Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2016, 03:00   #1
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard Straks taks om premies voor groene wagens te compenseren?

Deze vraag begin je meer en meer te horen. Vandaag krijg je een premie voor het aankopen van een E-wagen of een hybride met heel weinig uitstoot. In eerste instantie zouden deze premies betaald moeten gaan worden door de verhoging van de taksen op dieslewagens. Er zal echter een moment komen dat er teveel E-wagens worden verkocht zodat ze de premies niet meer betaald gaan krijgen. Maar steeds meer mensen vergelijken dit met de groene stroomcertificaten van de zonnepanelen. Vanaf volgende maand zal iedereen mee moeten betalen voor de zonepanelen op het dak van zijn buurman. Ook al hebt u zelf geen zonnepanelen u betaalt mee. En wat met de steeds duurder wordende elektriciteit? Wat als er dagelijks massaal E-wagens op het net gaan aangesloten worden? De kerncentrale smaar nog wat langer open houden? Terug gas- en steenkoolcentrales opstarten = verleggen van het probleem uitstoot van wagens naar die centrales.

Volgens experts zal de oplaadbare elektrische wagen nooit doorbreken omdat er meer nadelen dan voordelen aan verbonden zijn. Vooral als er toch veel E-wagens -meestal dankzij premies en fiscale voordelen- zouden verkocht worden. De wagens op waterstof zouden dan wel de voordelen hebben maar niet de nadelen. Autobussen bouwer Van Hool gelooft in ieder geval in het waterstof verhaal en gaat niet meer alleen nog verder investeren in research van autobussen op elektriciteit. Ook sommige -nog steeds- groeilanden kijken niet naar E-wagens maar gaan verder reserach doen naar wagens op waterstof.

In ieder geval het zal een ware concurrentiestrijd worden. En voor diegenen die niet in een duur en wild avontuur wensen te stappen en niet voor proefkonijn wil spelen : er zullen nog tientallen jaren diesel en benzine wagens blijven, van allerlei merken, in allerlei modellen en in alle kleuren die je maar kan bedenken. En aan rpijzen voor iedereen betaalbaar. En de olieprijzen zullen de eerste jaren laag blijven dus duur rijden zal het niet zo snel worden als sommigen ons willen laten geloven

(deels overgenomen artikel)
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:19   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.611
Standaard

Als men liever kiest een vervuilende wagen te kopen... heeft men er ook voor gekozen voor zijn directe vervuiling extra te willen betalen.

Voorlopig zullen enkel de dieselwagens geviseerd worden, maar later kunnen dat ook andere fossiele motoren worden.

Nissan Leaf gaf bvb al een eigen 5000 € extra korting naast de Vlaamse van 5000 €. Trekt men 10.000 € van de aankoopprijs af is het ook geen wonder dat redelijk veel Nissan Leafs verkocht werden (ook 30 kWh, met een rijbereik van + 200 km). Het instapmodel Leaf (accu in leasing) was voor 17.811 € te krijgen.
Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel

SALONKOOPJE: NISSAN LEAF VERLAAT BRUSSEL VOOR 17.000 EURO (AUTOSALON BRUSSEL 2016)

Nissan hoopt een resem Leafs te verschepen dit salon. Want de Vlaamse premie van 5.000 euro op de elektrische wagen, verdubbelt het merk gewoon. Waardoor je even 10.000 euro korting krijgt bij Nissan.

Jep, dat las je goed, Nissan geeft even 10.000 euro korting op de Leaf, met samenwerking van Vlaanderen natuurlijk. Waardoor de Japanse elektrokar tegenwoordig niet enkel verder kan (dankzij de 30 kWh-batterij), maar ook even sterk in prijs daalt.

Zo kost het instapmodel 27.811 euro (met huur van batterij), maar betaal je eigenlijk 17.811 euro. Waardoor elektrische rijden plots heel goedkoop wordt...
Als VW meent hun nieuwe en recente sjoemeldiesels snel van de hand te doen met enorme kortingen dan kunnen E-automerken dat ook. Positief voor de consument hé.

Die diesels zullen dan wel iets later de extra milieurekening gepresenteerd krijgen, ook door verhoogde accijnzen aan de pomp.

Waterstof zal niet zo snel van de grond komen, het probleem blijft de bevoorrading, vandaag kost een waterstofzuil , ttz enkel 1 waterstofauto kan tegelijk tanken nog ca # 1 miljoen euro, men hoopt dit naar # 700.000 € te doen zakken (dixit Shell).
Vergelijk dit met een Tesla-superchargerstation met 8-9 zware laadpalen die wslk minder dan 1/10 kosten of per "tankmogelijkheid" 100 maal minder.

# bron:
Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...1061198-6.html

17.30 Uhr: Bis zum Jahr 2023 soll es in Deutschland 400 Wasserstofftankstellen geben, sagt Shell-Mann Becker. Einen Großteil davon werde Shell bauen. Die Kosten pro Anlage könnten nach und nach auf 700.000 Euro sinken, schätzt er.
Eine Schnellladesäule für Batterie-Elektroautos kostet nur einen Bruchteil davon - aber man würde wegen der bisher längeren Ladezeiten wohl auch deutlich mehr benötigen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2016 om 10:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 17:07   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.617
Standaard

als ik nu een ferrari in mijn garage wil zetten, moet ik toch niet beschuldigd worden van het milieu te vervuilen ?
Er is toch maar één goeie maatstaf om de vervuiling te betalen, en dat is doodeenvoudig via de brandstof.
Nu de brandstof zo keisnel naar beneden duikt, is er maar één goeie manier om die dalingen van BTW inkomsten volledig te compenseren of via reverse clicket systemen... de CO2 taks invoeren op ALLE fossiele grondstoffen inclusief kerosene en aardgas
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 17:25   #4
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

... en niet vergeten de uitlaat naar binnen te richten. De vervuiler dient te betalen, niet onschuldigen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 19:00   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Volgens experts zal de oplaadbare elektrische wagen nooit doorbreken omdat er meer nadelen dan voordelen aan verbonden zijn.
Welke voor- en nadelen zijn dat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 22:12   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke voor- en nadelen zijn dat dan wel?
Dat je ze moet opladen kan een hint zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 22:24   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.617
Standaard

hoe doen ze dat elekriek maken zonder co2 emissie
met kernenergie zeker
dus wie voor elektrische wagens is, is voor kernenergie

full disclosure, kernenergie kan veilig volgens mij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 22:24   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.617
Standaard

hoe doen ze dat elekriek maken zonder co2 emissie
met kernenergie zeker
dus wie voor elektrische wagens is, is voor kernenergie

full disclosure, kernenergie kan veilig volgens mij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 22:26   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat je ze moet opladen kan een hint zijn.
Andere auto's rijden dan zonder dat je ze ergens "bijvult"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 23:24   #10
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze vraag begin je meer en meer te horen. Vandaag krijg je een premie voor het aankopen van een E-wagen of een hybride met heel weinig uitstoot. In eerste instantie zouden deze premies betaald moeten gaan worden door de verhoging van de taksen op dieslewagens. Er zal echter een moment komen dat er teveel E-wagens worden verkocht zodat ze de premies niet meer betaald gaan krijgen. Maar steeds meer mensen vergelijken dit met de groene stroomcertificaten van de zonnepanelen. Vanaf volgende maand zal iedereen mee moeten betalen voor de zonepanelen op het dak van zijn buurman. Ook al hebt u zelf geen zonnepanelen u betaalt mee. En wat met de steeds duurder wordende elektriciteit? Wat als er dagelijks massaal E-wagens op het net gaan aangesloten worden? De kerncentrale smaar nog wat langer open houden? Terug gas- en steenkoolcentrales opstarten = verleggen van het probleem uitstoot van wagens naar die centrales.

Volgens experts zal de oplaadbare elektrische wagen nooit doorbreken omdat er meer nadelen dan voordelen aan verbonden zijn. Vooral als er toch veel E-wagens -meestal dankzij premies en fiscale voordelen- zouden verkocht worden. De wagens op waterstof zouden dan wel de voordelen hebben maar niet de nadelen. Autobussen bouwer Van Hool gelooft in ieder geval in het waterstof verhaal en gaat niet meer alleen nog verder investeren in research van autobussen op elektriciteit. Ook sommige -nog steeds- groeilanden kijken niet naar E-wagens maar gaan verder reserach doen naar wagens op waterstof.

In ieder geval het zal een ware concurrentiestrijd worden. En voor diegenen die niet in een duur en wild avontuur wensen te stappen en niet voor proefkonijn wil spelen : er zullen nog tientallen jaren diesel en benzine wagens blijven, van allerlei merken, in allerlei modellen en in alle kleuren die je maar kan bedenken. En aan rpijzen voor iedereen betaalbaar. En de olieprijzen zullen de eerste jaren laag blijven dus duur rijden zal het niet zo snel worden als sommigen ons willen laten geloven

(deels overgenomen artikel)
Zoals altijd wordt het voordeel op een gegeven moment afgeschaft en betaal je evenveel als elke andere wagen want de overheid heeft inkomsten nodig. Dan ben je dus 2X je geld kwijt : 1X aan de investeringskost en vervolgens betaal je evenveel als ervoor.

Alleen de zotten trappen er nog in.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 23:03   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.661
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
... en niet vergeten de uitlaat naar binnen te richten. De vervuiler dient te betalen, niet onschuldigen.
Altijd geweten dat de groenen de echte nazi's waren...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be