Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 21 november 2015, 18:33   #101
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Haha. Ik durf er veel op wedden dat alles helemaal veilig zal zijn als we maandagochtend de trein naar brussel moeten pakken naar ons werk.
Dat denk ik ook.
DucDEnghien is offline  
Oud 21 november 2015, 18:34   #102
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ook de museums dicht. En dat nog met dit rotweer.
BRUSSEL (ANP) - Vanwege de verhoogde terreurdreiging in Brussel blijven veel musea dit weekend gesloten. Dat meldt de Museumraad van de Belgische hoofdstad.

Onder meer de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten en voor Kunst en Geschiedenis blijven zaterdag en zondag dicht. Ook het Muziekinstrumentenmuseum, het Museum voor Natuurwetenschappen en de Koninklijke Bibliotheek van België houden de deuren gesloten.

Ook Train World, het Atomium, de grote Kinepolis-bioscoop, het Museum van Elsene en het Kindermuseum gaan zaterdag niet open.

De raad zegt ervan overtuigd te zijn ,,dat de bezoekers begrip hebben voor deze preventieve maatregel’’.
De enige reden waarom dit allemaal dicht moet is dat er helemaal niemand is om die locaties te beveiligen. Ik reed deze middag door Brussel, het enige machtsvertoon dat ik heb gezien waren twee para's op de zavel.
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 18:36   #103
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dag van de boefer Bekijk bericht
Zou het onverstandig zijn met je oordeel te wachten totdat je meer weet? Of ben je de spekdschieter van dienst?
Van de pers zal het in elk geval niet komen, die hebben ook al lang hun orders gekregen.
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 18:36   #104
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
WAAR IK NIET GOED VAN WORD dat is van die linksen die alles verrot en verknald hebben en hun grote bek NU NOG durven opentrekken.
Ik voel me niet aangesproken. Wie heeft de gastarbeider naar hier gehaald ?
Scherven A. Mok is offline  
Oud 21 november 2015, 18:38   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ze moeten de staatsveiligheid versterken, meer sociale werkers inschakelen en om te beginnen Karen Armstrongs visie op de islam er bij de moslims inkrijgen want nu zijn dat bijna allemaal extremistische randmongolen. Daarvoor is tijd en geld nodig, geld dat ze nu massaal zijn aan het verspillen. En onze rechtse mongolen moeten eens de opkomst van het christendom bij de Romeinen bekijken. Het christendom verbieden hielp niet, de christenen uit moorden hielp niet en het christendom negeren hielp niet. Er is maar één ding dat een nieuwe middeleeuwen kan voorkomen en dat is de Islam impregneren met de belangrijkste zaken uit het heidendom. De kracht van de vrouw en een pantheïstische versie van Allah waardoor de verantwoordelijkheid bij de mens komt te liggen en niet bij de god.
sociale werkers ??? na vijftig jaar migratie en vier generaties migranten ???
Sorry, dat soort volk verstaat de taal vd rede niet, dat zou nu voor iedereen toch moeten duidelijk zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 21 november 2015, 18:39   #106
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet aangesproken. Wie heeft de gastarbeider naar hier gehaald ?
wie heeft hem verplicht om hier te blijven ???

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 21 november 2015, 18:40   #107
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tweedehands of niet, versleten zullen ze niet zijn.
Volgens een lijstje Dutch Defence Press zou de Marechaussee hiermee uitgerust zijn:
FN P90
HK MP5
HK MP7
HK 53
HK 416
Diemaco C7 & C8
40mm under slung grenade launcher
FN Minimi

