Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2016, 14:05   #1
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Jan Segers: ""Te veel vluchtelingen zijn alleenstaande jongemannen. Dat klopt niet."

Citaat:
Vrouwen en kinderen eerst. Het is een ongeschreven scheepswet. Hij is billijk, wijs en genereus, zoals elke wet zou moeten zijn, maar vandaag lijkt hij helaas niet meer van kracht. In de vluchtelingencrisis is het eigen vel eerst. Bekijk de onthutsende cijfers die collega Isolde Van den Eynde verzamelde. De overgrote meerderheid van de Syriërs, Irakezen en Afghanen die hierheen komen, zijn jonge, alleenstaande mannen. Of ze een vrouw achterlaten, een dochter, een moeder: je weet het niet. En hoe ze daar dan leven, die vrouw, die dochter of die moeder, daar in het oorlogsgebied of in een vluchtelingenkamp net over de grens: je hebt er het raden naar. De oorlog overleven is een kansspel. Hem ontvluchten is een luxe, voorbehouden aan de sterksten, de rijksten, de machtigsten. In de Arabische cultuur zijn dat doorgaans mannen.
Citaat:
Alleen mannen zaten er in de Duitse bus vol asielzoekers die naar Berlijn werd teruggestuurd omdat het Beierse district Landshut hen niet wou herbergen. De troosteloze beelden passeerden vorige vrijdag de revue in het programma 'De Afspraak' op Canvas. Maar het was geen medelijden dat Annemie Struyf voelde. "Ik zie in die bus alleen krachtige jongemannen", zei ze. "Ik ben in Afghanistan geweest. In die landen zijn vrouwen minder waard dan mannen. Vaak minder dan een hond. Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat alleen de sterksten het land ontvluchten. Ik vraag me dan af: waar zitten die vrouwen en kinderen? Dat overwicht aan jonge mannelijke vluchtelingen is een taboe. Ik zie die mannen in die bus en ik denk: dat klopt niet." Struyf had gelijk. Dat klopt niet. Het deugt niet.
Citaat:
Die overdaad aan jongemannen zorgt ervoor dat er straks in Zweden, Duitsland of België een licht onevenwicht zal ontstaan tussen het aantal jongedames en het aantal jongeheren van 16 tot 25 jaar. Dat is vervelend, maar het hoort niet onze eerste zorg te zijn. Jonge vluchtelingen die hier geen lief vinden, zullen straks een bruidje laten overkomen uit hun land van herkomst. Dat doen veel jongeren van allochtone origine die hier geboren zijn ook nog altijd, net zoals hun ouders dat al deden. Helaas, want zo start de integratie altijd weer van nul, taalkundig, cultureel en maatschappelijk. Toch hoort dat niet onze eerste bekommernis te zijn. Die moet uitgaan naar de vrouwen, meisjes en kinderen die achterblijven en nooit naar hier zullen komen via volgmigratie. Zij zijn de echte dupe van Syrië, Assad en IS. Niet de hippe kerels op die Duitse bus. Die zitten straks gewoon op de tribunes van Hertha Berlijn of Bayern München.
Citaat:
Dat moet niet alleen Duitsland maar ook België tot nadenken stemmen. Canada wordt sinds kort bestuurd door de links-liberale premier Justin Trudeau, de hipste premier van het westelijk halfrond. Trudeau verwelkomt alleen nog gezinnen, alleenstaande vrouwen en vrouwen met kinderen. Alleenstaande mannen komen Canada niet meer in. Ook daar valt wat tegen in te brengen, maar als compensatie kan het tellen en getuigt het van politieke moed. Feministen (M/V) zouden zich beter daarover buigen, liever dan zich op te winden over een diep uitgesneden hals of een halfblote bil op het Autosalon.
Blijkbaar beginnen de ogen open te gaan met wat voor een cultuur we te maken hebben. Ik zie diezelfde stemmen al sinds het begin van de invasie, maar steeds werd dit afgedaan als xenofobie of racisme.

En nog steeds durft men de kern van het probleem niet te vernoemen, het is de islam mensen. Het is dankzij de islam dat vrouwen minder waard zijn dan een hond. Annemie Struyf ziet het ook, maar ze durft niet zeggen dat de islam het probleem is. Ze durft niet of ze mag niet.

Het is de islam mensen, eens je de vinger op de wonde durft te leggen, kan er gezocht worden naar een oplossing.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:07   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vrouwen en kinderen eerst. Het is een ongeschreven scheepswet. Hij is billijk, wijs en genereus, zoals elke wet zou moeten zijn, maar vandaag lijkt hij helaas niet meer van kracht. In de vluchtelingencrisis is het eigen vel eerst. Bekijk de onthutsende cijfers die collega Isolde Van den Eynde verzamelde. De overgrote meerderheid van de Syriërs, Irakezen en Afghanen die hierheen komen, zijn jonge, alleenstaande mannen. Of ze een vrouw achterlaten, een dochter, een moeder: je weet het niet. En hoe ze daar dan leven, die vrouw, die dochter of die moeder, daar in het oorlogsgebied of in een vluchtelingenkamp net over de grens: je hebt er het raden naar. De oorlog overleven is een kansspel. Hem ontvluchten is een luxe, voorbehouden aan de sterksten, de rijksten, de machtigsten. In de Arabische cultuur zijn dat doorgaans mannen.

Citaat:

Alleen mannen zaten er in de Duitse bus vol asielzoekers die naar Berlijn werd teruggestuurd omdat het Beierse district Landshut hen niet wou herbergen. De troosteloze beelden passeerden vorige vrijdag de revue in het programma 'De Afspraak' op Canvas. Maar het was geen medelijden dat Annemie Struyf voelde. "Ik zie in die bus alleen krachtige jongemannen", zei ze. "Ik ben in Afghanistan geweest. In die landen zijn vrouwen minder waard dan mannen. Vaak minder dan een hond. Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat alleen de sterksten het land ontvluchten. Ik vraag me dan af: waar zitten die vrouwen en kinderen? Dat overwicht aan jonge mannelijke vluchtelingen is een taboe. Ik zie die mannen in die bus en ik denk: dat klopt niet." Struyf had gelijk. Dat klopt niet. Het deugt niet.

Citaat:

Die overdaad aan jongemannen zorgt ervoor dat er straks in Zweden, Duitsland of België een licht onevenwicht zal ontstaan tussen het aantal jongedames en het aantal jongeheren van 16 tot 25 jaar. Dat is vervelend, maar het hoort niet onze eerste zorg te zijn. Jonge vluchtelingen die hier geen lief vinden, zullen straks een bruidje laten overkomen uit hun land van herkomst. Dat doen veel jongeren van allochtone origine die hier geboren zijn ook nog altijd, net zoals hun ouders dat al deden. Helaas, want zo start de integratie altijd weer van nul, taalkundig, cultureel en maatschappelijk. Toch hoort dat niet onze eerste bekommernis te zijn. Die moet uitgaan naar de vrouwen, meisjes en kinderen die achterblijven en nooit naar hier zullen komen via volgmigratie. Zij zijn de echte dupe van Syrië, Assad en IS. Niet de hippe kerels op die Duitse bus. Die zitten straks gewoon op de tribunes van Hertha Berlijn of Bayern München.

Citaat:

Dat moet niet alleen Duitsland maar ook België tot nadenken stemmen. Canada wordt sinds kort bestuurd door de links-liberale premier Justin Trudeau, de hipste premier van het westelijk halfrond. Trudeau verwelkomt alleen nog gezinnen, alleenstaande vrouwen en vrouwen met kinderen. Alleenstaande mannen komen Canada niet meer in. Ook daar valt wat tegen in te brengen, maar als compensatie kan het tellen en getuigt het van politieke moed. Feministen (M/V) zouden zich beter daarover buigen, liever dan zich op te winden over een diep uitgesneden hals of een halfblote bil op het Autosalon.

daar is er ene wakker geworden
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:45   #3
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Wist elke mens met wat verstand al heel lang. Aja politici hebben geen verstand dus die gaan het NOOIT weten. Al die jongemannen zullen hier nooit werken, enkel maar stelen, moorden en verkrachten. En nog laten ze die maar braaf binnen komen en een gouden hangmat aanbieden. Maar in mijn ogen is het toch al te laat. Burgeroorlog en afslachting zijn in het zicht. Nog even geduld en we rijden ofwel zelf met een jeep met machinegeweer rond of we worden als vee afgeslacht.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:53   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Laat de EU een voorbeeld nemen aan Canada! En als het op EU-niveau niet lukt (voor de zoveelste maal), laat dan eventueel individuele landen afzonderlijk dergelijke maatregel nemen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:59   #5
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Hoe kortzichtig kan een journalist zijn? Misschien heeft het feit dat Europa zijn grenzen potdicht houdt voor vluchtelingen daar iets mee te maken... Het is immers natuurlijk net het gebrek aan veilige en legale toegangsprocedures die dit in de hand werkt. De noodgedwongen illegale reis is zo gevaarlijk en kost zoveel mensenlevens (vooral van vrouwen en kinderen) dat het nogal logisch is dat vooral jongemannen dit wagen. En zij doen dit natuurlijk in de hoop later vrouw, kinderen of ouders naar hier te kunnen laten komen. Het is Europa dat het recht aan de sterksten geeft, de vluchtelingen gebruiken gewoon hun verstand. En de journalist van HLN had dit ook zelf kunnen bedenken, vermits hij naar Canada verwijst. Die laten vluchtelingen legaal overkomen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:59   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Langzaam, te langzaam is er toch "iets" aan't keren.
Onderschat toch maar niet de kracht van de vluchtelingen lobby !
Maar toch bij grote delen van de bevolking is het medelijden ( remberber de dode kleuter) aan't omslaan in ergernis.
Hopelijk niet te laat.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 15:00   #7
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Blijkbaar beginnen de ogen open te gaan met wat voor een cultuur we te maken hebben. Ik zie diezelfde stemmen al sinds het begin van de invasie, maar steeds werd dit afgedaan als xenofobie of racisme.

En nog steeds durft men de kern van het probleem niet te vernoemen, het is de islam mensen. Het is dankzij de islam dat vrouwen minder waard zijn dan een hond. Annemie Struyf ziet het ook, maar ze durft niet zeggen dat de islam het probleem is. Ze durft niet of ze mag niet.

Het is de islam mensen, eens je de vinger op de wonde durft te leggen, kan er gezocht worden naar een oplossing.
De islam?

Een greep uit de informatie die ook op internet te vinden is:
Citaat:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/ac...aten-2708770W/

Waarom jonge mannen uit Syrië hun familie achterlaten

1. Dienstplicht: Iedere Syrische man vanaf achttien jaar is verplicht om achttien maanden te dienen in het Syrische leger. Alleen jongens die de enige man zijn in het gezin, zijn hiervan vrijgesteld. Veel Syrische mannen hebben zich tegen het regime van Bashar al-Assad gekeerd en hebben geen zin om zijn leger te dienen. Anderen hebben eenvoudigweg geen zin om te sterven in een eindeloos durende oorlog.

Deze jonge mannen laten hun familie achter, omdat de overige familieleden niet direct in gevaar zijn. Zo vluchtte de 22-jarige Elias samen met zijn broer uit Damascus om dienstplicht te ontlopen. Zijn vader, moeder, zusje en hun hond zijn achtergebleven in Damascus. 'Zij zijn niet direct in gevaar, omdat ze in een relatief veilig gebied wonen. Daarom ben ik alleen samen met mijn broer gegaan,' vertelt hij.

2. Geld: Hoewel de prijzen van mensensmokkelaars de afgelopen maanden door het grote aanbod zijn gedaald, is de reis naar Europa voor sommige families nog erg duur.

Garo, een Syrische vrijwilliger bij het Rode Kruis , legt uit dat [u]veel families geld inzamelen voor één lid van de familie om de reis te maken. 'Vaak is dit de sterkste, de oudste zoon bijvoorbeeld, die het risico wil nemen en de grootste kans maakt op succes. Eenmaal op bestemming kan hij zijn gezin op legale manier over laten komen'.

3. Te gevaarlijk: De reis naar Europa is illegaal en niet zonder gevaar. Veel Syrische mannen willen hun gezin niet blootstellen aan dat gevaar. De 28-jarige Naja maakte de reis van Damascus naar Nederland en zit nu in de opvang Heumensoord in Nijmegen. Hij liet zijn vrouw thuis achter: 'Ik heb het risico genomen om mijn eigen leven te wagen, maar ik kon niet instaan voor haar veiligheid,' zegt hij, terwijl hij weet dat ze nu óók gevaar loopt. 'Ze zit nu opgesloten in huis, als alleenstaande vrouw kan ze niet over straat, we zijn druzen, een minderheid in Syrië, het is niet veilig voor haar. Ik hoop dat ik mijn vrouw snel hierheen kan halen. Ja, dat zal lastig zijn om haar het land uit te smokkelen, maar waar gevaar is, daar is een weg. Het moet gewoon lukken.'

Ook Issam (35) liet zijn vrouw en kinderen achter in Syrië. 'Ik heb een kleine van vier. Als ik moet rennen, dan kan dat. Maar met zo'n kleine gaat dat natuurlijk niet'. Volgens Issam wordt het straks met gezinshereniging makkelijker om zijn familie naar Nederland te brengen. 'De namen van mijn vrouw en kinderen worden doorgegeven aan de grenswachten in Libanon. Ze komen dan gewoon met het vliegtuig vanuit Beiroet.'
Mannen zijn fysiek ook sterker dan vrouwen. En ze komen niet op Duitse bussen of vluchten 2de klas van zo'n 800€ naar Europa ofzo. Het is inderdaad veiliger om als erkende vluchteling je gezin achteraf legaal via gezinshereniging te laten overkomen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 15:04   #8
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoe kortzichtig kan een journalist zijn? Misschien heeft het feit dat Europa zijn grenzen potdicht houdt voor vluchtelingen daar iets mee te maken... Het is immers natuurlijk net het gebrek aan veilige en legale toegangsprocedures die dit in de hand werkt. De noodgedwongen illegale reis is zo gevaarlijk en kost zoveel mensenlevens (vooral van vrouwen en kinderen) dat het nogal logisch is dat vooral jongemannen dit wagen. En zij doen dit natuurlijk in de hoop later vrouw, kinderen of ouders naar hier te kunnen laten komen. Het is Europa dat het recht aan de sterksten geeft, de vluchtelingen gebruiken gewoon hun verstand. En de journalist van HLN had dit ook zelf kunnen bedenken, vermits hij naar Canada verwijst. Die laten vluchtelingen legaal overkomen.
2, nagels met koppen!
Oud 19 januari 2016, 15:06   #9
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mannen zijn fysiek ook sterker dan vrouwen. En ze komen niet op Duitse bussen of vluchten 2de klas van zo'n 800€ naar Europa ofzo. Het is inderdaad veiliger om als erkende vluchteling je gezin achteraf legaal via gezinshereniging te laten overkomen.
Ik wil wifi, ik wil niet elke dag macaroni, ik wil een warme douche, ik wil een warm bed, ik wil mijn gezin laten overkomen, ik wil werk, ik wil geld, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil....

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY

Mogen de Europeanen ook nog iets willen/eisen? 20% van hun loon voor de eerste 10 jaar werk. 50% van hun geld afnemen als ze hier komen om voor hun opvang te betalen, enz....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 15:07   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam?

ja, laat ons heel het Midden-Oosten naar hier halen
Hopelijk ontploft het ganse zootje zo snel mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 15:09   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik wil wifi, ik wil niet elke dag macaroni, ik wil een warme douche, ik wil een warm bed, ik wil mijn gezin laten overkomen, ik wil werk, ik wil geld, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil....

Mogen de Europeanen ook nog iets willen/eisen? 20% van hun loon voor de eerste 10 jaar werk. 50% van hun geld afnemen als ze hier komen om voor hun opvang te betalen, enz....
"Ik wil neuken, ik vermoord je"

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160108_02055949

Citaat:
Oud 19 januari 2016, 15:09   #12
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En zij doen dit natuurlijk in de hoop later vrouw, kinderen of ouders naar hier te kunnen laten komen.

. En de journalist van HLN had dit ook zelf kunnen bedenken, vermits hij naar Canada verwijst. Die laten vluchtelingen legaal overkomen.
Impliciet wordt er hier toegegeven dat het allemaal niet zo dringend is en hun leven niet onmiddellijk in gevaar. Dit in tegenstelling wat ons altijd wordt wijs gemaakt.

Canada als voorbeeld gebruiken in verband met de huidige massale asyl-invasie is op zijn minst gezegd een ongelukkige keuze!
Canada is hèt voorbeeld van gecontroleerde immigratie met een maximale bovengrens ! (5 000 dacht ik)
Daar zijn weinig bezwaren tegen.
Trouwens lag niet een weigering van Canada aan de basis van het verdrinken van de door de vluchtelingenlobby als boegbeeld gebruikte kleuter Aylan.
Oud 19 januari 2016, 15:09   #13
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laat de EU een voorbeeld nemen aan Canada! En als het op EU-niveau niet lukt (voor de zoveelste maal), laat dan eventueel individuele landen afzonderlijk dergelijke maatregel nemen.
Ik ben blij dat je een voorbeeld aan canada wil nemen. Alleen geloof ik je niet. Zij zullen dit jaar bijvoorbeeld 25000 Syriërs opvangen op een populatie van 35 miljoen inwoners. Omgerekend voor Europa betekent dit meer dan een half miljoen Syriërs die Europa legaal zou moeten toelaten. En dan zwijgen we nog over vluchtelingen uit andere landen.
Oud 19 januari 2016, 15:13   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De islam?

Jaja... Maar dat ze hun vrouw(en) en hun kinderen daar alleen achterlaten en ze aldus blootstellen aan alle mogelijk bedenkbare rotzooi die haatbaarden daar aanrichten (zoals IS in Syrië en Irak, zoals Taliban in Afghanistan), dat is natuurlijk bijzaak nietwaar? "Collateral damage I presume?"
Oud 19 januari 2016, 15:14   #15
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het zijn allemaal van die mannen die hun inspiratie halen uit "Scarface".

https://www.youtube.com/watch?v=-VUKUTDLv8M

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 19 januari 2016 om 15:16.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 15:16   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als het dan klopt dat het vluchtelingen zijn, op de vlucht voor oorlog en geweld, laten zij gewoon vrouw en kinderen achter.
Echte oorlogsvluchtelingen stoppen bij het eerste veilige land, om later na de oorlog te kunnen terugkeren. Ge geeft dus eigenlijk toe dat het eigenlijke gewone "gelukzoekers" zijn.

Citaat:
Oud 19 januari 2016, 15:19   #17
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
als het dan klopt dat het vluchtelingen zijn, op de vlucht voor oorlog en geweld, laten zij gewoon vrouw en kinderen achter.
Echte oorlogsvluchtelingen stoppen bij het eerste veilige land, om later na de oorlog te kunnen terugkeren. Ge geeft dus eigenlijk toe dat het eigenlijke gewone "gelukzoekers" zijn.
Klopt voor de overgrote meerderheid.
Alleen bepaalde minderheden (o.a. christenen) zijn echt in permanent gevaar.
Oud 19 januari 2016, 15:22   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je een voorbeeld aan canada wil nemen. Alleen geloof ik je niet. Zij zullen dit jaar bijvoorbeeld 25000 Syriërs opvangen op een populatie van 35 miljoen inwoners. Omgerekend voor Europa betekent dit meer dan een half miljoen Syriërs die Europa legaal zou moeten toelaten. En dan zwijgen we nog over vluchtelingen uit andere landen.
Ha je gelooft mij niet.
Dan geloof je evenmin het Radiojournaal van de VRT-Radio één dat ik deze morgen beluisterd heb.
Lees bovendien ook maar eens aandachtig volgend bericht:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2549663
Oud 19 januari 2016, 15:23   #19
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Mensen beginnen na het voorval van Keulen te veralgemenen en argwanend naar asielzoekende jongemannen te kijken. Ook wordt de islam als oorzaak naar voor geschoven. Dit is rationeel gezien geheel onterecht. Ik wil me niet door 'het onderbuikgevoel', in werkelijkheid achterlijkheid, laten leiden. Elke vluchteling heeft een eigen dossier en ieder is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Of vluchtelingen moeten bijdragen in hun opvang, enz. is een andere discussie die ook politiek wordt gevoerd.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 januari 2016 om 15:24.
Oud 19 januari 2016, 15:26   #20
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, mensen die verder willen gaan met hun leven. Ze hebben doorgaans hun vrouwen en kinderen of ouders dan ook helemaal niet in het land van oorlog achtergelaten, maar wel in dat eerste veilige land, waar ze vaak al jaren met meer dan een miljoen in erbarmelijke omstandigheden leven zonder onderwijs, mogelijkheid op (legaal) werk,... en zonder enig vooruitzicht op het einde van de oorlog in hun land. Daaraan willen ontsnappen 'geluk zoeken' noemen is degoutant. Het is vooral zoeken naar een menswaardig leven dat die buurlanden gezien de omvang niet kunnen bieden. Canada heeft dat begrepen en laat uit die buurlanden vluchtelingen legaal overkomen. Europa houdt vooralsnog zijn grenzen potdicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be