Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2015, 19:12   #141
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik rij altijd 130 op de teller, en dat is dan 120 op de GPS
dus je moet er niet aan twijfelen je kunt perfect 135 flitsvrij rijden. Maar ik raad aan om ht eerst wel eens te controleren natuurlijk
Jamaar goed, dan rij je dus 120 en zoals je zegt kijk het best na. Mijn auto wijkt ongeveer 4 km/h af bij snelheden hoger dan 70 km/h (minder daaronder).

En het is eigenlijk grappig: al diegenen die 130 kph vragen denken waarschijnlijk dat ze dan zonder boete op de linkerstrook iedereen gaan kunnen voorbijsteken. Dat is uiteraard mispoes. Iedereen gaat dan 130 rijden (behalve de vrachtwagens) en dan gaan ze allemaal beginnen zagen om 140 te mogen rijden

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 december 2015 om 19:12.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 19:40   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Typische wereldvreemde denkfout natuurlijk, zelfs als je de limieten vrijgeeft zal er gemiddeld niet veel sneller gereden worden, in AUS bvb 4 kmh sneller.

http://www.abc.net.au/news/2015-09-0...d-zone/6745884



Northern Territory Government set to extend open speed zone in wake of review

By Xavier La Canna
Updated 3 Sep 2015, 7:45am


The Northern Territory's open speed zones are set to be extended in the wake of a review of trial areas, with the Government saying drivers had acted responsibly.

The long-awaited Open Speed Trial Review was released on Thursday, after the Government in February last year moved to opened up a 204 kilometre stretch of the Stuart Highway between Alice Springs and Barrow Creek to allow drivers to go as fast as they wanted to, so long as they did not drive carelessly, recklessly or dangerously.

The zone was later expanded to include a further 72 kilometre stretch along the Stuart Highway and Barrow Creek.

The review conducted a survey or users of the road during the trial period and found most drivers appeared to be "driving to the conditions".

Fastest speed admitted to 295kph

The survey found the fastest speed admitted to by a driver was 295 kilometres per hour, and the lowest speed was 85kph, with an average speed of 138kph.

Prior to open speeds being allowed, the average speed in the trial area was 134kph, with the highest speed 205kph.


During the trial, 6 per cent of people felt pressure to drive above their comfort zone due to such factors as tailgating, including from road trains, running late, testing capabilities and boredom.

"Open speed limit zones will remain and be extended by a further 60 kilometres," a statement from the office of Chief Minister Adam Giles said.

The statement said Territorians had acted "responsibly" since the trial began, with a lower number of accidents in the trial sections and 130kph zones compared to the five-year average.

The new open speed area will allow one continuous open speed limit zone on the Stuart Highway from north of Alice Springs to the Ali Curung rail overpass.

However, there will be speed limits within the zone on stretches lined by road houses and communities.

Open zones 'give back responsibility'

"The expansion of open speed limit zones is part of the Country Liberals' commitment to give back responsibility to the individual," Mr Giles said.

"Driver safety has always been paramount during the trial and the sections of the Stuart Highway selected were chosen because they represented the least risk and lowest crash statistics," he said.

Open speed limits, where the driver can travel at any speed they consider safe, were common on NT highways until 2007 when the Labor government introduced a maximum speed of 130 kilometres per hour on major highways and 110kph on other rural roads.

- - - - - -

In Denemarken reed men -~ één jaar lang gemeten vóór/na - ongelooflijke 0,2 kmh sneller na een limietverhoging van 20 kmh, bron:
http://www.nvfnorden.org/lisalib/get...px?itemid=1432 tabellen page 5.

Was de meetperiode ervoor veel langer was het gemiddeld snelheidsverschil na de 20 kmh hogere limiet ongelooflijke 0,8 kmh méér gemiddeld snelheidseffect:
paste copy

Citaat:
Tabel 1: Effekt på gennemsnitshastigheden på tre strækningstyper
Strækningstype 130 km/t
Før (Januar 2002 til april 2004) 120,4 km/t
Efter (september 2004 til august 2005) 121,2 km/t
Effekt 0,8 km/t

http://www.vejforum.dk/vejforum2008/...0motorveje.pdf
Dus toch een beetje wakker worden hé en niet zo gehersenspoeld denken, wat gaan andere forummers wel denken.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 december 2015 om 19:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 19:56   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat er gewoon quasi geen slachtoffers vallen op snelwegen bij normaal criminelen.gt... tenzij als het regent, of bij mist, of staartbotsingen. Dus Belgie heeft ergens wel die geraffineerde analyse hoeveel doden er vallen op onze snelwegen. Maar de finesse is om daar de oorzaak bij te zetten. Dus was het aan het regenen en ligt er daar een aquaplaning strook. Of was er een vrachtwagen op dat moment aan het slippen en zat die auto op die vrachtwagen. Of was er toevallig een mistbank.. Er vallen dus doden op de snelwegen, maar zelden door snel te rijden.. Bijna nooit door controleverlies tijdens het rijden aan 150km/u... Je hoort dat dus quasi nooit. Chauffeur dood tegen brug van snelweg als gevolg van 150km/u te rijden...
Nochthans is dat mogelijk doorhet uitlezen van de computer om te bewijzen wat die auto aan het doen was op dat moment....

>Nu apart van de prettige gedachte dat de mobiliteit zou verbeteren in Belgie, denk ik denk dat we om te beginnen beter eerst overal een vak bijleggen of de pechstrook als rijstrook meenemen en dan sneller kunnen rijden, want het verkeer staat toch al permanent stil dankzij het egoisme van de ambtenarij, die liever investeert inspoorwegen dan investeert in snelwegen.
Goed gedacht.
Maar dan speelt de snelheid natuurlijk wel mee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 19:57   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik rij altijd 130 op de teller, en dat is dan 120 op de GPS
dus je moet er niet aan twijfelen je kunt perfect 135 flitsvrij rijden. Maar ik raad aan om ht eerst wel eens te controleren natuurlijk
Klopt, dat doe ik ook.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 20:00   #145
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Typische wereldvreemde denkfout natuurlijk, zelfs als je de limieten vrijgeeft zal er gemiddeld niet veel sneller gereden worden, in AUS bvb 4 kmh sneller.

http://www.abc.net.au/news/2015-09-0...d-zone/6745884



Northern Territory Government set to extend open speed zone in wake of review

By Xavier La Canna
Updated 3 Sep 2015, 7:45am


The Northern Territory's open speed zones are set to be extended in the wake of a review of trial areas, with the Government saying drivers had acted responsibly.

The long-awaited Open Speed Trial Review was released on Thursday, after the Government in February last year moved to opened up a 204 kilometre stretch of the Stuart Highway between Alice Springs and Barrow Creek to allow drivers to go as fast as they wanted to, so long as they did not drive carelessly, recklessly or dangerously.

The zone was later expanded to include a further 72 kilometre stretch along the Stuart Highway and Barrow Creek.

The review conducted a survey or users of the road during the trial period and found most drivers appeared to be "driving to the conditions".

Fastest speed admitted to 295kph

The survey found the fastest speed admitted to by a driver was 295 kilometres per hour, and the lowest speed was 85kph, with an average speed of 138kph.

Prior to open speeds being allowed, the average speed in the trial area was 134kph, with the highest speed 205kph.


During the trial, 6 per cent of people felt pressure to drive above their comfort zone due to such factors as tailgating, including from road trains, running late, testing capabilities and boredom.

"Open speed limit zones will remain and be extended by a further 60 kilometres," a statement from the office of Chief Minister Adam Giles said.

The statement said Territorians had acted "responsibly" since the trial began, with a lower number of accidents in the trial sections and 130kph zones compared to the five-year average.

The new open speed area will allow one continuous open speed limit zone on the Stuart Highway from north of Alice Springs to the Ali Curung rail overpass.

However, there will be speed limits within the zone on stretches lined by road houses and communities.

Open zones 'give back responsibility'

"The expansion of open speed limit zones is part of the Country Liberals' commitment to give back responsibility to the individual," Mr Giles said.

"Driver safety has always been paramount during the trial and the sections of the Stuart Highway selected were chosen because they represented the least risk and lowest crash statistics," he said.

Open speed limits, where the driver can travel at any speed they consider safe, were common on NT highways until 2007 when the Labor government introduced a maximum speed of 130 kilometres per hour on major highways and 110kph on other rural roads.

- - - - - -

In Denemarken reed men -één jaar lang gemeten- ongelooflijke 0,2 kmh sneller na een limietverhoging van 20 kmh, bron:
http://www.nvfnorden.org/lisalib/get...px?itemid=1432 tabellen page 5.

Dus toch een beetje wakker worden hé en niet zo gehersenspoeld denken.
Ja ik ben ook eens in de Northern Territory van Australie geweest. Dat is daar zeer goed te vergelijken met de E40.

Hun gegevens zijn ook veel betrouwbaarder: ipv metingen te doen vraag je gewoon aan de chauffeurs hoe snel ze rijden. Accurat en goedkoop.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 20:25   #146
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens is dit een non discussie, de keren dat ik vlotjes aan 120 door het land kan rijden, kan ik op 1 hand tellen.

Normaliter is het file van aarschot tot achter brussel. Of van Massenhoven tot achter Antwerpen.

Ik moet standaard 1 tot anderhalf uur extra tellen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 20:40   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja ik ben ook eens in de Northern Territory van Australie geweest. Dat is daar zeer goed te vergelijken met de E40.
Maarnee gij ge ziet toch op de foto van de NT dat onze E40 veiliger en verlicht is en bovendien 3+3 rijstroken en beveiligde middenberm. E40 is zeker geschikt voor 250 kmh aanbevolen.

Aja en voor de rest over Denemarken weer mond vol tanden en typische denkfouten? Valt er iets aan de offic. bron te zeuren, of negeermodus?

amper 0,8 kmh meer en die zijn werkelijk gemeten:

http://www.vejforum.dk/vejforum2008/...0motorveje.pdf

Tabel 1: Effekt på gennemsnitshastigheden på tre strækningstyper
Strækningstype 130 km/t
Før (Januar 2002 til april 2004) 120,4 km/t
Efter (september 2004 til august 2005) 121,2 km/t
Effekt 0,8 km/t

Dju die Denen toch haalt al dat nattetooggekronkel (scrabble) onderuit.

Wacht ... je bent toch geen typische Sos ofzo, want ook in Denemarken maken die steeds dezelfde denkfouten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Denmark

Ref 5 : Carsten Thomsen (11 Jul 2012). "Socialists open up several highways to 130 km / h (S åbner for flere motorveje med 130 km/t)". Socialists are now open to raising the speed limit to 130 km/h on several of the country's motorways. Previously, the party was strongly opposed when the Liberal government in 2005 raised the speed limit from 110 to 130 on several stretches. However, it has not resulted in increased fatalities. Which it has convinced the Socialists, says Transport Coordinator Rasmus Prehn. 'There might be places where you can raise the limit from 110 km/h to 130 km/h. There should be a detailed assessment about that. What is important is that people get a feeling that there is a correlation between how things are and how fast you can drive, says Rasmus Prehn. The number of fatalities last year was 220, which is the lowest since World War II. Only 12 were killed on motorways.

(ORIGINAL DANISH: Socialdemokraterne åbner nu for at hæve fartgrænsen til 130 kilometer i timen på flere af landets motorvejsstrækninger. Partiet var ellers stærkt imod, da VK-regeringen i 2005 hævede fartgrænsen fra 110 til 130 på en lang række strækninger. Men det har ikke betydet flere dræbte i trafikken. Og det har overbevist Socialdemokraterne. trafikordfører Rasmus Prehn. Der kan godt være steder, hvor man kan hæve grænsen fra 110 km/t til 130 km/t. Det skal der en nærmere vurdering til. Men det, der er vigtigt, er, at folk får en oplevelse af, at der er en sammenhæng mellem hvordan forholdene er, og hvor hurtigt man må køre, siger Rasmus Prehn. Antallet af trafikdræbte var sidste år 220. Det er det laveste siden Anden Verdenskrig. Kun 12 omkom på motorveje.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 december 2015 om 20:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 21:03   #148
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens is dit een non discussie, de keren dat ik vlotjes aan 120 door het land kan rijden, kan ik op 1 hand tellen.

Normaliter is het file van aarschot tot achter brussel. Of van Massenhoven tot achter Antwerpen.

Ik moet standaard 1 tot anderhalf uur extra tellen.
Frustreren moet dat zijn. Chapeau dat gij dat kunt.

Ik ben verhuisd van St Niklaas naar Antwerpen en mag het voelen iedere avond. Al een geluk dat ik de E34 op moet, doorgaans rij je vlot over die snelweg.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 22:22   #149
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Frustreren moet dat zijn. Chapeau dat gij dat kunt.

Ik ben verhuisd van St Niklaas naar Antwerpen en mag het voelen iedere avond. Al een geluk dat ik de E34 op moet, doorgaans rij je vlot over die snelweg.
Tzijn werkuren, mijn contractuele standplaats ligt veel dichterbij.

Ik plan mijn vergaderingen dus ook steeds ten vroegste rond 10h.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 22:25   #150
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jamaar goed, dan rij je dus 120 en zoals je zegt kijk het best na. Mijn auto wijkt ongeveer 4 km/h af bij snelheden hoger dan 70 km/h (minder daaronder).

En het is eigenlijk grappig: al diegenen die 130 kph vragen denken waarschijnlijk dat ze dan zonder boete op de linkerstrook iedereen gaan kunnen voorbijsteken. Dat is uiteraard mispoes. Iedereen gaat dan 130 rijden (behalve de vrachtwagens) en dan gaan ze allemaal beginnen zagen om 140 te mogen rijden
Nee niet iedereen gaat 130 rijden nu top je de snelheid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 22:32   #151
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens is dit een non discussie, de keren dat ik vlotjes aan 120 door het land kan rijden, kan ik op 1 hand tellen.

Normaliter is het file van aarschot tot achter brussel. Of van Massenhoven tot achter Antwerpen.

Ik moet standaard 1 tot anderhalf uur extra tellen.
Viola mijn gedacht herhaald. Laat de werklozen asielzoekers en pregepensioneerden maar werken aan bredere snelwegen zodat we allemaal wat sneller op ons werk geraken en klanten kunnen bezoeken en bestellingen kunne leveren
Onze ambtenarij zou beter die 700miljoen spoorwegonderhoud overhevelen naar snelwegverbreding
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 22:42   #152
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee niet iedereen gaat 130 rijden nu top je de snelheid
Je mag niet voor de anderen spreken

Een moderne auto rijdt zonder problemen die snelheid. Momenteel zet ik mijn cruise control op 125. Als het 130 wordt zet ik hem op 135.

Als je echt wil dat 'de anderen' niet meer kunnen volgen moet je naar de 180 gaan.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 december 2015 om 22:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 22:46   #153
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik zie nog steeds niet in waarom ik 10 km/h sneller zou rijden om 20 km verder file te rijden tegen 0-10 km/h.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 23:48   #154
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet in waarom ik 10 km/h sneller zou rijden om 20 km verder file te rijden tegen 0-10 km/h.
Idd, en een file - ook 20 kmh verderop - kan men met matrixborden aankondigen incl aangepaste snelheidsmax.

Men is verwittigd, algemene limiet (of borden die even mis zijn ) :


100 kmh + inhaalverbod:


80 kmh de file komt steeds korter:


60 kmh de filestaart kan niet meer ver zijn:


limiet overbodig, file:


Na de file, verkeer zo snel mogelijk weer vlot trekken:


of ook:
Gladheid, gevaar:


Wegenwerken en-of reden:


als ze goed werken...

Of spitstrook wordt opengesteld, file wordt vermeden:

__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2015 om 00:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 23:56   #155
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik rij altijd 130 op de teller, en dat is dan 120 op de GPS
dus je moet er niet aan twijfelen je kunt perfect 135 flitsvrij rijden. Maar ik raad aan om ht eerst wel eens te controleren natuurlijk
Dat weet & besef ik ook wel !!

ivm de pechstrook weghalen , wat als je pech hebt ??
En er is geen graskant of andere mogelijkheid ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 25 december 2015 om 23:57.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 08:13   #156
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie nog steeds niet in waarom ik 10 km/h sneller zou rijden om 20 km verder file te rijden tegen 0-10 km/h.
Gelijk heb je in zekere zin. Maar zo kan je natuurlijk verder blijven doordenken tot het oneindige. Sowieso volstaat heden te den dage een auto van 50 pk ruimschoots.
Hoeveel zou de gemiddelde snelheid nog zijn die we nog gemiddeld halen met de auto ? Tel het aantal uren dat we in de auto zitten voor het aantal km...
Ik schat een kleine 50 km per uur gemiddeld ?
Dus in zekere zin zouden we beter allen overschakelen op een lichte scooter....en ja de gemiddelde wielertoerist haalt al vlotjes meer dan 30 km per uur gemiddeld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 08:51   #157
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je mag niet voor de anderen spreken

Een moderne auto rijdt zonder problemen die snelheid. Momenteel zet ik mijn cruise control op 125. Als het 130 wordt zet ik hem op 135.

Als je echt wil dat 'de anderen' niet meer kunnen volgen moet je naar de 180 gaan.
kijk gewoon hoeveel je voorbijsteekt...
er is een groep die ongeveer even snel rijdt en er is een grote meerderheid die trager rijdt
Nu ben je bij de 10% snelste, en dan zul je bij de 5% snelste zijn


In feite is snelheid is doms
hoe harder per 10km geredeneerd, hoe minder tijd je wint
wiskunde 100 km aan 100mk/u is 1uur
aan 110km/u is 54min30sec 5.5min winst
aan 120km/u is 50min 4min winst
aan 130km/u is 46min20sec is 3,8min winst


Tweede probleem
hoe harder je rijdt, hoe meer uw auto verbruikt dus hoe meer tankbeurten
dus je wint op een bepaald moment wel tijd, maar je verliest er doordat u tijd voor aantal tankbeurten toeneemt

Derde probleem
je rijdt in feite 100km maar een deel doe je 50km/u, een ander deel 70km en nog een deel 120km, verwacht nu niet dat uw gemiddelde snelheid sterk omhoog gaat door daar een stuk 130km/u te rijden, het zal dus echt wel niet veel schelen
wiskundig voorbeeld
een rit van telkens 50km aan die drie snelheden rij je nu 2u7min, en wordt dan 2u2min
nu in feite rij je nogal rap op een snelweg, dus het is eerder 10km stad, 10km 70km/u en 80km snelweg, in die verhouding een ritje naar zee bvb kom je op in aaan 120 in 1 uur op uw doel en aan 130 in 57min op uw doel
dus een mirakel is het niet


Op die manier geredeneerd is het nogal grotesk, om te gaan beweren in de media dat door de snelheid 10km/u te doen toenemen op de snelwegen, de mortaliteit op de weg met 10% gaat toenemen ??? Wie dat durft te schrijven is echt wel doordrongen van zijn eigen demagogie...

Mathematisch wiskunding zou je kunne
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 14:00   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Viola mijn gedacht herhaald. Laat de werklozen asielzoekers en pregepensioneerden maar werken aan bredere snelwegen zodat we allemaal wat sneller op ons werk geraken en klanten kunnen bezoeken en bestellingen kunne leveren
Onze ambtenarij zou beter die 700miljoen spoorwegonderhoud overhevelen naar snelwegverbreding
Inderdaad, zo eenvoudig is dat.
We hebben immers ruimte zat om autoweogen aan te leggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 14:12   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk gewoon hoeveel je voorbijsteekt...
er is een groep die ongeveer even snel rijdt en er is een grote meerderheid die trager rijdt
Nu ben je bij de 10% snelste, en dan zul je bij de 5% snelste zijn
Precies.
Dus stellen dat "de Belg" sneller wilt is onzin, een kleine minderheid wilt dat.
Voor alle duidelijkheid, ik zal meestal ook 130 rijden in Frankrijk waar dat mag.
Maar voor België heb ik zo mijn twijfels.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 21:27   #160
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

nu gaan we een heel controversiele berekening maken

Als 1Miljoen belgen per dag 3 minuten tijd winnen, dan betekent dat 1miljoen euro tijdswinst aan 20euro/uur professionele tijd.

Dan heb je natuurlijk in 1jaar tijd 200miljoen euro tijdswinst, door gewoon de snelheid op de snelwegen op te trekken..

Wie zegt dat er 10 doden per jaar vallen door de snelheid op te trekken naar 130km per uur, zegt dat in Belgie een mensenleven meer dan 20miljoen euro waard is;.. Econometrisch is een mens ongeveer 1-2miljoen waard; maar bon mensen horen niet graag een getal op hun lijf geplakt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2015 om 21:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be