Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hebben wij nood aan een Europese Islam ?
1. Ja. 6 13,95%
2. Neen. 30 69,77%
3. Geen mening. 3 6,98%
4. CD&V en liberalis spreken niet in mijn naam. 8 18,60%
5. Prins Laurent for president. 3 6,98%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2015, 21:16   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zou bijvoorbeeld aan migranten vragen een document te ondertekenen waarin ze trouw zweren aan bepaalde principes.
Dan gaat u in tegen een fundament van onze rechtstaat, nl. gelijkheid. Als u dat wil, moet u langsgaan bij iedere burger van dit land en ook iedere inwoner.

Daarnaast is het ook fundamenteel onjuist: niemand moet trouw zweren in een democratische staat aan "principes". De wet is de referentie. Ik mag gerust denken dat democratie niet deugt. Ik mag zelfs een partij oprichten die ijvert voor de invoering van een absolute monarch. Op geen enkele wijze hoef ik als burger in te stemmen met het principe van de democratie. Het enige wat de overheid van mij vraagt, is het naleven van de wet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 00:16   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat de westerse waarden superieur zijn, dat distilleer je weeral ten onrechte uit wat ik schrijf, ze zijn van hier.
We wonen hier in 'het westen' en we dringen onze 'waarden' niet enkele duizenden kilometers van onze oorsprong aan aan een andere 'beschaving' op.
Ha nee, ? Wat doet het westen dan in Irak, Afghanistan en Syrië ? Het westen zit daar hun waarden van democratie te implementeren.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 november 2015 om 00:29.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 06:59   #63
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ha nee, ? Wat doet het westen dan in Irak, Afghanistan en Syrië ? Het westen zit daar hun waarden van democratie te implementeren.
Deden de Romeinen hier 2000 ook en daarom zitten we hier met een joodse stamgod aan ons been. En dan hebben we het nog niet over wetgeving en senaat. Een mens moet met iets beginnen toch ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 07:24   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ha nee, ? Wat doet het westen dan in Irak, Afghanistan en Syrië ? Het westen zit daar hun waarden van democratie te implementeren.
Dat is niet "het westen" maar "staten die het westen onderdrukken", en het idee om met geweld vrijheid gaan te brengen is van de pot gerukt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 08:58   #65
andrew555
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2015
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik weet niet waar u woont, maar het moet schijnbaar heel ver verwijderd van België. Als je CD&V'ers omschrijft als "katholieken", kent u echt wel heel weinig af van wat er in die partij allemaal omgaat.
deze partij heeft niks meer met Christelijke waarden te maken.
Hilde Crevits heeft zelf nog gezegd dat ze zich niet bezig houd
met zo'n bullshit. waarom heet deze partij zoch dan Christelijk.
en wat de katholieken betreft, de paus heeft gezegd dat Allah
dezelfde is als God van de Katholieke kerk.
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 09:13   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet "het westen" maar "staten die het westen onderdrukken", en het idee om met geweld vrijheid gaan te brengen is van de pot gerukt.
Waarom komt "het westen" dan niet in opstand tegen de "staten die het westen onderdrukken" ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 09:36   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Wij hebben de aller hoogste nood aan het nieuwe geloof in de microwezentjes om Europa en de rest van de wereld nog te kunnen redden van de totale ondergang.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 11:27   #68
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wij hebben de aller hoogste nood aan het nieuwe geloof in de microwezentjes om Europa en de rest van de wereld nog te kunnen redden van de totale ondergang.
In elk geval zullen het niet de (ver) oude (rde) religies zijn, die ons uit het slop zullen redden. Hoe zouden zij daaraan beginnen. Vermits de Wetenschappelijke kennis van toe, ontoereikend was en hedendaags, nog steeds is!?

De aangevoerde theorie van forumer Harriechristus, lijkt mij geloofwaardiger dan verhaaltjes over ‘Hemel en Hel’, en het bekomen van een zeker ‘seksueel' genot’ .

Persoonlijk vind ik niet, dat de * redding* uit de Hemel zal vallen, maar wel zal zijn: van ‘Chemische’ en ‘geestelijk’ niveau.

Hedendaags, hecht men geloofwaardigheid aan ‘materie’, ‘leegtes’ en andere ‘chemische’ atoomdeeltjes.

Persoonlijk benijd ik de geleerden en ‘Harriechristus’ : deze die (door hun inzet) veel korter bij de waarheid staan dan ik, alsook de meeste van mijn medelevens !.

Ik heb wel geleerd en besloten, nooit ( definitief) ‘neen’ te zeggen, tot alles wat ons word voorgeschoteld. Voor mij is, gewoon, ‘NIETS’ onmogelijk. Dit (uiteraard) tot het tegengestelde is bewezen.

Door redding bedoel ik: precies weten wat er van ons zal geworden, zodra onze ‘tijd’ hier op ‘Aarde zal voltrokken zijn.?

Zo ver gekomen, lijken mij de ‘extreem’ kleine ‘microwezens' van ‘onze Harrie’ , evenveel kans op ‘absolute’ waarheid’ te boeken dan, andere nog te onderzoeken ‘projecten’

__________________

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 11:38   #69
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wij hebben de aller hoogste nood aan het nieuwe geloof in de microwezentjes om Europa en de rest van de wereld nog te kunnen redden van de totale ondergang.
Wij hebben zeker nood aan een heropleving van geloof om Europa te redden. Dat hoort evenwel een krachtig en weerstandig geloof te zijn met heroïsche archetypes, niet jouw debiele microwezentjes.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 11:41   #70
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
In elk geval zullen het niet de (ver) oude (rde) religies zijn, die ons uit het slop zullen redden. Hoe zouden zij daaraan beginnen. Vermits de Wetenschappelijke kennis van toe, ontoereikend was en hedendaags, nog steeds is!?
Het is de literalistische ziekte van het Abrahamistisch monotheïsme, die denkt de absolute waarheid te houden, dat dat veroorzaakt heeft.

Religie is perfect in te passen met wetenschap in een wereldbeeld. Religie draait in de meeste gevallen niet om absolute waarheden die de wetenschap tegenspreken maar om overlevering van wetten en waarden die belichaamd worden in archetypes, en verbondenheid via ritualisme. Dat botst nergens met de wetenschap.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 11:57   #71
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen enkel godsdienst is verenigbaar met de liberale westerse maatschappij.
Sommige regels uit de godsdiensten zijn wel overgenomen door onze maatschappij, maar dit enkel omdat ze als humaan worden beschouwd.
Vanaf dat onze maatschappij in gevaar komt word zelfs een van de basisregels uit het Christendom " Gij zult niet doden " overboord gesmeten.
Tiens ik dacht eerder wel dat: 'overboord gesmeten' , het lot van 'christenen' is, welke zitjes (in de gammele overzetbootjes naar Europa) weggelegd voor 'islamieten', ongewenst gebruikten. Hoe durven ze het????

Politiek correct gezien, is het MEER dan helder. Voor Europa te Islamiseren heeft men 'islamieten' nodig en ZEKER NIET: christenen.
__________________

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2015, 16:31   #72
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het is de literalistische ziekte van het Abrahamistisch monotheïsme, die denkt de absolute waarheid te houden, dat dat veroorzaakt heeft.

Religie is perfect in te passen met wetenschap in een wereldbeeld. Religie draait in de meeste gevallen niet om absolute waarheden die de wetenschap tegenspreken maar om overlevering van wetten en waarden die belichaamd worden in archetypes, en verbondenheid via ritualisme. Dat botst nergens met de wetenschap.
Op tijd eens in de soep roeren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 04:08   #73
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wij hebben zeker nood aan een heropleving van geloof om Europa te redden.
geloofsgeloof niet , maar ....
wel betere een samenwerking door naar mekaar te luisteren
Zorgen dat we 1 geheel zijn dus , anders .... vrees ik er voor !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 14:57   #74
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan gaat u in tegen een fundament van onze rechtstaat, nl. gelijkheid. Als u dat wil, moet u langsgaan bij iedere burger van dit land en ook iedere inwoner.

Daarnaast is het ook fundamenteel onjuist: niemand moet trouw zweren in een democratische staat aan "principes". De wet is de referentie. Ik mag gerust denken dat democratie niet deugt. Ik mag zelfs een partij oprichten die ijvert voor de invoering van een absolute monarch. Op geen enkele wijze hoef ik als burger in te stemmen met het principe van de democratie. Het enige wat de overheid van mij vraagt, is het naleven van de wet.
Vóórdat ze burger zijn bedoel ik. Het is niet voldoende wat kopietjes van de grondwet uit te delen aan degenen vluchtelingen en asielzoekers.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:08   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vóórdat ze burger zijn bedoel ik. Het is niet voldoende wat kopietjes van de grondwet uit te delen aan degenen vluchtelingen en asielzoekers.
Burger als niet-burger genieten op dat vlak dezelfde rechten. U kunt een dergelijk aspect juridisch gewoonweg niet sluitend maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:15   #76
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
geloofsgeloof niet , maar ....
wel betere een samenwerking door naar mekaar te luisteren
Zorgen dat we 1 geheel zijn dus , anders .... vrees ik er voor !!
Daar kan religie net voor zorgen, en op veel minder uitsluitende wijze dan ideologie zoals nationalisme. Sociale cohesie brengen, en betekenisvolle sociale cohesie.

En daarvoor moet je geen boek hebben waarmee je anderen bekeert. Daar heeft religie lang niet om gedraaid. Lang voor de advent van het jodendom, christendom en de islam.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:17   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wij hebben zeker nood aan een heropleving van geloof om Europa te redden. Dat hoort evenwel een krachtig en weerstandig geloof te zijn met heroïsche archetypes, niet jouw debiele microwezentjes.
Wij hebben nood aan een heropleving van respect voor autoriteit en bepaalde waardes. Niet aan het geloof in een of andere God (wat behoorlijk debiel is).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:20   #78
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het is de literalistische ziekte van het Abrahamistisch monotheïsme, die denkt de absolute waarheid te houden, dat dat veroorzaakt heeft.

Religie is perfect in te passen met wetenschap in een wereldbeeld. Religie draait in de meeste gevallen niet om absolute waarheden die de wetenschap tegenspreken maar om overlevering van wetten en waarden die belichaamd worden in archetypes, en verbondenheid via ritualisme. Dat botst nergens met de wetenschap.
Religie gaat vrijwel altijd samen met het geloof in een God, wat per definitie ingaat tegen de wetenschap.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:25   #79
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Religie gaat vrijwel altijd samen met het geloof in een God, wat per definitie ingaat tegen de wetenschap.
Hoezo gaat dat in tegen de wetenschap?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 november 2015 om 22:28.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 22:28   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wij hebben nood aan een heropleving van respect voor autoriteit en bepaalde waardes.
Welke autoriteit? Bepaalde waardes, ja. En waar komen die waardes van?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet aan het geloof in een of andere God (wat behoorlijk debiel is).
Koppel god/goden eens even los van religiën die beweren de absolute waarheid te verkondigen, en aan je deur staan om je te bekeren.
Goden zijn entiteiten die heilig, gezegend, onsterfelijk zijn, en die groter dan mensen zijn en via interactie met hen, hen iets bijbrengen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 24 november 2015 om 22:32.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be