Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2016, 13:09   #21
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat moet je doen als eenvoudige rijhuis- of appartementseigenaar die elke avond zijn wagen ergens in de straat moet parkeren?
Verhuizen naar Aartselaar, Gent of Nivelles?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:14   #22
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Verhuizen naar Aartselaar, Gent of Nivelles?
Voil�*, daar heb je het probleem.

Vooralsnog is Tesla niets meer dan een rijkeluizenspeeltje dat geen antwoord kan bieden op de verzuchtingen van de massamobiliteit.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:15   #23
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is niet enkel het probleem van dagelijks of 2-dagelijks opladen (irritant, maar niet onoverkomelijk), het is ook de vraag waar je moet opladen.

De meeste mensen hebben niet het geluk om in een alleenstaande woning te verblijven, met oprit of garage. Wat moet je doen als eenvoudige rijhuis- of appartementseigenaar die elke avond zijn wagen ergens in de straat moet parkeren?
Dan is een e-auto een slechte keuze, zoals een Ferrari is voor iemand met een beperkt budget.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 januari 2016 om 13:15.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:19   #24
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Voil�*, daar heb je het probleem.

Vooralsnog is Tesla niets meer dan een rijkeluizenspeeltje dat geen antwoord kan bieden op de verzuchtingen van de massamobiliteit.
Je gaat nu wel van het ene uiterste naar het andere, hoor.
Alsof je je enkel als "rijkeluis" een garage en/of vrijstaande woning en/of voorbehouden laadpunt buiten kunt permitteren?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:21   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die nieuw Tesla daar weten we nog niets van. Ken jij al fleetmanagers die bestellingen gedaan hebben?
Natuurlijk gaan die gewoon wat om de pot draaien zoals in je citaat aangehaald wordt.

Wat ze werkelijk denken: 'eerst zien hoeveel het kost, hoever ze kunnen rijden, hoe lang het duurt voor ze opgeladen zijn en zeker en vast: hoe betrouwbaar zijn ze?'.

Dat is wat ik mij ook als fleetmanager mij zou afvragen. Ik zou minstens een jaar wachten om grote aantallen te bestellen. Misschien wel een paar exemplaren om reclame mee te maken.
Dus je weet er eigenlijk niets van, en je vraagt je alleen maar af of dit of dat . Zelfs de betrouwbaarheid van E-wagens trek jij in twijfel amai...
Je weet overigens toch dat E-auto´s massaal als taxi´s gebruikt worden? Vooral wegens hun onbetrouwbaarheid. LOL.

Alles in vraag stellen dat kan iedereen, en nadien zeggen ze zeker dat je het niet wist.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 13:23   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is niet enkel het probleem van dagelijks of 2-dagelijks opladen (irritant, maar niet onoverkomelijk), het is ook de vraag waar je moet opladen.

De meeste mensen hebben niet het geluk om in een alleenstaande woning te verblijven, met oprit of garage. Wat moet je doen als eenvoudige rijhuis- of appartementseigenaar die elke avond zijn wagen ergens in de straat moet parkeren?
Een garage aankopen of beter verhuizen, toch als ze een E-auto willen die ze gemakkelijk thuis willen bijladen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2016 om 13:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 14:55   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je weet er eigenlijk niets van, en je vraagt je alleen maar af of dit of dat . Zelfs de betrouwbaarheid van E-wagens trek jij in twijfel amai...
Je weet overigens toch dat E-auto´s massaal als taxi´s gebruikt worden? Vooral wegens hun onbetrouwbaarheid. LOL.

Alles in vraag stellen dat kan iedereen, en nadien zeggen ze zeker dat je het niet wist.
Ik stel gewoon vragen over de betrouwbaarheid van Tesla als massafabrikant van 'goedkope' auto's.
Dat is toch normaal of koop jij ook Fyra's zonder ze getest te hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 17:50   #28
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Voil�*, daar heb je het probleem.

Vooralsnog is Tesla niets meer dan een rijkeluizenspeeltje dat geen antwoord kan bieden op de verzuchtingen van de massamobiliteit.
Zulke kleine volumen gaat Vorst de das omdoen.

Alleen als de complete Volkswagengroep zijn wagens op dat platform daar gaan bouwen gaan ze het redden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:07   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik stel gewoon vragen over de betrouwbaarheid van Tesla als massafabrikant van 'goedkope' auto's.
Oeps wat hebben we nu "goedkope auto´s". Moet dat een negatieve bijklank voorstellen? Het zijn dan goedkoper-geproduceerde auto´s, hopelijk mag Tesla dat ook zoals quasi alle (top)merken dat doen, als het hun lukt voldoende accupacks te produceren is er niets relatief eenvoudiger als een 100 % E-auto te produceren, want veel minder onderdelen en helemaal een emissiezuivering nodig zoals menige complexe fossiele wagen.

Kijk de Chinese BYD e6 was 2 jaar eerder op de markt als de Tesla S en werd al massaal als taxi gebruikt, bijna 3 jaar geleden -april 2013- hadden die al 300.000 km op de teller met amper 5 % rijbereikverlies, dus jij denkt dat Tesla (die 8 jaar garantie geeft) het niet beter kan als die # BYD Auto ?

Citaat:
http://evobsession.com/300000-miles-...st-5-of-range/

300,000 Kilometers & 3 Years Later, BYD e6 Taxis Lose Just 5% Of Range

April 16th, 2013 by Zach

According to a recent BYD post on Google+, some BYD e6 taxis have been tested for three years now. One result so far is that these taxis have only lost 5% of their range.

From the BYD post: “2 #BYD #e6 taxis, with accumulated mileage of nearly 300,000 km for each, are still able to run for 282.1 km and 286.8 km respectively after being fully charged with the air-conditioning on and the screenwiper working. It’s a great proof that the drive range of BYD e6 is #perfect for taxi operation and the #super service durability of BYD #Fe #battery has also been proved in a persuasive way.”
# https://nl.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto

Citaat:
Dat is toch normaal of koop jij ook Fyra's zonder ze getest te hebben.
Wat deden al die taxibedrijven dan die (zelfs enkel) met E-wagens rijden?
http://www.taxielectric.nl/

Denk jij nu echt dat 2 Schiphol-taxibedrijven zomaar een vloot van 167 Tesla S aanschaffen ?
http://cleantechnica.com/2014/10/21/...7-tesla-taxis/

Amsterdam Airport Enlists 167 Tesla Taxis
October 21st, 2014




Citaat:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/EC...msterdam.dhtml

Elektrische Tesla-taxi's rijden vanaf Schiphol door Amsterdam

16-10-14

In totaal gaan 167 volledig elektrische taxi's rijden vanaf Schiphol, zoals eerder dit jaar is vastgelegd bij de aanbesteding van de voornaamste opstapplaats voor de aankomsthal. Binnen afzienbare tijd komt dit aantal op de weg, de laadcapaciteit is nog net niet helemaal op peil.

Van hieruit verzorgen de Tesla's straks ongeveer de helft van de taxiritten vanaf de luchthaven, zo schat een woordvoerder van Schiphol. Op drukke momenten zal er altijd nog behoefte zijn aan chauffeurs die bijspringen en die zullen toch nog vaak voorrijden in taxi's zonder stekker.

Dikke kabels
De twee winnaars van de aanbesteding, Bios-groep (71 Tesla's) en BBF-Schipholtaxi (96), hebben zelf voor laadpalen moeten zorgen. Bios-groep doet dat met een binnenkort te openen laadstation op Schiphol-Rijk dat het grootste van Europa heet te zijn. 'Met heel veel dikke kabels en laadpalen, waar de auto's met een uitgekiend systeem snel of langzaam worden volgeladen, afhankelijk van wanneer ze nodig zijn,' zegt Martijn van Leeuwen van Bios-groep.

Schipholtaxi beschikt over 24 laadplekken op eigen terrein bij het kantoor in Amsterdam. Anders dan de chauffeurs in loondienst van Biosgroep, is Schipholtaxi een collectief van zelfstandige rijders, die een laadpaal in hun eigen woonbuurt hebben. En 'het leeuwendeel' van die chauffeurs woont in Amsterdam, volgens directeur Gamis El Bouakili van Schipholtaxi.

Vanaf Schiphol gaat toch al zo'n tachtig procent van de ritten naar Amsterdam, zo leert de ervaring Schipholtaxi en Bios-groep. De luxe taxi's worden veel gebruikt door buitenlandse toeristen en congresgangers die veelal Amsterdam als bestemming hebben. Die auto's zullen zo nodig in Amsterdam bijladen, bij de openbare laadpalen, om vanuit de stad als het even kan weer passagiers naar Schiphol te vervoeren.
Je wist toch dat Tesla 8 jaar garantie geeft op het accupack en de ganse aandrijflijn zonder km-begrenzing? Ik heb gisteren in het autosalon gezien dat BMW "het waagde" 3 jaar algemene garantie te geven, ´t zal wel een salonactie geweest zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2016 om 18:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:09   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zulke kleine volumen gaat Vorst de das omdoen.
Ik kan me maar 1 reden bedenken waarom Audi een stuk rijkeluisspeelgoed wil bouwen in Vorst. Subsidies vangen en het dan afbollen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:42   #31
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht




Denk jij nu echt dat 2 Schiphol-taxibedrijven zomaar een vloot van 167 Tesla S aanschaffen ?
http://cleantechnica.com/2014/10/21/...7-tesla-taxis/
Zomaar niet nee. Een groene investeringsaftrek bovenop de gewone investeringsaftrek is waarschijnlijk de voornaamste reden.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:45   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan me maar 1 reden bedenken waarom Audi een stuk rijkeluisspeelgoed wil bouwen in Vorst. Subsidies vangen en het dan afbollen.
Waarom heeft Tesla dan 2 assemblagefabrieken in Tilburg?
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/t...esla-1.4740107

Om later af te bollen? Naar waar bollen ze dan?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2016 om 18:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:48   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Zomaar niet nee. Een groene investeringsaftrek bovenop de gewone investeringsaftrek is waarschijnlijk de voornaamste reden.
Idd en de andere redenen: hun betrouwbaarheid en 8 jaar garantie zonder km-begrenzing. En natuurlijk ook de grote kofferruimte van 895 liter, je krijgt er echt al de reiskoffers in kwijt, ook bij een taxirit met 4 reizigers.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2016 om 18:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 18:59   #34
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom heeft Tesla dan 2 assemblagefabrieken in Tilburg?
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/t...esla-1.4740107
1. Omdat Nederland zowat het meest gunstige belastingtarief heeft voor buitenlandse inrichtingen
2. Omdat door assemblage in Europa een europese importtaks kan vermeden worden van 10 procent voor ingevoerde afgewerkte wagens
3. omdat Tilburg nu eenmaal strategisch is gelegen
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 19:02   #35
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd en de andere redenen: hun betrouwbaarheid en 8 jaar garantie zonder km-begrenzing. En natuurlijk ook de grote kofferruimte van 895 liter, je krijgt er echt al de reiskoffers in kwijt, ook bij een taxirit met 4 reizigers.
Betrouwbaarheid van de eerste exemplaren die van de band rolden was niet altijd even echt denderend te noemen. Binnen de 100000 km kan in 2 op 3 gevallen de aandrijving (drive unit) falen...(productiemodellen in 2012/2013)



Ook leuk is de review lezen van Edmunds.com: in minder dan 50000 km diende de aandrijfeenheid tot 3 keer vervangen te worden, en diende de batterij tevens te worden vervangen. Allemaal onder garantie dat wel, maar het kost bedrijf wel aardig wat op een wagen die nog steeds geen winst voor het bedrijf genereert...

In oktober vorig jaar heeft Consumerreports.com zijn mening over de Model S ook moeten aanpassen, wat voorheen excellent bleek te zijn werd dan vervangen door 'worse-than-average' wat betreft betrouwbaarheid.

Een zekere nuchtere blik is zeker op zijn plaats.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 19:04   #36
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd en de andere redenen: hun betrouwbaarheid en 8 jaar garantie zonder km-begrenzing. En natuurlijk ook de grote kofferruimte van 895 liter, je krijgt er echt al de reiskoffers in kwijt, ook bij een taxirit met 4 reizigers.
Betrouwbaarheid. Ahem. 28 technische interventies nodig in 17 maanden bij de duurtest door Edmunds
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 19:26   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom heeft Tesla dan 2 assemblagefabrieken in Tilburg?
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/t...esla-1.4740107

Om later af te bollen? Naar waar bollen ze dan?
Audi, niet uw fetishmobiel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2016, 19:59   #38
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Betrouwbaarheid. Ahem. 28 technische interventies nodig in 17 maanden bij de duurtest door Edmunds
Ahum. 0 (nul, zero, nada, noppes) technische interventies in 56.000 km over 2 jaar. Tenzij je het wisselen van zomer- naar winterbanden (en vice-versa) als een technische interventie wil beschouwen...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 21 januari 2016 om 20:00.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 00:38   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Betrouwbaarheid van de eerste exemplaren die van de band rolden was niet altijd even echt denderend te noemen. Binnen de 100000 km kan in 2 op 3 gevallen de aandrijving (drive unit) falen...(productiemodellen in 2012/2013)



Ook leuk is de review lezen van Edmunds.com: in minder dan 50000 km diende de aandrijfeenheid tot 3 keer vervangen te worden, en diende de batterij tevens te worden vervangen. Allemaal onder garantie dat wel, maar het kost bedrijf wel aardig wat op een wagen die nog steeds geen winst voor het bedrijf genereert...

In oktober vorig jaar heeft Consumerreports.com zijn mening over de Model S ook moeten aanpassen, wat voorheen excellent bleek te zijn werd dan vervangen door 'worse-than-average' wat betreft betrouwbaarheid.

Een zekere nuchtere blik is zeker op zijn plaats.
En als reactie daarop heeft Tesla zijn garantie verlengd van 160.000 km naar onbegrensde kms. Alle begin is moeilijk. Blijkbaar wil toch 96 of 97 %? van de huidige Tesla-eigenaars opnieuw een Tesla kopen (volgens Consumerreports toen) ondanks die aanvankelijke pannen bij de eerste exemplaren van een nieuw model. Bij Tesla wordt natuurlijk alles uitvergroot, want meer pannes als de doorsnee hadden ze nu ook weer niet.

Men zegt altijd best 2-3 jaar te wachten bij een elk nieuw fossiel model, want dan zijn de proefkonijnenpannes verholpen...

Voor mijn nuchtere kijk hoef je niet te vrezen.

Nog eens kijken wat Consumerreports nu van de Tesla denkt:
Tiens toch 2 Tesla´s ergens onderaan bij hun beste auto´s 2015 ? Wat is het nu ? Staat de wind anders als verleden jaar?
Citaat:
http://www.consumerreports.org/cars/...t-cars-of-2015

Tesla Model S

Base MSRP price range: $70,000 - $105,000

Look past its slick styling, futuristic controls, rapid-fire acceleration, and superb handling, and you’ve still got a car that gets the equivalent of 84 mpg. With its optional 85-kWh battery, the largest available, it can travel between 180 and 225 miles per charge. It can fully charge in as little as five hours on a dedicated Tesla connector – and in less than 45 minutes on a roadside Tesla supercharger. The interior comes with a huge iPad-like center screen that controls many functions. How fast is fast? Our 362-hp Model S shot from 0-60 mph in 5.6 seconds. That's on par with a V8-powered Porsche Panamera S, Jaguar XJ, or a BMW 7 Series. The Tesla isn’t cheap—starting at around $70,000—but few cars have dazzled more.

Tesla Model S P85D

Base MSRP price range: $105,000

Two Teslas on our Best of 2015 list? You betcha. We didn’t think it was possible, but the 691-hp P85D wowed us even more than the base model Tesla S. The performance geek in us loves that it rockets to 60 mph in just 3.5 seconds while delivering 1.02 g's of horizontal accelerative force in less than a quarter-second. No other street-legal car can achieve that. The hot rod P85D has the same range as the standard 85-kilowatt version and still provides pinpoint handling, and a firm yet comfortable ride. All-wheel drive and Autopilot active safety features are also available. Even though reliability has dropped to below average, our subscribers rate the Tesla Model S as the most satisfying car in our survey. Considering this model’s otherworldly performance, well, that’s not shocking.

See our complete Tesla Model S P85D road test.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2016 om 01:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2016, 01:13   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Betrouwbaarheid. Ahem. 28 technische interventies nodig in 17 maanden bij de duurtest door Edmunds
En hoe waren de andere nieuwe wagens bij dezelfde duurtest? Bron ? Echt 17 maanden lang?

De Tesla S 2015 staat toch bij de top rated sedans van 2015 ? Globaal A
http://www.edmunds.com/car-reviews/top-rated.html

Citaat:
http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2015/sedan/rating/
2015 Tesla Model S P85D Sedan (0-cyl. Electric AWD 1-speed Direct Drive)

Driven On 2/24/2015
Ratings Summary

Saying the Tesla Model S P85D is one of the best electric cars available is in fact doing it a disservice. With its great range, phenomenal interior, crazy amounts of power and a suite of driver-assist systems, the P85D is actually one of the best cars in the world. Period.
Enkele reviews van eigenaars voor wat het waard is:
http://www.edmunds.com/tesla/model-s...0sedan/review/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2016 om 01:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be