Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2015, 19:28   #1361
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Die foute gegevens op die sites?
Hoe zou ik die hebben uitgerekend?

Verder, heb jij een idee waar die rekenfouten keer op keer vandaan komen?
Neen ik citeerde jouw cijfers, ga je nu plots uitwijken stoere jongen ?

Een Tesla heeft ook genoeg aan 16 kWh/100 km hoor
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/646899.html

als je hem toch wilt uitdagen met je 1200 cc dieselmolentje.

Citaat:
Ik kan wat hulp gebruiken bij het gebruik van mijn rekenmachientje.

Laten we nog uitgaan van het vrij optimistische verbruik van 18 kWh per 100 km. Laden via het beste laadstation ( voldoende dikke en korte kabels ) dien je daar 10% bij te tellen. Dit brengt ons met 19,8 kWh aan 0,16€/kWh op 3,17€
en aan 0,18€/kWh op 3,56€.
Dus respectievelijk 3,17€ en 3,56€ per 100km voor de E-wagen.
Waar reken ik fout?
Voor dat bedrag rij je aan E-wagen tempo met een gewone wagen ook 100km ver.
Hier je uitdager @ dagobert uit D:
Citaat:
Tesla Motors - Model S - model s 85

Elektrizität, BJ 2013, 270 kW (367 PS), Schaltgetriebe

User: dagobert68219

high end elektrofahrzeug
Verbrauch:
16,45 kWh/100km 44.394 km und 7.301 kWh

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 19:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 19:29   #1362
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Yip. En morgen mag ik al langsgaan om een en ander te checken.
Waarom zou ik nu een Cadillac of een Lincoln voorrang moeten geven???
Snap er niks van...
Ik rij al gans mijn leven Cadillac en Lincoln, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Buiten verwisselen van batterij, banden, filters etc heb ik nooit geen technische problemen of braak gekend.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 19:44   #1363
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog wat reklame maken

http://inhabitat.com/tesla-is-workin...million-miles/

Built-in obsolescence is so passé. Tesla is working to develop a new motor that could help people keep their luxury electric cars even longer, without expensive mechanic bills. During the company’s recent investor update, CEO Elon Musk announced that Tesla engineers are working on a new version of its electric drive unit that could have a lifespan of one million miles.

There’s pretty much no way a gasoline-powered engine could achieve such an ambitious endurance goal, because electric engines are less complex. Electric car engines have fewer moving parts and rely on fewer fluids, so they are prone to fewer mechanical problems. The promise of an electric drive unit that could essentially last forever is just one more way for Tesla to illustrate how electric cars are superior to their gas-powered counterparts. Making a longer-lasting engine fits nicely with Tesla’s “Infinite Mile Warranty” program, which launched last year.

Tesla gaat zijn duurzame E-motoren nog duurzamer maken of ontwerpen om 1,6 miljoen kms mee te gaan.

Vandaag geeft Tesla al garantie van 8 jaar op het accupack en de volledige aandrijflijn dus E-motor en overbrenging... / 8 j en-of onbeperkte kms binnen die 8 jaar natuurlijk.

Bwah 1,6 miljoen kms en de Tesla S roest quasi nooit (aluminium) dan kan die al een hoop accupacks verslijten.... en natuurlijk elke keer heb je opnieuw betere accupacks en opnieuw dezelfde geldige garantie erop.

Big deal toch ? Welke fossiele auto kan dat ? Niet allemaal tegelijk hé. LOL

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 19:49.
Oud 22 november 2015, 19:52   #1364
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog wat reklame maken

http://inhabitat.com/tesla-is-workin...million-miles/

Tesla gaat zijn duurzame E-motoren nog duurzamer maken of ontwerpen om 1,6 miljoen kms mee te gaan.

Vandaag geeft Tesla al garantie van 8 jaar op het accupack en de volledige aandrijflijn dus E-motor en overbrenging... / 8 j en-of onbeperkte kms binnen die 8 jaar natuurlijk.

Bwah 1,6 miljoen kms en de Tesla S roest quasi nooit (aluminium) dan kan die al een hoop accupacks verslijten.... en natuurlijk elke keer heb je opnieuw betere accupacks en opnieuw dezelfde geldige garantie erop.

