![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() de maatschappij is veel meer dan de "krijtlijnen die ze uitzet". De mentaliteit van het volk bijvoorbeeld. De volkseigenheid ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan tal van tafsirs. Heel veel staat online te lezen, in Engelse vertaling. Ik daag u uit er een te vinden waarin te lezen staat dat de koran niet zou voorschrijven dat een vrouw niet gesluierd moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat ervoer dat sharia niet boven een grondwet kan staan. En dat je daar als volk achter moet staan, mentaliteitsgewijs, en bewustsgewijs, nét om onze fundamentele vrijheden te vrijwaren. Maar schijnen veel mensen niet in te willen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() ja, maar de discussie was dat er geen consensus was binnen de islam. U verengde de discussie naar het hoofddoekendebat, en u wilde dat bewijzen ahv tafsirs. Het is UW bewering dat er consensus bestaat binnen de islam betreffende het gebod/aanbeveling van het dragen van een hoofddoek, NIET MIJN BEWERING. Dus ik vraag u, in welke tafsir(s) (soort koranexegese), van welke periode, in welk land, geschreven door welke islamgeleerde, kan ik dat lezen, nl de brede consensus over de hoofddoek? U bent de kenner, dus graag een link, op zijn minst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Salafisme is de oerconservatieve islam. we merken toch dat deze stroming steeds meer ingang vindt binnen de soenni islam. Dit is politiek, want islam is politiek. Dat is als conservatisme bij ons, maar dan zonder secularisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u de vrijemeningsuiting misschien inperken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarin zei ze dat. Ik weet niet meer welk programma dat was. Maar geloof mij, het is zo. http://www.atlascontact.nl/boek/ketters/ Ik zal zoeken naar een fragment waarin ze dat zelf zegt. Ik heb het boek niet helemaal gelezen, maar ik denk ook dat ze dat zegt in haar boek. Ze is terug naar de schaapsstal. Maar wel gereformeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn in de praktijk drie bronnen van de islam. Te weten: 1) de koran. 2) de ahadith. en 3) de rechtsscholen. In feite zijn het de rechtsgeleerden die de basis legden voor de sharia. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2015 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier gaat het niet om verlies van vrijwaring van meningsuiting door het duiden op het gevaar van islam en zijn geschift wereldbeeld, maar net om het verlies ervan door er niet genoeg op te wijzen. Straks zullen we dus geen vrije meningsuiting meer hebben omdat onze mentaliteit niet goed zit. Erop wijzen (op het gevaar van het sluipend gif van de islam) dient bij de wortel aangepakt te worden, kordaat, in scholen. Desnoods moeten maar soldaten in klas staan om de leraren te beschermen. Dat laatste zeg ik u omdat in een klas in Kuregem een leerling in elkaar werd geslagen omdat hij het opnam voor de leraar die de evolutietheorie uitlegde in klas. Hoe verkeerd kan je de dingen toch draaien vraag ik me af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het veel beter om die moslims aan te pakken die de wet overtreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En sleur er de kerk niet bij aub. Wij hebben onze verlichting gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de bronnen zijn: de koran, de soenna, de consensus (waarmee u waarschijnlijk de rechtsscholen bedoelt) en ook de fatwas's (op basis van gelijkenis en afleiding).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |