![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de Koran een boek is dat bol staat van geweld, geld dat ook voor de Bijbel. Maar beide boeken bevatten ook veel levenswijsheden en goedheid, het is allemaal heel dubbel. Net als de mensheid zelf zeker... Je moet weten dat geweld in die tijd niet afgekeurd werd, nu doet men daar hypocriet over (vooral in het Westen), maar toen was dit een onderdeel van het dageijkse leven. Mijn zoontje krijgt een serieuze tik als hij stout is, ik doe niet mee aan trends, ik ben tegen nodeloos geweld, maar soms is het noodzakelijk. Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2015 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt op dit forum genoeg posts vinden waar ik Putin de grond in boor. Vooral het feit dat hij de oligarchen gewoon verder laat plunderen(minder dan Yeltsin, maar toch nog veel te veel), de corruptie laat gedijen, vind ik absoluut niet kunnen.
Maar z'n buitenlands beleid is gewoon top, zowel in Oekraïne als Syrië. ZEKER Syrië, de Amerikanen, met hun steun aan extremisten in het Midden-Oosten en hun "regime change", krijgen lik of stuk. Ook de Saudi's en Turken staan schaakmat. En dit is volledig in het beang van Rusland. Rusland kent bijna 20% islamieten. Radicale Islam is zeldzaam, behalve in de noordelijke Caucasus, vooral omdat de autoriteiten de verspreiding niet toestaan. Maar Putin heeft goed begrepen dat het kwaad bij de wortel, in het Midden-Oosten dus, aangepakt moet worden. Naast Rusland zelf heb je nog anden als Azerbaidjan, Kyrgyzstan, Kazachstan, etc. niet Rusland maar zo goed als. In die landen heb je extremisten maar ze worden zwaar aangepakt en hebben geen invloed op de samenleving. En Putin en de lokale leiders willen dit graag zou houden. Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2015 om 01:05. |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder worden wij constant om de oren geslagen met propaganda dat laat zien dat de bombardementen effectief zijn, maar ik geloof er geen zak van. Meestal komen er vooral onschuldige burgers om en blijven groeperingen als IS zich gewoon doorontwikkelen. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland heeft eergisteren een topterrorist en z'n entourage uitgeschakeld, ze weten heus wel wat ze doen. Al-Baghdadi begeeft zich niet langer in Syrië, hij vertrouwt de Russen voor geen haar. Je kunt veel zeggen over de KGB, maar het zijn professionals. Het is niet voor niets dat de mossad vandaag voor een groot deel bemand wordt door ex-KGB'ers. Het Syrische leger, tot voor kort zo goed als dood verklaart, maakt vorderingen. Dat is grotendeels dankzij de Russen. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Christus heeft echt bestaan. Daar zijn historisch-wetenschappelijke bewijzen voor. Of zijn biografie 100% correct is neergeschreven, daar spreek ik me niet over uit.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.washingtonpost.com/poste...oesnt-hold-up/ |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het oude testament is het oude boek van de joden dat geschreven is voor (volgens de overlevering) Christus geboren is en helemaal geen inspiratie vormt van hoe een Christen dient te leven. In dit boek komt geweld voor in de tijdsgeest van 'oog om oog, tand om tand'. Het nieuwe testament kan beschouwd worden als een tegenreactie op het oude testament met het levensverhaal van Christus en als meest geweldadige passage wanneer Jezus de geldwisselaars uit de tempel verjaagt. Alles in teken van (naïeve ?) geweldloosheid van 'Slaat iemand u op de wang, keer hem ook de andere toe'. |
|
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk volgens de Chinese televisie... maar kan evengoed België of Nederland zijn, om over na te denken... https://www.youtube.com/watch?v=cw4L3ME3PyI
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verklaring is: de islam en de koran waar de menslievendheid van af druipt. En kom niet af met de bijbel waar niemand zich nog een zier van aan trekt. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn er overtuigingen + bijpassende gedragingen waar we geen respect maar enkel minachting kunnen voor hebben? Opnieuw: in alle landen! Raar... |
|
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Andev, zeg wat je denkt.
Spuw het uit.
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen weten al niet meer waar dat wacogedoe over gaat, maar het moslimterrorisme, daar heeft zelfs ieder kind al van gehoord! |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |