Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2015, 03:19   #101
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Pardon?,
Welk geweld van PVV'ers?, heeft u daar concreet bewijs van?.
En Wilders roept op tot democratisch geweldloos verzet, dus hem de schuld geven van de rellen zoals in Geldermalsen is gewoon krom.

Wijs dan eerder naar de burgemeester van Geldermalsen, Miranda de Vries van de Partij van de Arbeit.
Zij heeft geprobeerd om de hele zaak er snel door de gemeenteraad heen te drukken.
Burgemeester Geldermalsen: 'Te haastig met plan azc'

Waarom dat allemaal zo moest van de burgemeester, daar lopen de meningen nogal over uiteen.
Maar er zijn wel wat aanwijzingen;

Misschien dat u het niet weet, maar er wordt een heel smerig spelletje gespeeld.
Hufters starten "Knal vluchtelingen terug naar eigen land" Facebookpagina

Het is namelijk niet eens zeker of het wel PVV'ers zijn.
AFA heeft namelijk dergelijke frame tactiek wel vaker toegepast.
Busted. AFA zet IRL-trollen in tegen Zwarte Piet

En Geert Wilders?,
Wel hij heeft al van zich laten horen.
Wilders: rambam voor politiek en pers

Politiek en pers kunnen de rambam krijgen.
Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels.

Die actiegroep heeft niks met de PVV te maken, volgens Kafka zelf is het gelinkt aan Voorpost.
Identitair Verzet ontmaskerd
En verder,
Stemt een Nazi op de PVV?

Jeff
Meneer Wilders had grote woorden over Islamieten die niet massaal in opstand kwamen om geweld in Parijs te veroordelen
Wel, een vent een vent .... nu "vooraan staan" en eveneens geweld veroordelen
Zo niet, dan is hij geen draad anders dan degenen waar hij de mond van heeft.

En ... wie zwijgt stemt toe. Wat in zijn positie betekent dat hij goedkeuring verleent en volgers zich daardoor gesteund, als wel gelegitimeerd voelen om rotzooi te trappen.

We leven in een democratie, dus heeft hij het recht om tot demonstatie op te roepen. Hij heeft tezelfdertijd een voorbeeldrol en dient te bedrukken ... zonder geweld, als wel geweld te veroordelen.

Geen PVV-ers zijn ... wel daar wil ik deels zeker in meegaan dat dit zou kunnen. Wat ik eerder al aangaf, zoals gewoonlijk trekt dit beroepsrellers aan.
Genoeg voorbeelden waar ze te vinden waren/zjn als er maar gevochten kan worden. Kent u nog dat Brabantse dorpje dat een paar jaar met oud en nieuw in het nieuws kwam met flinke rellen?
Een collegaatje komt daar vandaan. Tal van lui her en der uit het land liepen er rond om te komen rellen en vechten volgens haar.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 december 2015 om 03:34.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 08:14   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Meneer Wilders had grote woorden over Islamieten die niet massaal in opstand kwamen om geweld in Parijs te veroordelen
Er moet mij iets ontgaan zijn.
Heeft iemand een misdaad gepleegd in zijn naam?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 09:09   #103
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er moet mij iets ontgaan zijn.
Heeft iemand een misdaad gepleegd in zijn naam?
Het gaat nog niet zover dat Wilders "God of Allah " is, zoals u suggereert.

Toch zal het niemand ontgaan zijn dat in België nooit opstanden en acties van rechts-extremistische hooligans zijn en in Nederland wel.
Hoe verklaart u dat verschil.
Naar mijn mening roept Wilders en de PVV op tot haat- acties en verzet
en zijn de Winter en het VB veel minder extremistisch.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:13   #104
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het grappige is dan nog dat zijn antwoord is

"Ze hebben het zelf uitgelokt"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:21   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het gaat nog niet zover dat Wilders "God of Allah " is, zoals u suggereert.

Toch zal het niemand ontgaan zijn dat in België nooit opstanden en acties van rechts-extremistische hooligans zijn en in Nederland wel.
Hoe verklaart u dat verschil.
Naar mijn mening roept Wilders en de PVV op tot haat- acties en verzet
en zijn de Winter en het VB veel minder extremistisch.
Dat suggereer ik helemaal niet.
Ik stel gewoon dat niemand die misdaden in zijn naam begaat voor over ik weet.
Maar het is fijn te vernemen dat FDW ee n doetje is.
Als ik het forum lees krijg ik een ander beeld van die man.
Oud 22 december 2015, 10:41   #106
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat suggereer ik helemaal niet.
Ik stel gewoon dat niemand die misdaden in zijn naam begaat voor over ik weet.
Maar het is fijn te vernemen dat FDW ee n doetje is.
Als ik het forum lees krijg ik een ander beeld van die man.
Het gaat niet over lezen op het forum ,maar over het verschil tussen Wilders en De Winter.
België kent geen barbaarse aanvallen van rechts extremisten zoals in Nederland het geval is.
Oud 22 december 2015, 11:07   #107
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar haalt u dat vandaan?..
Want dit is namelijk wat Wilders zei in de 2de Kamer;

"Nederland wordt één groot asielzoekerscentrum. Pleeg verzet. Democratisch, geweldloos verzet, maar pik het niet."

Video waarin hij het zegt Asielinvasie: Geert Wilders roept op tot verzet!
vanaf, 1:02:56 t/m 1:03:50

Jeff
Hadden we maar een Geertje Wilders in ons landje ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 12:35   #108
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het grappige is dan nog dat zijn antwoord is

"Ze hebben het zelf uitgelokt"
Zou een bak zijn als hij dat zou hebben durven zeggen over Parijs
Oud 22 december 2015, 12:45   #109
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hadden we maar een Geertje Wilders in ons landje ...
Geen punt, we doen Geertje - cadeau - en z'n kiezers en volgelingen als toegift erbij
Oud 22 december 2015, 13:42   #110
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de echte barbaren zijn diegenen die zoals jij duizenden gelukzoekers door de strot van de mensen wil jagen
Zo is het!!! Hopelijk haalt 'GW' kortelings zijn gelijk, hetgeen nodig zou zijn, om mensen zoals 'CatO' niet al te vlug hun 'nickname' in 'IslamO' zullen dienen te veranderen.

'Katoliek' zijn, wil nog niet zeggen dat je de traditionele vijanden, constant hun reten moet gaan likken.

'islam', brengt mens onvriendelijk gedachtegoed. Aldus dient het te worden verboden.

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 13:56   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over lezen op het forum ,maar over het verschil tussen Wilders en De Winter.
België kent geen barbaarse aanvallen van rechts extremisten zoals in Nederland het geval is.
Ge zult wel gelijk hebben.
Ik volg de fratsen van die gasten niet echt.
Dus vertel mij maar wat het verschil tussen die twee is volgens u.
Oud 22 december 2015, 23:53   #112
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweld in Parijs?, U bedoeld die terroristische aanslag gepleegd door moslims waarbij 130 onschuldige mensen het leven lieten en 350 mensen gewond raakten.
Overigens was dat de tweede islamitisch geïnspireerde terroristische daad in Parijs, binnen hetzelfde jaar!.
En de zoveelste islamitisch geïnspireerde terroristische daad in een lange rij van islamitisch geïnspireerde terroristische daden, denk aan New York, Madrid, Londen, etc.
Waarbij toch opgemerkt moet worden dat de roep ter afkeuring van uit Islamitische hoek op zijn best timide genoemd mag worden.

Terwijl als er een tekening wordt gemaakt, of Israel weer eens terug slaat bijvoorbeeld. Dan staan zij gelijk op straat om hun afkeuren te geven en meer.
Of bijvoorbeeld om aangiften te doen tegen Geert Wilders, lange rijen van verontwaardigde moslims.
Maar wanneer er gemoord wordt in naam van hun religie, ook ten koste van hun eigen geloofsgenoten, zo goed als niets.

Niet zo vreemd dat Geert Wilders dan aan moslims vraagt om afstand te nemen van terreur.
Daar staat Geert Wilders niet alleen in overigens, deze meneer bijvoorbeeld, Tarek Fatah heeft dat pas geleden ook nog gevraagd.
Moslim Tarek Fatah doet epische rant op Facebook

Maar het meeste gekke vind ik toch wel dat u islamitisch geïnspireerde terroristische daad in Parijs, op een lijn zet met de rellen in Geldermalsen.
En vergelijking zo krom als een banaan!.

Citaat:
En ... wie zwijgt stemt toe. Wat in zijn positie betekent dat hij goedkeuring verleent en volgers zich daardoor gesteund, als wel gelegitimeerd voelen om rotzooi te trappen.
Wie zwijgt stemt toe?,. Beetje te simpel, niet?.
Voorbeeld;

Wanneer er wordt aangekondigd dat er een algeheel kraakverbod komt in Nederland, en de PvdA is tegen.
En het loopt bij het handhaven van deze nieuwe wetgeving zoals we gewend zijn van krakers uit op rellen.

Dan zou aan de hand van de logica die u hanteert, de PvdA publiekelijk afstand moeten nemen van de krakersrellen.
Doen zij dat niet, dan wekt dat de suggestie dat de PvdA de rellen goedkeurd.

Wel nu,
U weet net zo goed als ik, dat wanneer je hiermee aankomt zetten in het Nederlandse parlement. Men jou gewoon uitlacht, omdat de PvdA nooit heeft opgeroepen tot krakersrellen.
Dus Geert Wilders vragen om afstand te nemen van wat er gebeurd is in Geldermalsen is gewoon belachelijk, daar hij niet heeft opgeroepen om geweld te plegen.

Citaat:
We leven in een democratie, dus heeft hij het recht om tot demonstatie op te roepen. Hij heeft tezelfdertijd een voorbeeldrol en dient te bedrukken ... zonder geweld, als wel geweld te veroordelen.
Zeker,
Daarom nogmaals riep hij op tot een demcratisch geweldloos verzet.
Geert Wilders roept op tot verzet!

Beter had hij het niet kunnen doen, wie overigens wel beter had kunnen doen was de Burgemeester van Geldermalsen.
Want een azc plan er even snel doorheen willen drukken is niet echt tactisch slim te noemen.
Net als in het dropje Oranje, een smerig spelletje van boven af ten koste van de inwoners.
Of is Geert Wilders volgens u daar ook verantwoordelijk voor, omdat hij daar geen afstand van heeft genomen?.

Citaat:
Geen PVV-ers zijn ... wel daar wil ik deels zeker in meegaan dat dit zou kunnen. Wat ik eerder al aangaf, zoals gewoonlijk trekt dit beroepsrellers aan.
Wel volgens de AIVD komt het grootste gevaar voor de democratische rechtsorde in Nederland met namen van Links.
De rol van rechts qua dreiging is in Nederland behoorlijk gering.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen zien.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 01:50   #113
Adrian M

Standaard

Citaat:
Geweld in Parijs?, U bedoeld die terroristische aanslag gepleegd door moslims waarbij 130 onschuldige mensen het leven lieten en 350 mensen gewond raakten.
Overigens was dat de tweede islamitisch geïnspireerde terroristische daad in Parijs, binnen hetzelfde jaar!.
En de zoveelste islamitisch geïnspireerde terroristische daad in een lange rij van islamitisch geïnspireerde terroristische daden, denk aan New York, Madrid, Londen, etc.
Waarbij toch opgemerkt moet worden dat de roep ter afkeuring van uit Islamitische hoek op zijn best timide genoemd mag worden.

Terwijl als er een tekening wordt gemaakt, of Israel weer eens terug slaat bijvoorbeeld. Dan staan zij gelijk op straat om hun afkeuren te geven en meer.
Of bijvoorbeeld om aangiften te doen tegen Geert Wilders, lange rijen van verontwaardigde moslims.
Maar wanneer er gemoord wordt in naam van hun religie, ook ten koste van hun eigen geloofsgenoten, zo goed als niets.

Niet zo vreemd dat Geert Wilders dan aan moslims vraagt om afstand te nemen van terreur.
Daar staat Geert Wilders niet alleen in overigens, deze meneer bijvoorbeeld, Tarek Fatah heeft dat pas geleden ook nog gevraagd.
Moslim Tarek Fatah doet epische rant op Facebook

Maar het meeste gekke vind ik toch wel dat u islamitisch geïnspireerde terroristische daad in Parijs, op een lijn zet met de rellen in Geldermalsen.
En vergelijking zo krom als een banaan!.

Wie zwijgt stemt toe?,. Beetje te simpel, niet?.
Voorbeeld;

Wanneer er wordt aangekondigd dat er een algeheel kraakverbod komt in Nederland, en de PvdA is tegen.
En het loopt bij het handhaven van deze nieuwe wetgeving zoals we gewend zijn van krakers uit op rellen.

Dan zou aan de hand van de logica die u hanteert, de PvdA publiekelijk afstand moeten nemen van de krakersrellen.
Doen zij dat niet, dan wekt dat de suggestie dat de PvdA de rellen goedkeurd.

Wel nu,
U weet net zo goed als ik, dat wanneer je hiermee aankomt zetten in het Nederlandse parlement. Men jou gewoon uitlacht, omdat de PvdA nooit heeft opgeroepen tot krakersrellen.
Dus Geert Wilders vragen om afstand te nemen van wat er gebeurd is in Geldermalsen is gewoon belachelijk, daar hij niet heeft opgeroepen om geweld te plegen.

Zeker,
Daarom nogmaals riep hij op tot een demcratisch geweldloos verzet.
Geert Wilders roept op tot verzet!

Beter had hij het niet kunnen doen, wie overigens wel beter had kunnen doen was de Burgemeester van Geldermalsen.
Want een azc plan er even snel doorheen willen drukken is niet echt tactisch slim te noemen.
Net als in het dropje Oranje, een smerig spelletje van boven af ten koste van de inwoners.
Of is Geert Wilders volgens u daar ook verantwoordelijk voor, omdat hij daar geen afstand van heeft genomen?.

Wel volgens de AIVD komt het grootste gevaar voor de democratische rechtsorde in Nederland met namen van Links.
De rol van rechts qua dreiging is in Nederland behoorlijk gering.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen zien.

Jeff
Als hij geen afstand van geweld neemt stemt hij impliciet toe, as simple as that.
Maakt geen barst uit wie geweld pleegt .... uit welke hoek ook.
Wat dus evengoed geldt voor wat u aangeeft als pvda. Dan wel krakers, Molukkers of wie dan ook.
Oud 23 december 2015, 06:34   #114
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij geen afstand van geweld neemt stemt hij impliciet toe, as simple as that. Maakt geen barst uit wie geweld pleegt .... uit welke hoek ook.
Wat dus evengoed geldt voor wat u aangeeft als pvda. Dan wel krakers, Molukkers of wie dan ook.
Zoals islamieten en aanslagen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 01:09   #115
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals islamieten en aanslagen?
Wel, Wilders veroordeelt geweld niet wat in Geldermalsen plaats vond. Geweld is geweld wie het ook toepast.
Wilders lijkt daarentegen lijkt duidelijk een onderscheid te maken.

Dit was bovendien geweld van Nederlanders tegen Nederlanders. Hij veroordeelt het niet, wat impliciet inhoud dat hij het prima vond.
Z' n tweet zegt meer dan voldoende:
"Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels."

Wilders helpt door zulke tweets eraan mee dat er rotzooi ontstaat.
Lui voelen zich hierdoor gesteund en gelegitimeerd ertoe over te gaan.
Een aantal welke vrijgelaten werden kwamen zelfs niet uit Geldermalsen.

Iedereen die over de schreef gaat, godsdienst idioten, links, rechts, of om flink te kunnen rellen, dient zonder onderscheid keihard aangepakt te worden.
Oud 24 december 2015, 01:17   #116
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij geen afstand van geweld neemt stemt hij impliciet toe, as simple as that.
Natuurlijk stemt hij toe.
Net zoals de meeste Nederlanders trouwens.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2015, 04:53   #117
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
In de peilingen heeft de PVV steun van 1/4 van de Nederlanders.
Dus 3/4 en dat zijn de meesten ,stemmen niet toe.
Oud 24 december 2015, 05:22   #118
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn ze dus voor onderling geweld van Nederlanders tegen Nederlanders?
Het draaide in dit geval om autochtone Nederlanders tegen autochtone Nederlanders.
Oud 24 december 2015, 10:55   #119
Thuleander

Standaard

Citaat:
Als dat zo zou zijn ze dus voor onderling geweld van Nederlanders tegen Nederlanders?
Het draaide in dit geval om autochtone Nederlanders tegen autochtone Nederlanders.
Tijdens en na WO2 werden collaborateurs toch ook niet zacht aangepakt ofwel?
Oud 24 december 2015, 10:56   #120
Thuleander

Standaard

Citaat:
In de peilingen heeft de PVV steun van 1/4 van de Nederlanders.
Dus 3/4 en dat zijn de meesten ,stemmen niet toe.
De lezerscommentaren in de pers en op YT zijn voor 95% lovend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be