Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 4 december 2015, 13:02   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Blair: Aspecten van de IS-ideologie zitten diep geworteld in de moslimgemeenschap. De vijand zit in huis...

Blair, who led the UK into the invasion of Iraq in 2003, said extremist ideology must be tackled in order to defeat IS. He claimed key aspects of IS ideology stretch “deep into parts of Muslim society.”

“A belief in innate hostility between Islam and the West is not the preserve of the few.

“Of course a large majority of Muslims completely reject Daesh (IS)-like jihadism and the terrorism which comes with it.

“However, in many Muslim countries large numbers also believe that the CIA or Jews were behind 9/11. Clerics who proclaim that non-believers and apostates must be killed or call for jihad against Jews have Twitter followings running into millions ... The ideology has deep roots. We have to reach right the way down and uproot it.”
Blair welcomes Syria airstrikes, says ISIS ideology stretches ‘deep into Muslim society’
https://www.rt.com/uk/324729-blair-s...rstrikes-isis/
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 december 2015 om 13:04.
zonbron is offline  
Oud 4 december 2015, 13:26   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ongenuanceerde bagger. IS doet niets wat niet overeenstemt met de salafi-jihadisme. Maar de shia islam moet niets, maar dan ook niets van deze onzin hebben.
Nietzsche is offline  
Oud 5 december 2015, 01:14   #83
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vraag me af of bepaalde individuen hier wel enige moeite doen zich eens te bevragen wat "soenni"-gelovigen of "shia"-gelovigen (toch de 2 grootste gemeenschappen binnen de Islam) denken over IS.

Je kan toch niet zomaar om het even welk artikel als ongenuanceerde waarheid aannemen?

ik heb eens simpelweg sunni against isis ingetikt op youtube: https://www.youtube.com/results?sear...i+against+isis

op 10 min tijd heb ik tig-tallen redenen/bewijzen gehoord waarom de islam niet overenstemt met is

zoiets kan men toch niet, uit islamofobie en ten koste van een harmonieuze samenleving, op het spel zetten?

Ik adviseer degene die terecht, maar zonder kwade bedoelingen, angst hebben van Islam, ZELF op onderzoek uit te gaan. en diegene die bewust elke misdaad van een moslim voor zijn kar tracht te spannen uit politieke of idiologische redenen, de inpakt van zijn daden te analyseren. Je doet er GEEN goed mee. Moslims zullen niet vertrekken uit Belgie, niet uit Europa en niet uit de Wereld. We moeten, we kunnen niet anders, dan leren samenleven met diegene die die standpunten, welke in die youtube filmpjes worden benadrukt, innemen. Moslims overtuigen dat die standpunten niet kloppen, maar dat Islam WEL ISIS is, is domweg in het voordeel van die extremisten spreken.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 5 december 2015 om 01:16.
viaSanctus is offline  
Oud 5 december 2015, 02:15   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ongenuanceerde bagger. IS doet niets wat niet overeenstemt met de salafi-jihadisme. Maar de shia islam moet niets, maar dan ook niets van deze onzin hebben.
Hebben ze hun koranboek waar de aanwijzingen in opgetekend staan afgezworen?

Is mohamed niet hun profeet en grote voorbeeld?

Laatst gewijzigd door SDX : 5 december 2015 om 02:17.
SDX is offline  
Oud 5 december 2015, 02:21   #85
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik vraag me af of bepaalde individuen hier wel enige moeite doen zich eens te bevragen wat "soenni"-gelovigen of "shia"-gelovigen (toch de 2 grootste gemeenschappen binnen de Islam) denken over IS.

Je kan toch niet zomaar om het even welk artikel als ongenuanceerde waarheid aannemen?

ik heb eens simpelweg sunni against isis ingetikt op youtube: https://www.youtube.com/results?sear...i+against+isis

op 10 min tijd heb ik tig-tallen redenen/bewijzen gehoord waarom de islam niet overenstemt met is

zoiets kan men toch niet, uit islamofobie en ten koste van een harmonieuze samenleving, op het spel zetten?

Ik adviseer degene die terecht, maar zonder kwade bedoelingen, angst hebben van Islam, ZELF op onderzoek uit te gaan. en diegene die bewust elke misdaad van een moslim voor zijn kar tracht te spannen uit politieke of idiologische redenen, de inpakt van zijn daden te analyseren. Je doet er GEEN goed mee. Moslims zullen niet vertrekken uit Belgie, niet uit Europa en niet uit de Wereld. We moeten, we kunnen niet anders, dan leren samenleven met diegene die die standpunten, welke in die youtube filmpjes worden benadrukt, innemen. Moslims overtuigen dat die standpunten niet kloppen, maar dat Islam WEL ISIS is, is domweg in het voordeel van die extremisten spreken.
Zelf op onderzoek uitgaan is de islamitische geschriften lezen.

Daarin vind je wel degelijk de aanwijzingen die opgevolgd worden door IS, alsook de overleveringen over 't leven van je profeet die exact hetzelfde deed en als grote voorbeeld wordt beschouwd.
SDX is offline  
Oud 5 december 2015, 02:51   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hebben ze hun koranboek waar de aanwijzingen in opgetekend staan afgezworen?

Is mohamed niet hun profeet en grote voorbeeld?
Shia,s volgen 12 Imams, met als belangrijkste Imam Ali en Hussein.
Nietzsche is offline  
Oud 5 december 2015, 02:58   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shia,s volgen 12 Imams, met als belangrijkste Imam Ali en Hussein.
Ah, en waar halen die 12 imams hun mosterd?

In de Hindoe veda's?
SDX is offline  
Oud 5 december 2015, 03:02   #88
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, en waar halen die 12 imams hun mosterd?

In de Hindoe veda's?
Spreek jij ze wel eens?
Nietzsche is offline  
Oud 5 december 2015, 03:10   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek jij ze wel eens?
Ik spreek niet met aanhangers van de doodscultus.

Ik vraag je of ze de koran volgen of niet en of mohamed de karavaanrover, de perfecte mens en grote voorbeeld hun profeet is.

Ja of nee volstaat.
SDX is offline  
Oud 5 december 2015, 08:14   #90
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet met aanhangers van de doodscultus.

Ik vraag je of ze de koran volgen of niet en of mohamed de karavaanrover, de perfecte mens en grote voorbeeld hun profeet is.

Ja of nee volstaat.
Tuurlijk halen ze hun mosterd uit de religieuze geschriften en het is daar waar jij en IS de mist ingaan. Geschriften kennen een context, interpretatie en zelf (volgens moslimgeleerden) een bepaalde onnauwkeurigheid.

Het is die correlatie wat uiteindelijk een stroming oplevert. En die stroming kan, op basis van die bronnen, perfect tegen bv IS zijn.

Het is daarom zeer onverstandig om dit te ondermijnen en in het geval van IS, zelfs zeer gevaarlijk het tegen te spreken.

Ziet u niet in dat u volledig in hun kaart speelt??

Laat ons oprecht uit zijn op een harmonieuze samenleving met de middelen, kennis EN de moslims "die we hebben", want of men dat nu graag wil of niet, er is geen andere weg. Elk weldenkend mens beseft dit. Patriottische gevoelens kunnen wel even een bepaalde gedrevenheid, hoop en kortstondig resultaat opleveren, zoals IS nu wellicht gelooft in haar vooruitgang, maar op lange termijn is dit gedoemd te mislukken en de volgelingen zullen daar mee de dupe van zijn.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 5 december 2015 om 08:19.
viaSanctus is offline  
Oud 5 december 2015, 09:22   #91
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op 10 min tijd heb ik tig-tallen redenen/bewijzen gehoord waarom de islam niet overenstemt met is.
Feitelijk kan je geen gesprek aangaan over dit soort dingen met een moslim, want moslims mogen liegen voor het goed van de Islam (Taqiyya). Elke bewering uit de mond van een moslim over de koran is een potentiële leugen. Je doet er dan ook best aan het boekje zelf eens te lezen.

Invoeren van slavernij, uitmoorden van ongelovigen die niet "van het boek" zijn, het onderwerpen van de rest, dat hebben die van IS niet uit hun duim gezogen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 december 2015 om 09:22.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 5 december 2015, 11:50   #92
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tuurlijk halen ze hun mosterd uit de religieuze geschriften en het is daar waar jij en IS de mist ingaan. Geschriften kennen een context, interpretatie en zelf (volgens moslimgeleerden) een bepaalde onnauwkeurigheid.

Het is die correlatie wat uiteindelijk een stroming oplevert. En die stroming kan, op basis van die bronnen, perfect tegen bv IS zijn.

Het is daarom zeer onverstandig om dit te ondermijnen en in het geval van IS, zelfs zeer gevaarlijk het tegen te spreken.

Ziet u niet in dat u volledig in hun kaart speelt??

Laat ons oprecht uit zijn op een harmonieuze samenleving met de middelen, kennis EN de moslims "die we hebben", want of men dat nu graag wil of niet, er is geen andere weg. Elk weldenkend mens beseft dit. Patriottische gevoelens kunnen wel even een bepaalde gedrevenheid, hoop en kortstondig resultaat opleveren, zoals IS nu wellicht gelooft in haar vooruitgang, maar op lange termijn is dit gedoemd te mislukken en de volgelingen zullen daar mee de dupe van zijn.
De toekomst is niet met moslims, maar wel met kinderen van de 2de 3de generatie. Wij zijn , over het algemeen, geen racisten.

De context van de Koran is een imperialistische oorlog, die gestart is door Mohammed en nooit geei digd is.

Hoe moet je interpreteren dat ze van mij een voet en een hand mogen afkappen !!!! En dan nog kruiselings. Kruiselings, voet rechts hand links, is dat een bewijs van de barmhartigheid va de Allahlul.

Door te doen alsof je neus bloedt, en de waarheid te ontkennen speel je nog meer i de kaart van IS.

Uw naiviteit zal U misschien redden. Misschien zeg in wel, en wat schiet er dan over van uw leven?

Laatst gewijzigd door Odol : 5 december 2015 om 11:52.
Odol is offline  
Oud 5 december 2015, 12:48   #93
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Alle IS zijn moslims, maar niet alle moslims zijn IS
Oud 5 december 2015, 12:57   #94
ilfalco
Minister-President

Standaard

maar Is is wel een product van de islam.... net als boko haram , al quada en 1001 andere geweldadige djihadi groepen.

Wie dan nog durft zeggen dat de islam niet aanzet tot.
ilfalco is offline  
Oud 5 december 2015, 16:20   #95
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Feitelijk kan je geen gesprek aangaan over dit soort dingen met een moslim, want moslims mogen liegen voor het goed van de Islam (Taqiyya). Elke bewering uit de mond van een moslim over de koran is een potentiële leugen. Je doet er dan ook best aan het boekje zelf eens te lezen.

Invoeren van slavernij, uitmoorden van ongelovigen die niet "van het boek" zijn, het onderwerpen van de rest, dat hebben die van IS niet uit hun duim gezogen.
Allereerst vind ik dat een zeer naïeve benadering. Ieder mens kan liegen. Het zijn de consequenties die veelal iemand weerhouden dit te doen. Desalniettemin gebeurt het, mogelijk voor u minder opvallend omdat u zich daar niet op focust, enorm vaak in ons eigen landje. Ik ken bvb geen enkel zelfstandige die niet tegen de fiscus liegt.

Soit, dat gezegd zijnde, heb ik opnieuw een minimum aan onze goede vriend Google gebruikt en dat "taqqiyah" waar jij het over hebt, blijkt opnieuw, iets daar door een bepaalde stroming (blijkbaar shia) gebruikt te worden om hun overtuiging te beschermen/bespoedigen. Als nu net die groep zich zo erg kant tegen IS, dan lijkt me die tegenkanting toch wel zeer overtuigend overkomen en durf ik het risico, dat deze tegenkanting dus, een leugen is, er gerust bij nemen. Als ze ondertussen maar op deze manier overtuigend blijven tegen IS zijn.
viaSanctus is offline  
Oud 5 december 2015, 16:25   #96
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Hoe moet je interpreteren dat ze van mij een voet en een hand mogen afkappen !!!! En dan nog kruiselings. Kruiselings, voet rechts hand links, is dat een bewijs van de barmhartigheid va de Allahlul.
Eerlijk? Kap van mijn part elke teen van zo'n (veroordeelde!) extremist af en laat er me niet voor betalen als ze in de bak zitten.

Hoe interpreteer jij dan dodelijke injecties, martelpraktijken, kinderen dodende drones, wijken verpulverende bommen, ziekenhuizen die bewust worden aangevallen .... ?

Dat sommige van die extremisten hun praktijken gruwelijk lijken, geef ik grif toe, maar als argument in "ons voordeel" speelt het zeker niet.
viaSanctus is offline  
Oud 5 december 2015, 19:58   #97
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eerlijk? Kap van mijn part elke teen van zo'n (veroordeelde!) extremist af en laat er me niet voor betalen als ze in de bak zitten.

Hoe interpreteer jij dan dodelijke injecties, martelpraktijken, kinderen dodende drones, wijken verpulverende bommen, ziekenhuizen die bewust worden aangevallen .... ?

Dat sommige van die extremisten hun praktijken gruwelijk lijken, geef ik grif toe, maar als argument in "ons voordeel" speelt het zeker niet.
Wat slaag je hier allemaal door elkaar.

Dat handen afhakken staat wel als opdracht in de Koran, dat vind jij allemaal normaal ? En dan begin je over dodelijke injecties en andere kwatsch !@@@?
Odol is offline  
Oud 5 december 2015, 20:15   #98
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allereerst vind ik dat een zeer naïeve benadering. Ieder mens kan liegen. Het zijn de consequenties die veelal iemand weerhouden dit te doen. Desalniettemin gebeurt het, mogelijk voor u minder opvallend omdat u zich daar niet op focust, enorm vaak in ons eigen landje. Ik ken bvb geen enkel zelfstandige die niet tegen de fiscus liegt.
Ik heb geen zin tegen een slechte analogie te argumenteren.
Terug naar de islam. Het doet er wel degelijk toe dat die mogen liegen, want hoe vaak hoor je niet "dat staat niet zo in de koran", "IS heeft niets me de islam te maken", "islam is vrede (terwijl het onderwerping betekend)"?

Iedereen die een half brein heeft om even de koran en de geschiedenis van de islam te bekijken weet dat dit leugens zijn, en toch krijgen we dit keer op keer voorgehouden in een non-stop propagandacampagne van de media als "gematigde moslims", die toch echt wel beter weten als ons waar hun religie om draait en dat is blijkbaar vrede

Je vraagt je af hoe moslims zo'n dingen kunnen beweren als ze de geschiedenis van de Islam en de inhoud van de Koran bekijken. Kennen ze hun religie niet? Zeker wel, en ze zijn er zich van bewust dat ze liegen. Dat mag tegen de kufar als dat helpt voor de Islam.

Citaat:
Soit, dat gezegd zijnde, heb ik opnieuw een minimum aan onze goede vriend Google gebruikt en dat "taqqiyah" waar jij het over hebt, blijkt opnieuw, iets daar door een bepaalde stroming (blijkbaar shia) gebruikt te worden om hun overtuiging te beschermen/bespoedigen. Als nu net die groep zich zo erg kant tegen IS, dan lijkt me die tegenkanting toch wel zeer overtuigend overkomen en durf ik het risico, dat deze tegenkanting dus, een leugen is, er gerust bij nemen. Als ze ondertussen maar op deze manier overtuigend blijven tegen IS zijn.
Dan heb je verkeerd gegoogled want Taqqiya is ook voor Sunni's toegelaten.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 december 2015 om 20:15.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 5 december 2015, 20:37   #99
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze doen niks wat hun 'profeet' jihadist Mohammed en zijn bendeleden hen niet hebben voorgedaan.
Oud 5 december 2015, 22:29   #100
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Wat slaag je hier allemaal door elkaar.

Dat handen afhakken staat wel als opdracht in de Koran, dat vind jij allemaal normaal ? En dan begin je over dodelijke injecties en andere kwatsch !@@@?
Kwatsch is het nochtans niet Westerlingen doen die dingen...Of was je je daar niet van bewust?
viaSanctus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be