![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht het niet muilekoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eerlijk blijven...... en schrijven IK vind Alcohol lekker. Sommige mensen vinden Alcohol afschuwelijk.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2016 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Daarom dat U mijn vragen niet beantwoord?
u weet dat ik meester ben in ergens naartoe gaan, het is dan uiteraard moeilijk voor een ontkenner op de essentie te blijven. En wijst dan maar vlug de spiegel af via onmachtig schelden. Lo and behold. And it is good. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik mensen in een park in Brussel centrum zie lopen, denk ik dat het gezonder zou zijn om een pak friet met een goeie kwak mayonaise te gaan eten. Ik vind dat een mens moet kunnen doen en laten wat hij of zij wil. Als iemand geniet van een glaasje wijn bij het eten, dan zie ik daar geen graten in. Jezelf lazarus drinken, is wél een probleem.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met tabak lijkt men dat stilaan te hebben begrepen....dat kost veel meer aan de samenleving dan dat het opbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Kijk, ik heb mijn bagage, jullie die van jullie.
Ik observeer mijn maatschappij vanuit het zwart wit, jullie wellicht anders. Ik erken een probleem en herken problemen. Vanuit de last die ik ermee gekend heb, en nu in mijn rugzak beland is, weet ik dat het beter is niet te fanatiek met substanties bezig te zijn. Maar beter te vluchten in iets constructiefs zoals de wetenschap, filosofie, sport, hobby's, ... Muilekoek, hoeveel auto's zoop U al op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Maori;7954214]In Vlaanderen eens diep ademhalen, is ook vergif.
Als ik mensen in een park in Brussel centrum zie lopen, denk ik dat het gezonder zou zijn om een pak friet met een goeie kwak mayonaise te gaan eten. Ik vind dat een mens moet kunnen doen en laten wat hij of zij wil. Als iemand geniet van een glaasje wijn bij het eten, dan zie ik daar geen graten in. Jezelf lazarus drinken, is wél een probleem.[/QUOTE] Maar nee ? Waarom ? Mensen doen dat al eeuwen ...Als dat onder volwassen gebeurt op de juiste plaats op het gepaste moment ? Ik vind het leuk om eens even de realiteit te ontvluchten .......maar wederom hangt het weer af van de frequentie van zulke uitspattingen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die niet fanatiek met substanties bezig zijn, kunnen genieten van een heel matige dosis van die substanties zonder daardoor in de problemen te komen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals ik dat vandaag doe, heb ik zuiver te danken aan mijn lief en professionele begeleiding. Daarom is het net zo belangrijk ze er bewust van te maken en de problemen niet te minimaliseren. Als jeugd acht ge u onschadelijk en eeuwig levend, maar de tijd tikt genadeloos voorbij. En als je dan achter je heen kijkt en ziet hoeveel ge verspeeld hebt, dan pas weet ge het. Maar dan is het kwaad al geschied en moet ge van ver komen om er terug te geraken. Velen zie ik falen M en ik heb al zelfmoorden rond me meegemaakt. Laten we de zaak aub niet minimaliseren. Het begon met een jointje-propaganda is voorbij. Het is tijd om te sensibiliseren. Laatst gewijzigd door Peche : 8 januari 2016 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verhaal van We zijn tegen Drugs maar zat zijn is plezant blijft blijkbaar nog actueel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() [quote=fred vanhove;7954220]
Citaat:
Als ge zelf niet drinkt en je gezelschap begint dieper en dieper in het glas te kijken, dan is de fun er snel af. Uiteraard is dat enkel mijn probleem. Als je jezelf lazarus drinkt zodat je niet meer weet waar je bent en hoe je je lichaam onder controle moet houden, dan is het poepsimpel om jezelf problemen op de hals te halen. Je bent echter op dat moment niet meer in staat om ze zelf op te lossen. Groot probleem maw. Als jij of wie dan ook ladderzat in je zetel wil hangen, dan hoeft niemand daar een probleem van te maken. Tenzij het jouw dagdagelijkse leven en dat van de mensen rondom je gaat beïnvloeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de staat eraan verdient, kan het toch geen probleem zijn? ![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 8 januari 2016 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Maori;7954231]
Citaat:
![]() Het is dan zelfs heel interessant om te zien welk effect de Alcohol heeft op die nuchtere magen.....de brave tantes die zich plots wulps gaan opstellen en de schuchtere nonkel die plots het hoge woord voert en de trieste neef die blijkbaar toch nog kan glimlachen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2016 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() [quote=fred vanhove;7954238]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog geluk als ik eens naar de rest kijk.
En er is een typerende draadlijn in ieders verhaal te volgen. Zoals ik al eerder aan gaf, dat is bij de meeste vluchtgedrag en de substantie maakt dan niet uit. Wie wegloopt van een situatie of zichzelf via substanties groeit uit tot een vogel voor de kat. En het is natuurlijk nog om te draaien, maar velen zie ik falen. Laat ik U wel gerust stellen, ik ben de ergste fase voorbij en ik zal nooit meer zo lomp als voorheen zijn. Een substantie mag 1 niet leiden en ik zal iedereen die ik vandaag ken afraden er ooit mee te beginnen, gelijk welke. Eet eens iets gezond, drink eens een dag zuiver water, geniet van een vogeltje dat fluit tussen het bos. De kleine dingen zijn de grootste dingen in het leven, en door substanties vergeten wij daar te vlug van te genieten. En kunnen wij daar op den duur niet meer van genieten en dan is het "game over" als je dat niet kan omdraaien. Dan is je leven voorbij. Laatst gewijzigd door Peche : 8 januari 2016 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Maori;7954231]
Citaat:
Op zich begrijp ik dat heel goed maar waar ik het dan zo moeilijk mee heb dat dat net die mensen zijn die het hardst saan te tieren hoezeer zij wel tegen drugs zijn ![]() Niets zo hypocriet als met in je ene hand een cognac in je andere een sigaar en in je jaszak een doosje kalmeer pillen staan brullen dat je tegen drugs bent ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |