Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2016, 23:42   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard Islam-moe

Citaat:

door Percolator · 8 februari 2016

De hele dag van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat worden we in de media om de oren geslagen met moslims en hun islam. Of we dat nou willen of niet.

Moslims vinden dat ze worden gediscrimineerd. Moslims vinden dat er haat tegen hen wordt gezaaid. Moslims vinden dat ze te weinig kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Moslims vinden dat er te weinig naar ze geluisterd wordt. Moslims vinden dat hun geloof te vaak in een negatief daglicht wordt geplaatst. Moslims vinden dat zij niet serieus genomen worden. Moslims eisen respect.

Maar waarom zou ik in hemelsnaam begrip, laat staan respect, moeten opbrengen voor gecultiveerde domheid? Voor volstrekt willekeurige krankzinnige gebruiken en regeltjes? Voor de inherente onderdrukking van vrouwen en homo’s? Voor ingebakken kindermisbruik? Voor agressie en machogedrag? Voor mohammedanen die elkaar in het Midden-Oosten elke dag weer de hersens inslaan? Een derde deel van alle moslims wereldwijd, ongeveer half miljard mensen, bestaat uit extremisten. Zij vinden dat je iemand mag vermoorden als hij of zij besluit niet langer in Allah te geloven en uit de islam te treden.

Bron: Pew Research Center

Het hele leven wordt tegenwoordig beheerst door gezeik met de islam, gejammer over en door moslims, gezanik over en met Marokkanen, gezeur over en van Turken. Dit slokt de media helemaal op. Non-discussies over of iets halal of haram is. Over wat wel en niet mag tijdens ramadan. En hoe niet-moslims zich dan dienen te gedragen om respect te tonen. Over het gejengel van de islamitische gebedsoproep (azaan) en of we die in de publieke ruimte moeten toestaan. Of er speciale gebedsruimtes voor moslims moeten worden ingericht in openbare gebouwen. Welke muziek je wel of niet mag luisteren als moslim. Of mannen vrouwen de hand mogen schudden, ja of nee. Of sharia-rechtspraak ook in het Westen kan worden ingevoerd voor moslims. Wat de imam ergens van vindt, van ingegroeide teennagels tot ruimtevaart. Of Islamitische Staat, de Taliban, Al Qaida, Boko Haram en al die andere islamitische terreur*organisaties nou wel of geen exponenten zijn van de islam. Of de islam moet worden onderwezen op openbare scholen. Of het uitbetalen van rente is toegestaan. Of vrouwen gescheiden moeten zwemmen of niet. Of het presenteren van onwelgevallige uitslagen van enquêtes onder moslims, nou wel of niet stigmatiserend is. Of imams die joden en homo’s dood wensen wel of geen haatpredikers zijn. Of moslims Westerlingen ‘Fijne Kerstdagen‘ mogen wensen of niet. Gedram over de bouw van megamoskeeën overal in Nederland, zo groot en zo veel mogelijk. Ga maar door. De waanzin houdt niet op.

Je komt niet meer toe aan leuke dingen, zoals muziek, film, literatuur, kunst, hersengymnastiek, wetenschappelijk bespiegelingen, filosofische overpeinzingen, onbelemmerde humor, open gedachtewisselingen, enzovoort, enzovoort. Kortom: de zaken die het leven verrijken en mooi maken. Nee, de hele dag worden we met moslims en hun islam geconfronteerd. Meestal in negatieve zin, met dood, verderf, criminaliteit, misbruik en geweeklaag. Vaak vanwege trivialiteiten in en rondom de islam. En regelmatig in geforceerd positieve zin, omdat het mainstream journaille het tot hun taak rekent om moslims en de islam zoveel mogelijk in een gunstig daglicht te plaatsen. Ter compensatie van al het eerdergenoemde slechte nieuws.

Dit alles maakt mij enorm islam-moe. Ik heb het helemaal gehad met dat eeuwige gejeremieer en die voortdurende exclusieve focus op moslims als zogenaamde ‘slachtoffers’ van onze Westerse maatschappij. Hou toch op! Iedereen die zich een beetje schikt krijgt hier meer kansen dan waar ook ter wereld.

Ik wil eigenlijk helemaal geen tijd verspillen aan die geïnstitutionaliseerde achterlijkheid. Maar ik moet wel, want het dringt zich aan mij op, op een agressieve dominante manier, in de media, op internet, in de samenleving. Het beukt op je in, dag na dag, week na week, maand na maand, het hele jaar door. De enige manier om je hieraan te onttrekken is je volledig af te sluiten. Ik luister en kijk al nauwelijks meer naar de publieke omroep. En de nieuws- en actualiteiten*programma’s van de commerciële omroep zijn al niet veel beter. Ik betrap me erop dat ik steeds minder kranten lees. In de mainstream media is eenzijdigheid troef. Ik voel me geestelijk gegijzeld.

