![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet verkoop van tabak aan 16- tot 18-jarigen ook verboden worden ? | |||
| Ik ben roker, maar zeg toch: verkoop verbieden onder 18 j |
|
0 | 0% |
| Ik ben roker, en vind dat het op 16 jaar mag blijven |
|
2 | 12,50% |
| Ik ben niet-roker, en vind: verkoop onder 18 j. verbieden |
|
7 | 43,75% |
| Ik ben niet-roker, maar vind 16 jaar is ok. |
|
7 | 43,75% |
| Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat vind ik nu vanwege Maggie uiterst dom.
Wie heeft er nu iets tegen dat tabak voorbehouden wordt, zeker voor de verkoop, ook aan minderjarigen tussen 16 en 18. Wat moet daar nu uit "bestudeerd" worden van buitenlandse initiatieven ? titel: De Block: 'Verhogen leeftijd tabaksverkoop niet prioritair' link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160118_02074261 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Maar allee 16 jarigen gaan aan sigaretten geraken via grote broer of gelijk wie en wat .......
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Europees Commissaris
|
Allez hoppa, nog een platte belastingsverhoging op naam van CVP en CVP².
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als ge oud genoeg wordt geacht om te neuken, kunt ge ook oud genoeg worden geacht om de keuze te maken uw longen te verneuken. Stop met betuttelen
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 19 januari 2016 om 20:39. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zeus, sigaretje na het neuken, doet deugd.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niemand. Dat heb je slecht gelezen.
Want er wordt enkel gesproken over het omzeilen van een wettelijk verbod, door de hulp in te roepen van iemand die net de wettelijke leeftijdsgrens wel bereikt heeft. Met andere woorden: je discuteert niet zuiver. Citaat:
Ouders mogen niet beslissen dat hun 16-jarige dochter in staat is om te beginnen leren auto rijden. Een burgemeester kan niet beslissen dat de jeugd vanaf 17 jaar, in zijn gemeente, voldoende politiek matuur zijn, zodat ze eigenlijk zouden kunnen meestemmen voor de gemeenteraad. Overigens, maar off topic, is jouw voorbeeld niet juist. Het is niet wettelijk 'toegelaten' dat jeugd mag beginnen neuken vanaf 16 jaar. Het is wel wettelijk aangenomen dat ze vanaf dan voldoende inzicht hebben om "neen" te zeggen als ze er geen goesting in hebben. Als ze jonger zijn, dan wordt verondersteld dat ze zich al te gemakkelijk in de luren zouden laten leggen door oude vieze mannetjes (of vrouwtjes). .
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is zowat de basis-filosofie. Maar daarnaast is er eveneens een basis)filosofie dat stelt dat jongeren niet altijd en even goed bekwaam zijn om beslissingen te nemen. Dat tweegevecht maakt dat we met een vrij ingewikkeld kluwen popgescheept zijn van regeltjes en uitzonderingen, etc en dit dan helaas nog op een volledig arbitraire leeftijdsgrens ( nvdr tenzij anders aangetoond ) ... maar wat die oude vieze mannetjes (of vrouwtjes) betreft moet ik je helaas zeggen dat de wetgever ( <> volksmenaliteit ) dat worst zal wezen in diezelfde filosofie ... zo getuigt nog een redelijk recente case met die +16 die een affaire had met een ( +? 56 ) vrachtwagenschauffeur |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
O wee ... gaat zeer veel geld beginnen kosten dan Petric
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 januari 2016 om 11:29. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verkopers worden enigszins verplicht om nog meer op hun tellen te passen. En de boodschap aan de jongeren is: tabak is foei, en je geraakt er moeilijk aan. Voor mijn part verplichten ze de verkopers een machientje te hebben, waar ge uw ik in moet steken, en die "nicotine-bruin"-groen licht geeft voor de verkoop, zonder evenwel iets van naam of zo te registreren. Wat trouwens verplicht zou worden op automaten die die vuiligheid distribueren. Meer moet dat niet zijn.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoewel niet-roker ben ik toch van mening dat er moet gestopt worden met die betuttelings-wetjes.
Als tabaksverkoop onder kontrole moet gebracht worden,dat ze dat dan laten doen met medisch voorschrift en slechts verkrijgbaar via de apotheek....... Stop de schijnheiligheid.Het is verboden of het is toegelaten,de rest is amper controleerbaar en zever. De grootste successen tegen het roken zijn bereikt toen roken eigenlijk niet meer "cool" werd bevonden en ganse "generaties" nieuwe gebruikers afhaakten in Europa.Blijkbaar is de slinger weer aan het terugkeren.(ik ben nog van een generatie waar zowat 3/4de van de leeftijdsgenoten rookten....) Het is nu wel genoeg geweest met die wetjes.We hebben in ieder geval TEVEEL politici die zich ook nog eens ergens voor wensen te profileren...... Er zijn echt wel DRINGENDER en FUNDAMENTELER problemen waar de GANSE politiek NU aan zou moeten bezig zijn... Zoniet zijn "wetteksen" zelfs niet meer nodig.Enkel wat oude religieuze boeken en Kalashnikovs... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2016 om 15:40. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die oplossingen met pasjes en voorschriften, ik kan niet anders dan dat ongelofelijk absurd te vinden. Dat geeft zo'n gecontroleerd sfeertje, maar lokt het omzeilen er van uit.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hiermee geeft ze aan dat ze naar de pijpen van de tabakslobby moet dansen. |
|
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brengt op en de (eventuele) straffen zijn om te lachen.
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
geldt dat ook voor de 15 jarigen ,de 14 jarigen,de 12 jarigen enz. Dan zou je dus helemaal geen leeftijdslimiet meer moeten stellen voor de sigarettenverkoop |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|