![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je geeft je verdacht makkelijk 'gewonnen' ... ergelijk daar dat het laaste is wat we willen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb je toen geen link gegeven enkel even summier uitgelegd wat het is.
Nu ja dat onderwerp is erg uitgebreid en vrij wiskundig gelieerd. Alhoewel het basisidee vrij simpel is Best al even hier en hier kijken ( Engelse wiki ) als inleiding. uitleg ivm evolutie : https://books.google.be/books?id=9XM...oritme&f=false enkele toepassingen : http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...10_0001_AC.pdf uitgebreid : http://www.cs.ru.nl/bachelorscriptie...allellisme.pdf C. Darwin, K. F. Gödel, A. M. Turing, L. von Neumann, en zelfs J. H. Holland liggen al een tijdje begraven en ondertussen staat het niet stil |
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er genetische mutaties zijn is zeker. Dat die doorgegeven worden ook en verspreid ( genetische drift ) ook Dat er dus derhalve een cascade van zal zijn na verloop van tijd ook. Zonder beperkingen ( selectie ) is de waaier aan mogelijkheden véél groter. Stel je bv ( zeer onnozel voorbeeld ) voor dat door zulke cascade het voor een paard bv onmogelijk wordt nog te lopen ... geen probleem want het hoeft niet te lopen als er geen selectie zou zijn. Citaat:
In dat geval : laat een simulatie lopen en sluit de randvoorwaarde voor selctie uit "Oude dieren die geen effecten van mutatie vertonen" Hebt gij het nu over krokodillen, haaien ed ? Die dingen zijn veranderd hé ' dat dan zonder de mogelijke afsplitsingen gerekend ) Citaat:
( zelfs nauwelijks animalisering ) Het lijkt me net omgekeerd ik zie het als units/generatie in constante verandering. Misschien zie ik de pool wel als een vorm van organisme, wie weet |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De term is inderdaad 'uitgevonden' door een programmeur maar wel geïnspireerd op de natuur. Er is wat verwarring tussen een EA en een GA en in principe is er weinig verschil. Daar waar Fogel sprak over EA sprak Holland over bv over GA. Midden-laat jaren 90 zijn er meer termen geïntroduceerd en nu kan je stellen dat EA het overkoepelend geheel is binnen de AI dat oa gebruik maakt van darwiniaanse principes naast andere zaken daar waar GA's eerder het zuivere blinde spul is. Nu ja ... het punt is dus dat aan de hand van zulke algoritmen men zaken efficënt kan oplossen die anders nooit ( wegens teveel chaos of parameters ) of bijna nie te berekenen vallen. Let wel ... men past dat toe met een doel ( een oplossing.optimalisatie) ... nog leuker wordt het als je het zuiver als gadget doelloos laat gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evolutie is niet een kwestie van lange termijn. Kijk naar de hondenrassen. Allemaal van de wolf, en dit op enkele duizenden jaren. Pfff, laat maar... Iemand anders die het van mij wil overnemen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn pc is kapot. Ik ga daar niet meer mee op het www. Ik geef me gewonnen omdat ik niet meer tegen de stroom wil zwemmen. Ik heb nu kracht genoeg ontwikkeld andere thema's aan te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Creationist all the way and not ashamed. Waarom zou ik? Maar 't is tijd dat ik de theorie plaats en erken. Ben genoeg voor nutcracker versleten. Ik zal het wel persoonlijk beleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs het creationisme heb ik lang betwijfeld. Toen daagde het me dat het cultureel erfgoed is en de zaken misgingen toen we van onze tradities stapte. Maar het zal er niet beter op worden. Daarom aanvaard ik liever God. Zijn regels zijn samengevat in 10 geboden. Enkel moeite met het 4e en de 3e. But getting there. Laatst gewijzigd door Peche : 25 januari 2016 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 |
Banneling
|
![]() Heb ik gedaan. Toen werd ik ingewijd, maar kwam het niet zoals ik dat verwacht had. Een offer is van doen. Ik moet aan mijn gezondheid bouwen en dat is geen makkelijke taak. Ik hou ervan te roken en laat nu net dat mijn offer wezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 25 januari 2016 om 13:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch veel beter creatief te zijn dan alles passief aan de natuur over te laten.
![]()
![]() |
#979 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat: Dat heb ik nagekeken. In #832 heb je inderdaad gereageerd met de tegenwerping dat 'de evolutie van de mens door natuurlijke selectie gewoon door gaat'. Citaat:
Citaat:
Wat betreft mijn laatste opmerking, daar heeft de tekstcontrole van mijn smartfoon het woord 'edit' gewijzigd in editie. Hij deed het hier opnieuw, maar nu heb ik het teruggezet. Daarover merk ik nog op dat honden nog steeds behoren tot de soort lupus, dat in België een fossielen hondekop is gedateerd op 31.000 jaar ouderdom, dat sommige onderzoekers het ontstaan van honden mogelijk achten honderdduizend jaar geleden, dat de genetische verschillen met wolven zeer gering zijn, dat de ondersoort hond tenminste 2 maal is ontstaan en dat ze nog kunnen voortplanten met wolven (als ze niet te klein zijn gefokt). De vorming van ondersoorten gaat dus door en wellicht zonder natuurlijke selectie.... |
|||
![]() |
![]() |