Nederland en de rest van Europa worden steeds minder vrij. Elke dag wordt ons geïnstrueerd hoe we moeten denken over moslims en de islam. Een open samenleving die zich voortdurend moet aanpassen aan de eisen van één groep is geen open samenleving meer. Nog een paar decennia en het vrije Westen is dood. Ten prooi gevallen aan één groep eeuwig verontwaardigde relatieve nieuwkomers, die eisend en jammerend door het leven gaan. Een bevolkingsgroep die nog altijd groeit. Een verongelijkte groep die haar stempel op de Westerse wereld wil drukken. Koste wat het kost. Liefst zo luidruchtig en opzichtig mogelijk.

Ik zie het somber in. Welkom in de toekomst van Europa!

bron

http://verenoflood.nu/10319-2/
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 00:03   #2
Tavek
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Tavek : 9 februari 2016 om 00:04.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 00:53   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

.

Iedereen is dat gedoe sinds lang beu.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 februari 2016 om 01:02.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 01:16   #4
Odol
Gouverneur

Standaard

.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 02:15   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
.

Iedereen is dat gedoe sinds lang beu.
Meer dan kotsbeu !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 06:56   #6
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Mijn respect & geduld is aan het vermageren...met heel die stront.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 06:56   #7
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Vorte stront.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 07:18   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik iets moe ben, dan recycleer ik het.

Waar is die industrieel formaat keukenrobot? Een islamsmurrie bemesting voor het grote lege kwartier lijkt me aangewezen.
Helpt het niet, het zal zeker niet schaden daar.
Oud 9 februari 2016, 08:02   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

U kan dat ook anders bekijken en dat is dat mensen er immuun voor worden op de lange duur en het zich totaal niet meer aantrekken wat er allemaal aan het gebeuren is.

Niet echt het beste plan dat er immuun voor te worden want dan geef je u eigenlijk al een beetje overwonnen en leg je er u bij neer.

De meeste mensen die ik spreek en tegenkom op de straat zijn het inderdaad al meer dan kotsbeu.

Gaat dat wel goedkomen denk je dan?

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2016 om 08:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 09:59   #10
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Gaat niet goedkomen, gaat blijven duren en dan hoop ik dat de autochtone bevolking gelijk één blok opstaat.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:50   #11
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En ik die dacht dat het over Merkel ging!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 10:54   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik lees eigenlijk veel meer berichten van niet-moslims die zagen over de islam...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:00   #13
Guinevere
Banneling

Standaard

Euthanasie.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:10   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Gaat niet goedkomen, gaat blijven duren en dan hoop ik dat de autochtone bevolking gelijk één blok opstaat.
Dit zal ook nooit gebeuren. De autochtone bevolking is door niks gebonden terwijl moslims gebonden zijn door hun moslim gedoe.

Verder is het volledig normaal dat men dat moslim gedoe meer dan beu is. Iemand met een greintje gezond verstand in zijn bovenkamer doorziet dat in een oogwenk: het deugt niet. Alleen jammer dat de meeste politici daar niet in meegaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:17   #15
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Iemand aanzetten zelfmoord te plegen is een strafrechtelijk misdrijf dat gestraft wordt met een gevangenisstraf. Een strafklacht is hier op zijn plaats.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 11:22   #16
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Iemand aanzetten zelfmoord te plegen is een strafrechtelijk misdrijf dat gestraft wordt met een gevangenisstraf. Een strafklacht is hier op zijn plaats.
Euthanasie is weldegelijk legaal.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 9 februari 2016 om 11:26.
Oud 9 februari 2016, 11:25   #17
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit zal ook nooit gebeuren. De autochtone bevolking is door niks gebonden terwijl moslims gebonden zijn door hun moslim gedoe.

Verder is het volledig normaal dat men dat moslim gedoe meer dan beu is. Iemand met een greintje gezond verstand in zijn bovenkamer doorziet dat in een oogwenk: het deugt niet. Alleen jammer dat de meeste politici daar niet in meegaan.
Wie niet deugt zijn o.a. vlaamsnationalisten die de grondrechten van moslims willen afnemen.

Leef en laat leven?
Oud 9 februari 2016, 12:00   #18
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Leef en laat leven?
Dat lijkt me geen motto van Mo te zijn...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:04   #19
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wie niet deugt zijn o.a. vlaamsnationalisten die de grondrechten van moslims willen afnemen.

Leef en laat leven?
Welke grondrechten willen ze dan afnemen?
Het zijn juist de moslims die onze grondrechten schenden/aanpassen en hun wil willen doordrijven.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 12:04   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is veel meer kans dat moslims de grondrechten teniet doen dan omgekeerd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be