![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het probleem is Dawkins opvoeren als Mister Atheist Science Man, en besluiten dat religie slecht is en atheïsme en wetenschap synoniemen zijn, omdat hij een paar debiele creationisten onder tafel kan praten.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 december 2015 om 18:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij bent de JvdB van de atheïsten op dit forum, het heeft geen enkele zin met jou te discussiëren over atheïsme.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 december 2015 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Minister-President
|
![]() Er is toch iets specials aan de hand met die new atheïsten. Enerzijds zitten ze te kakken op theïsten dat ze een onbestaande entiteit 'God' (wat dus in feiten 'niets' is want het bestaat niet), als oorzaak zien voor het ontstaan van het universum. Maar anderzijds poneren ze zelf een stelling dat het universum ontstaan is uit het 'niets' wat de term is die wij gebruiken voor het onbestaande!!! Over idiote dogma's van atheïsten gesproken, dit kan tellen!
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 8 december 2015 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze vergelijking gaat dus mank. 2: Nogmaals: atheïsme is geen ideologie. 3: Microwezen is antitheïstische proleet, dat heeft niets met atheïsme te maken. Atheïsme is de afwezigheid van het goddelijke, een agnost die is aan het twijfelen. 4: Ik heb het niet op Antitheïsten (mensen die er een hobby van maken om te bashen op religies). Maar het is een behoorlijk objectieve conclusie dat religies als het christendom en de islam veel ellende hebben gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou narcisme en new atheïsme met elkaar verbonden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Gouverneur
|
![]() Waarom wordt Dawkins er hier bij gehaald? Hij is toch geen atheïst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Gezien de bewegingen als Nieuw-atheisme en Atheism plus, durf ik dat te betwijfelen.
Citaat:
Citaat:
Dat tweede ontken ik niet eens.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 december 2015 om 21:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de afwezigheid van het geloof in een God, het bovennatuurlijke enz. 2: Ik houd mij slechts vast aan de definities. Atheïsme is de afwezigheid van het geloof in God, niet meer niet minder. De types waar jij het over hebt zijn tegen theïsme. Kortom: antitheisten. 3: Ik ken die mensen niet persoonlijk, dus zou niet weten of ze echt tegen geloof/religie zijn. Wel ben ik van mening iemand als Dawkins niet teveel buiten zijn wetenschap moet treden. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 8 december 2015 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik beschouw mezelf anders nog steeds als zeer sceptische agnost mét kennis van statistiek. Maar tot op heden is er nog steeds 0,0 bewijs van enige vorm van een godheid (incl. alle, door anderen, geclaimde eigenschappen daarvan) boven komen drijven. Bewijs mij god, en ik ben om. En om het voor jou (en anderen) nog erger te maken ben ik ook nog eens lid van Skepsis en van Vereniging tegen de Kwakzalverij.
![]() |
![]() |
#610 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet het enige. En waar die zogenaamde 'new atheïsts' tegen aanschoppen zijn de opborrelende eisen van al die gelovigen. Respect hier, respect daar, eis hier, eis daar en dat allemaal uit naam van hun imaginaire vriendjes uit bijbehorende sprookjesboekjes. Nog even en je kan geen niet-halal voer halen in de supermarkt of in de (school)kantine (van openbare! scholen). Is de rechtspraak vervangen door sharia rechtbanken (hebben we in Londen al last van) enz enz enz. Daar dient krachtig tegen gestreden worden. Met al die watjes wegkijkers in het lagerhuis en 2e kamer gaat dat niet lukken. De gristenen zijn al aardig in het gareel getremd (je hebt nog wel enclaves in Zeeland en de Veluwe, waar mijnheer pastoor's wil, wet is) maar het moet vooral niet erger worden. Maar wees vrij om daar een nieuw draadje over te starten. Hier lachen we om de idiote dogma's van de atheïsten. (al dan niet als een boer met kiespijn)
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 9 december 2015 om 04:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou me niet verbazen als geloven gewoon als aandoening in de DSM-V staat. Nee. Kijk maar naar Harrie.
![]() |
![]() |
#612 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#613 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://www.humanistischverbond.nl/ni...dienstvrijheid Op 10 december, de Dag van de mensenrechten, brengt de de International Humanist Ethical Union (IHEU) het Freedom of Thought-rapport uit. Het Humanistisch Vebond biedt het donderdag ook aan de Tweede Kamer aan. SP-Kamerlid Harry van Bommel (woordvoerder Buitenlandse Zaken) ziet verdieping van het Kamerdebat over godsdienstvrijheid en vrijheid van levensovertuiging. (En die godsdienstvrijheid is natuurlijk een gruwel in de ogen van een gelovige. Hoe kan een ander, die een andere waarheid heeft, evenveel respect krijgen? Zou het geloof wat hij aanhangt dan toch het verkeerde zijn?)
![]() |
![]() |
#614 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Klopt. Hij is maar een 'zesje' op de schaal van 7.
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er dogmatisch aan het weten dat er geen god is aangezien niemand zijn bestaan kan bewijzen ? wat valt daaraan 'te geloven' zoals jij schrijft ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje dom, pandareus. Beetje dom. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 9 december 2015 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |