![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen middelbaar diploma, geen dop, zou al een mooi begin zijn om wat moeite doen te stimuleren. Daarnaast, geen OCMW zonder tegenprestaties. Voor wat hoort wat. Geld krijgen van de maatschappij betekend ten dienste gezet worden van die maatschappij, eender wat bv. graffiti verwijderen van muren.
Laatst gewijzigd door Garry : 25 november 2015 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan trouwens een hele resem "rooien" opnoemen met betaalde mandaten waar De Wever niet aan kan tippen (eentje heeft onlangs zelfmoord gepleegd) maar demonen weet van "de duivel" geen kwaad. Het beseft niet eens hoe belachelijk hij zich maakt met zijn fixatie.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie belet jou eigenlijk te werken ipv levenslang aan de werklozenuier te hangen? Werkloosheid heeft wel degelijk te maken met een keuze. O.a. de keuze om de kansen op scholing, die iedereen krijgt, niet te grijpen. Zonder "opleiding" is de kans om aan een luiemensenjob te geraken nihil. Het is geen toeval dat veruit de meeste werkloze "jongeren" in Brussel te vinden zijn. Vreemd, want daar werken wel duizenden Vlamingen. In Vlaanderen is de werkloosheid (ook niet toevallig zeker?)het laagst. Toch gingen ook in Vlaanderen de mijnen en Ford Genk dicht. Je kan nog janken tot je een ons weegt, demonen, maar ik voorspel dat er in de toekomst nog héél veel "jongeren" zullen bijkomen die NOOIT aan werk zullen geraken. En die ons daarvoor zullen bedanken met banditisme, terrorisme en vernieling van andermans goed. Het is geen toeval dat de ons vandaag bekende moslimterroristen intussen allemaal ongeveer 30 jaar oud zijn. Waarom zouden ondernemers hier nog een zaak opstarten als hun inspanningen teniet worden gedaan door ontevreden "jongeren zonder opleiding"? Of door de dreiging van terroristen die onze steden wie weet hoe lang plat leggen? Wie gaat nog op vakantie naar de landen die onveilig gemaakt worden door moslimterroristen? Die landen zitten heel gauw op hun gat. Je denkt toch niet dat dit anders zal zijn in Europa? De "vluchtelingen" staan mekaar nu al overal in Europa naar het leven. Wat zal dat zijn als onze sociale zekerheid instort en ze beseffen dat ze van een koude kermis thuiskomen? Als onze eigen mensen het beu worden om steeds zwaarder belast worden teneinde alle mogelijke uierhangers een zorgeloos leventje te geven? Een leven waar heel wat gepensioneerden hard en lang voor gewerkt hebben, maar waar ze alleen van kunnen dromen? Waar moet de 2000 euro "zakgeld" vandaan komen als er steeds minder ezels zijn die nog willen werken en zij zélf in hongerstaking gaan om HUN eisen kracht bij te zetten? Zeik gerust verder op de partij die in jouw ogen verantwoordelijk is voor �*lles wat, ondanks veel moeite, fout loopt in dit kloteland. Jouw ziekelijke gevit zal niet voorkomen dat wat vandaag in Brussel staat te gebeuren op een dag naar Vlaanderen overslaat. Met massale ontslagen tot gevolg. Waar moet dan de jaarlijkse 16 miljard vandaag komen waar Franstalig Belgique niet zonder kan? Waar gaan ze dan hun heil zoeken? In la douce France hebben ze tegenwoordig andere katten te geselen. Wat gebeurt en dan met het apenland van Marc Eyskens, denk je als het op zijn gat zit? Ook in de tijd van minister van staat Marc Eyskens hadden terroristen al vrij spel in Bruxelles, en er was toen nog geen sprake van de N-VA.
![]() |
![]() |
#26 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maagringen. Zijn anti-N-VA fobie doet hem de zotste dingen schrijven, o.a. dat geen enkele N-VA politicus ooit één euro belastingen betaald heeft. Dergelijke gekken horen thuis in een instelling. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb demonen allang door, Robert. Je weet ook best dat je mij niets nieuws vertelt. Ik heb hier al veel vaker laten horen dat iedereen hier dezelfde kansen op scholing heeft, maar dat niet iedereen ze gebruikt. Wie niet aan werk geraakt bij gebrek aan een diploma heeft dat aan zichzelf te danken. Het racisme-argument pakt niet bij mij. Het was een Marokkaan die laminaat legde in mijn appartement. Dat had beter mogen zijn, maar de man wilde WERKEN en geraakt ook aan werk. Wie WIL werken hééft werk. Ook zonder diploma. Zonder diploma is het wel harder werken dan met een diploma, en minder verdienen. Jammer voor de luiwammesen, maar ik ken zelfs universitairen die onderbetaald werk aanvaarden.
Wat de stof voor een ander draad betreft. Wat heeft de N-VA al gedaan om de transfers aan te pakken nu ze deel uitmaakt van de Vlaamse én federale regering?
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ze zijn wel al begonnen... feitelijk ,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de nva, om maar de laatste interventie te noemen: het slechte en dure klimaatakkoord van Schauvliege getorpedeerd, o zo tegen de zin van de tsjeven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OESO? Laten we eens de gemiddelde Europese werkloosheid bekijken, komen we uit bij een cijfer boven de 20%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch moet het gebeuren. Wanneer we de toekomst van onze nakomelingen willen vrijwaren moeten de transfers verdwijnen. Zoniet is er gewoon geen toekomst meer voor hen. De N-VA is gebonden door het regeerakkoord en kan voorlopig niets doen. Maar het VB heeft daarentegen vrije handen. Ik vraag me trouwens af of er geen recente publicaties voorhanden zijn bij het VB die dit probleem aankaarten. Wanneer wel zou het goed zijn dit in het Vlaams parlement te berde te brengen om daarmee de N-VA het vuur aan de schenen te leggen. Wanneer dit allemaal niet gebeurt moeten een paar goedmenende nationalisten zelf het heft in eigen handen nemen en de bevolking informeren welke diefstal hier jaarlijks aan de hand is, desnoods via vrije tribunes in de Vlaamse pers. Eén pagina is voldoende. Zelf de transfers berekenen is niet moeilijk, ik deed het op een kwartuurtje. Er zijn wel verschillende vertrekpunten en methodes om de berekening te doen. Ik kan je wel zeggen dat de cijfers onthutsend zijn. Dit alles is niet superdringend maar te lang wachten heeft ook geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inmiddels stel ik tot mijn spijt vast dat ook jij, vroeger één van de weinige VB'ers die BDW behandelde als een normale politicus en hem zelfs sporadisch verdedigde, nu totaal van toon veranderd bent. Je zingt nu vrolijk mee in het koor van de N-VA-bashers die iedere gelegenheid benutten om BDW zwart te maken. Maar d�*t is niet de kern van mijn betoog. Ik ga door, met of zonder jullie steun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN