![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar vertel eens, wat heeft de NVA aan de gemiddelde middenklasser te bieden ?
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie plaats jij onder de noemer van de gemiddelde middenklasser?
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij weet dat best., maar om je een plezier te doen : een netto gezinsinkomen van tussen de 2500 en 5000 per maand.
En aub geen semantische discussie, de vraag is duidelijk genoeg. Als je er niet op kunt antwoorden is de doelstelling van je partij duidelijk.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 14 december 2015 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Netto wedde/loon voor 2 werkenden + Kinderbijslagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Tenslotte is het duidelijk dat jij "wat ze te bieden hebben" uiteraard wil koppelen aan het regeerakkoord tussen verschillende partijen en bijgevolg aan de reeds getroffen maatregelen die niet bij iedereen even populair liggen. Maar het zijn wel maatregelen die breed gedragen worden zonder de eigen kiezers te ontzien zoals we in het verleden gewoon waren van andere partijen. En in deze in krappe tijden met een serieus tekort en een lage economische groei, waarin we niet alleen staan in Europa, is een relatieve status quo voor deze middenklasse misschien wel het maximaal haalbare binnen deze ene legislatuur.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() M.a.w. niets
Rest de vraag : hoeveel ga je ze afpakken ?
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 14 december 2015 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mijn weten is er geen indexatie en elke inflatie is een achteruitgang
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik verbied je om zelfs nog maar te overwegen in de toekomst om op de nva te stemmen. Zo'n niet-willen-weters moeten wij simpelweg niet hebben. Kies dus maar voor Di Rupo of voor De Winter. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogmoed komt voor de val. Dat zou jij ook moeten weten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Mocht het DRII geworden zijn, dan had ik mijn hart vastgehouden en was ik zeker weten veel verder van huis. Maar goed, als jij beter af bent met een partij die nu niet in de coalitie zit, dan moet jij dat weten, maar dan twijfel ik ook aan uw definitie van een middenklasser.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het woord dat de man spreekt is niet het woord dat de man denkt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo een cordon is lang niet zo gek hoor. Laat de andere het maar verprutsen en hoe meer het naar de kloten gaat hoe meer die 40% nog zal groeien naar de volgende verkiezing toe. Wat minder elegant is, is dat ze om hun slag thuis te halen de bevolking hebben opgezadeld met de vrees voor een revolutie. Is dat de manier waarop ze de democratie belijden. "Wanneer we het niet door middel van stemmen kunnen halen, dan roepen we ons kiespubliek op om een revolutie in gang te zetten?" Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2015 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daarmee dat heel waarschijnlijk in dat geval er een regeringsvorming zal ontstaan tussen N-VA samen met het CD&V en misschien nog OVLD tenzij er toch het VB bij getrokken zou worden. Ik in de plaats van OVLD en CD&V, zou me niet zo gelukkig voelen met de situatie met de hete adem van het VB in de nek, ook al zouden ze in een cordon blijven zitten, begrijp je. NVA kan dan moeilijk nog onverschillig blijven ten overstaan van het VB gezien het kleiner wordende stemmenverschil. Het zal dus agressiever moeten te werk gaan. Geen pretje dus voor de andere partijen van de coalitie. En het is nog maar de vraag of de Belgische constructie met haar verdeling van de zetels dan nog overeind blijft. Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2015 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |