Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2015, 11:42   #1441
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Voor wie het interesseert: ik kreeg net van iemand die bij het SC Zaventem werkt het nieuwtje dat ze daar gaan verhuizen (dat, tot daaraan toe), dat de nieuwe locatie nog steeds in Zaventem langs de Leuvensesteenweg gaat zijn (joepie), en... dat er een SuperCharger naast het nieuwe SC gaat komen!

Yiepieyaayay!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 11:44   #1442
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De superchargers hebben wel veel stroom nodig net op het moment dat er een auto aan het laden is. Tenzijn ze zelf over een buffer beschikken komen ze dus niet echt in aanerking om mee te helpen het net te reguleren. Daar komen dus de thuisladers eerder voor in aanmerking.
Dus je weet toevallig niet of het Tesla superchargernetwerk een zekere tussenbuffering al heeft of van die reusachtige stroombuffers al gebruik maakt.

Die superchargens zijn nochtans ook op het stroomnetwerk aangesloten hoor:
http://www.mpoweruk.com/infrastructure.htm

... zoals de thuisladers dat ook zijn, dus ik begrijp niet dat bij grotere stroomafnamen die Tesla laadpalen daar ongeschikter zouden kunnen zijn.

Als natuurlijk bij een Suc-station alle 8/9 laadpalen tegelijkertijd hun stroom (120kW-130 kW-laders) afleveren zal het laden natuurlijk ook sterk geregeld moeten worden en zal het minder snel gaan voor alle Tesla tegelijkertijd. Dus niet meer aan 500 km/u voor 4 Tesla´s maar bvb aan 250-300 km/u voor 9 Tesla´s, hangt natuurlijk ervanaf hoe hun accustand is.

Die techniek ken ik overigens van de nieuwe Zwitserse Chademo laadzuilen tot 100kWh , bron en zelfs pdf met specificaties kan jij ook terugvinden.
Ik geef je alvast een link:
Citaat:
http://insideevs.com/kia-installs-fi...argers-europe/

“Following the installation of the new 100 kW DC chargers at the brand’s European headquarters, Kia plans to roll out a network of 233 charging stations across its Soul EV retailers and national sales organisations’ headquarters in Europe. This is in addition to the existing network of 140 EV charging stations already installed at various Kia distributors and dealers, giving consumers access to a total of 373 Kia charging stations. This is part of a wider plan from Kia to install a robust charging network around the world, as the Soul EV is to be sold globally.”
Maar ik denk al welke richting je uit wil de slimme huisstroommeters die zeer interessant worden voor zware thuisladers van 11 kW of 22 kW.

Er bestaan zelfs bussuperchargers in China die op 10 seconden via flashcharging 400 kW kunnen leveren...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 12:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:06   #1443
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Voor wie het interesseert: ik kreeg net van iemand die bij het SC Zaventem werkt het nieuwtje dat ze daar gaan verhuizen (dat, tot daaraan toe), dat de nieuwe locatie nog steeds in Zaventem langs de Leuvensesteenweg gaat zijn (joepie), en... dat er een SuperCharger naast het nieuwe SC gaat komen!

Yiepieyaayay!
Ik denk dat je dan iets minder thuis gaat laden zou dat kunnen?

In elk geval is het meegenomen als onze politiekers de stroomprijs alweer gaan opslaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 12:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:16   #1444
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk dat je dan iets minder thuis gaat laden zou dat kunnen?
Daarvoor is het een beetje te ver van mijn woonst. Gent is dichter, en wie weet komt er ooit ene aan de kust...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:18   #1445
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Daarvoor is het een beetje te ver van mijn woonst. Gent is dichter, en wie weet komt er ooit ene aan de kust...
Tja aan de Eurotunnel zal alvast wel ene staan moest je die kant op...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 12:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:32   #1446
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bij mijn werkgever.
Belastingsvrij.
Dus de uitzondering die de regel bevestigd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 12:41   #1447
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je weet toevallig niet of het Tesla superchargernetwerk een zekere tussenbuffering al heeft of van die reusachtige stroombuffers al gebruik maakt.
De enige "reusachtige" stroom buffers die we op dit moment hebben zij stuwdammen. Ik weet wel dat er met van alles en nog wat geëxperimenteerd wordt, maar echt veel stelt dat nog niet voor.

Ik vermoed echter dat Tesla best wel een energiebuffer zal hebben bij hun superchargers. Want een aansluiting van een paar honderd kVA is ook niet goedkoop.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 13:42   #1448
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De enige "reusachtige" stroom buffers die we op dit moment hebben zij stuwdammen. Ik weet wel dat er met van alles en nog wat geëxperimenteerd wordt, maar echt veel stelt dat nog niet voor.

Ik vermoed echter dat Tesla best wel een energiebuffer zal hebben bij hun superchargers. Want een aansluiting van een paar honderd kVA is ook niet goedkoop.
Wslk niet maar nog altijd spotgoedkoop moest men ergens amper één tankzuil met H2 inrichten, huidige prijs 1 miljoen Euro, en kan dalen tot 700.000 € als er meer komen, gepland 400 in D bvb.


Die Tesla superchargers stellen ook niets voor qua tijdelijke stroomafname, totaal verwaarloosbaar.
Als ik denk wat er allemaal véél meer kVA´s nodig heeft en dit permanent.
Wat er zo allemaal opgeladen wordt en permanent op stroom draait en rijdt zoals OV.
En natuurlijk de grootste stroomafnemers, de industrie.
Soit BE genereerde in 2013 > 80.200 GVA per uur:
http://ec.europa.eu/eurostat/statist...arket_overview

Als 1000 mensen één of enkele gloeilampen vergeten uit te doen daar kan al 1 Tesla 400 km mee afleggen. Of 10 Tesla´s 40 km.

En hoeveel Tesla´s zouden er ondertussen af en toe een uurtje rijden die -om de 3 weken statistisch gemiddeld- een Tesla supercharger benutten ?

In BE alleen spreekt men van ruim 800 Tesla S, er zijn momenteel 20 Suc laadpalen. Wanneer het model 3 (50-60-70 KWh) gaat verkocht worden (2018), zelfs in massaproductie - gaan ze namelijk ook gratis mogen opladen aan die Suc-laadpalen, dat zal tegen dan wel in aantal driemaal zoveel zijn schat ik.

Het was zo maar even een gedachtenkronkel die ik hier tipte.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 17:32   #1449
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Tesla zelf, wat dacht je.
Bij elektrische autos is de stroom maar een klein deel van de rijkosten.
Evenveel als bij een recente benzine of diesel.
Als morgen bijvoorbeeld BMW aankondigt dat het zijn klanten gratis benzine gaat leveren zijn ze binnen de kortste keren failliet en duiken de aandelen naar nul.
Bij Tesla mogen ze hetzelfde scenario verwachten van zodra hun nu nog verwaarloosbaar aantal 'super-chargers' op een zodanige manier worden uitgebreid dat ze nuttig kunnen worden aangewend.
Elke 'tankbeurt' kost Tesla ook 25€ voor ergens 400 km, en dan nog zonder de prijs van de installatie te rekenen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 17:40   #1450
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De meeste elektrische autos worden gewoon thuis opgeladen.
Ha, dat verhaaltje van opladen aan uw 230 volt stekkertje. Dat valt blijkbaar dik tegen.

7 uur en 18 minuten nodig om uw batterij voor amper 100 km bij te laden.
En duur! In onderstaande calculator 'vergeet' Tesla het rendement van uw lader te verrekenen. Je moet bij de prijs tussen de 10% en 25% bijtellen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Straf.jpg‎
Bekeken: 98
Grootte:  82,0 KB
ID: 100785  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 17:47   #1451
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Oh, het is zelfs zo dat op sommige momenten de prijs op de grote beursen negatief wordt. Dan krijg je geld toe als je stroom afneemt.
Daar doen eigenaren van stuwdammen goede zaken mee.
Dat is algemeen geweten. Ze noemen dat nu het groenwassen van stroom.
Die buffers oppompen met kernenergie en dan groene energie oogsten.

Een particulier in Spanje deed hetzelfde met een stroomgroep.
Van zodra de zon scheen, zijn dieselgroep in gang en groene stroom leveren. 20 keer meer dan zijn zonnepanelen konden leveren.
Tja, bij een kleine kunnen ze dingen narekenen, iets wat bij de groten onmogelijk is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 18:00   #1452
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ha, dat verhaaltje van opladen aan uw 230 volt stekkertje. Dat valt blijkbaar dik tegen.

7 uur en 18 minuten nodig om uw batterij voor amper 100 km bij te laden.
En duur! In onderstaande calculator 'vergeet' Tesla het rendement van uw lader te verrekenen. Je moet bij de prijs tussen de 10% en 25% bijtellen.
Mischien toch even rekenen.

De ingebouwde lader van de Tesla heeft een vermogen van 11kW. Die kan dus de hele batterij in een 8 uur volladen. Daar doe je meer dan 100 km mee.
En die 8 uur is geen probleem, want je auto staat s'nachts toch stil.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 18:26   #1453
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Mischien toch even rekenen.

De ingebouwde lader van de Tesla heeft een vermogen van 11kW. Die kan dus de hele batterij in een 8 uur volladen. Daar doe je meer dan 100 km mee.
En die 8 uur is geen probleem, want je auto staat s'nachts toch stil.
Onzen Daelemans is altijd van slechte wil, als je thuis meer ampéres hebt kun je zelfs met een duolader 22 kW nemen(optie) dan kun je zelfs 500 km bijladen aan 4,5 hr om eens het extreme te nemen, dan heb je wel al een Tesla S 90 kWh of 90 D:
(maar normaal slaapt men ´s nachts langer 11 kW en 400V/16 A -3f is idd ruim voldoende )

p/c van Tesla-site:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/mo...ng#/calculator | calculator

TIJD 04:30 KOSTEN € 18,27 ENERGIE 101.5kWh
HOEVEEL KM RIJDT U ELKE DAG? 500 KM
HOEVEEL BETAALT U PER KILOWATTUUR? 0,18 €

WAT VOOR SOORT STOPCONTACT GEBRUIKT U? 400 V 32 A 3 fase
INGEBOUWDE LADER- INSTELLING : 2 | Duolader : 32 A 3 fase


Met een tekeninkje wat het verschil is tussen een monolader links en een duolader rechts: (men laadt namelijk tegelijkertijd per helft van het accupack op, elke lader neemt de helft voor zijn rekening, dus dubbel zo snel, onderaan aan 110 km/uur ipv 55 km/uur)

LADERS UITGELEGD
De connector is dat wat u in het stopcontact steekt, de oplader zit in de auto zelf. De connector stuurt wisselstroom (AC) naar de oplader en de oplader zet dit om in gelijkstroom (DC). Dat wordt vervolgens naar de batterij gestuurd. Model S wordt standaard geleverd met een monolader die 11 kW laadcapaciteit biedt. Het is mogelijk een duolader te installeren na levering van uw Model S, waardoor de laadcapaciteit verdubbeld wordt, mits het vermogen daarvoor beschikbaar is.

Denk bij een lader aan een kraan. Net zoals het vullen van een emmer, kunt u alleen zo snel vullen als het water door de kraan kan stromen. Om de emmer sneller te vullen, heeft u een grotere kraan nodig.
(uitleg ook via Tesla-link)

De duolader kan men laten inbouwen voor 3300 €, maar dat extra gewicht sleept men natuurlijk mee bij het rijden. Mss dat Tesla-rijders die zeer weinig slapen en steeds heel veel kms doen dat overwegen... ? Men kan dus op nauwelijks 3 uur x 110 km/u tot 330 km rijbereik bijladen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 18:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 20:47   #1454
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

vervolg van draadloos laden gesproken... dit citeerde ik al
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er bestaan zelfs bussuperchargers in China die op 10 seconden via flashcharging 400 kW kunnen leveren...
Maar nu is men zelfs in staat 1,8 kW tot 55 m ver ze sturen...

Citaat:
http://phys.org/news/2015-03-japan-s...ss-energy.html

Japan space scientists make wireless energy breakthrough
March 12, 2015

Researchers used microwaves to deliver 1.8 kilowatts of power—enough to run an electric kettle—through the air with pinpoint accuracy to a receiver 55 metres (170 feet) away.

"This was the first time anyone has managed to send a high output of nearly two kilowatts of electric power via microwaves to a small target, using a delicate directivity control device," he said.
1,8 kW over 55 meter afstand en draadloos !
Dus opladen hoeft helemaal niet vanuit het wegdek te gebeuren (inductief laden zie bvb http://www.vmx.be/test-inductief-lad...mmel-van-start )

... verleden jaar of mei 2014 was het record maar 1,4 kW over 3 meter afstand, maar na 7 meter bleef amper 10 W over...:
Citaat:
http://www.cleanenergy-project.de/cl...omuebertragung
Josephin Lehnert
Erstellt am Freitag, 23. Mai 2014

Kabellose Stromübertragung: Neuer Rekord

Neu ist allerdings die relativ große Entfernung, über die hier Energie übertragen wird. Dabei sinkt die Übertragungsmenge mit der Entfernung. Über 3 Meter konnten bei einer Frequenz von 20 kHz etwa 1.400 Watt übertragen werden. Bei 4 Metern sind es immerhin noch ca. 470 Watt, bei 5 Metern nur noch rund 200 Watt. Das ist allerdings immer noch genug, um ein paar einfache Geräte mit Energie zu versorgen. Mit zunehmender Entfernung sinkt allerdings auch die Effizienz. Die maximal erreichte Entfernung bisher betrug 7 Meter, wobei 10 Watt übertragen wurden. Die Wissenschaftler hatten Steuerungs- und Kontrolltechnik, die normalerweise in Atomkraftwerken zum Einsatz kommt, verwendet.
Dit geeft natuurlijk enorme mogelijkheden in de toekomst vanuit de berm draadloos auto´s bij te laden terwijl ze nog rijden en al zeker als ze stilstaan (file, parkingplaatsen enz...), ook volgradartechniek (langwerpige ontvangstantenne onderaan direkt bij de accu) kan gebruikt worden. Middenbermzender straalt uit => E-wagen lockt op signaal... verbinding-bingo-kassa per ontvangen Wattage/tijdseenheid...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 21:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:02   #1455
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.autokiste.de/content/spritpreise.htm









Slimme Duitsers willen dus geen dure electrische speelgoedvoertuigen.

Laatst gewijzigd door dpg : 24 november 2015 om 21:13.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:09   #1456
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Slimme Duitsers willen dus geen dure electrische speelgoedvoertuigen.
Alweer denkfout.

Een Tesla S is toch 2,5 maal duurder als een BMW I3 nietwaar?

Citaat:
http://electrek.co/2015/09/23/tesla-...s-are-down-27/

Tesla Model S sales are up 84% in Germany, while BMW i3 sales are down 27%

Germany is in the spotlight of the automotive industry as the 2015 Frankfurt Motor Show is coming to an end. While we are sorting through vehicle registration data, we decided to take a look at the top-selling electric vehicles in Germany. Unsurprisingly, the BMW i3 is the best-selling all-electric vehicle in its home turf, but sales are down 27% year over year while Tesla’s Model S is gaining market shares by growing sales 84% based on registration data.

From January to August 2014, Tesla delivered 520 cars in the country, but during the same period in 2015, it delivered 958 Model S’s. Tesla is still a long way from its initial goal of selling 1,000 cars per month in the country, but looking at the data, the company is growing steadily:



On the other hand, BMW i3 sales have been steadily dropping since reaching their highest point in early 2014:



Fortunately, even though BMW didn’t unveil or announce any new all-electric ‘i’ vehicle at the Frankfurt Auto Show, the company did reiterate its commitment to all-electric vehicles and said its was in the “final stages of consideration” to introduce new EVs by expanding its “i” lineup. In the meantime, they did unveil two new plug-in hybrids: BMW 225xe and BMW 330e.

As for Tesla, CEO Elon Musk will be in Germany tomorrow to meet with Sigmar Gabriel, German Minister for Economic Affairs and Energy. You can expect Musk to discuss the company’s future plans in the country for the Model S, the upcoming Model X and even the Powerwall which will be introduced in Germany as part of the first few markets to get access to Tesla’s line of stationary energy storage products.
En dat zonder de 5000 € bonus, die er wel zal komen, als gans Europa bonussen geeft zal D zich wel heel belacheljk maken moesten ze zero-emissie-auto´s niet stimuleren vanaf 2016.

mmmmhhhh grafiekjes stijgen langzaam maar zeker...

Citaat:


Regierung plant Kaufprämie für Elektroautos

Im Lenkungskreis Elektromobilität hätten sich die beteiligten Ministerien auf einen „Umweltbonus“ von bis zu 5000 Euro verständigt, berichtet „Der Spiegel“. Das Förderprogramm solle einen Umfang von 700 bis 800 Millionen Euro haben.
http://www.bild.de/geld/wirtschaft/e...6394.bild.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2015 om 21:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:11   #1457
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

Tesla fights terrorism

http://m.newsmonkey.be/article/61110

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2015 om 21:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:12   #1458
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:13   #1459
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Mischien toch even rekenen.
Je start met die zin en vervolgens doe je het niet.
Je krijgt niet meer uit je stopcontact dan het levert.

Dat kan je nakijken via een calculator op de site van Tesla.
Wat is er onduidelijk?

Die energie voor afstand van 100 km?
De kostprijs van die energie voor die afstand van 100 km? Wel 15% bijtellen...
Het standaard stopcontact waar je enkel een monolader op kan aansluiten?

Ik weet het, het is niet gemakkelijk om te aanvaarden dat een al te positief gezichtspunt vaak gebaseerd is op een gebrek aan technische kennis.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Straf.jpg‎
Bekeken: 74
Grootte:  82,0 KB
ID: 100786  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2015, 21:24   #1460
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Mischien toch even rekenen.

De ingebouwde lader van de Tesla heeft een vermogen van 11kW. Die kan dus de hele batterij in een 8 uur volladen. Daar doe je meer dan 100 km mee.
En die 8 uur is geen probleem, want je auto staat s'nachts toch stil.
Ern auto staat 22tot 24u per dag stil
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be