Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2016, 13:09   #2381
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En hopelijk ook de toekomstige kopers...
Filmpje eens bekijken. De brandweermannen blussen die wagen helemaal niet.
Het gebouw beschermen en voor de rest blijven ze ver weg van die toorts.
Alléz, al bij al nog een geluk er geen brandbare materialen zijn gebruikt....

http://ekstrabladet.dk/112/norsk-tes...adning/5892116
Daar valt ook niets meer aan te blussen hé, beter laten afbranden, heeft toch geen zin.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 20:48   #2382
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla Motors Inc gisteren grootste stijger met 3,6 % op de Nasdaq-100:
Oeps...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Oeps.jpg‎
Bekeken: 80
Grootte:  45,5 KB
ID: 101039  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 20:48   #2383
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 januari 2016 om 20:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 21:14   #2384
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160104_02048249

‘Voor ons komt kwaliteit op de eerste plaats’, zegt het bedrijf in een korte reactie.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 22:30   #2385
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

http://www.tijd.be/ondernemen/auto/G...ighlight=tesla

De Model 3 van Tesla is de bedrijfswagen waar velen op wachten.

Fleetmanagers gaan ervan uit dat de goedkopere wagen van 35.000 dollar bijzonder populair zal worden.


Tesla stelt volgend jaar een nieuwe wagen voor met een prijskaartje van 35.000 dollar (31.000 euro), of zowaar de helft van de prijs van de huidige model S. De goedkopere elektrische wagen wordt een gigantisch succes, voorspellen de autoleasingmaatschappijen. De Model 3 van Tesla zal door zijn meer toegankelijke prijs gaan concurreren met de Audi A4, de Mercedes C of de BMW 3-reeks, die zeer populaire bedrijfwagens zijn.

‘Wij geloven hierin. Er wordt vandaag al iedere dag een model S van Tesla verkocht, dus een meer bereikbare wagen zal gegarandeerd aanslaan. Tal van mensen zitten eigenlijk op die goedkopere versie te wachten om over te schakelen op Tesla’, zegt Tom Vlaminck, directeur van KBC Autolease.
5.000

Fleetmanagers verwachten dat er vrij snel 5.000 ‘goedkopere’ Tesla-wagens zullen zijn in België, of 2 procent van het aantal bedrijfswagens.

Ook Renta, de koepelorganisatie van de leasingbedrijven, is ervan overtuigd dat de verkoop zal pieken. ‘Zodra het model beschikbaar zal zijn, in 2017, zullen heel veel mensen switchen. Ten minste als de totale kostprijs gunstig is. Naast de aankoop van de wagen speelt ook het verbruik een rol’, duidt Frank Van Gool, algemeen directeur van Renta.

Hoe sterk de Tesla Model 3 zal aanslaan, valt moeilijk te becijferen. Er jaarlijks jaarlijks 250.000 bedrijfswagens verkocht in ons land. ‘Zelfs al palmen de nieuwe Tesla’s maar een paar procenten in, dan nog is dat duizenden modellen en dus enorm’, stelt Van Gool.

Volgens Vlaminck zal de verkoop afhangen van de fiscaliteit. Een elektrische wagen is vandaag fiscaal gunstig, maar de overheid zou hier tegen de tijd dat de wagen op de markt komt een mouw aan kunnen passen. Net zoals in Nederland. Daar komt er een Tesla-taks, zodat de luxueuze groene wagens niet al te veel worden gesubsidieerd.

De lage belastingheffing op Tesla’s leidde in Nederland tot een explosie in de verkoop. Werden er in 2014 zo’n 521 Tesla-wagens verkocht in België, in Nederland waren dat er drie keer zo veel. En dat terwijl in Nederland doorgaans jaarlijks minder nieuwe wagens verkocht worden dan in dan België.

De Model 3 wordt het derde model in het Tesla-gamma. Dat bestaat op dit moment enkel uit de sportieve sedan Model S, maar nog voor het einde van de maand start Tesla met de verkoop van de Model X, een elektrische SUV.
Het derde model zal de eerste Tesla zijn die gebruik maakt van batterijen die in de nieuwe Gigafactory de band rollen.
CEO Elon Musk van Tesla bouwt in de Verenigde Staten een fabriek voor de massaproductie van batterijen. Die moeten niet alleen dienen voor de elektrische auto’s, maar ook voor de Powerwall, of de huisaccu ontworpen door Musk. De productiekosten zouden daar 30 procent lager zijn.

Bron: De Tijd
- - - - -

Hopelijk met de solid state Lithiums (onbrandbaar).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2016 om 22:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 02:46   #2386
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
²
Het onmogelijke volgens God Muskie en toch gebeurt het?

Hoeveel wereldwijd zijn er wagens op brandstof (benzine en diesel)? Percentage dat daar van in brand vliegt? Hoeveel tesla's zijn er wereldwijd al verkocht? En toch hoor je ook regelmatig klachten en vliegt er hier en daar wel eens een tesla in brand.

Is zoals de iphonegebruikers : allemaal vinden ze het een machtig toestel. Omdat als ze zeggen dat ze er in teleurgesteld zijn eigenlijk toegeven dat ze niet meer zijn dan een kuddedier dat de kudde wil volgen, ongeacht de prijs. Idem met tesla. Een hype, een gadget dat handig door hun geile oppergod Muskie aan de wereld wordt verkocht. En de simpelen met een groene gedachte volgen hem daarin. Kassa ,voor Muskie want verlies of winstgevend, zijn loon zal er eentje zijn waar velen van dromen.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 5 januari 2016 om 02:46.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 10:49   #2387
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het onmogelijke volgens God Muskie en toch gebeurt het?

Hoeveel wereldwijd zijn er wagens op brandstof (benzine en diesel)? Percentage dat daar van in brand vliegt? Hoeveel tesla's zijn er wereldwijd al verkocht? En toch hoor je ook regelmatig klachten en vliegt er hier en daar wel eens een tesla in brand.

Is zoals de iphonegebruikers : allemaal vinden ze het een machtig toestel. Omdat als ze zeggen dat ze er in teleurgesteld zijn eigenlijk toegeven dat ze niet meer zijn dan een kuddedier dat de kudde wil volgen, ongeacht de prijs. Idem met tesla. Een hype, een gadget dat handig door hun geile oppergod Muskie aan de wereld wordt verkocht. En de simpelen met een groene gedachte volgen hem daarin. Kassa ,voor Muskie want verlies of winstgevend, zijn loon zal er eentje zijn waar velen van dromen.
Je zit op het verkeerde topic.
En daar staat een antwoord op je vraag:

The nationwide driving statistics make this very clear: there are 150,000 car fires per year according to the National Fire Protection Association, and Americans drive about 3 trillion miles per year according to the Department of Transportation. That equates to 1 vehicle fire for every 20 million miles driven, compared to 1 fire in over 100 million miles for Tesla. This means you are 5 times more likely to experience a fire in a conventional gasoline car than a Tesla!

Begrijp je een beetje Engels of moet dat vertaald worden?

Eigenlijk is het 6 maal meer dat een fossiele wagen in de fik staat, maar ze ronden af naar 5.

En volgens mijn weten is er nog geen enkele Tesla zomaar in brand geschoten (bvb tijdens het rijden), het was bij een Tesla ofwel impact ofwel foutieve laadcircuits of wel een laadprobleem. Bij goed 100.000 Tesla´s was dit uiteraard verwaarloosbaar weinig maar statistisch significant genoeg.

Maar als je een link hebt die dat tegenspreekt ben je altijd vrij dat te posten
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 10:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:01   #2388
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
The nationwide driving statistics make this very clear: there are 150,000 car fires per year according to the National Fire Protection Association, and Americans drive about 3 trillion miles per year according to the Department of Transportation. That equates to 1 vehicle fire for every 20 million miles driven, compared to 1 fire in over 100 million miles for Tesla. This means you are 5 times more likely to experience a fire in a conventional gasoline car than a Tesla!
Ik wil niet opnieuw de spelbreker zijn in uw euforie hé Michel.... maar...
Gezien de E-wagens nagenoeg nagelnieuw zijn - hoe oud is de gemiddelde leeftijd van de Tesla ? - Moeten ze die vergelijken met wagens van dezelfde gemiddelde leeftijd.

Het is een beetje onzinnig om wagens met een gemiddelde ouderdom van 15 jaar te vergelijken met wagens die een gemiddelde ouderdom hebben van 1,5 jaar. We weten nu wel dat alle mogelijke cijfers worden misbruikt om de E-wagen een mooi en duurzaam imago aan te meten maar ze moeten nu ook niet overdrijven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:03   #2389
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
hoe oud is de gemiddelde leeftijd van de Tesla ?
Twintig jaar, volgens onze deskundige PORSCHE...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 5 januari 2016 om 11:05.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:06   #2390
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik wil niet opnieuw de spelbreker zijn in uw euforie hé Michel.... maar...
Gezien de E-wagens nagenoeg nagelnieuw zijn - hoe oud is de gemiddelde leeftijd van de Tesla ? - Moeten ze die vergelijken met wagens van dezelfde gemiddelde leeftijd.

Het is een beetje onzinnig om wagens met een gemiddelde ouderdom van 15 jaar te vergelijken met wagens die een gemiddelde ouderdom hebben van 1,5 jaar. We weten nu wel dat alle mogelijke cijfers worden misbruikt om de E-wagen een mooi en duurzaam imago aan te meten maar ze moeten nu ook niet overdrijven.
The nationwide driving statistics make this very clear: there are 150,000 car fires per year according to the National Fire Protection Association, and Americans drive about 3 trillion miles per year according to the Department of Transportation. That equates to 1 vehicle fire for every 20 million miles driven, compared to 1 fire in over 100 million miles for Tesla. This means you are 5 times more likely to experience a fire in a conventional gasoline car than a Tesla!

Het past niet zeker ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 11:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:13   #2391
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Onze deskundige P durft zijn Porsche niet meer op de openbare weg parkeren uit schrik voor pyromanen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Als je geen beveiligde garage hebt en je wagen op straat of straatzijde moet overnachten ben je duidelijk een sukkelaar Ik wil de eerste wel eens zien die bij mij thuis een wagen in brand kan komen steken.

Aja terug on topic met de nieuwe accu´s -hopelijk anno 2018- gaat de Tesla nieuw accupacks aanbieden met dubbele reikwijdte, en aangezien die solid state lithiums geen electrolyt hebben is dat verwaarloosbaar probleempje ook weer opgelost.

Of het deze met zwavel gaan zijn? Productie zou gestart zijn... :
http://cleantechnica.com/2015/11/25/...ns-production/

Een overzicht:
Citaat:
http://www.nature.com/nature/journal...NzgzOTc2ODMxS0

Technology: A solid future

...
Promises and challenges

The lithium-ion batteries in most electric cars consist of a negative — usually graphite — anode, a positive cathode and a liquid electrolyte. When these batteries release power, lithium ions move from the anode, through the electrolyte, to the cathode. The more conductive the electrolyte, the better the battery performs.

The promise of lithium-ion solid-state batteries is that they will replace the heavy and sometimes dangerous liquid electrolyte — which in car batteries can be volatile at high temperatures when the battery is charged or discharged quickly or when packs are damaged in accidents — with a lighter, more versatile solid alternative.

Although finding a solid electrolyte with conductivity that is comparable with liquids has been a challenge, the advantages are many. The batteries are safer because flammable components have been removed. They deliver more power because solid electrolytes mean that the carbon-based anodes can be replaced with lithium metal, which has a higher energy density and cycle life, with less weight and cost. And without the need to package the liquid electrolyte safely, solid-state batteries can be made in more versatile shapes (even thin films), reducing manufacturing costs. This could make electric cars a more enticing proposition, with longer ranges and a lower purchase price.

“Imagine batteries that do not catch fire and do not lose storage capacity. That is the promise of solid-state batteries,” says Gerbrand Ceder, a materials scientist at the Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Cambridge.

Solid-state batteries are not quite ready for mass-market vehicles yet — the Bluecars' batteries need to be warmed up and can power a very small car for 240 kilometres. Scientists are struggling to find solid materials with conductivity similar to that of liquids, as well as working to increase cycle life and longevity, and to improve the solid electrolyte's ability to operate at ambient temperatures.

Yan Eric Wang, a materials scientist who worked with Ceder at MIT, and his team may have found the ideal solid electrolyte (Y. Wang et al. Nature Mater. 14, 1026–1031; 2015). “We found a framework that could lead to identifying electrolyte materials with high ionic conductivity,” says Wang. The research, in partnership with electronics firm Samsung, pointed to a class of compounds of lithium, phosphorus, germanium and sulfur called super-ionic conductors.

A solid electrolyte allows batteries to switch to lithium metal anodes, says Jeff Chamberlain, a battery researcher at the Joint Center for Energy Storage Research at Argonne National Laboratory in Illinois. “With a solid-state battery you open up the field of metallic anodes, and make possible a big jump in energy density. That would be a game changer.”

To be commercially viable, solid-state batteries need to work reliably for years in a tough automotive environment. And durability is an issue for researchers. Lithium metal, although excellent at storing large amounts of energy at low volume, is very reactive. And it is prone to forming 'dendrites' — tiny lithium spurs that degrade battery performance and can cause a short circuit if they reach the cathode. With conventional lithium-ion batteries, a chemical separation layer guards against dendrites.

Sam Jaffe, managing director of Cairn Energy Research Advisors in Boulder, Colorado, says that solid-state researchers are working with additives in the electrolyte carrier, as well as ceramic shields, in an attempt to block dendrite formation.

Phones first
In the short term, as solid-state science is evolving, the durability issue may not matter as much in applications such as mobile phones, because consumers tend to switch to newer technology in a year or two — whereas cars are kept for a decade or more. “People turn over portable electronics very quickly,” Chamberlain says, “so the ability to inject new technology is higher.”

SolidEnergy Systems, headquartered in Waltham, Massachusetts, uses technology developed at MIT and is targeting smartphones. The firm developed an improved electrode material for solid-state batteries that replaces the usual graphite with a very thin film of lithium-metal foil. The electrode's ability to store lithium seems promising (go.nature.com/b3xkhh), and the higher the storage capacity, the more energy the battery can deliver.

Something of a hybrid, SolidEnergy's cell maximizes efficiency by using both a solid and an ionic liquid electrolyte — and works at room temperature. A high-performance car battery is promised within the next four years.

International investors
Commercial solid-state cells for mass-market electric cars are at least a decade away, but they are coming, researchers say. Solving the significant technical hurdles has become a central focus for a group of start-up companies and research labs. Most companies, even those that have generated interest from vehicle manufacturers, are still in the developmental stage. Cosmin Laslau at Lux Research, headquartered in Boston, Massachusetts, says that today's best lithium-ion batteries are approaching 250 watt-hours per kilogram (the early Nissan Leaf had only 140 watt-hours), an impressive measure of energy density, but they will struggle to reach 350 — a performance goal set by the US Battery Consortium. If solid-state batteries can reach 350 “that's a pretty good sustainable advantage over traditional lithium-ion”, he says.

This could be good news for the electric vehicle industry. Donald Sadoway, a materials chemist at MIT, says that achieving such high energy densities is key to widespread adoption of electric vehicles. “If we had batteries with 350 watt-hours per kilogram we'd have EVs with 350 miles of range, and that's the end of petroleum,” he says.

But scaling up from a cell that generates results in a bench test to a durable, roadworthy battery pack will be a long road. Menahem Anderman, a physical chemist and chief executive of Total Battery Consulting in Oregon House, California, authored the California Air Resources Board's 2000 report on battery technology. “I have not seen any indications of a significant breakthrough or signs that they have a technology likely to find its way into the mass-produced vehicle inside the next ten years,” he says. “A new development often shows improvement in one or two areas but experiences difficulties in others.”

Chamberlain agrees, and he stretches the timeline a bit further. “To be in showroom cars ten years from now, the solid-state cells would essentially have to be leaving the laboratory now, and I don't think that's happening,” he says.

Still, vehicle manufacturers are interested, whatever the timeframe, as evidenced by a rash of investment and acquisitions over the past few years. In 2014, Volkswagen bought a 5% stake in QuantumScape, an electronics firm in San Jose, California, that is hoping to benefit from developing solid-state technology that could triple the range of its forthcoming electric cars.

Car manufacturer Toyota says that cells that it has developed with double the energy density of today's alternatives could provide electric vehicles with a range of 480 kilometres on one charge. It has built prototype cells and even a small scooter powered by the batteries. Positive results have been reported for solid super-ionic electrolytes (N. Kamaya et al. Nature Mater. 10, 682–686; 2011). But the company says that cell-energy density is still far below the potential, and production of the batteries is not expected to start until the early 2020s.

Battery-development firm Seeo, based in Hayward, California, which was acquired in August by German auto supplier Bosch, is also making solid-state cells.

Ulrik Grape, a vice-president at Seeo, says that the company's cells represent “a very durable technology with good cycle life. They're as good or better than current lithium-ion.” He adds that Seeo packs could be half the weight of those in the current Nissan Leaf — the leading battery electric car worldwide in terms of sales. The company also says its cells achieve 350 watt-hours per kilogram in the lab, but the real-world performance could be less.

One more player, Solid Power, which is based in the Colorado Technology Center in Louisville and is a spin-off from the University of Colorado at Boulder, says it has made lab-scale cells that have reached 400 to 500 watt-hours per kilogram, and up to 500 charging–discharging cycles of durability. Company founder Doug Campbell says that Solid Power is targeting the automotive sector, although its first market may be the armed forces, for use in communications equipment. “Troops in the field can carry 60 pounds of batteries, and if we can cut that in half, it's a strong value proposition for the US military,” he says.

...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2016 om 11:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:28   #2392
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Het past niet zeker ?
Mij lijkt het logisch dat leeftijd een rol speelt.
Daarom ook dat er sprake is van een garantieperiode.
Bij elektrische toestellen is dat 2 jaar, bij wagens gaat dat tot 7 jaar.

Ergens in de levensloop van een toestel gaat er ergens iets mis en wordt het vervangen. Ik vind het een wezenlijk verschil als dat gebeurd na 6 maand of na 12 jaar.

Heb jij daar een andere mening over?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:44   #2393
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Een van de vele ontwikkelingen betreft solid state Lithiums:

Citaat:
http://www.greencarcongress.com/2014...1020-ornl.html

In this latest study, the Oak Ridge team replaced the conventional liquid electrolyte with a ceramic solid electrolyte of lithium phosphorus oxynitride (Lipon), and used a LiNi0.5Mn1.5O4 cathode and Li anode at a charge voltage to 5.1V. The solid state battery retained more than 90% of its original capacity after 10,000 cycles—equivalent to more than 27 years of life with a daily charge/discharge cycle.
Stel eens voor 10.000 laadcyclussen en nog altijd 90 % energie-inhoud, of een equivalent van 27 jaar elke dag laden, echt veel te mooi om waar te zijn in de praktijk, maar men weet maar nooit hé.

27 jaar is natuurlijk veel te lang tegen dan zijn er zeker nog veel betere accu´s. Naja een accupack van een Tesla is desnoods op enkele minuten -of minder- vervangen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 14:00   #2394
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

1/ Ongeacht er nu 1 of 5 tesla's in brand vliegen. Het toont aan dat het ook kan. Dus stoppen met zeveren en verheerlijken van jullie God.

2/ Ik durf mijn wagen wel op de openbare weg zetten. In brand steken = omnium dus even makelaar bellen. In sommige gevallen is het bedrag van de verzekering hoger dan de verkoopwaarde. Dus een goede zaak (zo was de panamera nog meer waard dan deze is overgelaten).

En ik blijf erbij : de rijbeleving van eender welke benzinewagen of een elektrische aangedreven wagen = neuken met een pornoster of neuken met een sekspop (omdat jullie toch graag sekspraat hebben). Dus uw God Muskie mag nog zoveel uit zijn hoed toveren als hij wil. Het is en blijft een doos op 4 wielen dat zoemt en buiten de natte droom van een geitensokken sandalendrager is het iets zoals dertien in een dozijn.

Nog straffer : geef een normale man 150000 euro en hij mag kiezen : een sportwagen genre Porsche, BMW, Mercedes, Maserati ... of een Telsa. Benieuwd hoeveel er voor de Tesla gaan kiezen. Nul zal het antwoord zijn. Met een echte man bedoel ik dus niet een afgietsel van de groene Mijnheer "babyface" Calvo

Ik ijver voor een volledige afschaffing van fiscale inbreng van bedrijfswagens. Dan verkoopt Tesla hier niet 1 wagen meer!!! Want dat is het enige wat de wagen doet verkopen : zaakvoerders die moeten tellen en enkel het 100% fiscaal voordeel zien
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 14:08   #2395
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Want dat is het enige wat de wagen doet verkopen : zaakvoerders die moeten tellen en enkel het 100% fiscaal voordeel zien
Het is 120%. Know your facts and figures, or stay out of the kitchen!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 14:14   #2396
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Lees dan nog maar eens goed de wetgeving. Theorie = 120%, praktijk = 100%

Maar wees gerust ik zal wel in mijn keuken blijven. Als hobby enkele fossiele exclusieve pareltjes per jaar . Een hobby die nog veel geld opbrengt. En in het handje Nu nog een Z-plaat en het leven wordt echt mooi
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 17:20   #2397
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het past niet zeker ?
Je bent ook vergeten dat je mijn berichten niet kan lezen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 21:44   #2398
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Lees dan nog maar eens goed de wetgeving. Theorie = 120%, praktijk = 100%

Maar wees gerust ik zal wel in mijn keuken blijven. Als hobby enkele fossiele exclusieve pareltjes per jaar . Een hobby die nog veel geld opbrengt. En in het handje Nu nog een Z-plaat en het leven wordt echt mooi
Z platen krijg je alleen nog als handelaar of hersteller.
Zonder de nodige getuige schriften kan je alleen groothandelaar worden.
En dat vereist 50 verkopen per jaar minimaal.

En op een ander zijn naam dat doet niemand nog vanwege de problemen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 13:37   #2399
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Een Tesla (te) duur? Maar neen, gij! Kost maar zoveel als een paar luidsprekers...

http://www.bloomberg.com/news/articl...uch-as-a-tesla
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 14:13   #2400
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Een Tesla (te) duur? Maar neen, gij! Kost maar zoveel als een paar luidsprekers...

http://www.bloomberg.com/news/articl...uch-as-a-tesla
Lol, Bang & Olufsen, veel te duur spul voor niet noodzakelijk betere kwaliteit. Zelf nog B&O spul uit elkaar gehaald, mooi design, maar vanbinnen printplaten van...jawel... Phillips. Kortom, voor de liefhebbers van ik-wil-teveel-betalen.

Dat men daar mee Tesla vergelijkt... treffend.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be