Big deal toch ? Welke fossiele auto kan dat ? Niet allemaal tegelijk hé. LOL
Uw reclame heeft op mij dezelfde invloed als een moslim die me tracht een Koran te verkopen. Hoeveel keer in de week hebt ge sex met uw Tesla? En wanneer wordt ge gelukkige papa?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 19:55   #1365
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw reclame heeft op mij dezelfde invloed als een moslim die me tracht een Koran te verkopen. Hoeveel keer in de week hebt ge sex met uw Tesla? En wanneer wordt ge gelukkige papa?
Oud 22 november 2015, 20:05   #1366
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Als het kindergeld voor electrische wagens hoog genoeg is om er zich ene te kunnen permiteren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 20:10   #1367
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen ik citeerde jouw cijfers
Mijn cijfers? Het is gewoon een juiste berekening tegenover een foute berekening.
Hoe zou dat komen dat op die E-wagen promo sites vaak verkeerd wordt gerekend?
Het zijn nochtans zeer simpele rekensommetjes.

Zou het kunnen dat ze de lezers bewust willen misleiden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 20:16   #1368
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Hier je uitdager @ dagobert uit D:
Geen 'magazineheld' laten opdraven hé Michel.
Het gaat hier over een uitdaging in de echte wereld.
Ik met mijn oude diesel tegen een recente E-wagen.
Van A naar B met laat ons zeggen 20€ budget.
Leeg vertrekken, opladen/tanken, rekening betalen en zien wie het verste komt. Geen gezever uit tabellen en promo sites, pure realiteit.

En de E-wagen mag het tempo kiezen. Anders heeft hij geen kans - het mag wat spannend worden nietwaar?
Oud 22 november 2015, 21:29   #1369
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat zwar auf der IAA beteuert, dass die Regierung bis Ende des Jahres entscheiden werde, welche zusätzlichen Anreize notwendig sind, um den Markt für Elektrofahrzeuge anzukurbeln. Doch das hatte sie auch schon auf der Berliner Regierungskonferenz im Juni getan – passiert ist bis heute nichts.

20.10.2015 http://www.tagesspiegel.de

Nu verwonderlijk is dat niet gezien ze wel wat beters te doen hebben dan geld aan speelgoed auto´s te verspillen.
Als mijn wagen 5 liter vrrbuikt , dan heeft hij met 30% efficiënt motor ook een verbruik van 20 kwh ?
Dat zijn gewoon de normale verbruikscijferx
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 21:46   #1370
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen 'magazineheld' laten opdraven hé Michel.
Het gaat hier over een uitdaging in de echte wereld.
Ik met mijn oude diesel tegen een recente E-wagen.
Van A naar B met laat ons zeggen 20€ budget.
Leeg vertrekken, opladen/tanken, rekening betalen en zien wie het verste komt. Geen gezever uit tabellen en promo sites, pure realiteit.

En de E-wagen mag het tempo kiezen. Anders heeft hij geen kans - het mag wat spannend worden nietwaar?
Met superchargers gaat de Tesla winnen
Met simpelweg een hybride 350e bvb rij je 600km per 20euro
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 21:58   #1371
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aluminium carrosserie is niet nieuw maar al heel oud.
Het chassis waar dat op zit is wel geen aluminium.
Vroeger zat daar op met rondom klinknagels.
Nu lijmen ze dat.
Heel duurzaam...maar zwak.
Plooit als papier.
Oud 22 november 2015, 22:06   #1372
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Idd de Tesla kan immers gratis bijladen, die rijdt desnoods 6425 km voor 0 euro, of totaal 14.000 km voor 0,0 euro:

Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...ap-663420.html

Weltrekordfahrt mit Teslas Model S

Fernreise mit E-Auto - Und es geht doch

Eine Gruppe Enthusiasten fährt mit vier Tesla 6624 Kilometer von Südspanien ans Nordkap und stellt einen Guiness-Rekord für die kürzeste Ladezeit auf. auto motor und sport war dabei.

...

Bilanz nach mehr als 6000 Kilometern im Tesla Model S

Bei der Ankunft am Nordkap hatte das führende Auto 6425 Kilometer zurückgelegt und bei knapp 30 Ladestopps 1220 Kilowattstunden geladen. Die CO2-Bilanz der Stromerzeugung in Europa macht daraus ca. 580 kg CO2. Der Ladestrom aus Tesla-Superchargern stammt aus regenerativen Quellen. Für einen vergleichbaren Pkw mit Verbrennungsmotor errechnen einschlägige Websites Emissionen von gut 1,7 Tonnen (Diesel) bzw. rund 2 Tonnen (Benziner) CO2.

Durchschnittlich verbrauchte der Tesla 19,0 Kilowattstunden. Die längste Etappe ohne Nachladen in Spanien war 485 Kilometer lang. Auf Autobahnen lag das Reisetempo zwischen 100 und 130 km/h. Auf den Landstraßen wurde zwischen 80 und 100 km/h gefahren. Nur wenn der Verbrauch im Minus lag, wurde zuweilen auf Tempo 60 reduziert.

Am Nordkap ließ der Manager des Besucherzentrums flugs eine Kabeltrommel aus einem Fenster legen. Michael Willberg wollte im Datalogging gern auch den nördlichsten Punkt der Reise dokumentiert haben. Die Genehmigung für einen Fototermin auf dem sonst autofreien Felsen gewährte man den Rekordfahrern sofort. „Klar beginnen oder enden hier viele Rekordfahrten, aber so was haben wir hier nicht alle Tage“, staunte der Manager.

Anstrengung für die Fahrer, Erholung für die Kasse

Als Michael Willberg nach 104 Stunden die Stufen zum berühmten stählernen Globus hochstieg, war er „hinreichend erschöpft, aber glücklich.“ Der überzeugte Tesla-Fahrer sieht den Beweis erbracht, dass Elektroautos auch urlaubstauglich sein können: „Die Elektromobilität funktioniert auch auf der Langstrecke und das europaweit.“

Mit der Ankunft im Norden ist die Reise aber noch längst nicht vorbei. Der Tesla-Konvoi wird in der nächsten Woche auf eigener Achse wieder Richtung Heimat steuern. Egal, wie teuer die insgesamt 14.000 Kilometer lange Reise insgesamt gewesen sein wird: Elektrisch Fahren selbst ist unschlagbar günstig. Es wird am Ende 0,0 Euro gekostet haben.
Zou onzen kankerbakrijder Daelemans de real world zonder directe emissies wel begrijpen?

- En de CO2-uitstoot (Europa-stroommix) bedroeg daarbij 580 kg CO2 voor die Tesla.
Bij een kankerdiesel zou het ruim 1700 kg CO2 geweest zijn, en die gepeperde dieselrekening van 6425 km ga ik niet betalen.

- De Tesla verbruikte 19 kWh/100 km gemiddeld.

- Aan snelwegsnelheden tussen 100 en 130 kmh.

- Gewone weg 80 �* 100 kmh.

- Indien het nodig was (of de supercharger lag te ver af) gingen ze naar 60 kmh (op gewone weg wslk), het langste stuk tussen 2 superchargers of laadplaatsen bedroeg namelijk 485 km, ergens in Spanje.

Maar ze rijden nog na een week terug en wat verder en halen dan pakweg 14.000 km in het totaal maar ook dan gaan de verbruikskosten evenzo 0,0 Euro blijven. Dat is nu eenmaal zo´n deal met Tesla.

Wat denk je Paul ? Zou onzen Daelemans de real Tesla world zéééér lange afstand voor 0,0 € wel begrijpen?

De filmpjes staan op YT:
https://www.youtube.com/watch?v=UiywyBvFzT4 very fast versie
https://www.youtube.com/watch?v=XTs3JRgtJKk

Moesten ze de snelheid willen controleren. LOL

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 22:30.
Oud 22 november 2015, 22:57   #1373
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Idd de Tesla kan immers gratis bijladen, die rijdt desnoods 6425 km voor 0 euro, of totaal 14.000 km voor 0,0 euro
Hier, dat is nu net waarom het hele verhaal niet klopt.
De E-wagens zijn pas zeker dat ze kunnen winnen als ze hun energie gratis krijgen - duidelijker kan het niet zijn.

En het gaat over E-wagens - niet de hybride wagens die het goede van beide werelden koppelen.

Ik merk ook dat je al een hoop vragen niet hebt willen beantwoorden...
Ben je die vergeten?
Oud 22 november 2015, 23:00   #1374
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zou onzen kankerbakrijder Daelemans de real world zonder directe emissies wel begrijpen?
Je mag me persoonlijk aanvallen van zodra je bewijst dat je een technische opleiding hebt genoten. Zolang je dat niet kan is en blijft het kleuterpraat.
Oud 22 november 2015, 23:03   #1375
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zoals ik al zei: de hybrides zijn een zinnig verhaal - het beste van beide werelden verenigd zonder dat er het gewicht van een extra auto aan batterijen moet worden meegesleept.

Dat van die gratis energie is ook waar. Zielig eigenlijk dat ze bij Tesla zo ver moeten gaan om hun wagen verkocht te krijgen.
Oud 22 november 2015, 23:19   #1376
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat zwar auf der IAA beteuert, dass die Regierung bis Ende des Jahres entscheiden werde, welche zusätzlichen Anreize notwendig sind, um den Markt für Elektrofahrzeuge anzukurbeln. Doch das hatte sie auch schon auf der Berliner Regierungskonferenz im Juni getan – passiert ist bis heute nichts.

20.10.2015 http://www.tagesspiegel.de

Nu verwonderlijk is dat niet gezien ze wel wat beters te doen hebben dan geld aan speelgoed auto´s te verspillen.
Wow, je doet mee met D-linkje posten, eentje van 20.10.15 die had ik even overzien, maar je kraait alweer te vroeg:

Héél vers van de pers: 22.11.2015 - 23:02 UHR

5000 € bonus in het zicht of hetzelfde wat Vlaanderen gaat geven

Citaat:
http://www.bild.de/geld/wirtschaft/e...6394.bild.html

22.11.2015 - 23:02 UHR

BIS ZU 5000 EURO

Regierung plant Kaufprämie für Elektroautos

Nach der Abwrackprämie nun die Elektroprämie.

Die Bundesregierung plant einem Magazinbericht zufolge eine Kaufprämie für Elektroautos und denkt zur Gegenfinanzierung an eine Anhebung der Mineralölsteuer.

Im Gegenzug soll die Mineralölsteuer rauf
Zur # Gegenfinanzierung sei eine Mineralölsteuer-Erhöhung um einen Cent je Liter im Gespräch.

Das würde jeden Pkw-Fahrer mit durchschnittlich weniger als zehn Euro im Jahr belasten, berichtete das Magazin unter Berufung auf ein Regierungspapier – das könnte 500 bis 600 Millionen Euro bringen.
Eine Sprecherin des Wirtschaftsministeriums sagte, in der letzten Sitzung des Lenkungsausschusses am 29. Oktober seien keine Beschlüsse gefasst worden. In dem Ausschuss sind neben dem Wirtschaftsressort auch die Ministerien für Verkehr, Umwelt und Finanzen vertreten.

Im Lenkungskreis Elektromobilität hätten sich die beteiligten Ministerien auf einen „Umweltbonus“ von bis zu 5000 Euro verständigt, berichtet „Der Spiegel“. Das Förderprogramm solle einen Umfang von 700 bis 800 Millionen Euro haben.
Het zou ook in Der Spiegel staan maar dat laatste online bericht zie ik nergens ff googlen... in Der Spiegel van 13 november 2015 stond al iets:
Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/e...a-1062432.html

Freitag, 13.11.2015

Förderprogramm: Regierung will Kauf von E-Autos mit 5000 Euro prämieren

Wer sich künftig ein Elektroauto zulegen will, darf nach SPIEGEL-Informationen einen hohen Zuschuss von der Regierung erwarten. Die Kosten für die Subvention sollen jedoch alle Autofahrer tragen.
Blijkbaar heeft Bild.de "die regeringspapers" tenminste kunnen inkijken:
Citaat:
... berichtete das Magazin unter Berufung auf ein Regierungspapier – das könnte 500 bis 600 Millionen Euro bringen.
# 1 cent per liter accijns meer en die E-subsidie van 700-800 miljoen is al bekostigd. (als het officieel wordt)

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 23:32.
Oud 22 november 2015, 23:25   #1377
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geef toe dat rijden tussen superchargers u enorm beperkt.
En in het andere geval 10 of 12 uur opladen tussendoor is ook niet om te lachen.

Maar voor rond uw huis te rijden is het prima.
Oud 22 november 2015, 23:47   #1378
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geef toe dat rijden tussen superchargers u enorm beperkt.
Aangezien men meestal die reikwijdte amper nodig heeft laadt men in 9/10 gevallen thuis op, naja de auto doet dat. Is wat anders als met stinkevingers aan dat tankpistool staan wachten.

En af en toe een gratis supercharger ## terwijl men een lekker hapje eet of een koffietje met vlaaitje verober is ook niet te versmaden, mmmh lekker eens kijken op mijn smartphone OK 90 % opgeladen en ik heb weer een gratis extra reserve voor een paar dagen.

Citaat:
En in het andere geval 10 of 12 uur opladen tussendoor is ook niet om te lachen.
Als ik slaap of werk of thuis in de hof werkt lacht men dan ?

Lach jij als je daar telkens met stinkevingers aan de fossiele kassa uw €urootjes voor uw fossiele stinkebak met neukuitlaten moet neertellen ?

Citaat:
Maar voor rond uw huis te rijden is het prima.
Een actieradius van 350 �* 400 km ? wow dan moet ik heel groot stuk grond hebben. LOL

## stats:
Citaat:
https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=490778289

Average Supercharger Use : 24,2 times per user per year
Dat is om de ~ 15 dagen gemiddeld een Supercharger wat de kosten nog meer doet dalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 23:57.
Oud 22 november 2015, 23:54   #1379
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je een paar sprintjes doet en de radio en de ruitenwissers en de lichten gebruikt zal je toch snel weer thuis moeten zijn.
Oud 22 november 2015, 23:58   #1380
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je een paar sprintjes doet en de radio en de ruitenwissers en de lichten gebruikt zal je toch snel weer thuis moeten zijn.
Echt ? En wat als uw fossiele bak niet start omdat de batterij plat is ? En wat als de batterij onderweg niet meer oplaadt omdat de alternator stuk is of de spanningsregelaar defect ? En wat als je een motorstoring krijgt en je in panne valt ?

En wat dan met die normale 12 volt batterij in de Tesla mag die dan echt niets te doen hebben ?

Citaat:
http://www.teslarati.com/understandi...rvice-warning/

Purpose of the Tesla 12V battery

The 12V battery in the Model S performs many of the same duties as it would in any internal combustion engine (ICE) car.The connections to the 12V battery on a Model S appear to be a bit more complex than in a traditional ICE as seen in the following picture (source: TMC forum).

The 12V battery maintains power for critical systems when the main battery pack is damaged or disabled. It powers the hazard lights, airbags, door locking and unlocking operations, as well as other critical componets of the Model S. The 12V battery also ensures that electronics are “awake” and listening to the key FOB in order to automatically lock and unlock the vehicle based on proximity. It also allows the car to maintain its 3G connection for remote access when the rest of the vehicle is powered off. If the 12V battery happens to fail, it will isolate the main battery pack from the car and prevent charging. This is a safety feature of the Model S designed to help protect first responders in the event of an accident.
Slaapwel Mambo of weet je nog altijd niet hoeveel 85.000 Watt EXTRA is ?

Hoe zouden de Tesla´s in Noorwegen rijden, regent het daar niet en is het daar niet vroeger donker ? Oei Oei wat nu Mambo mama heeft koekjes gebakken.

Hoelang ga je hier nog verder onzin zeuren Mambo ? Hoelang ?
Kijk voor mij is het simpel om je onzingezeur niet meer te lezen
Citaat:
http://www.vox.com/2015/11/16/973772...hicles-cleaner

Ignore the haters: electric cars really are greener

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2015 om 00:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be