![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geen excuus nodig, die vind je in een bijzonder goddelijk boekje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
- een expliciete advertentie voor een huurmoordenaar - een expliciet aanmoedigen tot een gewelddaad - een impliciet aanmoedigen tot een gewelddaad ? Als ik zeg: "je zou Ariel moeten gebruiken" dan is dat een expliciete aanmoediging om Ariel te kopen. Maar als ik zeg: "vrouwen die met Ariel wassen zijn knappe joekels", dan is dat een publicitaire, impliciete aanmoediging om Ariel te kopen, he. Voor mij is er in de essentie van de boodschap geen verschil. Het is enkel de vorm die anders is. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() jij moet dan ook maar een dikke huid hebben als er een paar idioten die aanslagen verheerlijken.
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
politiek eens zijn met IS = oa eens zijn met gekozen methodes. je politieke overtuiging uiten (IS is tof) kan desgevallend sommige een laatste duw in de rug geven om plofmoslim te worden of wat te gaan beulen in Syrie het politiek eens zijn met IS is dus een oproep tot geweld en valt NIET onder de meningsvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat er een organisatie zou zijn die voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen strijdt door geregeld Belgische politiekers op te blazen. Je kan het hiermee politiek eens zijn als je voor een onafhankelijk Vlaanderen bent, maar je zou kunnen stellen dat dat geen vrijgeleide mag zijn om andere mensen op te blazen. Je bent het dus politiek eens met hun streven, maar je moedigt de geweldplegingen niet aan. Als je staat te juichen omdat ze weer een minister tot americain prepare hebben verwerkt, dan ben je inderdaad erover. Als je stelt dat je hun streven toejuicht, maar hun methodes niet, dan is dat een mening die OK is. Nu kan het zijn dat je mening echt is dat het goed is dat belgische politiekers opgeblazen worden in die strijd. OK, maar dan moet je kiezen: ofwel houd je dat voor jezelf, ofwel bind je de strijd aan, die begint met het oproepen om meer van dat. Dan ben je in een situatie van geweldpleging. In de mate dat dat is wat je wil, is er niks mis, maar je bent wel degelijk in de situatie van een geweldpleging. Degene voor wie dat geweld bedoeld is, heeft dan ook het recht om zich daar met geweld tegen te verdedigen en U dus af te lappen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 december 2015 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem is eerder dat het staan juichen hiervoor deel uitmaakt van de organisatie en realisatie van toekomstige zulke aanslagen, op dezelfde wijze als het schrijven van een advertentie voor een huurmoordenaar de eerste stap is in het organiseren van een moord.
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in dat geval kan zowat alles en kun je dus alles verbieden of aanzetten tot geweld noemen (gewoon genoeg tussenstapjes verzinnen en stokken zoeken om te slaan). iets bejubelen of toejuichen of ergens mee eens zijn is geen aanzetten tot geweld. je bent het niet eens met die mannen, logisch, maar zij hebben gewoon het fundamentele recht om te zeggen dat IS een toffe club is en ze gelijk hebben. je analogie met oa reclame hinkt natuurlijk net iets teveel om serieus genomen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat heel wat westerlingen op dat vlak enorm schijnheilig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest is wat rond de pot gedraai; je moet luisteren naar de machtigen of je vliegt in 't gevang / wordt gelyncht / krijgt klop / wordt gecensureerd / wordt belachelijk gemaakt / enz.....
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, klopt. Zolang die idioten zich niet organiseren en een staatsgreep plannen, hé. Dan is de politieke kaste bedreigd in hun macht en moeten zulke ideeën direct de kop ingedrukt worden, hé. Wortel en tak.
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dan ook voor een niet-toelaten van het verheerlijken van GEWELD en niet van "terrorisme", want terrorisme is gewoon staatsgeweld, gepleegd door zij die (nog) geen staat zijn, he. In het geval van Parijs is dat zelfs niet eens meer waar: door de uitspraken van Hollande, die het een oorlogsdaad noemt, is het bij definitie geen terrorisme meer, maar een oorlogsdaad (dus vanwege een andere staatachtige entiteit - Daesh, dat van zichzelf ook vindt - terecht - dat het een soort van staat is, een geweldsmonopolist). Citaat:
Ik heb zelf die zin niet, maar ik kan mij ook niet indenken dat iemand nuttig gebruik zou kunnen maken van die mogelijkheid om enigerlei zinvolle mening op die manier te uiten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2015 om 06:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag best zeggen dat ik Hitler een toffe knul vind. Maar als ik ga zeggen dat ik zijn idee om de Joden uit te roeien, een goed gedacht vind en het fantastisch vind wat hij daar gedaan heeft, dan roep ik impliciet op om het nog eens over te doen he. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2015 om 06:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mate waarin moslims "opkwamen voor hun geloof" was nu net precies door te doen wat die tekeningen van Charlie Hebdo aangaven: namelijk oproepen tot geweld (en het uiteindelijk ook ten uitvoer brengen). Want je gaat mij nu toch niet zeggen dat er GEEN verband zou zijn tussen die moslims en imams en ayatollahs die opriepen om die mensen van Charlie te vermoorden enerzijds, en de daad anderzijds he. Daar is wel degelijk een oorzakelijk verband. Het was dus wel degelijk het provoceren van die gewelddaden (het aanzetten tot). Ik weet dat ze bij jou een gevoelige snaar raken, want van zodra iets een "geloof" is, is het heilig voor jou en gelden er andere regels dan die van aardse overwegingen. Maar ik weet niet of je de onvoorstelbare ironie mist in de aanslagen op Charlie Hebdo: mensen werden daar vermoord door de islam, omdat die mensen gespot hadden met die islam door te stellen dat het een gewelddadig geloof was !
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2015 om 06:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg "ik vind die aanslagen in Parijs echte heldendaden", dan wordt dat algemeen begrepen als dat ik sta te juichen voor die daden, en dus impliciet vindt dat meer van dat een goeie zaak is, en dat de mensen die er nog meer zullen plegen, alvast kunnen rekenen op een postume heldenstatus van mijnentwege. Als ik eigenlijk bedoelde dat het die paar gasten zijn die zich laten ontploffen hebben zonder teveel slachtoffers te maken, dan heb ik mij toch wel heel onhandig uitgedrukt, en zal dat mogen komen uitleggen. Als ik zeg dat ik het vergassen van Joden een fantastische zaak vond, en ik bedoelde eigenlijk dat het een goeie keuze was omdat het tenminste geen zeer deed en dus een veel humanere keuze was dan bijvoorbeeld ze door de vleesmolen draaien, dan zal ik mijn onhandigheden ook mogen komen uitleggen bij de rechter.
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bioscoopindustrie heeft nooit meer geteerd dan op de oorlog in Vietnam. De Vlaming die de Amerikaanse films niet heeft gezien wordt beschouwd als achterlijk of heeft op z'n minst een gat in z'n Westerse cultuur. Zolang het niet in je voortuintje gebeurt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
al de rest wat je erbij leest zijn jouw veronderstellingen. alleen volstaan jouw veronderstellingen niet om mensen hun mond te snoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, u gaat van het eerste uit en velt aldus een intentieoordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |