![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rex, Vichy daar wordt braaf over gezwegen... Liever halen ze opnieuw Napoleon vanonder het stof uit, of Louis XIV, de zonnekoning, ook al stierven onder zijn bewind relatief gezien meer mensen dan de twee WO samen...; maar ook dat laatste wordt braaf verzwegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom??? Omdat ze niet past in de franstalige grootheidswaanzin of omdat ze niet past in de voortdurende anti-Vlaamse propaganda van la Belgique??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niets. Het is zelfs moeilijker om uw kinderen op te voeden in een andere taal dan uw eigen moedertaal. Ik zou me doodschamen mocht ik Vlaming zijn. Om Vlaming te zijn. Zo'n push overs! Zo'n woessies! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Nergens. Niemand verzwijgt dat trouwens. Gaat het daarom? Nee! Het gaat erom dat uw verwijzing naar de Nazi's bijzonder hypocriet is, gezien de 'Vlaemsche' geschiedenis waar meeheulen met de Nazi's nog steeds een grote schandvlek is. Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 februari 2016 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zulke onnozele taal noem ik kolonisatortaal... Zij (ook de andere koloniators) hebben hun macht misbruikt om overal hun eigen bekrompenheid als zogezegd hoogwaardigere kultuur op te dringen... Hewel la francofonie is door en door ziek omdat ze weigert zichzelf onder ogen te zien en blijft hangen in haar imperialistisch verleden... veroveren kunnen ze, maar besturen daarna is altijd een fiasco... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Blij toe dat mijn vader geabonneerd was op het Franstalige Science et vie en Endeavour magazine. Enkel door mijn nieuwsgierigheid naar de volgende artikels leerde ik spelenderwijze Frans. Ik heb nog zeker 10 jaargangen in de kelder liggen vanaf 1956. Zonder die nieuwsgierigheid zou ik zeker ieder jaar gebuisd zijn op Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
U bent zo iemand die enkel geïnteresseerd is om monologen te houden (vol met het zich wentelen in een slachtofferrol), en niet luistert naar andere mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arme zakken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets heeft de Vlamingen weerhouden om in hun eigen taal te onderwijzen... Moesten ze dan, naast alle overdreven taksen die ze al moesten betalen aan l'état Belge nog verder in hun armeluis beurs gaan putten om zelfs, ongeschoold als ze in den beginne waren, Vlaamse scholen op poten te zetten...??? Hou op met je ondermaats geleuter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vlaamse onderdog kultuur waar la Belgique ons toe veroordeeld of de franstalige imperialistische gedachten van een groot (franstalig) volk, voortdurende gebiedsuitbreiding (Bruxelles en de hele omgeving tot heel Vlaams Brabant toe) en het weigeren van de gevolgen van hun (wan)daden (de totale opsplitsing van België in twee totaal naast elkaar levende volkeren want men mag van de grote francofonie niet verwachten dat zij de Vlaamse elementaire rechten zou respecteren) onder ogen te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen probleem. NeuStraSSe zou misschien wat gevoeliger liggen. Als je er echt niet aan uitraakt dan proberen we misschien:نوف
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen het kennen van meerdere talen en wat mijzelf betreft was voor alle talen de bibliotheek van mijn vader een enorme stimulans om ze te leren... Maar er is het verschil tussen het kennen van een taal en het inspuiten van haat tegen een hele bevolkingsgroep... waar de francofonie nu nog actief mee bezig is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik iets niet begrijp dan is het wel hoe Vlamingen hier nog achter dat racistisch gedoe kunnen blijven aanlopen... Ik vraag mij echt af of ze geen enkel eerlijk schaamtegevoel hebben??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het pijnlijk hoe de mooie Nederlandse taal op systematische wijze door u verkracht wordt. En dat zonder enig schaamtegevoel. Mag ik u er ook op wijzen dat Vlamingen in de rand uit VRIJE WIL hun huizen verkopen aan Franstaligen. Als het aantal Franstaligen dan in een gemeente de meerderheid vormen, dan is dat de schuld van de Vlamingen me dunkt. Als er al van een schuld kan gesproken worden. Maar eerst het geld in eigen zak steken en vertrekken, en dan eisen dat er Nederlands moet gesproken blijven worden... Geen wonder dat de Europese Raad Vlaanderen daarvoor veroordeeld heeft. Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 februari 2016 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was te begrijpen, om van onder het Belgische juk te geraken doen mensen alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. bemoedigende gedachte .. waartoe bent u bereid om vanonder dat Belgische juk te geraken .. hou je niet in xenooke, ga maar eens lekker loos ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 februari 2016 om 19:53. |
![]() |
![]() |