Niet echt spectaculair lijkt me. Type bewapening volgens mij niet veel anders dan waarschijnlijk in België.
Adrian M is offline  
Oud 21 november 2015, 18:46   #108
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Zou het onverstandig zijn met je oordeel te wachten totdat je meer weet? Of ben je de spekdschieter van dienst?
Ik durf er veel opzetten dat de Amerikaanse en Europese veiligheidsdiensten in het holst van de nacht de regering uit bed heeft getrommeld, om hen eens goed peper in hun gat te steken. En het is weekend, dus de meeste van ons houden er zelfs geen dag congé aan over.
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 18:48   #109
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Unizo dringt aan op overleg met de overheid en vraagt om op te passen met 'het aanwakkeren van hysterie'.
Haha, daar zijn ze al. Want dat gaat geld kosten!
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 18:59   #110
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Niet echt spectaculair lijkt me. Type bewapening volgens mij niet veel anders dan waarschijnlijk in België.
Hier lopen de flikken nog met Uzi's rond met 20 patronen magazijnen als ze wat dreigender moeten uitzien.
Uzi's vs AK's. Moet er een tekening bij?
Oud 21 november 2015, 19:05   #111
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kleine correctie : "bijna alles is de fout van de sossen". De burgemeester van Vilvoorde bv. levert, in zeer moeilijke omstandigheden, zeer goed werk.
Dat,beste robert t, betwijfel ik ten sterkste. Bonte heeft zelf een "klein Molenbeek" gecreëerd, met name Houtem, deelgemeente v. Vilvoorde. Daar zijn bij een vroegere "kuis" ook al wapens boven water gekomen...
Toen hij nog OCMW voorzitter was, parkeerde hij in Houtem al de allochtonen die zijn vrouw op het ocmw v. Antwerpen werkende, niet kwijt kon.
Een grotere pamperaar ken ik niet.
Recent heeft hij agenten vd Federale Pol. opgevorderd met het argument dat hij een aanslag van extreem rechts vreesde op het asielcentrum in Vilvoorde. Dus om de "sukkelaars daar" te beschermen.
Maar meneer Bonte gaat blijkbaar in de Media door als "expert" die een oplossing in pacht heeft....
orfeus5412 is offline  
Oud 21 november 2015, 19:07   #112
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Hier lopen de flikken nog met Uzi's rond met 20 patronen magazijnen als ze wat dreigender moeten uitzien.
Uzi's vs AK's. Moet er een tekening bij?
Geen idee. Lijkt me echter dat de flikken qua bewapening niet vergeleken kunnen worden met de SF teams.
Bij de Marechaussee heet dit onderdeel BSB, ongeveer 500 man. Geen idee of deze ook andere bewapening kennen?
Adrian M is offline  
Oud 21 november 2015, 19:09   #113
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Dat,beste robert t, betwijfel ik ten sterkste. Bonte heeft zelf een "klein Molenbeek" gecreëerd, met name Houtem, deelgemeente v. Vilvoorde. Daar zijn bij een vroegere "kuis" ook al wapens boven water gekomen...
Toen hij nog OCMW voorzitter was, parkeerde hij in Houtem al de allochtonen die zijn vrouw op het ocmw v. Antwerpen werkende, niet kwijt kon.
Een grotere pamperaar ken ik niet.
Recent heeft hij agenten vd Federale Pol. opgevorderd met het argument dat hij een aanslag van extreem rechts vreesde op het asielcentrum in Vilvoorde. Dus om de "sukkelaars daar" te beschermen.
Maar meneer Bonte gaat blijkbaar in de Media door als "expert" die een oplossing in pacht heeft....
Bonte is nen hele gladde jongen. Hoe meer crisis, hoe meer hij er voordeel uithaalt. Allochtonen, veiligheid, illegaliteit wat is de oplossing voor die mannen? Maak er een industrie van die gemeenschapsgeld opzuigt gelijk niks anders en verdeel het onder uw fans. Links of rechts, allemaal is dat hun credo.
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 19:10   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Terwijl dezer dagen onze samenleving drastisch aan het veranderen is als gevolg van de terreur(dreiging) moeten we maar één iets doen;

Pal achter onze politici, politie, veiligheidsdiensten, militairen ... gaan staan en hun acties unaniem verdedigen.

De evoluties van de afgelopen week zullen ervoor zorgen dat bepaalde minderheden met hun rug tegen de muur zullen komen te staan, kleur zullen moeten bekennen en meehelpen aan het 'opkuisen' binnen eigen rangen. De pamperretoriek lijkt eindelijk klaar voor de prullenmand.

Over wat of wie nu precies aan de grond ligt van de verhoging van het terreurniveau moeten we aan de bevoegde diensten over laten.

Mag ik eraan herinneren dat geruchten verspreiden bij niveau 4 verboden is.
Nog zo ene die denkt dat de staat er voor het algemeen belang is
Oud 21 november 2015, 19:12   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bonte wordt (zelfs internationaal) geprezen voor zijn aanpak van de deradicalisering van jongeren in Vilvoorde. Onlangs werd hij samen met Aboutaleb van Rotterdam zelfs uitgenodigd op het Witte Huis.
Ja, echt zo succesvol in de strijd tegen die radicalisering dat er blijkbaar toch zoveel jongeren vertrekken... Daar moet ik toch wel echt mee lachen, hoor. En Bonte heeft trouwens onlangs toegegeven dat de situatie in zijn gemeente er op dat vlak niet op vooruit gaat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 november 2015, 19:17   #116
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, echt zo succesvol in de strijd tegen die radicalisering dat er blijkbaar toch zoveel jongeren vertrekken... Daar moet ik toch wel echt mee lachen, hoor. En Bonte heeft trouwens onlangs toegegeven dat de situatie in zijn gemeente er op dat vlak niet op vooruit gaat.
Maar dat is het juist. Daarom zal hij nog meer middelen nodig hebben, nog meer op leerstage moeten gaan naar exotische oorden. Alles is herleid tot platte commercie met belastinggeld en ieder beetje commerçant moet voor zijn eigen markt zorgen...
discuz is offline  
Oud 21 november 2015, 19:20   #117
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pal achter onze politici,
Zijt gij nu serieus? Hoe slaafs en blind kan je nog zijn?
Citaat:
politie,
Die dienen niet voor veiligheid, die dienen om geld te ronselen. Wanneer is de volgende flitsmarathon? Hebt ge wel 2 lichten en reflectors op uwe fiets? Uw sigaret riekt zo speciaal? Da gaat u ene kosten zu kameraad.
Citaat:
veiligheidsdiensten,
Die mannen waar niemand Arabisch spreekt?
Citaat:
militairen
Ahja, die wandelende schijtschijven in boscamouflage in het centrum van de stad. Enfin, sommige steden. Natuurlijk niet Molenbeek ofzo, stel U voor, dat zou nuttig zijn.
Citaat:
... gaan staan en hun acties unaniem verdedigen.
Ik kan maar weinig anders zeggen dan: fuck you.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 november 2015 om 19:22.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 21 november 2015, 19:22   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten de staatsveiligheid versterken, meer sociale werkers inschakelen en om te beginnen Karen Armstrongs visie op de islam er bij de moslims inkrijgen want nu zijn dat bijna allemaal extremistische randmongolen. Daarvoor is tijd en geld nodig
Gij zijt helegans betoeterd. Moesten het geen randmongolen zijn, dan zouden ze niet in die godsdienst geloven he. En als ze in die godsdienst geloven, zullen ze niet in een andere godsdienst die gij voor hen gaat uitvinden, gaan geloven he.

Heb jij dat ooit al eens ergens gezien dat je van buitenuit een godsdienst gaat veranderen omdat de door die godsdienst als vijanden uitgeroepenen dat zouden wensen ? Hoe zot kunt ge zijn. Met sociale werkers, VEEL GELD EN TIJD ? Wat doen we al 30 jaar, behalve daar veel geld, sociale werkers en tijd tegenaan gooien ?

Randdebielen die in een eeuwenoude godsdienst geloven die als letterlijk goddelijk woord heeft dat wij eraan moeten, die gaat gij met sociale werkers, veel geld en tijd, vertellen dat hun godsdienst mis is, terwijl er 2 miljard mede-gelovigen zijn die datzelfde geloven ? Maar omdat uw sociale werkers, met veel geld en tijd, hen dat gaan uitleggen, gaan ze van geloof veranderen, en beseffen dat hun 2 miljard mede gelovigen allemaal mis zijn ?

Neemt gij ons ook voor randdebielen of zo ?

En uw staatsveiligheid, volgens hun eigen experts worden die vooral gebruikt om de vergaderingen van het VB af te luisteren. Zo strijden zij tegen de radicalisering van jeugd. Want het is gekend dat VB adepten zich al Allahu ackbar schreeuwende, geregeld laten ontploffen in dichtbevolkte plekken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 november 2015 om 19:24.
patrickve is offline  
Oud 21 november 2015, 19:28   #119
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij zijt helegans betoeterd. Moesten het geen randmongolen zijn, dan zouden ze niet in die godsdienst geloven he. En als ze in die godsdienst geloven, zullen ze niet in een andere godsdienst die gij voor hen gaat uitvinden, gaan geloven he.

Heb jij dat ooit al eens ergens gezien dat je van buitenuit een godsdienst gaat veranderen omdat de door die godsdienst als vijanden uitgeroepenen dat zouden wensen ? Hoe zot kunt ge zijn. Met sociale werkers, VEEL GELD EN TIJD ? Wat doen we al 30 jaar, behalve daar veel geld, sociale werkers en tijd tegenaan gooien ?

Randdebielen die in een eeuwenoude godsdienst geloven die als letterlijk goddelijk woord heeft dat wij eraan moeten, die gaat gij met sociale werkers, veel geld en tijd, vertellen dat hun godsdienst mis is, terwijl er 2 miljard mede-gelovigen zijn die datzelfde geloven ? Maar omdat uw sociale werkers, met veel geld en tijd, hen dat gaan uitleggen, gaan ze van geloof veranderen, en beseffen dat hun 2 miljard mede gelovigen allemaal mis zijn ?

Neemt gij ons ook voor randdebielen of zo ?

En uw staatsveiligheid, volgens hun eigen experts worden die vooral gebruikt om de vergaderingen van het VB af te luisteren. Zo strijden zij tegen de radicalisering van jeugd. Want het is gekend dat VB adepten zich al Allahu ackbar schreeuwende, geregeld laten ontploffen in dichtbevolkte plekken.
Die sociale werkers dienen niet om aan het geloof te sleutelen maar op inlichtingen te verzamelen voor de staatsveiligheid en om de mensen beter te helpen integreren. Aan de godsdienst sleutelen wordt nu ook al gedaan door hier opgeleide imams maar nog niet genoeg en ook nog verkeerd.
De tijd dat de staatsveiligheid meer energie stak in autochtoon extreem rechts dan in allochtoon extreem rechts ligt al wel tien jaar achter ons. Dertig jaar geleden waren ze nog naarstig op zoek naar communisten. Zo gaat dat. Binnen twintig jaar staan ze aan uw deur. :]

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 21 november 2015 om 19:32.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 21 november 2015, 19:38   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die sociale werkers dienen niet om aan het geloof te sleutelen maar op inlichtingen te verzamelen voor de staatsveiligheid en om de mensen beter te helpen integreren. Aan de godsdienst sleutelen wordt nu ook al gedaan door hier opgeleide imams maar nog niet genoeg en ook nog verkeerd.
De tijd dat de staatsveiligheid meer energie stak in autochtoon extreem rechts dan in allochtoon extreem rechts ligt al wel tien jaar achter ons. Dertig jaar geleden waren ze nog naarstig op zoek naar communisten. Zo gaat dat. Binnen twintig jaar staan ze aan uw deur. :]
Wat moet er geïntegreerd worden aan lui die hier zijn geboren, en wiens ouders ook hier zijn geboren ????

Citaat:
Zipper is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be