Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2016, 14:57   #1741
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Haha.
Oud 10 februari 2016, 15:17   #1742
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Haha.
Maar dit was wél ernstig hoor :
Citaat:
Nee hoor, dat zal wel zo gegaan zijn. Hij is veroordeeld als staatsgevaarlijk gezien hij zich uitgaf voor koning van de joden, en dat kwam zowat neer op een staatsgreep.
# 1730
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2016, 15:54   #1743
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Maar dit was wél ernstig hoor :

# 1730
Natuurlijk is het ernstig. Ik had van jou niets anders verwacht.
Ik hoop dat Rusland jullie een lesje komt leren.

https://youtu.be/FCZNfeWGTkQ
Oud 10 februari 2016, 15:59   #1744
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Natuurlijk is het ernstig. Ik had van jou niets anders verwacht.
Ik hoop dat Rusland jullie een lesje komt leren.

https://youtu.be/FCZNfeWGTkQ
Wat heeft d�*t er nu mee te maken ? Teveel boven de wierook gehangen of zo ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 00:27   #1745
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En hoe snel/traag ging onze evolutie dan? Waarin wij onze haren op het lichaam verloren?
Zoiets is ook te lezen in de bijbel, waar er 2 soorten mensen waren en het geboorterecht ging uiteindelijk toe aan de niet behaarde.
Sinds wanneer zijn wij onze haren op ons lichaam verloren? Volgens mij staan die daar nog steeds hoor.

Wat verkeerd huishouden in onze hormonenbalans kan al genoeg zijn voor ongewenste haargroei (enige interactie met vrouwen zal dat snel genoeg duidelijk maken). Een paar mutaties en gans het lichaam staat terug vol haar.

Dat is nu toch echt wel geen vraag of issue om over wakker te liggen lijkt mij.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 01:21   #1746
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
[i]
Is het niet eerder een evolutie van oogkas in plaats van ogen? De tiktaalik had al ogen. De vissen voor hem ook. De insecten aan land ook.
De evolutie van het oog is helemaal niet in kaart gebracht. Van het gehoor en oorschelp wel. Hoewel dat ook maar gissen is he.
Tuurlijk is dat gissen. Wetenschappers doen niet anders. Alles is giswerk. Ik ben blij als mijn microgolf mijn eten niet weer in een kat veranderd heeft of mijn televisie niet weer bij de buren hun dochter zit. Goed dat ik nog een beetje normaal ben en mijn smartphone niet als kitkat aanzie. *zucht*

Geloof je deze paragraaf zelf nog? Je schrijft hem wel maar serieus? Wetenschap is gebaseerd op waarschijnlijkheid. Dus ja, niets is bewezen. Alles kan ineens plots anders zijn maar je gaat mij niet wijsmaken dat je zwaartekracht of fysica ook maar wat giswerk vindt. Als ik kook, weet ik dat mijn steak zal garen, dat mijn brood zal bakken. Dat is gebaseerd op giswerk'. Nogthans heb ik daar onterecht 100% vertrouwen in. Blijkbaar zijn biologen onbetrouwbare sujetten die aan de drugs zitten en vogels in dino's zien, katten in tijgers en apen in mensen. Bende hippies.

De evolutie van het oog is in tegenstelling tot wat jij beweert wel heel erg goed in kaart gebracht. Er zijn verschillende dieren met verschillende stages van evolutie (en afwerking). Ja, bij de mens is de evolutie van A tot Z niet bekend. But hey, daar is genetica om ons te helpen. Zowaar er zijn zaken gemeenschappelijk met 'oudere' ogen... Als onze ogen minder complex zijn, zouden ze nog steeds werken.

Citaat:
Ja, maar het oog is te ingewikkeld. Daar weten wij niets van, we weten wel hoe het werkt. Maar niet hoe het tot stand kwam.
DNA kan je vergelijken en zien dat het hetzelfde is of niet. Hoe al die paden van onze retina naar onze hersenen werken... Ik zou het je niet kunnen zeggen. Dat is redelijk complex. Ik twijfel er zelf aan dat ze alles al weten daaromtrent.

Citaat:
Vraag U ook af hoeveel jaar er nodig was om een wateroog een landoog te maken. Het oog is maar de lens en het brein ziet, registreert het.
Ik vraag het mij elke keer af als ik eens moet knipperen ja.

Citaat:
Nu ik er bij stil sta, het oog is iets te complex om zomaar uit toeval ontstaan te zijn.
1/ Wat maakt jou een expert in kansberekening of toeval?
2/ Wie spreekt er over toeval? Zicht en een verbetering in zicht, is een meerwaarde waar altijd op geselecteerd zou worden. Dat is zowaar aangetoond go figure... smh
3/ Voor je begint over Irreducible complexity: been there, done that. Bewezen dat het oog niet onherleidbaar complex is ergens tussen 2008 en 2010.

Citaat:
Is de drijfsfeer naar leven en dat wat zich aanpast op het leven langer en beter te leven niet de kracht? The Force?
Neen. Langer en beter is van geen tel vermits er niet op geselecteerd kan worden. Mensen leven ook niet langer als vroeger. We leven gemiddeld langer dan vroeger omdat we zorgen dat we minder vroeg sterven aan ziektes en afwijkingen. Het potentieel om lang te leven is altijd al aanwezig geweest.
Oud 11 februari 2016, 08:31   #1747
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn wij onze haren op ons lichaam verloren? Volgens mij staan die daar nog steeds hoor.

Wat verkeerd huishouden in onze hormonenbalans kan al genoeg zijn voor ongewenste haargroei (enige interactie met vrouwen zal dat snel genoeg duidelijk maken). Een paar mutaties en gans het lichaam staat terug vol haar.

Dat is nu toch echt wel geen vraag of issue om over wakker te liggen lijkt mij.
In de bijbel lees je van een kind met haren op het hele lichaam.
Ezua denk ik. Maar zijn broer zonder haren op het lichaam steelt zijn geboorterecht.
Wij worden quasi zonder haar geboren he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 08:33   #1748
Peche
Banneling

Standaard

Toon mij eens de evolutie van het oog en niet de oogkas.
Waar begint het?
Oud 11 februari 2016, 09:15   #1749
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is dat gissen. Wetenschappers doen niet anders. Alles is giswerk. Ik ben blij als mijn microgolf mijn eten niet weer in een kat veranderd heeft of mijn televisie niet weer bij de buren hun dochter zit. Goed dat ik nog een beetje normaal ben en mijn smartphone niet als kitkat aanzie. *zucht*

Geloof je deze paragraaf zelf nog? Je schrijft hem wel maar serieus?
Sorry maar dat schreef ik helemaal niet. Wat ik bedoelde was hoe lang duurde het voor wij mens mens werden? En uit ons diereninstinct kwamen.
Citaat:
Wetenschap is gebaseerd op waarschijnlijkheid. Dus ja, niets is bewezen. Alles kan ineens plots anders zijn maar je gaat mij niet wijsmaken dat je zwaartekracht of fysica ook maar wat giswerk vindt. Als ik kook, weet ik dat mijn steak zal garen, dat mijn brood zal bakken. Dat is gebaseerd op giswerk'. Nogthans heb ik daar onterecht 100% vertrouwen in. Blijkbaar zijn biologen onbetrouwbare sujetten die aan de drugs zitten en vogels in dino's zien, katten in tijgers en apen in mensen. Bende hippies.
Dus nogmaals: hoe lang duurde het voor wij onze lichaamsharen verloren? Dat het dier uit ons de-evolueerde.
Citaat:
De evolutie van het oog is in tegenstelling tot wat jij beweert wel heel erg goed in kaart gebracht. Er zijn verschillende dieren met verschillende stages van evolutie (en afwerking). Ja, bij de mens is de evolutie van A tot Z niet bekend. But hey, daar is genetica om ons te helpen. Zowaar er zijn zaken gemeenschappelijk met 'oudere' ogen... Als onze ogen minder complex zijn, zouden ze nog steeds werken.
Ik geloof niet dat de evolutie van het oog in kaart is gebracht.
We springen van virussen en bacteriën ineens over naar complexe cellen in de theorie. Wezens die al reeds ogen hebben.
Gap die ingevuld is? Let me know.
Citaat:
1/ Wat maakt jou een expert in kansberekening of toeval?
2/ Wie spreekt er over toeval? Zicht en een verbetering in zicht, is een meerwaarde waar altijd op geselecteerd zou worden. Dat is zowaar aangetoond go figure... smh
3/ Voor je begint over Irreducible complexity: been there, done that. Bewezen dat het oog niet onherleidbaar complex is ergens tussen 2008 en 2010.
Daar gaat het toch helemaal niet over?
Ik ben geen kansberekenaar, maar geloof niet in toeval.
Als het oog niet zo complex is en makkelijk uit te leggen via evolutie, wat weerhield je dan dat te doen?

Citaat:
Neen. Langer en beter is van geen tel vermits er niet op geselecteerd kan worden. Mensen leven ook niet langer als vroeger. We leven gemiddeld langer dan vroeger omdat we zorgen dat we minder vroeg sterven aan ziektes en afwijkingen. Het potentieel om lang te leven is altijd al aanwezig geweest.
Nu kijk je enkel naar mensen, kijk eens naar het geheel en hoe dat tot stand kwam. En dan kwam daar plots een oog uit en registreren we de omgeving rond ons heen. Maar bon, ben wel benieuwd naar de evolutie van dat oog.
Ik zou niet eens weten waar men eraan begonnen is?
Oud 11 februari 2016, 12:30   #1750
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toon mij eens de evolutie van het oog en niet de oogkas.
Waar begint het?
Ooit eens een reportage gezien. Het begin gewoon met cellen die licht herkennen en daarop reageren. Het gaat verder met een constructie waar het licht binnenkomt via een opening. Door verschillende cellen te hebben die licht capteren kan een organisme nu niet alleen reageren op de aanwezigheid van licht maar kan het nu ook de richting bepalen waar het licht vandaan komt. Enz...

Ik denk dat men daar toch wel een goed idee van heeft.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 14:26   #1751
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ooit eens een reportage gezien. Het begin gewoon met cellen die licht herkennen en daarop reageren. Het gaat verder met een constructie waar het licht binnenkomt via een opening. Door verschillende cellen te hebben die licht capteren kan een organisme nu niet alleen reageren op de aanwezigheid van licht maar kan het nu ook de richting bepalen waar het licht vandaan komt. Enz...

Ik denk dat men daar toch wel een goed idee van heeft.
Allemaal hypothetisch. Ge kunt dat niet uitdokteren.
Wel plausibele verklaringen aan geven.
Oud 11 februari 2016, 15:06   #1752
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dus is het volgens jou niet gebeurd? Kun je uitdokteren hoe Caesar aan zijn einde kwam? Door messteken. Maar hoeveel waren dit er en wie heeft er exact hoeveel keer waar gestoken? Wie het er de uiteindelijk dodelijke steek toegebracht?

Dit kan je niet echt reconstrueren dus het is niet gebeurd.

Eigenlijk gebeurt er nooit niets want je kan nooit iets exact reconstrueren.
Oud 11 februari 2016, 15:08   #1753
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En alle lotto winnaars moeten hun geld teruggeven want je kan ook niet exact uitdokteren op hoe het juist komt dat deze specifieke bal gekozen werd. Er is wel een plausibele verklaring maar dit is niet voldoende.
Oud 11 februari 2016, 15:12   #1754
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Wij worden quasi zonder haar geboren he.
Maar onze huid staat wel vol haarcellen. Alleen de haargroei op zich is stil gevallen en zowel mutaties als bepaalde medicatie kunnen zorgen voor stimulatie van die haargroei.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypertrichosis#Cause

https://www.google.be/search?q=Hyper...w=1594&bih=967
Oud 11 februari 2016, 15:12   #1755
Peche
Banneling

Standaard

Da telt ni.
Oud 11 februari 2016, 15:13   #1756
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar onze huid staat wel vol haarcellen. Alleen de haargroei op zich is stil gevallen en zowel mutaties als bepaalde medicatie kunnen zorgen voor stimulatie van die haargroei.

En hoe lang duurde dat? Dat is pas een interessante evolutie.
Oud 11 februari 2016, 18:02   #1757
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

't Is wel waar, wij staan vol haarzakken, maar de groei wordt niet meer gestimuleerd.
Ik hoop dat ge nog terugkomt op de evolutie van het oog. Want geef nu toe. Bang goes the cause and eyes erect. Bekijk ik alles nu echt groter dan het is in mijn hoofd of observeer ik hier loeihard creatie in het leven?
Oud 11 februari 2016, 21:45   #1758
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaan we weer met het verspreiden van een verzonnen vijandbeeld. Al zovele malen heb ik onderstreept dat geloof niet afgedwongen kan worden. Geloof komt in vrijheid en uit genade.
Hahaha. Dat is dan iets nieuws. Dit moet u dan maar tegen uw kerk zeggen. Lees de geschiedenis van uw kerk. Gedwongen dopen met de vleet! Eén en al dwang. Op alle continenten dezer aard! U bent ook niet vlug beschaamd, dat moet worden gezegd. Of het u siert, is weer wat anders.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 februari 2016 om 21:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 19:07   #1759
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: jij vindt het allemaal giswerk. Echter om een plausibele verklaring te geven moet je wel met alle gekende feiten rekening houden en deze verklaring moet toekomstige vondsten overleven. Enige idee hoeveel nieuwe vondsten de "hypothese" van het onstaan van ons zicht al overleefd heeft? Zoals ik al zei zijn termen die gebruikt worden in de wetenschap onderhevig aan vereisten. Theorieën, hypotheses, voorspellingen, wetten, ... die hebben niet dezelfde betekenis of gewicht in de wetenschap dan de definitie voor die woorden moest je ze opzoeken in de Van Dale.
Oud 12 februari 2016, 19:18   #1760
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
't Is wel waar, wij staan vol haarzakken, maar de groei wordt niet meer gestimuleerd.
Ik hoop dat ge nog terugkomt op de evolutie van het oog. Want geef nu toe. Bang goes the cause and eyes erect. Bekijk ik alles nu echt groter dan het is in mijn hoofd of observeer ik hier loeihard creatie in het leven?
Als je creatie ziet in ogen, waarom heeft dan niet iedereen dezelfde ogen? Waarom hebben alle zoogdieren niet dezelfde ogen? Heck: waarom zou je zoiets imperfect maken als een oog zodat je ofwel moet kiezen tussen 360° zicht of dieptezicht. Waarom niet 2 ogen vooraan en twee achteraan?

Als er 1 iets aantoont hoe onnozel creatie is, dan zijn het wel ogen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be