![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eeuwenlang hebben kunst en cultuur geleefd en zich ontwikkeld in Europa tot prachtige composities, muziek, beeld, geschreven woord. De degeneratie die je daarin observeert, loopt niet toevallig parallel met de rest van de samenleving. Ter illustratie, vandaag is een vrouw die foto's neemt van hoe ze 120 keer per uur klaarkomt "kunst" en blijkbaar zo revolutionair is dat het in de krant moet. Volgens mij is een primaire taak van de overheid nu vooral de Untergang, de Kali Juga te stoppen, indien mogelijk, en de cultuur die Europa groot maakte te doen heropleven. Zowel religie als kunst zijn daar niet enkel goede wapens in, maar onmisbaar.
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat anderen nadien beslist hebben zouden ze ook kunnen beslist hebben voor vrouwen maar dat hebben ze niet gedaan, uiteraard omdat de tijdsgeest er niet naar was. Niet alleen werden vrouwen niet toegelaten tot het priesterambt, als ze zich teveel roerden werden ze gewoon vermoord, kik naar wat er met Hypatia gebeurde. En deze tijdsgeest probeert u nog altijd in stand te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kerk denkt niet in raciale termen. Huidskleur is van geen enkel belang. Wel de oproep van de Heer om de boodschap aan allen te verkondigen. En dus komen alle mannen in aanmerking voor het ambt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar het is wel een lichamelijk kenmerk. Waarom is het ene kenmerk belangrijk en het andere niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door JimmyB : 8 februari 2016 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor keuzevrijheid, niet voor geïnstitutionaliseerde discriminatie. Als een bakker mij als katholiek niet wil bedienen, dan heb ik daar geen probleem mee. Ik vind het belangrijk dat iedere burger keuzevrijheid heeft en die ook behoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het nu echt zo moeilijk om gewoon te antwoorden op de vraag van de topic starter?
Jezus of Allah? |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||||
|
![]() Citaat:
Daarom is het mi beter om de bevolking zelf vrijwillig te laten beslissen aan wie of wat ze hun eigen bijdragen wensen te spenderen, net zoals goede musici of schilders de weg naar hun doelgroep wel zullen weten te vinden of andersom. Ik ga ook niet bepalen welke architect iemand anders wil aannemen om z’n huis te ontwerpen en zo hoort het om de eigen keuzevrijheid te handhaven, daar hoeft de overheid zich niet mee te moeien. Als religieuze en culturele terreinen echt tot een maatschappelijke meerwaarde bijdragen, dan zullen die vanzelf de nodige fondsen kunnen genereren, van degenen die zich daardoor aangesproken voelen. Kijk, als ik morgen wat leren lappen en een priem koop, dan kan ik mezelf profileren als ‘vervaardiger van lederkunst’, idem als ik wat linnen en verf koop om als ‘schilder’ m’n ding te doen. Als ik dan noppes verkoop, moet ik ook niet gaan aankloppen voor subsidies ed. Laat dus het publiek daar zelf over beslissen wie hun geld waard is en wie niet, desnoods via crowd funding. Citaat:
Die culturele erfenis dient dan ook gewaardeerd en bewaard te blijven en mocht ik genoeg geld op overschot hebben, dan zou ik ook geen probleem zien om daarin substantieel in bij te dragen. Desnoods kunnen een handvol rijken samenleggen om kunst op te kopen en dat in een museum tentoon te stellen. Als dat dan echt de moeite is, kunnen ze hun investering terugverdienen door de gegenereerde inkomgelden van dat kunsthuis.. Citaat:
Moderne kunststromingen in beeld- en schilderwerken, alsook ‘spontane’ muziek- dans – en literaire genres hebben tot die ‘vervreemding’ van oudere/klassieke kunstvormen bijgedragen. Die ‘moderne’ kunststromingen hadden dan ook tot doel de bevolking te ‘onthemen’ van echte cultuur, die een van de steun pijlers is van nationalisme en volksprofilering. Vooral de laatste decennia is er een brij van ‘kunstvormen’ ontstaan, die er niet meer op uit is om zich over te verwonderen, maar slechts om het publiek te schokeren. ‘Elitaire’ kunstcritici- en handelaars verdienen dan ook grof geld aan die moderne kunstzwendel, zie Jan Hoet bv. Citaat:
Het is een goedkope manier om dmv een souveniereske gadget ‘er bij te horen’, bij de 'incrowd' zeg maar, bij die- of datgene wat de glossy magazines als ‘eigentijds’ promoten. De ‘waarde’ van die dingen zullen wel tanen met de tijd, gezien die geen blijvende emotionele meerwaarde te bieden hebben, maar daar zullen ze pas later achter komen, ntl. Citaat:
En zo is de cirkel weer rond. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 februari 2016 om 23:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
"1.Jezus' bijzondere kijk op vrouwen is te zien in hoe Hij de gelijkheid tussen man en vrouw weer gaf, in hoe Hij vrouwen onderwees, en in de waardigheid waarin Hij sprak over vrouwen in het algemeen tijdens Zijn bediening hier op aarde. 2.Jezus' erkenning van het rollenpatroon van man en vrouw is te zien aan hoe Hij enkel mannen koos om te dienen als Apostelen met als taak het prediken, onderwijzen en regeren. Vrouwen, echter, hadden een andere belangrijke taak, zoals bidden, voorzien in financiële assistentie, de zorg voor primaire levensbehoeften, en getuigen van de herrijzenis." http://www.hetzoutvat.nl/vrouwen.html Jezus was dus vrij duidelijk op dat punt, maar de vraag blijft ntl of vrouwen vandaag niet in staat zouden zijn, om het priesterambt te vervullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() De "echte" leer van Jezus was waarschijnlijk ook hekserij. Gnosticisme etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |