Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is er reden om zich binnen de huidige samenleving ongerust te maken ?
Ja. 19 73,08%
Neen. 6 23,08%
Ik weet het niet, afwachten, enz .. 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2015, 00:20   #21
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Op bepaalde plaatsen kan men zich best van dekking naar dekking begeven want het is slechts een kwestie van tijd tot het volgende bloedbad.
Ik was onlangs in centrum Brussel. Was dat daar een grap zeg. Een paar verdwaalde security mensen die nergens controle deden. Blijkbaar zijn ze daar maar gewoon om de mensen de illusie te geven dat alles onder controle is. Terwijl ze eigenlijk nergens controle deden. In Brussel-Zuid GEEN beveiliging gezien vanaf aankomst trein tot en met verlaten station. En we zitten met bedreigingsniveau 3, hé. Gewoon belachelijk. Twee weken na Parijs zijn we alles weer vergeten en is het wachten op een volgend bloedbad. We zijn gewoon een bende naïve dommeriken die ons maar blijven belachelijk maken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 02:13   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Vermits ze steeds maar meer en meer mensen uit overal importeren evolueren we langzaam zoals in de VS naar een zeer gewelddadige "multiculturele" maatschappij. De grote droom/orgasme van de multikullers. Als dat de prijs is die we daarvoor moeten betalen, okay dan. Maar dan wil ik wel een wijziging in het wetboek ivm wapenbezit. Wettelijke zelfverdediging mag door gewone burgers.

Oud 10 december 2015, 09:27   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
mijn verontschuldigingen.

Waarom is er geen reden om zich ongerust te maken ?
Kansberekening.
Hoe groot is de kans dat iemand geconfronteerd wordt met terreur hier binnen de EU?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 09:31   #24
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik was onlangs in centrum Brussel. Was dat daar een grap zeg. Een paar verdwaalde security mensen die nergens controle deden. Blijkbaar zijn ze daar maar gewoon om de mensen de illusie te geven dat alles onder controle is.
Al wat je ziet op straat dient om de illusie van 'controle over iets' te creëren.
Het echte werk daarachter zien we als burgers niks van -en maar goed ook.
Moesten wij zien wat er voor acties achter de schermen op touw worden gezet dat weten de 'slechten' dat ook.
Oud 10 december 2015, 09:36   #25
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals 50 jaar geleden ?
Je lost dergelijke problemen niet meer op met boerenverstand, op de veldfeesten.
Nogal een geluk dat mensen tegenwoordig langer op de schoolbanken zitten, en het boertjesvolk ook al eens vragen durft te stellen.
En de verbetering is duidelijk ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 09:42   #26
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Maar dan wil ik wel een wijziging in het wetboek ivm wapenbezit. Wettelijke zelfverdediging mag door gewone burgers.
Ook voorstander van een grote wetswijziging!
Toelating tot wapendracht voor elke burger met een beperking van kaliber en lengte van de loop.

Je kan toch moeilijk als wetgever beweren dat je daarmee een bioscoop binnen stapt om een massa mensen neer te schieten.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 10 december 2015, 09:46   #27
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ook voorstander van een grote wetswijziging!
Ik ben eigenlijk voorstander om het hele wetboek in de vuilbak te gooien en een nieuw op te stellen - maar dat heeft met wat anders te maken.
Oud 10 december 2015, 10:38   #28
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Ergens wel, zijn 'de mensen' er zich van bewust dat ze 'Russische roulette' spelen. Zodra ze hun neus durven buitenzetten. Daarin hebben ze natuurlijk geen ongelijk. Ze weten wel dat er na talloze slachtpartijen, waaronder de laatste en merkwaardigste te Parijs, dat er anderen zullen volgen. Waarschijnlijk niet zolang 'onze veiligheidsdiensten' menen de mensen te moeten beveiligen. Dus, liefst: wanneer onze nationale 'Charel Michel' op teve triomfantelijk zal komen vertellen dat 'de straten veilig zijn' maar dat het risico 'ZERO' niet aan de orde is!!!

Dus, iedere keer dat we in het openbaar verschijnen, zou het wel eens de laatste keer kunnen zijn. De probabiliteitslevel, is gewoon on-uit-reken-baar.(Het individueel geluk of ongeluk zal er ook wel mee te maken hebben).

Dit laatste indachtig, zullen waarschijnlijk wel de minst 'heldachtige' onder ons, verplichten, wegens slechte weersverwachtingen, om binnen te blijven. Daardoor, beperken zij (voor hun eigen) de vrijheid om zich ongestoord binnen de perken van de 'Eu' te verplaatsen.

Niemand anders dan: de moslim 'radicaliserende' (hang) jongeren, zijn hier schuldig aan. Zeker niet de 'Politici', die generatie na generatie, de 'inburgering' en 'assimilatie' van dat 'moslim' gespuis, door de vingers hebben gezien.

Een ding is zo zeker als iets: Er komen 'remaiks' - Zeker weten!!! - De kans om geschoten te worden (als een konijn) zijn merkelijk: heel klein!!

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 10:59   #29
Peche
Banneling

Standaard

Vaneigenst Rudy.
En ze maaien vrouw en kind mee neer.

Ge kunt met een AK de trein op, maar met een zakske wiet halen ze u er wel uit.
Waar liggen de prioriteiten? Fascisten veroordelen en terrorisme verder subsidieren. Dat is ons eigen land.
Blinde mollen die niets zien aankomen. Ge zou u voor minder zorgen maken.

Ik heb mijn glazen bol kapot gesmeten want ik wil het niet meer zien.
Wat komt is iets dat niemand verdient heeft, maar wel een gevolg van ...
Dictators waren nodig, dat leren we vandaag.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 11:08   #30
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik was onlangs in centrum Brussel. Was dat daar een grap zeg. Een paar verdwaalde security mensen die nergens controle deden. Blijkbaar zijn ze daar maar gewoon om de mensen de illusie te geven dat alles onder controle is. Terwijl ze eigenlijk nergens controle deden. In Brussel-Zuid GEEN beveiliging gezien vanaf aankomst trein tot en met verlaten station. En we zitten met bedreigingsniveau 3, hé. Gewoon belachelijk. Twee weken na Parijs zijn we alles weer vergeten en is het wachten op een volgend bloedbad. We zijn gewoon een bende naïve dommeriken die ons maar blijven belachelijk maken.
WAAGHALS !!! Wat ga je daar ook zoeken?
Oud 10 december 2015, 11:11   #31
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
waakzaam ?
Hoe kan je nu waakzaam zijn voor een zot die van plan is een bomgordel te laten afgaan.
Dan lijk je me een volwaardige paranoia aan de dag te moeten leggen voor alle (jouw inziens) potentiële daders of jezejf op te sluiten in een bunker
Ge kunt mensen die zich in het dagelijks leven as een jihadi kleden al vroegtijdig colloqueren? En aangezien men de dood verheerlijkt, ze daartoe helpen?
Oud 10 december 2015, 12:47   #32
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De terreurdreiging is achter de rug. Formeel.

Is er reden om zich ongerust te maken binnen de samenleving ?

Loop ik op straat zoal voorheen ?

Doe ik mijn kinderen naar school zoals voordien ?

Let ik overal beter op ?

Kortom: ben ik waakzamer dan voorheen ?

Moeilijk om een juiste vraagstelling te formuleren binnen een enquête. Ik heb mijn best gedaan.
Verkleed je 's als een homo of als een jood, en doe een wandeling in Brussel. Je zal ervaren dat na elke aanslag de moslims er op straat steeds brutaler worden. Dat is de blijvende impact.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 16:09   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja er is reden om je ongerust te maken. Maar wanneer angst je leven regeert ben je al dood, gisteren naar Florence and the machine geweest, pakweg 8000 mensen bij mekaar, rustig rondgekeken waar uitgangen waren, plekken om te schuilen, dat zou je anders niet doen, maar wegblijven omwille van die rukkers die een vrije wereld des duivels noemen? Mooi niet!
En al zeker niet van Florence!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 16:17   #34
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ge kunt beter uitkijken deze dagen want 1 gek in een massa is al genoeg maar dat is altijd al zo geweest.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 22:03   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kansberekening.
Hoe groot is de kans dat iemand geconfronteerd wordt met terreur hier binnen de EU?
Wat bedoel je juist met "geconfronteerd worden" ?
Als in Parijs een aanslag wordt gepleegd dan word je daar ook in Oostende mee geconfronteerd.
Het is niet omdat je niet met de neus op het bloed wordt gedrukt dat er geen confrontatie is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 22:07   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vaneigenst Rudy.
En ze maaien vrouw en kind mee neer.

Ge kunt met een AK de trein op, maar met een zakske wiet halen ze u er wel uit.
Waar liggen de prioriteiten? Fascisten veroordelen en terrorisme verder subsidieren. Dat is ons eigen land.
Blinde mollen die niets zien aankomen. Ge zou u voor minder zorgen maken.

Ik heb mijn glazen bol kapot gesmeten want ik wil het niet meer zien.
Wat komt is iets dat niemand verdient heeft, maar wel een gevolg van ...
Dictators waren nodig, dat leren we vandaag.
Dictators kunnen we best missen.
Oud 10 december 2015, 22:11   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Verkleed je 's als een homo of als een jood, en doe een wandeling in Brussel. Je zal ervaren dat na elke aanslag de moslims er op straat steeds brutaler worden. Dat is de blijvende impact.
Je kan gelijk hebben. Ik kan het niet bevestigen. Tot nu toe hoor ik niet te veel berichten over agressie hieromtrent. Sorry hoor.
Oud 10 december 2015, 22:19   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja er is reden om je ongerust te maken. Maar wanneer angst je leven regeert ben je al dood, gisteren naar Florence and the machine geweest, pakweg 8000 mensen bij mekaar, rustig rondgekeken waar uitgangen waren, plekken om te schuilen, dat zou je anders niet doen, maar wegblijven omwille van die rukkers die een vrije wereld des duivels noemen? Mooi niet!
En al zeker niet van Florence!
Je hebt gelijk.
En toch stel ik vast dat mensen wat voorzichtiger zijn. Overal. Ik vraag mij af hoe een Parijzenaar zich voelt. En die wonen toch niet zo ver van hier.
Oud 11 december 2015, 08:49   #39
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dictators kunnen we best missen.
Oei was dat onduidelijk? Ik bedoelde in Libië en Irak.
Oud 12 december 2015, 15:07   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er reden om zich binnen de huidige samenleving ongerust te maken ?
Een serieuze reden zelfs.

Liep ik daarstraks eens door Antwerpen stad en ik waande mij in een ander land op een bepaald ogenblik.

Ging BDW daar niets aan doen?

Tijdje geleden weer dat ik er nog geweest was maar het begint daar echt de spuigaten uit te lopen.

Die stad is gewoon verkocht.

De meest duistere figuren zie je er in groten getale rondlopen, die u ook weten te bekijken op een manier zo van: Wat een lefgozer dat die zich hier nog op onze straten (lees: in ons getto) durft te 'verschijnen'.

Je zou dat nog veel mooier kunnen formuleren: Wat komt die bleeksmoelchimpansee doen in onze bonobo wereld?

Wat mij ook opgevallen is dat er veel niet onknappe vrouwen waren die aan de hand liepen van zo een verkeerd gepigmenteerd typetje. (lees: éne met veel geld door drugshandel en met een grote fluit waarschijnlijk)

Zoals ik al eerder schreef zijn vrouwen in dat geval: Der Untergang.

De ongerustheid straalde ook van onze eigen mensen af, dat viel ook best op.

Zelfs de kapper maakte een opmerking dat hij er niet gerust in was in wat iemand in een openbare vuilnisbak gesmeten had.

Zo zie je maar ...

Die ongerustheid kan je niet onder stoelen of banken steken.

Ik kon het niet laten om dit te schrijven want ik had er serieus genoeg van na die wandeling.

p.s. En dan verschieten ze ervan dat er stadsvlucht is?

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2015 om 15:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be