Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2016, 19:59   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard Er kunnen nog 4 a 5.000 jobs geschrapt worden bij de NMBS.

Volgens voormalig spoorbaas Marc Descheemaecker kunnen er bij spoorwegmaatschappij NMBS "nog 4 �* 5.000 jobs geschrapt worden". Dat verklaarde hij vandaag tijdens het praatprogramma 'Grand Oral' van RTBF-radio en de krant Le Soir. "Geen 6.000 jobs, dat is licht overdreven, maar wel ergens tussen de 4.000 en 5.000 jobs, vooral in de administratie. Het aantal managers en consultants moet naar beneden", aldus nog Descheemaecker.

"Vandaag de dag zijn er bijna 10.000 jobs minder dan toen ik begon in 2002. We hebben niemand ontslagen, we hebben de mensen die niets bijdroegen aan het mobiliteitssysteem en die de belastingbetaler veel geld kostten, niet vervangen. 9.000 tot 10.000 mensen, dat is meer dan een half miljard aan lonen per jaar", luidde het verder.

De voormalige spoorbaas voegde er nog aan toe het strategisch plan van MR-minister Jacqueline Galant te steunen. "Ze voert historische veranderingen door bij de Belgische spoorwegen. Dat is heel erg nodig."

Dit van iemand die een ontslagpremie kreeg van 800.000€(32.000.000 bfr).
Maar hij zegt geschrapt worden bij de administratie en consultants,.
Hij is 1 zaak vergeten, schrappen bij de bazen want die zijn er genoeg.
Werkmannen en werkvrouwen te weinig.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 20:29   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Volgens voormalig spoorbaas Marc Descheemaecker kunnen er bij spoorwegmaatschappij NMBS "nog 4 �* 5.000 jobs geschrapt worden". Dat verklaarde hij vandaag tijdens het praatprogramma 'Grand Oral' van RTBF-radio en de krant Le Soir. "Geen 6.000 jobs, dat is licht overdreven, maar wel ergens tussen de 4.000 en 5.000 jobs, vooral in de administratie. Het aantal managers en consultants moet naar beneden", aldus nog Descheemaecker.

"Vandaag de dag zijn er bijna 10.000 jobs minder dan toen ik begon in 2002. We hebben niemand ontslagen, we hebben de mensen die niets bijdroegen aan het mobiliteitssysteem en die de belastingbetaler veel geld kostten, niet vervangen. 9.000 tot 10.000 mensen, dat is meer dan een half miljard aan lonen per jaar", luidde het verder.

De voormalige spoorbaas voegde er nog aan toe het strategisch plan van MR-minister Jacqueline Galant te steunen. "Ze voert historische veranderingen door bij de Belgische spoorwegen. Dat is heel erg nodig."

Dit van iemand die een ontslagpremie kreeg van 800.000€(32.000.000 bfr).
Maar hij zegt geschrapt worden bij de administratie en consultants,.
Hij is 1 zaak vergeten, schrappen bij de bazen want die zijn er genoeg.
Werkmannen en werkvrouwen te weinig.
Hij heeft groot gelijk.
Door de informatica kan er flink bespaard worden op administratieve taken.
Bij de NMBS moeten ze beseffen dat de tijd van lei en griffel echt voorbij is. De stap met ne stylo moeten ze dan maar overslaan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 20:36   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Volgens voormalig spoorbaas Marc Descheemaecker kunnen er bij spoorwegmaatschappij NMBS "nog 4 �* 5.000 jobs geschrapt worden". Dat verklaarde hij vandaag tijdens het praatprogramma 'Grand Oral' van RTBF-radio en de krant Le Soir. "Geen 6.000 jobs, dat is licht overdreven, maar wel ergens tussen de 4.000 en 5.000 jobs, vooral in de administratie. Het aantal managers en consultants moet naar beneden", aldus nog Descheemaecker.

"Vandaag de dag zijn er bijna 10.000 jobs minder dan toen ik begon in 2002. We hebben niemand ontslagen, we hebben de mensen die niets bijdroegen aan het mobiliteitssysteem en die de belastingbetaler veel geld kostten, niet vervangen. 9.000 tot 10.000 mensen, dat is meer dan een half miljard aan lonen per jaar", luidde het verder.

De voormalige spoorbaas voegde er nog aan toe het strategisch plan van MR-minister Jacqueline Galant te steunen. "Ze voert historische veranderingen door bij de Belgische spoorwegen. Dat is heel erg nodig."

Dit van iemand die een ontslagpremie kreeg van 800.000€(32.000.000 bfr).
Maar hij zegt geschrapt worden bij de administratie en consultants,.
Hij is 1 zaak vergeten, schrappen bij de bazen want die zijn er genoeg.
Werkmannen en werkvrouwen te weinig.
Zijn die gasten die op het perron staan om te zien of de deuren dicht zijn echt nodig?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2016, 20:51   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zijn die gasten die op het perron staan om te zien of de deuren dicht zijn echt nodig?
Nee
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 07:09   #5
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zijn die gasten die op het perron staan om te zien of de deuren dicht zijn echt nodig?
Die jobs zijn nog niet het grootste probleem. Het zijn vooral de (midden)kaders die belachelijk groot zijn. Ik denk dat een team bij de NMBS gemiddeld 5 personen groot is... M.a.w. Voor elke 5 mensen is er een leidinggevende... Een normale vertikaliteit in het organogram van de NMBS vergelijkbaar met een doorsnee privébedrijf zou al neerkomen op duizenden functies minder. Maar van die postjes hebben ook de vakbonden altijd al mee geprofiteerd om dan altijd met het beeld van de arme treinbegeleider of treinbestuurder af te komen.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 07:12   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Die jobs zijn nog niet het grootste probleem. Het zijn vooral de (midden)kaders die belachelijk groot zijn. Ik denk dat een team bij de NMBS gemiddeld 5 personen groot is... M.a.w. Voor elke 5 mensen is er een leidinggevende... Een normale vertikaliteit in het organogram van de NMBS vergelijkbaar met een doorsnee privébedrijf zou al neerkomen op duizenden functies minder. Maar van die postjes hebben ook de vakbonden altijd al mee geprofiteerd om dan altijd met het beeld van de arme treinbegeleider of treinbestuurder af te komen.
En die teamleiders werken niet mee?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 18:39   #7
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Gasten op de perrons zijn nodig en de teamleiders werken inderdaad niet mee.
reservespeler, er zijn wel jobs bij de NMBS die niks te maken hebben bij de administratie.
Die jobs volgens u ook maar afschaffen?
Er gaan dan weinig treinen rijden.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 19 januari 2016 om 18:40.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be