Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2015, 21:59   #1861
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de Tesla permanente 3G verbinding heeft, kan Tesla de wagen op afstand stilleggen en opsporen.

Als de Tesla afgesneden wordt van de 3G verbinding voor langere tijd, dan kan de Tesla zelf beslissen om zich stil te leggen en de software te locken.

het zijn maar wat opties die Tesla heeft.

Ik weet niet hoeveel dieven een masters in informatica hebben...
En als de Tesla gestolen gemeld wordt desnoods de software onkennelijk maken of versnipperen...
Oud 10 december 2015, 22:11   #1862
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En als de Tesla gestolen gemeld wordt desnoods de software onkennelijk maken of versnipperen...
Ze moeten die gast van cryptolocker virus binnenhalen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 22:19   #1863
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allemaal broodje aap verhalen.
Het eerste dat je doet is de verbinding onderbreken via een andere stuur doos of software van een niet geseinde op desnoods een laptop en alle tracers jammen tot ze er uit zijn.
De eerste dief die de software laat zitten waarmee hij kan getraceerd worden moet nog geboren worden.
Ze bereiden zich iets meer voor dan je denkt.
Oud 10 december 2015, 22:31   #1864
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het eerste dat je doet is de verbinding onderbreken via een andere stuur doos of software van een niet geseinde op desnoods een laptop en alle tracers jammen tot ze er uit zijn.
De eerste dief die de software laat zitten waarmee hij kan getraceerd worden moet nog geboren worden.
Allemaal goed en wel maar hij zal toch niet met de Tesla kunnen rijden, het is geen naftbakje hé.

In elk geval is de Tesla de minst gestolen wagen:
http://gas2.org/2014/08/30/tesla-mod...st-stolen-car/

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2015 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2015, 22:36   #1865
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder de software krijg je die wagen niet aan de gang. Met of zonder externe regeldoos of laptop.
Oud 10 december 2015, 23:46   #1866
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel maar hij zal toch niet met de Tesla kunnen rijden, het is geen naftbakje hé.

In elk geval is de Tesla de minst gestolen wagen:
http://gas2.org/2014/08/30/tesla-mod...st-stolen-car/
Dat het de minst gestolen is kan ik inkomen.
Er zijn 5 miljoen andere wagens tegen 1000 Tesla.

Maar waarom ze er niet kunnen met rijden ontgaat me hier.

Rijden is rijden.
Oud 10 december 2015, 23:49   #1867
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder de software krijg je die wagen niet aan de gang. Met of zonder externe regeldoos of laptop.
Dan breng je die mee.
Inpluggen en done.
Oud 10 december 2015, 23:56   #1868
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
meen je dat nu ?
Ja, dat meen ik. We hebben ooit in school de aparte onderdelen van een Citroen 2PK opgeteld en we kwamen aan + 1.000.000 bfr en je had een nieuwe voor ergens 80.000 bfr.
Dat is al een tijdje geleden en ik veronderstel dat het nu nog erger is gesteld.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 00:08   #1869
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan breng je die mee.
Inpluggen en done.
Inpluggen waar ?

Simplistisch voorstellen is gemakkelijk.
Oud 11 december 2015, 00:10   #1870
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja, dat meen ik. We hebben ooit in school de aparte onderdelen van een Citroen 2PK opgeteld en we kwamen aan + 1.000.000 bfr en je had een nieuwe voor ergens 80.000 bfr.
Dat is al een tijdje geleden en ik veronderstel dat het nu nog erger is gesteld.
Hoe lang ben je er mee bezig om deze oordeelkundig uiteen te vijzen ?

Hoe lang ben je bezig met de verkoop ?

Hoe lang ben je bezig met de facturatie, de boekhouding, etc... ?

Manuren zijn duur in Belgie.
Oud 11 december 2015, 00:21   #1871
Tavek
Banneling

Standaard

Ford investeert 4.5 miljard euro in de ontwikkeling van electrische wagens en wilt in 2020 een 40 % van haar verkoop halen uit e-wagens.

De bompas hier op het forum gaan het moeilijk krijgen. Langs alle kanten smijten klassieke wagenbouwers met centen om e-wagens op de markt te brengen.

Met dank aan Tesla en Elon Musk.
Oud 11 december 2015, 00:41   #1872
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

wat ik altijd zo bizar vind, is dat fabrikanten daar bedragenop plakken van 5miljard om een platform te ontwikkelen, terwijl off the shelve geredeneerd zo'n auto dan 10.000euro kost. Zelfs al bouw je er 100tal om te testen in alle veriaties, kost dat nauwelijks 1miljoen euro, en met manuren 5miljoen euro...

Wat ik ook zo een anomalie vind, is dat bvb ze beweren dat auto's telkens nieuw en beter zijn, zoals waspoeder altijd maar beter o fwitter lijkt te wassen. En dan constateer je dat ze in de jaren 60 een motor ontwikkeld hebben, dat ze in de jaren 80 daar een turbo/injectie op gezet hebben, in de jaren 2000 hebben ze er een digitale sturing op gezet... en thats it... Dus in feite is er gewoonweg nauwelijks een vooruitgang van éénzelfde motorblok die telkens als nieuw verpakt wordt.. Nu zit de ontwikkeling wel in vele details, en gaathet zowel over comfort, aerodynamica, wegligging, remmen , veiligheid, etc

Verder lijkt het gewoon alsof je in '80 een 50-100pk kocht en nu koop je blijkbaar een 100-200pk... Een explosie van pk's... , in de jaren '80 reed je met golf 4-5liter dieseltje van 1600cc en nu lijkt dat motortje een 2.liter geworden te zijn met 100-200pk en nog altijd hetzelfde verbruik... Dus het toegenomen rendement van de motor, is ondanks de verbeterdeaerodynamica, gewoon nergens te bespeuren... De auto blijft gewoon 5liter verbruiken... hij kan wel sneller rijden dankzij die aerodynamice en hadden ze de auto 'ecologisch' gemaakt dan zou zijn verbruik dan gezakt zijn naar 2-3liter ? blijkbaar wil volgens hen niemand dat kopen volgens hen... maar meestal zie je een ecoversie waarvanje na 1 minuutje rekenen doorhebt dat de meerkost niet kan terugverdiend worden... Dus de vraaag is dan, is het gewoon omdat ze met hun 'rekenmachine' altijd een overdreven kostprijs geven aan die 'ecologische versie' dat het niet zakt, of is het hier gewoon het gevolg van inderdaad 'schaalnadeel'

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 december 2015 om 00:52.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 08:03   #1873
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ford investeert 4.5 miljard euro in de ontwikkeling van electrische wagens en wilt in 2020 een 40 % van haar verkoop halen uit e-wagens.

De bompas hier op het forum gaan het moeilijk krijgen. Langs alle kanten smijten klassieke wagenbouwers met centen om e-wagens op de markt te brengen.

Absoluut! Ik kan niet wachten tot we (eindelijk) de kans gaan krijgen om - pakweg - een e-Audi, e-Mercedes of e-Porsche te kunnen kopen met dezelfde (of betere) performantie en range als de Tesla, maar met de "kwaliteitsstempel" van die merken...

Met inderdaad alle dank aan Tesla en Musk!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 08:37   #1874
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

PHEV en HEV , zuiver electrisch gaat daar maar een klein deel van zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 08:43   #1875
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat ik altijd zo bizar vind, is dat fabrikanten daar bedragenop plakken van 5miljard om een platform te ontwikkelen, terwijl off the shelve geredeneerd zo'n auto dan 10.000euro kost. Zelfs al bouw je er 100tal om te testen in alle veriaties, kost dat nauwelijks 1miljoen euro, en met manuren 5miljoen euro...'

Een prototype kost 10 keer meer x 100 tot 150 stuks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 09:52   #1876
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De bompas hier op het forum gaan het moeilijk krijgen.
Neen, ze gaan gelijk krijgen.
Willen we eens beginnen rekenen?
We kunnen redelijk bescheiden beginnen.
Hoeveel E-wagens tegen 2020?
1% - 2% - 5%?

Komaan - pak op die uitdaging - cijfers en realiteit contra fantasie en dromers....

Ik zeg wel E-wagens - geen hybrides.
Een hybride blijft een vloeibare brandstofwagen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 december 2015 om 09:53.
Oud 11 december 2015, 10:53   #1877
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Correctie: Ford wil 40% van hun modeltypes als elektrisch (inclusief hybrides) aanbieden tegen 2020 (Reuters). Er wordt geen woord gerept over verkoopsaantallen...

En als we de olieprijs-voorspellingen tot 2020 van de IEA moeten geloven, zullen veel autofabrikanten mikken op hybrides. Er zullen wel pure BPEV's aangeboden worden in hun gamma, wellicht dure flagship modellen voor de 'happy few' die beperkt verkocht worden, maar ongetwijfeld de spotlight zullen stelen (beetje zoals Tesla nu).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 11:47   #1878
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
PHEV en HEV , zuiver electrisch gaat daar maar een klein deel van zijn.
Maar dat gaat niet lang duren met die PHEV en HEV als ze in prijs en prestaties zullen moeten concurreren met bvb een Tesla 3 van 40.000 €. Een BMW 3-hybride kost nu al meer. Nissan Leaf en Kia zullen binnenkort ook naast een 30kW ook een + 40 kW-versie* hebben die 5-10k minder kost als een (Europese)Hybride.
* Nissan Leaf test met 48 kWh versie:
http://insideevs.com/nissan-tests-48...-at-ecoseries/

De accu´s gaan binnen 3 jaar maar de helft kosten en gaan minstens het dubbele aan energieinhoud hebben per kg!
Vooral Tesla zal daar wel meehelpen, hun patenten kan iedereen gebruiken.

Dan wil ik nog eens zien of die PHEV hun fossiele boel nog gaan meeslepen enkel voor een minderheid ingebeelde dagelijkse Azurenkust-bestuurders te bevredigen.

Het enige waarom ik me kan denken dat die PHEV veel langer zullen overleven in bepaalde landen is dat er daar een tekort gaat zijn aan voldoende laadpalen of vooral laadstroom. Tenzij de automerken er zelf voor zorgen, Tesla zeker, Nissan en Kia doen dat ook al, nu nog de politiek...
Of zoals gezegd werd in aanloop naar de klimaattop:
Citaat:
„Politieke verlamming, bureaucratische onzekerheid en gebrek aan leiderschap zijn het grootste risico.”
En het zal niet stoppen bij personenwagens, ook + 3,5 T transportvoertuigen worden langzaamaan full E (90 kWh zorgen daarvoor):
Citaat:
http://www.kreiselelectric.com/blog/...km-reichweite/

ELECTRIC TRANSPORTER MIT 300 KM REICHWEITE
24. JUNE 2015

Der Kreisel Electric Transporter ist ein hocheffizienter Kastenwagen mit 3,5 t Gesamtnutzlast – ein Nutzfahrzeug von höchster Qualität mit dem Antrieb der Zukunft. Durch die hohe Reichweite von 300 Kilometern und aufgrund seiner Wirtschaftlichkeit eignet er sich ideal für den Logistik- und Flotteneinsatz. Bis zu acht Fahrgäste finden in der Neun-Sitzer-Variante, dem Transporter Bus, komfortabel Platz. Erhältlich wird der Transporter auch als lange Version mit bis zu 15,5m³ Ladevolumen sein.

Der geräumige Kastenwagen erreicht eine maximale Geschwindigkeit von 130 km/h und bietet eine sehr komfortable Fahrweise bei sehr geringem Geräuschpegel. Der effiziente Motor mit dem eigens entwickelten einstufigen Getriebe für Hinterradantrieb sorgt zudem durch kontinuierliche Beschleunigung für äußerst angenehmen Fahrkomfort. Über die Gaspedalstellung kann die Rekuperation geregelt werden, zusätzlich wird die Bremse elektrisch unterstützt.

8.640 Stück 18650-Zellen sorgen für eine Gesamtkapazität von 90 kWh und eine garantierte Reichweite von 300 Kilometer. Das Gewicht eines der zwei verbauten Batteriepacks inklusive Gehäuse, BMS und Elektronik beträgt 250 kg, die Nominalspannung ist 389 Volt (Leistungsgewicht 5,5 kg/kWh und Energiedichte 2,5 dm³/kWh).

Ein 44 kW On-Board-Ladegerät ermöglicht eine Ladedauer von zwei Stunden. Aufladen ist an herkömmlichen Haushalts-Anschlüssen sowie an Typ 2 Ladestationen mit 3 kW, 11 kW, 22 kW und 44 kW möglich.
Ook 2 x 250 kg=500 kg zwaar accupack incl regeling laat toe nog 3,5 T gewicht te laden.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2015 om 12:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 12:40   #1879
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De accu´s gaan binnen 3 jaar maar de helft kosten en gaan minstens het dubbele aan energieinhoud hebben per kg!
En binnen 6 jaar nog eens de helft en nog eens minstens het dubbele aan energie inhoud hebben per kg!

Binnen 20 jaar kunnen we met de batterij van onze smartphone nog eens 50 km verder rijden met onze Tesla 20 die maar 5000€ gaat kosten.

Of toch maar eens die glazen bol opzij leggen en afwachten wat er op ons afkomt? Onze E-centrales kunnen nu al amper volgen.
Oud 11 december 2015, 12:42   #1880
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De bompas hier op het forum gaan het moeilijk krijgen.
Ik blijf met mijn Lincoln 8 cylinder rijden. Ik ga het absoluut niet moeilijk krijgen. Ruimte zat, 6 meter, super comfort en luxe. Het zou triestig zijn dat ik na zo lang werken de kudde moet volgen en moet kijken op een litertje benzine.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be