Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2016, 17:51   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het 16 miljard liedje blijft op 1 staan, zelfs als de tekstschrijver de tekst veranderd heeft in 6 miljard.
Oh maar dat is buiten de jaarlijkse intresten op de onnoemelijk Belgische staatsschuld, hoofdzakelijk door onze grote francofonie opgebouwd, te spreken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 17:53   #122
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ben in Brussel geboren ...
Dar zou ik maar niet mee te koop lopen in deze bange tijden.

"Did you hear that?

That guy overthere told me
that was born in Brussels ,
the Hell hole of Europe .

Carefull now boys ,cover your backs "
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 februari 2016 om 18:22.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 17:55   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Feit blijft dat de sprekers van die zogezegd
"superieure taal zonder dewelke je het nooit ver zou kunnen schoppen" ,jaarlijks op bedeltocht moeten gaan bij de sprekers van de zogezegd lokale taal waarmee je enkel rond de kerktoren terecht zou kunnen .

De taaltheorie van Gipsy's moeder en van vele Belgicisten
blijkt dus niet meer te kloppen.

Is er een mooier bewijs van het feit dat je met het
Frans juist niets meer bereikt dan met het Nederlands in deze wereld.
En weet maar dat de francofonie dat al lang begrepen heeft. Het is er alles wat de klok slaat om iedereen liefst zo veel en zo goed mogelijk Engels te leren... Maar dat doet niets af aan hun racistische minachting voor alles wat Vlaams is en naar Vlaanderen verwijst...
Oud 6 februari 2016, 17:57   #124
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of naar het VNV in 1940.
Oud nieuws, dat krijgen de Vlamingen nog elke dag op hun boterham...
Oud 6 februari 2016, 18:00   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Lees nu nog eens na wat ge schrijft. Of raast. En verbeter zelf alle taalfouten.

Ik vind het pijnlijk hoe de mooie Nederlandse taal op systematische wijze door u verkracht wordt.
En dat zonder enig schaamtegevoel.

Mag ik u er ook op wijzen dat Vlamingen in de rand uit VRIJE WIL hun huizen verkopen aan Franstaligen. Als het aantal Franstaligen dan in een gemeente de meerderheid vormen, dan is dat de schuld van de Vlamingen me dunkt. Als er al van een schuld kan gesproken worden.

Maar eerst het geld in eigen zak steken en vertrekken, en dan eisen dat er Nederlands moet gesproken blijven worden... Geen wonder dat de Europese Raad Vlaanderen daarvoor veroordeeld heeft.
Wat een leugenachtige nonsens allemaal; maar welke wel opperbest passen in het sprookje van de grote francofonie die toch zo sociaal en democratisch zou zijn terwijl ze stinkt van het plat imperialisme en zelfs racisme...
Wanneer gaan we eens het boekje opendoen van al het leed dat die zogenaamde grote francofonie al rondom zich heen gezaaid heeft???
Oud 6 februari 2016, 18:01   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. bemoedigende gedachte .. waartoe bent u bereid om vanonder dat Belgische juk te geraken .. hou je niet in xenooke, ga maar eens lekker loos ..
Oh, als mensen als jou verdwijnen zou ik er geen traan om laten... Ik geloof ten andere niet dat er wel veel mensen zijn die er anders over denken...
Oud 6 februari 2016, 18:02   #127
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oud nieuws, dat krijgen de Vlamingen nog elke dag op hun boterham...
Tja, gij zijt hier begonnen over de nazi's ....

En een andere flamingant beweert hier dat het meeheulen met de nazi's terecht was ...

Tja ....ge smeert zelf uw smerige boterhammen, hé.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 18:04   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Walen in de Waalse Rand verkopen ook hun huizen aan Nederlandstaligen
uit vrije wil.

Alleen passen de ingeweken Nederlandstaligen in de Waalse Rand zich aan
en praten ze Frans met hun gemeentebestuur en hun buren .

Iets wat de meeste ingeweken Franstaligen in de Vlaamse Rand weigeren te doen.
Maar hoe wil je dan dat ze hun opdracht van het verdedigen van de grote francofonie in Vlaanderen vervullen???

Ken je dat; een grootheid die absoluut verdedigd moet worden??? Ik zou eerder spreken van een verschrompelde kleinigheid...
Oud 6 februari 2016, 18:04   #129
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, als mensen als jou verdwijnen zou ik er geen traan om laten... Ik geloof ten andere niet dat er wel veel mensen zijn die er anders over denken...
Als jij zou verdwijnen, zou ik je missen, Marie. Ik zou elke dag denken aan de mooie tijden die we samen hier hebben doorgebracht.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 18:06   #130
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat een leugenachtige nonsens allemaal;
Ja, weerleg het dan! Doe tenminste een inspanning. En het liefst in GOED Nederlands, want anders lees ik het niet.
Citaat:
maar welke wel opperbest passen in het sprookje van de grote francofonie die toch zo sociaal en democratisch zou zijn terwijl ze stinkt van het plat imperialisme en zelfs racisme...
Wanneer gaan we eens het boekje opendoen van al het leed dat die zogenaamde grote francofonie al rondom zich heen gezaaid heeft???
Ja, daar zitten we al jaren op te wachten. Wanneer komt ge daar eens mee op de proppen...

Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 februari 2016 om 18:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 18:07   #131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Correctie in texto.
Natuurlijk, de tijd dat de grote francofonie een werelduitstraling had was nog niet zo lang achter ons en la Belgique moest kost wat kost in die stijl gehouden worden... ook al moesten ze daar de hele Vlaamse taal en kultuur voor opofferen. Maar ja, als de francofonie groot was in iets dan was het wel in het opofferen van de kulturele en andere rijddommen van de anderen voor hun eigen plat bij de gronds gewin...
Oud 6 februari 2016, 18:08   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik wist niet dat u alle Franstaligen van de Vlaamse Rand kende.
Heeft u nog meer voorbeelden dan Bruxelles, Linkebeek en Vlaams brabant nodig???
Oud 6 februari 2016, 18:09   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ,maar ik ken wel een een Franstalige politieke partij ,
de UF die opkomt in de Vlaamse Rand
en die haar leden oproept om toch maar niet te integreren
en Frans te blijven spreken in hun nieuw woonplaats.

In de Waalse Rand bestaat er zo geen gelijkaardige Vlaamse Partij,want daar integreren de ingeweken Vlamingen zich.
Vergeet Maingain niet, die het ook afroept van de kansel...
Oud 6 februari 2016, 18:14   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
moraal van het verhaal : iedereen doet in zijn privé leven wat hij wil hee kaproen...
Hoezo privéleven als we met ééntalige franstalige ambulanciers in Vlaanderen opgescheept zitten en als de Vlaamse kranten weigeren het ongenoegen van de Vlamingen in die rand wereldkundig te maken omdat ze toch voor de lieve vrede van la Belgique niet op franstalige lange tenen willen trappen???

Franstalige rechten in Vlaams Brabant is ook een privézaak misschien??? En waar was de Vlaamse pers toen, of was het om een doekje voor het bloeden te geven en de zaak vooral niet op te zwepen en de Vlamingen vooral dom en kalm te houden...

Ik denk dat dat enorm veel openbare bekibbeling is op het Vlaamse privéleven... Of hebben alleen de franstaligen recht op een privéleven en geldt dat privéleven van de Vlamingen alleen maar als het niet onze grote franstalige medeburgers stoort???
Oud 6 februari 2016, 18:14   #135
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht je nu echt dat BDW zelf 6miljard zou zeggen als het 16 miljard zou zijn?
Die zes miljard zal betrekking hebben op het gedeelte van de transfers dat te maken heeft met de Sociale Zekerheid. Maar daar buiten zijn er nog transfers maar van een andere oorsprong, zo bv. i.v.m. de financieringslast van de Openbare Schuld.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2016, 18:16   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waren het Walen?
Neen, maar ze waren met open armen in Bruxelles ontvangen en mochten daar ongemoeid hun eigen gewoontens behouden als ze maar door hun aantal mee hielpen de laatste Vlamingen in Bruxelles te neutraliseren...
Kwestie van Belgisch broederschap tussen de franstaligen en hun Vlaamse schoothondjes....
Oud 6 februari 2016, 18:19   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet alleen. Ik ken een aantal Vlaamse Brusselaars (vooral dan degenen die in Brussel zijn grootgebracht en die nog 'Brussels' kennen) die spontaan de Franse benaming gebruiken voor een aantal locaties.

Zij gaan dus eerder spreken over de 'avenue Louise', de 'place du jeu de balle' of nog de 'boulevard Mettewie. Ja ook eerder de 'Rue Neuve' of de 'Madeleine'.
Soms gaan zij eerder een verbasterde benaming gebruiken zoals 'de Nord' of 'de Midi'.
En soms gaan zij gewoon de Vlaamse benaming gebruiken: de Beurs bij voorbeeld.

Nu, op TV Brussel zal je uiteraard enkel de Vlaamse benaming horen.
Hewel, mijn moeder zaliger, een Limburgse, liet toch ook zo graag horen dat ze frans kende, want dat wou zeggen dat ze een sportje hoger op de maatschappelijke ladder stond...
En die maatschappelijke ladder dat was natuurlijk iets dat de Vlamingen uitgevonden hadden...
Oud 6 februari 2016, 18:20   #138
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet alleen. Ik ken een aantal Vlaamse Brusselaars (vooral dan degenen die in Brussel zijn grootgebracht en die nog 'Brussels' kennen) die spontaan de Franse benaming gebruiken voor een aantal locaties.

Zij gaan dus eerder spreken over de 'avenue Louise', de 'place du jeu de balle' of nog de 'boulevard Mettewie. Ja ook eerder de 'Rue Neuve' of de 'Madeleine'.
Soms gaan zij eerder een verbasterde benaming gebruiken zoals 'de Nord' of 'de Midi'.
En soms gaan zij gewoon de Vlaamse benaming gebruiken: de Beurs bij voorbeeld.

Nu, op TV Brussel zal je uiteraard enkel de Vlaamse benaming horen.
Hewel, mijn moeder zaliger, een Limburgse, liet toch ook zo graag horen dat ze frans kende, want dat wou zeggen dat ze een sportje hoger op de maatschappelijke ladder stond...
En die maatschappelijke ladder dat was natuurlijk iets dat de Vlamingen uitgevonden hadden...
Oud 6 februari 2016, 18:24   #139
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld staat in brand, zowel economisch als financieel, maar het Magdalenastraatje is het breekpunt.
Als ze het niet meer Rue de la Madeleine noemen, zijn de wereldproblemen en vooral de Vlaamse opgelost.
We zullen dus een commissie (goedbetaald natuurlijk) oprichten, om binnen de 10 jaar een gedegen oplossing te vinden, waar iedereen mee akkoord kan gaan.
Niet nodig, maar als we meteen al zes miljard jaarlijkse transfers naar franstalig België afschaffen dan is er voor Vlaanderen inderdaad al heel wat opgelost...
Moet toch bespreekbaar zijn, niet, want ze moeten toch niets van Vlaanderen en nog minder van de Vlamingen hebben...
Oud 6 februari 2016, 18:26   #140
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het intellect van je moeder geërfd.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be