![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.sciencedaily.com/releases...0130170343.htm Is bovenstaande link volgens jou mutatie of jouw totaal ongedefinieerde term 'variatie'? Citaat:
Men weet ondertussen heel veel ivm DNA. Men weet wat de impact is van mutaties. Men weet hoe DNA gelezen wordt, men heeft weet van begin en eindcodons, men heeft grotendeels het genoom gemapt dacht ik. Er is zoveel gekend dat het mij onbegrijpbaar lijkt dat je stelt dat we niet weten welke impact mutatie heeft op evolutionair vlak. Ik weet gewoon niet wat je wil dat de wetenschap je nog aantoont. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik voel veel meer voor de idee van een samenvoeging van DNA van verschillende levensvormen met hun specifieke eigenschappen. Verminking van DNA betekent dan verminking van het exemplaar en verlies van eigenschappen en gunstige potenties. Daarnaast moet de zaadcel die toevallig muteert ook de wedstrijd om de bevruchting nog winnen met de andere normale zaadcellen en daaruit moet een manlijk dier ontstaan om de mutatie via de manlijke lijn door te kunnen geven. Vervolgens moet zich dit als een cascade herhalen om een significante noviteit te produceren welke pas aan het licht komt als er zich een geschikte situatie voordoet. Dat klinkt als een sprookje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
|
![]() Dat je het niet met ne eens bent vermoedde ik al en ook dat dit je erg aangrijpt was mij duidelijk. Daar zijn geen driedubbele uitroeptekens en woorden in hoofdletters voor nodig. Evenwel, het stoort mij niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan zouden we mensen hebben die langer leven en mensen die minder lang leven. Wat zou de impact zijn op de totale mensheid? Mensen die langer leven zouden later kinderen hebben, nog meer tijd investeren in het opdoen van kennis enz... Men kan een serieuze impact op de mens van een dergelijke manipulatie niet totaal negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
|
![]() JimmyB
Je zegt zo maar wat, inderdaad. Het punt is dat genmanipulatie bij mensen geen optie is in België en nergens kan worden getest. Dus het struikelt al op experimenten en onderzoek met betrouwbare resultaten. Hoeveel generaties kost het om die resultaten te krijgen? Zal det onderzoeksprogramma een kans maken? Vervolgens moet men overtuigd worden van het nut en mensen bereid vinden dit toe te passen op hun zaad / eicel ten behoeve van kinderen. Dat zal dan nationale of wereldomvattende navolging moeten krijgen. Lijkt mij niet realistisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan nog kan je niet per se weten hoe lang iemand theoretisch zou leven. Hij/zij kan dood gaan tijdens een ongeluk. Kan een of andere rare ziekte krijgen, kan van een rots vallen, vermoord worden. Een derde probleem met je idee: kinderen op de wereld zetten en opvoeden kost tijd. Kijk maar naar onze huidige maatschappij: carrieres worden tijdelijk genegeerd indien er een kind op komst is. Dus hoeveel meer zouden die mensen leren? Hoeveel meer kinderen gaan die oudere mensen of mensen met het potentieel om ouder te worden juist vergaren gezien de ratio kinderen/tijd voor wat anders? Hoeveel kinderen gaan die mensen trouwens meer op de wereld zetten dan andere mensen? Veel mensen krijgen tussen hun 20 en 30 kinderen. Boven bepaalde leeftijd zijn er gevaren voor afwijkingen en bepaalde genetische ziektes(?). Ik zie niet goed in hoe mensen die langer leven hun stempel op de evolutie gaan zetten. Dit probleem is gekend als https://en.wikipedia.org/wiki/Selection_shadow |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
|
![]() Citaat:
Ok, misverstand van de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
|
![]() Citaat:
In #892 gaf ik commentaar op een artikel waarin mijn beweringen met uitvoerige argumenten worden tegengesproken. Ik bekritiseerde de opvatting van de auteur dat evolutie doorgaat 'ook als de condities daarvoor ontbreken'. Ik bedoelde daar de condities voor natuurlijke selectie. Die ontbreken namelijk in onze rijd voor de mens naar mijn mening. Ik gaf de link naar het artikel. Jij reageerde hierop in #802 met 'blablabla'. Er ontgaat jou volgens mij het een en ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
|
![]() Citaat:
Maak kennis met Turritopsis dohrnii: de onsterfelijke kwal "Pessimisten merken wel eens op dat de enige zekerheid die we in dit leven hebben, is dat we sterven gaan. Maar voor deze kwal gaat zelfs die zekerheid niet op: Turritopsis dohrnii kan volwassen worden en vervolgen weer jong worden en zijn levenscyclus letterlijk opnieuw beginnen. In theorie is de kwal dan ook onsterfelijk." http://www.scientias.nl/maak-kennis-...rfelijke-kwal/ De 10 Dieren die het langste leven http://www.alletop10lijstjes.nl/de-1...langste-leven/ Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 januari 2016 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Banneling
|
![]() Ik ben gedwongen even de discussie lam te leggen.
Het ligt niet aan jullie of dat ik niet meer wil. Maar de pc doet raar en met gsm typ ik zulke lappen tekst niet uit. Tot later. |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, je weet dat ik ervan overtuigd bent dat de machine het ooit van de mens zal overnemen. Op deze manier kun je de machine zien als een volgende soort en is de mens ook niet het eindpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt trouwens onderzoek verricht in deze materie. Ik weet niet wat de stand juist is maar er zou een verouderingsmechanisme ingebakken zitten in onze genen. Dit zal in het verleden waarschijnlijk een evolutionair voordeel opgeleverd hebben. Maar opnieuw, ik bracht dit enkel als voorbeeld aan. Ik sluit niet uit dat men gaat sleutelen aan de genen van de mens en dat dit een impact zal hebben op de evolutie van de mens, dit was het belangrijkste punt dat ik wou maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Europees Commissaris
|
![]() Creationist zijn mag vooral niet als je Rooms-Katholiek bent.
Dan geloof je in God de Vader (de Schepper), De Zoon en de Heilige Geest. De Synagoge van Satan heeft een pesthekel aan Jezus Christus. Dus geloven ze zelf in zijn bestaan. Je kunt niet iemand haten die niet bestaat.
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... en toont ergens aan dat er een zekere evolutie is ( of was ) nog voor er effectief sprake was van kunstmatige ingrepen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voornamelijk jouw koppigheid. Elke vorm van wetenschappelijk bewijs wordt door jou gecounterd door : - dat is geen bewijs terwijl het net dezelfde handelswijze hanteert als elk ander domein of façet van de wetenschap - het terugvallen op het ontkennen en/of negeren van de basic feiten over mutatie Daar hebben we een hele resum van mogen aanhoren. Gaande van : 'er bestaat niet zoiets als mutatie' over 'mutaties zijn altijd negatief of worden gecorrigeerd' tot 'mutaties betekenen niks' Citaat:
Maar als we het hem even vragen dan komt er niks dan veel blahblah over zaken die het vooral niet kunnen uitklaren Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2016 om 12:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kort maar totaal naast de kwestie
Genetic drift is niet meer dan de willekeurige verspreiding van genen. Het zegt verder niks over hoe of wat. Selectie is is feite net het omgekeerde : het gaat de normale statische verdeling tegenwerken omdat bepaalde combinaties bevoordeeld worden Dit allemaal nog steeds binnen de soort, binnen de mogelijkheden van combinaties van allelen. Citaat:
Je gooit het op : ALLE denbare mogelijkheden zijn reeds ergens aanwezig in de genen...kwestie van de juiste combinaties door selectie te bewerkstelligen. ![]() HELAAS pindakaas Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2016 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De veel besproken proeven van Thomas Hunt Morgan (en diverse anderen ) met de Drosophila melanogaster gaat oa over mutaties en net dat issue was een stokpaardje voor crea's om het te gaan betwisten of mutaties ooit iets konden bijdragen. Ondanks dat geblaat is dan toch maar lekker aangetoond dat alles wat dat : mutaies voorkomen, ze doorgegeven worden en niet negatief hoeven te zijn. Allemaal zaken die gij nog steeds wilt betwisten als het je het even te warm wordt. Citaat:
Want hoezeer je het ook wilt betwisten die mutaties komen met een een gemiddelde van 60 per generatie voor bij mensen. Citaat:
Er was ooit eens ... en daarom was er nooit niks anders ? Citaat:
Ik kan best wel eens doorrammen maar dat ligt dan zuiver aan het feit dat ge gewoonweg zaken negeert. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |