![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mens is niet het "eindproduct", de mens is iets dat observaties tegenspreekt. Waar hebben mutaties dan wel vat op Piero? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het filmpje haalt voorbeelden aan van genetic drift. Maar om U dan een beter filmke te geven, ... https://www.youtube.com/watch?v=Q6JEA2olNts Ik heb niet gezegd dat ge met recombinatie een andere soort krijgt. Het is dezelfde soort maar andere genen dan beide ouders. Ik heb hier al paar pagina's een voorbeeld gevraagd, maar nog niet gekregen. Ik snap trouwens niet waar die recombinatie vandaan kwam, misschien moet je dat aan hem vragen? Ik heb dat er niet bij betrokken. Al wat ik zei was: dat gaat hier niet op. Citaat:
Omdat we nog leven en de dino's overleeft hebben waren zij meerdere zaken te slim af. Anders had gij hier niet gezeten met mij e. (for the sake of the argument) Laatst gewijzigd door Peche : 19 januari 2016 om 07:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U komt dan "Dat is aangetoond." Ik zag enkel hypotheses die vertrokken vanuit een kwestie die wij vandaag niet kunnen vaststellen. Genetic drift wel. De evolutie kent meerdere mechanismes, maar ik kan soortovergangen enkel verklaren met genetic drift. Niet mutatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die vraag over mutatis heb ik nog nooit goed beantwoord gezien. Ik schreef overigens 'speelde misschien een rol'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Banneling
|
![]() Maar het eindproduct is nooit af. Dus kan er geen eindproduct zijn.
Volgens mijn zwart wit kijk ![]() Ik vraag dat van die mutaties al sedert ik lid ben. Als iemand het nog eens wilt zeggen? Hoe dragen mutaties bij in de evolutie? En kan het niet zijn dat de variatie zich gewoon anders uitselecteert bij bv isolatie (genetic drift) |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Banneling
|
![]() Ja. Het is iets apart. Vooral de buideldieren doen me een beetje raar opkijken.
Vies, maar toch zo hecht. Een kangoeroe lijdt een zwaar leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zijn nu eenmaal anders geevolueerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Banneling
|
![]() Ok dan. Whatever je zegt .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
|
![]() Citaat:
Uitontwikkeld? Wat betekent dat? Dat we vanaf nu tot het eind der tijden hetzelfde blijven? Kom aan? Dat gelooft ge toch zelf niet?? We muteren de hele tijd. Het feit dat gij koeienmelk kunt drinken, en dat gij een witte huid hebt zijn zeer recente mutaties. We spreken hier over duizenden jaren. In de evolutionaire biologie is dat peanuts. Er bestaat niet zoiets als een 'eindprodukt'. Geen enkele soort stopt met evolueren. Ook de mens niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
|
![]() Omdat gij de denkfout maakt dat 'grote hersens hebben' het ultieme doel is van de evolutie. Dat klopt niet. Er is geen einddoel. Soorten evolueren gewoon volgens natuurlijke selectie. Bij gorilla's blijkt dat groter en sterker worden, die evolutie was die het efficiënste bleek te zijn gezien de omgevingsfactoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beetje grootheidswaanzin die typisch is voor religieus denken. Nochtans moet men niet ver kijken om beter ontwikkelde eigenschappen te zien bij vele dieren. Honden kunnen bijvoorbeeld veel beter ruiken. Veel dieren kunnen merkelijk sneller lopen dan de mens. Het zicht van vele vogels is tientallen keren beter dan dat van ons. Er zijn bacteriën die perfect kunnen overleven in hoogradioactieve omgevingen. Enz. enz.
![]() |
![]() |
#834 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
|
![]() Citaat:
Waarom is de omvang van hun hersenen niet verder geëvolueerd zoals bij mensen? Het feit dat u die vraag stelt betekent dat u de evolutietheorie niet begrijpt. Anders zou u die vraag niet stellen. U kan net de tegenovergestelde vragen stellen: Waarom is de mens niet zo sterk als de gorilla? Of kan de mens niet zo goed ruiken als een hond? Of zo snel lopen als een jachtluipaard? En ik hoop uit de grond van mijn hart dat U snapt dat evolutie nooit stopt, en dat mogelijk U een mutatie hebt die de evolutie van de mens in een nieuwe richting uitstuurt. Zoals de eerste mens met blond haar. Dank zij die mens hebben we nu knappe blonde grieten. Waarvoor mijn eeuwige dankbaarheid. Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 januari 2016 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Gene flow en genetic shuffling leiden enkel tot variatie van reeds bestaande allelen. Ze voegen geen extra mogelijkheden toe aan reeds bestaande mogelijke DNA combinaties. Mutaties zijn essentieel voor evolutie omdat je anders simpelweg niet de nodige variatie krijgt die vereist is voor evolutie van soort naar soort naar soort. Gene flow en genetic shuffling zal zorgen dat je alle combinaties krijgt van een reeds voorhande zijnde aantal mogelijkheden. Stel dat we praten over kubussen met een bepaald aantal eigenschappen. Ze hebben een kleur, een bepaalde vorm (kubus), gemaakt uit een materiaal, etc. De genenpoel bevat enkel geel, blauw en oranje als kleur. De vorm is enkel kubus. Materiaal is plush of katoen. Mutaties zorgen ervoor dat die kubussen bvb meer kleurcombinaties krijgen (krijgen plots witte -albino- kubussen), dat ze ineens rechthoekig worden, dat ze scherpe randen krijgen, ofzo van die zaken. Maar door gene duplication & point mutation op dat extra gene, kan je een extra eigenschap krijgen. Ineens drijven onze kusussen omdat ze een plastieke binnenlaag hebben. Mutaties zijn essentieel: https://books.google.be/books?hl=en&...lution&f=false https://www.youtube.com/watch?v=jFhg...sT3-z1glMKz37Q Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Banneling
|
![]() Athelas,
Ik ben gisteren nog eens gaan lezen over mutaties. En dat zijn eigenlijk incorrecte kopies. Sommige cellen splitsen zich met "foutjes" in en de cell hersteld dat dan anders, ergo mutatie. Ik zie niet in hoe dit op het nagebroed impact heeft. Bv 1000 blondharigen en 1000 zwartharigen. Isoleer een paar honderd blondharigen met een tiental zwartharigen. Omdat er meer blondharigen isoleerden zal daar overheen de generaties geen zwart haar meer aanwezig zijn. Dat kan echter nu en dan (zeker in de beginfase) nog zichtbaar worden. Maar overheen de tijd drift die genenpoel dus weg in het nageslacht en zal blond overheersen bij de geïsoleerde groep. Is de kleur haar een mutatie of was dat al genetisch aanwezig in de variatie? Laatst gewijzigd door Peche : 20 januari 2016 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze evolueren volgens het principe van adaptatie. De omgeving selecteert uit wat niet adaptief genoeg is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen einddoel, want wij moeten ook nog het heelal veroveren en zelf nog hogere wezens scheppen. Wij beginnen pas.
![]() |