...013.ashx?la=nl gemiddelde benzinemotor 2 % minder CO2-uitstoot uitgerekend (op de weg gemeten), want verbrande diesel per liter heeft ~ 13,7 % meer CO2, de gemiddelde dieselauto verbruikte slechts 11,76 % liter minder als de gemiddelde benzineauto dit bij identieke modellen 10 diesel versus 10 benzine. (0,74 l verschil /6,29 l gemiddelde 10 benzines = 11.76 %) Diesels moeten dus eigenlijk zo snel mogelijk weg uit het straatbeeld. Men kan de dieselrijders stimuleren door ze een schrotpremie te geven wat ze een tijdje geleden ook al gedaan hebben, ook in D met meer vervuilende oude auto´s.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Het is al lang geweten dat wie zaken doet best niet een dure wagen laat zien. (tenzij je in hogere klasse zaken doet natuurlijk want daar is dat dan een must) Neutraal of in uw geval speciaal een tesla is veel beter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.442
|
![]() ah maar micele: je mag dus niet wettelijk limieten opleggen volgens mij
concreet: het kan u niet schelen of je met waterstof, methaangas, diesel, kokosnootolie, kerosene of hexaan rondrijdt... Je moet zuiver economisch alle opties openhouden. Concreet zou je zelfs altijd flexmotors moeten maken. Dus motors die zowel op diesel als koolzaad kunnen draaien. Zowel op benzine als methanol als hexaan. Of CNG, propaan, butaan, methaan een motor die altijd werkt dus... Of zelfs een diesel met aardgas injectie. Dus opwarmen met diesel in de startfaze, en dan doordraaien met aardgas. En zoals hybriden nu doen : plugin opladen en benzine continu optimaliseren... zo zou het altijd moeten zijN.. Ik bedoel daarmee, hybridisering van 'fossiele' grondstoffen en zorgen dat je onafhankelijk bent van een of andere bron, daarover moet je redeneren, die flexibliteit heb je nodig. Heb je genoeg zonneenergie rij je elektrisch, heb je zonneneergie tekort tank je ethanol, heb je geen ethanol meer schakel je over op aardgas... Ik zou mij dus niet focussen op het demoniseren van een techniek. Dat kan u in feite geen reet schelen hoe uw auto vooruit geraakt, het mag vooral geen geld kosten, dus liefst gratis. CO2 is een goeie parameter vind ik voor de fossiele afhankelijkheid uit te drukken Op de tweede plaats mag het ook niet giftig of ongezond zijn wat je doet, of zo laag mogelijk. Dus CO, NO, aromatische benzeenringen, zijn goeie parameters om de ongezondheid uit te drukken Dus daar ga je voor graduele verlagingen. Zo laag mogelijk... zo simpel, maar je moet dus al overheid gewoon zorgen dat uw testen zo juist mogelijk zijn. Er zijn indicaties dat de real life testen een betere indicatie zijn dan de kunstmatige rolbandtesten Voor de rest moetje als overheid als je een systeem wilt bevorderen tijdelijk begunstigen zodat de drempel genomen wordt; Maar je moet daar niet in overdrijven... Soweiso laat je de markt kiezen... mensen moeten zelf gewoon hun rekening maken en je kunt hooguit als overheid zorgen dat die verbruiksparameters of normverbruikcijfers zo juist mogelijk zijn. Je kunt de informatie helpen aanleveren bvb de verzekeringskost juister te bepalen, de ongevallenkans , de flitsboete kans, de onderhoudskosten op basis van fiskale informatie beter delen .... en dan kun je volgens mij als burger nog transparanter beslissen. En volgens mij moet de overheid gewoon ook voor elke regel die ze maakt na-evualueren of die regel nu nut heeft of nutteloos is ? Behaalt hij zijn resultaat. ALs je een brandblusser verplicht in de auto's, worden die dingen gebruikt en redden ze levens ? Hoeveel levens redden ze per jaar met zo'n brandblusser.... Heeft die wet dus nut of is hij totaal nutteloos ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Dieselultrafijnstof is OFFICIEEL BEWEZEN KANKERVERWEKKEND of Categorie I de allerhoogste, benzineroet of ander roet is dat bijlange niet ook niet bij de laatste onderzoeken in 2011-2012 was het categorie 2B. Punt, amen. In Europa vallen er minstens 15 maal meer doden per jaar als bij verkeersongevallen, dit vooral door ultrafijnstof, en vooral van dieselverbranding waar het verkeer voor wslk 80 % verantwoordelijk voor is !!! Lees ik hieronder dat jij nu nog zeurt over diesel als mogelijk alternatief in het verkeer en dat voor die 60 miljard dieselpersonenwagens kilometers in BE alleen ???? ![]() ![]() ![]() Citaat:
Zie jij diesel nog als milieuvriendelijk brandstof-alternatief voor personenwagens ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Citaat:
Wat ben je anders met dat miljard? Meenemen in je graf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.442
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dus eerlijk dat Diesel geen groot probleem is, om de eenvoudige reden we rijden zodanig veel met diesels rond hier in Belgie, dat moest er een duidelijk verband zijn dan zou je volgende grafiek eens kunnen maken % diesels x bevolkingsdensiteit versus incidentie longkankers...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2015 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Dus geen antwoord op mijn duidelijke vraag.
Ook geen cijfers, geen bronnen, nada. Wslk ben je dus een fanatieke dieselrijder. Een studie-schatting op basis van... , of nog vooraleer dieselfijnstof officieel bewezen kankerwekkend verklaard werd in juni 2012, nog vragen? http://www.medischmilieukundignetwer...7#.VkyeoPkveCg ![]() Bovenstaande figuur toont de centrale schatting van het aantal Disability Adjusted Life Years (DALYs) per jaar in Vlaanderen veroorzaakt door verschillende milieufactoren. Er werd gerekend met de meest recent gekende blootstellingscijfers. Methodologie van voorstelling gebaseerd op studie van (Hänninen en Knol, 2011). De Y-as staat voor de geschatte impact, terwijl de X-as de bewijslast of de zekerheid van de impact beoordeling voorstelt (bepaald op basis van model van Knol et al. (2009) en expert beoordeling). Voor geluid van transport werden enkel de belangrijkste bronnen volgens de EU END Directive (2002/49/EC) beschouwd, wat een onderschatting is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 17:18. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.442
|
![]() Citaat:
nee ik ben geen fanatieke dieselrijder, want dat kan mij echt niet schelen hoe dat werkt. Ik wil gewoon die snelheid, dat verbruik, geen lawaai, geen trillingen , zachte automaat, goeie vering, etc En of dat u een diesel of nafte is dat kan mij niet schelen , ik kijk daar niet naar. ik was de cijfers aan het zoeken in de OECD site maar ik ken die truuk nie tom daar grafieken te maken die moet nochthans mogelijk zijn zou eens de handleiding moeten bestuderen
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2015 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Lees nog eens want die site haperde weer zoals gewoonlijk... (wat klopt er niet in mijn post, scheelt er iets aan die bronnen en Europese- en WHO-, ttz IARC-studies) jaja zoek maar bij de OECD site daar zul je hetzelfde vinden. Of KU Leuven en dit al in 2008 (of toen dieselroet nog niet bewezen kankerverwekkend was): Citaat:
Begin nu maar over moslims Paul.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 17:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
Tesla en ondernemen = kom terug onderhandelen als je volwassen bent geworden of uw bedrijf financieel gezond is. Iets wat ik in het verleden ook al eens heb mogen horen. Een dure luxewagen -liefst met zware benzinemotor, sportophanging en heel brede banden onder gestoken- is direct resultaat in verkoopcijfers. In positieve zin. Maar het is onmogelijk om een discussie met een Teslarijder te hebben. Die beginnen altijd direct over goedkoop, fiscale voordelen, weinig VAA moeten betalen, hoeveel ze per jaar besparen ... Hun plaat is blijven hangen en ze worden meer en meer aanzien als een vergroende depressieve soort van slechte ondernemers. Hun leven draait om aan de wereld te laten zien dat ze milieuvriendelijk rond rijden (en zijn). Beetje hypocriet en schijnheilig de brave huisvader gaan spelen. Met een wagen -aluminium doos met een batterij en een elektromotor in = een lego bouwdoos- van +100k ![]() Draai of keer het hoe je wil, het draait om zo goedkoop mogelijk en een afkeer tegen alles wat tegen het milieu is. Nu ieder zijn manier van leven maar dan kies ik wel voor een leven waar plezier is zit ![]() Laatst gewijzigd door PORSCHE : 18 november 2015 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Een Tesla is plezier, vooral een plezier met meer fatsoen voor het milieu en de gezondheid van je medemens, of met wie wil je eigenlijk plezier maken, met zieke mensen?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.442
|
![]() Citaat:
en tussen haakjes volgens mij vallen er ongeveer 200 doden per jaar in Belgie door fijn stof en niet 3miljoen. Dus bijna evenveel als er in het verkeer overlijden. Je zou dus kunnen zeggen dat de verborgen kostprijs van autorijden dubbel zo groot is. Je kunt niet alle kankers toewijzen aan fijn stof, en dan zeggen dat alle kankers komen van asbest, en dan komen ze van de hormonen in het vlees etc Je klinkt een beetje te demagogisch zoals de groene dossiercijfers opblazen dat het zeewater 3 meter moet stijgen op papier om in de aandacht te komen En nee een Tesla heeft geen negatief imago. Ten eerste was Tesla een van de grootste uitvinders en bedenkers van hoogspanning bvb. En ten tweede rijden die Tesla's gewoon te geweldig om negatief te kunnen beoordeeld worden. Het enige, en echt het enige dat je kunt over zitten zagen is de actieradius die de helft is van een zuinige diesel. Maar anders vergelijk je met een zuipschuit Cayenne bvb die moeten ook om de 500km tanken, dus dat is knal hetzelfde
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2015 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
![]() Teslarijders en -believers : een apart ras. Geef me dan maar een Moslim naast mijn deur. Dan weet ik tenminste waar ik voor moet oppassen ![]() Laatst gewijzigd door PORSCHE : 18 november 2015 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat baten kaars en bril en verstand als je het niet gebruikt? Lees je eens de krant of kijk je naar het nieuws ? Wat lees je? Moet ik vertalen ? Ik zal het onderlijnen, wat betekent 3/4 van alle gezondheidsschade Paul ? Citaat:
Citaat:
Rijbereik is geen probleem meer bij de Tesla S, het is enkel een probleem van een bestuurder die ongeschikt is voor een Tesla S, lees heel zware voet. * Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 18:19. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
|
![]() Citaat:
Onder ons, Michel, wat heb jij gestudeerd? Heb je enig benul van techniek en/of wetenschap of ben je echt een 'Google' professor? Nog zo eentje...."Het enige, en echt het enige dat je kunt over zitten zagen is de actieradius die de helft is van een zuinige diesel" Nieuwe batterijen kopen voor je telraam Michel. 400km is niet de helft van 1200 km. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 november 2015 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik tel af naar 2016 (of iets later). Als de nieuwe panamera wordt voorgesteld ga ik wel voor een turbo. Geen batterijen meer voor mij. Puur power en laat de batterijwagens maar verder zoemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.429
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat zijn mijlen aan 137 kmh (85mph) geen kilometers... ![]() en voor de 90 kWh komen er nog tot 6 % bij.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |