Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2016, 08:56   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is een feit.
Die illegale kwekers gebruiken kankerverwekkende insecticides en producten voor dikkere toppen.
Denkt gij dat ze met water flushen de laatste week? En als ze dat alsnog zouden doen, alle troep eruit is? Vooral bij amnesia haze worden producten gebruikt bij het drogen om de "smaak" er in te krijgen.
Het legale tabakcircuit draait ook van allen brol in hun goedje.

Voor de rest mogen cannabisgebruikers op hun twee oren slapen:
- wij, tegenstanders van legalisering, weten wel dat cannabisgebruik niet zo erg is als vele andere nefaste dingen,
- maar toch blijven cannabis-gebruikers vette losers,
- en zal in Vlaanderen nooit ofte nooit cannabis gelegaliseerd geraken (behoudens, hoop ik, medicinale toepassingen).

Wat dat onderzoek betreft: 't kan zijn dat je er niet dommer van wordt, maar je zal er ook zeker niet slimmer van worden.
Wel een loser.

noot van de Schoof: ik vind hetzelfde van tabak. Ook tabaksrokers zijn losers. Zie hieromtrent mijn draadje over "rokers pesten, geen huurwoning ...".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:02   #22
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Feit
Citaat:
- wij, tegenstanders van legalisering, weten wel dat cannabisgebruik niet zo erg is als vele andere nefaste dingen,
- en zal in Vlaanderen nooit ofte nooit cannabis gelegaliseerd geraken (behoudens, hoop ik, medicinale toepassingen).
Lees artikel, komt door hun afkomst dat ze losers zijn. Gemakkelijk de substantie aan te wijzen, maar waar waren de ouders? Zelf in hun roes aan het vluchten van de problemen omdat het een te zwaar thema is. Het is niet cannabis en beperkt zich niet tot cannabis. Het gaat over de sociale klasse omdat de ouders hun kop laten hangen en hun kinderen opgeven.

Citaat:
Wat dat onderzoek betreft: 't kan zijn dat je er niet dommer van wordt, maar je zal er ook zeker niet slimmer van worden.
Wel een loser.

noot van de Schoof: ik vind hetzelfde van tabak. Ook tabaksrokers zijn losers. Zie hieromtrent mijn draadje over "rokers pesten, geen huurwoning ...".

.
De geest kan terug op on komen na jaren gebruik. Maar de wil ontbreekt velen. En het is verslavender dan gedacht.
Daarom ben ik zo'n voorstander van sensibiliseren, repressie werkt maar gedeeltelijk. ze moeten ook weten waarom. In een consequent beleid uiteraard.

Laatst gewijzigd door Peche : 19 januari 2016 om 09:03.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:09   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel een loser.

.
Schoof wat betekent nu Vlaanderen in de wereld ?....als je hier een scheet laat ruiken ze hem in het buitenland

En ja blijkbaar zijn het allemaal losers maar ben je wel zo slim als altijd om lekker Alcohol ..dat zijn dan weer helden of levensgenieters zeker ?

Ook over de ongeveer dodelijkste drugs van allemaal zijnde de pillekes van Mijnheer den Doktoor zwijg je liever

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...abak-en-drugs/

http://www.ninefornews.nl/medicijnen...-als-smarties/

Maar kom ik stuur je een lijstje van wiet rokende losers

http://www.zamnesia.nl/blog-de-50-in...s-in-2013-n122

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 09:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 10:50   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Lees artikel, komt door hun afkomst dat ze losers zijn. Gemakkelijk de substantie aan te wijzen, maar waar waren de ouders?
...
De geest kan terug op on komen na jaren gebruik. Maar de wil ontbreekt velen. En het is verslavender dan gedacht.
Daarom ben ik zo'n voorstander van sensibiliseren, repressie werkt maar gedeeltelijk. ze moeten ook weten waarom. In een consequent beleid uiteraard.
Ik noem niet graag iemand die vanwege zijn afkomst niet alle kansen gekregen heeft, een loser. Dergelijke mensen verdienen geholpen te worden, om terug kansen te leren grijpen. (dus zeker niet in een hangmat te leggen ... bla bla ....)

Repressie werkt inderdaad maar gedeeltelijk. En slechte repressie werkt nog minder dan goede, slimme, 'harde maar eerlijke' repressie.
Idem dito voor preventie.
Beide moeten er zijn, maar liefst beide van enige kwaliteit.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 januari 2016, 10:53   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-overlijden-er-door-alcohol-tabak-en-drugs/[/url]

... http://www.ninefornews.nl/medicijnen-doodsoorzaak-nummer-3-waarom-delen-dokters-ze-dan-nog-uit-als-smarties/[/url]

Maar kom ik stuur je een lijstje van wiet rokende losers

... http://www.zamnesia.nl/blog-de-50-invloedrijkste-wietrokers-in-2013-n122[/url]
Als het over drugs en drugspreventie gaat, open ik nooit links met al staartje .nl .
Ik heb het namelijk te druk om me met onnozelaars bezig te houden, en die drugsgerelateerde .nl sites maken de kans daarop nogal groot.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 januari 2016 om 10:54.
Oud 19 januari 2016, 11:26   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik noem niet graag iemand die vanwege zijn afkomst niet alle kansen gekregen heeft, een loser. Dergelijke mensen verdienen geholpen te worden, om terug kansen te leren grijpen. (dus zeker niet in een hangmat te leggen ... bla bla ....)

Repressie werkt inderdaad maar gedeeltelijk. En slechte repressie werkt nog minder dan goede, slimme, 'harde maar eerlijke' repressie.

.
Amen to that.
Oud 19 januari 2016, 12:07   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het over drugs en drugspreventie gaat, open ik nooit links met al staartje .nl .
Ik heb het namelijk te druk om me met onnozelaars bezig te houden, en die drugsgerelateerde .nl sites maken de kans daarop nogal groot.

.
Jellinek geniet op gebied van drugs een wereldwijde reputatie.Het is ook in het Nederlands geschreven hetgeen voor een Vlaams Nationalist als jij toch welgekomen zou moeten zijn

Eigenlijk open jij nooit links die niet beantwoorden aan je verwachtingen.....vanwaar die ook vandaan zouden mogen komen.

Eigenlijk weet jij totaal niks over drugs allerhande ( zelfs over Alcohol weet je niks )

Eigenlijk ken jij waarshijnlijk, op een enkele uitzondering na, helemaal geen illegale druggebruikers ( buiten zatlappen en wat pillen gebruikers)

Eigenlijk heb jij heel waarschijnlijk nog nooit drugs gezien geroken gezien of in je handen gehad (buiten je trappist natuurlijk en of een sigaar of een doosje slaappillen).

Eigenlijk zal jij zelfs het vesrchil niet zien tussen een cannabisplant en een ordinaire netel....of tussen een gram buine suiker en een gram heroïne.

Eigenlijk helpt jouw koppige onwetendheid helemaal niemand behalve dan de criminele organisaties.

Eigenlijk wil jij gewoon niks weten over drugsproblematiek in het algemeen.

Eigenlijk bestaat er tonnen van dezelfde informatie in zowat de meeste landen en talen en hun organisaties.....

http://www.planetdeadly.com/human/10-dangerous-drugs

Eigenlijk heeft de Alcohol misschien uw hersencellen al zodanig beschadigd dat je je zelfs inbeeld het nog druk te hebben ook

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 12:28.
Oud 19 januari 2016, 13:06   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een feit.
Die illegale kwekers gebruiken kankerverwekkende insecticides en producten voor dikkere toppen.
Denkt gij dat ze met water flushen de laatste week? En als ze dat alsnog zouden doen, alle troep eruit is? Vooral bij amnesia haze worden producten gebruikt bij het drogen om de "smaak" er in te krijgen.
Precies veel ervaring met kweken?
Oud 19 januari 2016, 15:46   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Je doet het niet graag maar je doet het toch maar

Weet je wat ik er over denk.....Wat de boer niet eet hij niet vreet

Kijk juist op de kop getikt en nog wel in het puur Vlaams en niet van die onnozele ollanders

http://www.demorgen.be/opinie/en-als...k-is-bd2a6fdc/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 16:00.
Oud 19 januari 2016, 16:06   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jellinek geniet op gebied van drugs een wereldwijde reputatie.Het is ook in het Nederlands geschreven hetgeen voor een Vlaams Nationalist als jij toch welgekomen zou moeten zijn

Eigenlijk open jij nooit links die niet beantwoorden aan je verwachtingen.....vanwaar die ook vandaan zouden mogen komen.

Eigenlijk weet jij totaal niks over drugs allerhande ( zelfs over Alcohol weet je niks )

Eigenlijk ken jij waarshijnlijk, op een enkele uitzondering na, helemaal geen illegale druggebruikers ( buiten zatlappen en wat pillen gebruikers)

Eigenlijk heb jij heel waarschijnlijk nog nooit drugs gezien geroken gezien of in je handen gehad (buiten je trappist natuurlijk en of een sigaar of een doosje slaappillen).

Eigenlijk zal jij zelfs het vesrchil niet zien tussen een cannabisplant en een ordinaire netel....of tussen een gram buine suiker en een gram heroïne.

Eigenlijk helpt jouw koppige onwetendheid helemaal niemand behalve dan de criminele organisaties.

Eigenlijk wil jij gewoon niks weten over drugsproblematiek in het algemeen.

Eigenlijk bestaat er tonnen van dezelfde informatie in zowat de meeste landen en talen en hun organisaties.....

http://www.planetdeadly.com/human/10-dangerous-drugs

Eigenlijk heeft de Alcohol misschien uw hersencellen al zodanig beschadigd dat je je zelfs inbeeld het nog druk te hebben ook
Je bent vergeten je uit te laten over de vraag of ik wel stemrecht zou mogen hebben, met mijn "klassieke" opvattingen over drugs.

.

Oud 19 januari 2016, 16:08   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je doet het niet graag maar je doet het toch maar

Weet je wat ik er over denk.....Wat de boer niet eet hij niet vreet

Kijk juist op de kop getikt en nog wel in het puur Vlaams en niet van die onnozele ollanders

http://www.demorgen.be/opinie/en-als...k-is-bd2a6fdc/
Zijt gij nu aan het proberen om mij kwaad te krijgen?
Mij een link voorschotelen over die rioolgazet !

Dat die linkiewinkies maar eens de democraat uithangen, en zorgen dat wat ze op het congres gestemd hebben, ook ingang vindt in de basisteksten van de partij .... als ge verstaat wat ik bedoel.

.

Oud 19 januari 2016, 16:09   #32
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent vergeten je uit te laten over de vraag of ik wel stemrecht zou mogen hebben, met mijn "klassieke" opvattingen over drugs.

.
Het is in ieder geval spijtig.
Het lastige debiele zusje of broertje dat ook zijn/haar deel wilt en dat deel onder kwijlt en kapot sabbelt. Zo voelt dat aan om u stemrecht te gunnen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 16:17   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Een klassieke opvatting over drugs ? Wat zou dat dan wel inhouden ? leg dat eens uit Schoof ......

Klassieker als deze man dan of niet ?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...de-drugs.dhtml

Of deze opvatting ...die is nog iets klassieker

https://nl.wikipedia.org/wiki/Droogl...(alcoholverbod)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 16:20.
Oud 19 januari 2016, 16:23   #34
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een kind uit de naar patchouli geurende Flower Power tijd. In mijn omgeving blowden de meesten af en toe (de tijd van de libanon de zwarte afghaan .....vooral op concerten.....thuis of in het jeugdhuis.

Ik ken eigenlijk niemand die verslaafd is geworden aan cannabis.....wel aan de tabak.....

Ondertussen blowen de meesten enkel nog eens heel sporadisch puur uit nostalgie..gewoon opdat het omzeggens nooit meer het ideale moment is....Je moet gaan werken....te druk...je moet nog rijden...en sommigen zouden nog wel willen maar zijn dan weer gestopt met roken en willen dan alleen nog aaneen joint zonder tabak lurken (wat dan weer moeilijker rookt en wat meer doet hoesten)

Verder ken ik er vooral veel die veel dronken in hun tienerjaren ( toen mocht dat nog) en ja daar zijn er velen wel serieus aan verslaafd geworden en al enkele serieuze gezondheidsproblemen door gekregen .
Tuurlijk niet de meesten waaronder ik.....wij hebben ons gebruik wel goed onder controle.
U spreekt dan ook over een totale andere tijd en een totaal andere cannabis. Het THC gehalte ligt ondertussen vele malen hoger, gemiddeld +- 17%. (meer dan 15% moet volgens een deel van de academici worden beschouwd als harddrug btw)
8% �* 10% van de volwassen cannabisgebruikers ontwikkelen een verslaving bij adolescenten stijgt dat percentage tot 15%.

Het is ondertussen duidelijk dat THC kan leiden tot ernstige psychosomatische aandoeningen waaronder psychoses.

Uw vergelijking met de jaren 60 gaat dus niet helemaal op.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 16:24   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
U spreekt dan ook over een totale andere tijd en een totaal andere cannabis. Het THC gehalte ligt ondertussen vele malen hoger, gemiddeld +- 17%. (meer dan 15% moet volgens een deel van de academici worden beschouwd als harddrug btw)
8% �* 10% van de volwassen cannabisgebruikers ontwikkelen een verslaving bij adolescenten stijgt dat percentage tot 15%.

Het is ondertussen duidelijk dat THC kan leiden tot ernstige psychosomatische aandoeningen waaronder psychoses.

Uw vergelijking met de jaren 60 gaat dus niet helemaal op.
En hoe zou dat komen ? Ik zie niet in wie nu een plantje kweekt dat dat zoveel verschilt van dat plantje van 40 jaar geleden ? En of dat zo is is nog maar de vraag.Totaal andere cannabis ?...Neem bv de Acapulco Gold soort...zeer populair in de sixties....en zeer sterk.....wel die soort is nu nog ongeveer één van de sterkste wietsoorten

http://www.druglijn.be/drugs-abc/can...er-dan-vroeger
http://www.cannaclopedia.be/THCgehalte.htm

Kijk de populaire cannabis uit de sixties met 20 % THC

http://www.thenug.com/galleries/acap...-strain-review

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 16:39.
Oud 19 januari 2016, 16:29   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt gij nu aan het proberen om mij kwaad te krijgen?
Mij een link voorschotelen over die rioolgazet !

Dat die linkiewinkies maar eens de democraat uithangen, en zorgen dat wat ze op het congres gestemd hebben, ook ingang vindt in de basisteksten van de partij .... als ge verstaat wat ik bedoel.

.

Kwaad ? Maar nee waarom ? Maar ja een in het nauw gedreven kat maakt wel rare sprongen zoveel is zeker

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 16:55.
Oud 19 januari 2016, 16:50   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies veel ervaring met kweken?
Ik was vroeger obsessief met canna en moest er alles van weten
Nu heb ik dat verlegd naar natuurkunde. Beetje ge-expandeerd.
Oud 19 januari 2016, 16:50   #38
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zou dat komen ? Ik zie niet in wie nu een plantje kweekt dat dat zoveel verschilt van dat plantje van 40 jaar geleden ? En of dat zo is is nog maar de vraag.Totaal andere cannabis ?...Neem bv de Acapulco Gold soort...zeer populair in de sixties....en zeer sterk.....wel die soort is nu nog ongeveer één van de sterkste wietsoorten

http://www.druglijn.be/drugs-abc/can...er-dan-vroeger
http://www.cannaclopedia.be/THCgehalte.htm

Kijk de populaire cannabis uit de sixties met 20 % THC

http://www.thenug.com/galleries/acap...-strain-review
De stijging in THC gehalte is uitgebreid gedocumenteerd. Acapulco Gold is nooit wijdverbreid gebruikt in Europa. In de VS inderdaad wel, waar men heeft vastgesteld dat gebruik kon leiden tot paranoia en psychose. Daar werd zelfs door de hippies voor gewaarschuwd.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 16:57   #39
Peche
Banneling

Standaard

Psychose is eigen aan alle verslavingen. Wanneer ze zonder vallen komt dat boven.
Oud 19 januari 2016, 17:00   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
De stijging in THC gehalte is uitgebreid gedocumenteerd. Acapulco Gold is nooit wijdverbreid gebruikt in Europa. In de VS inderdaad wel, waar men heeft vastgesteld dat gebruik kon leiden tot paranoia en psychose. Daar werd zelfs door de hippies voor gewaarschuwd.
Ja dat betwist ik niet.Geen enkel middel is risicoloos voor de gezondheid.Veel hangt natuurlijk af van de gebruiker zelf hoe verantwoord deze met het middel kan omgaan.Geen enkel misbruik van eender welke substantie is zonder en al zeker niet deze voorgeschreven door Mijnheer Doktoor.Nu volgens experts is de sterkte vooral een gevolg van de kweekmethodes......en gezien die vnml in het illegale circuit gebeuren komt dit de gehele kwaliteit zeker niet ten goede

En aangaande die documentatie.....niet overal wordt hetzelfde verteld....mariehuana nu gemiddeld 10 % Hasj 15 %

https://www.wiv-isp.be/news/Pages/De...geplaatst.aspx

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2016 om 17:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be