![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1661 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
1/ De andere populatie zal het dan wel "instantaan" krijgen maar de 1e populatie zal er nog altijd meer tijd ingestoken hebben. 2/ De 1e populatie mag niet teveel afwijken van de 2e. Voortplanting moet mogelijk blijven. Interbreeding kan dus ook geen massa's info doen ontstaan. Ik zie niet goed in hoe interbreeding de snelheid kan doen toenemen. Citaat:
De evolutie van het oog is begonnen met cellen die licht intensiteit konden onderscheiden. Mutaties op een hoog niveau zou bvb meer cellen in dat soort cellen omzetten terwijl lagere niveaus de cellen op zich verbeteren. Als we kijken naar de evolutie van het oog, zien we dat er veel dieren zijn met ogen op +/- dezelfde plaats en hetzelfde in aantal maar dat de onderliggende uitwerking sterk verschillend is. Daarmee dat we ook grote delen DNA gemeenschappelijk hebben met andere dieren. De blueprints zijn grotendeels hetzelfde maar we hebben wel andere afwerkingen. Op hoog niveau wordt beslist hoeveel keukens, kamers, badkamers enz je wenst in je huis. Op een niveau daaronder wordt beslist Hoeveel kastjes je wenst in je keuken, welke machines, enz. Een lager niveau zegt hoe groot die zijn, nog een lager geeft nog meer details enz. Mutaties op een bep. niveau zullen enkel dat niveau beïnvloeden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1662 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Creationisten uit mijn kennisenkring. Ze denken dat biochemie het bestaan van levende organismen niet volledig verklaart; zonder zich er in te willen verdiepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1663 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1664 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard heb je gelijk. de bedoeling is om steeds dieper te gaan in de black box. Maar hoe meer we weten, hoe meer vragen er rijzen en we zullen nooit alle antwoorden hebben. Indien men eist dat men op alles een antwoord heeft is men sowieso al verkeerd bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1665 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je een correlatie kan aantonen tussen input A en output X is dat voldoende om bepaalde stellingen te maken. Observaties en double blind tests zijn toch wel de basis van de wetenschap zover ik weet. De bedoeling is uiteraard om alles te weten en te verklaren. Dat wil echter niet zeggen dat men alles hoeft te weten vooraleer iets wetenschappelijk aanvaard en bevestigd kan worden. Als dat de standaard is, kan je alles mbt wetenschap de vuilbak in kieperen. Zeg mij eens 1 ding in de wetenschap dat tot in de kleinste puntjes verklaard is en waarvan men zeker is dat men niets mist in het totaal plaatje. Uiteraard zijn voorspellingen en testen niet hetzelfde. Zei ik dat dan ergens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar mensen uit uw kennissenkring staan dus voor "de creationisten"... Van een veralgemening gesproken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1667 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1668 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1669 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1671 |
Europees Commissaris
|
![]() Ongetwijfeld. De complexiteit van de genetische systemen is nog van een andere order dan mutaties. Als men bvb. denkt dat er we genen hebben die niet echt een rol spelen maar dit opeens wel doen zodra de omstandigheden veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1672 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eén van de meest bekende voorspellingen die evolutie ons geeft, is die van gemeenschappelijke voorouders. Die is dan op zijn beurt een aantal keer bevestigd gezien (vb chromosome 2 bij de mensen..). Griepvaccins zijn gebaseerd op evolutie. Resistentie van bacterien tegen antibiotica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1673 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien is selective breeding een beter voorbeeld. Citaat:
Citaat:
Vraag me de naam niet, want dat was in mijn youtube tijd dat ik dagen lang films over de evolutie keek. Citaat:
Simpel? ge begint verdorie over de evolutie van het oog!!! ![]() En dat beste Athelas is nog allemaal louter hypothetisch he. Niet dat ik in oude gewoontes wil hervallen, maar simpel is dat niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1674 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vaccin tegen hepatitis krijg je door de mantel van het virus toegediend te krijgen. De gemeenschappelijke voorouder is nooit gevonden en men weet nog altijd niet wat chromosoom 2 veroorzaakt heeft. We zijn de enige primaten met zo'n fusie. Laatst gewijzigd door Peche : 9 februari 2016 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1675 |
Banneling
|
![]() oh nvm
Laatst gewijzigd door Peche : 9 februari 2016 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1676 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enkelvoud : antibioticum
Uitgevonden door Toetmoses I ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Antibioticum Citaat:
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koepokken https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterpokken Wanneer ga je eens je school afmaken ? In plaats van hier enkele interessante topics te vinden, moet ik hier dagelijks tegen deze onzin aankijken. ![]() Laatst gewijzigd door Aton : 9 februari 2016 om 08:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1677 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1678 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is in 1928 uitgevonden door een creationist, Alexander Fleming. Trol toch niet zo https://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_Fleming Citaat:
En via toeval werd ook ontdekt dat boeren een resistentie hadden ontwikkeld tegen de pokken door in aanraking te komen met een lichtere variant. Het vaccin was toen een lichtere variant van de pokken inspuiten om resistentie te ontwikkelen. Google eens beter en niet het eerste beste dat ge tegenkomt. Met dat Egyptisch antibioticum stierven er nog mensen. Vergeet trouwens niet dat ik dit topic opende. Je mag je er ook uit begeven als het maar om te trollen is. Laatst gewijzigd door Peche : 9 februari 2016 om 08:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1679 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |