Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2016, 19:16   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Drogreden. Terug naar de essentie, waarom zou Europa mensenrechten moeten respecteren met uitzondering van de zelfbeschikking van de volkeren?
Ik zou kunnen antwoorden dat het zelfbeschikkingsrecht van volkeren an sich niks met mensenrechten te maken heeft, maar ik zal toch antwoorden: Europa respecteert de zelfbeschikking van de volkeren.

Citaat:
Doet er niet toe en ik ga het jou niet proberen uit te leggen.
Ambetante vraag, hé? Hoe voelt het aan om zelf het product van immigratie en invasie te zijn?
Oud 13 februari 2016, 19:19   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet jij, ik had het over asielzoekers.
Of insinueer jij nu dat je in die hun hoofden kunt kijken ?
Ik insinueer dat jij niet kunt lezen wat er geschreven staat. Wat jij ook met veel verve zopas hebt aangetoond.

Kunnen we nu terug gaan naar de grond van de zaak, met een vraag die je hopelijk correct zult lezen: indien die gast in de voorwaarden zit om politiek asiel te krijgen, waarom zouden wij dat dan moeten weigeren?

Uiteraard zou je kunnen zeggen dat dat de vraag niet is, maar wel het probleem van de mensenrechten in Marokko, de falende rechtstaat, de censuur en de zware beperkingen op de vrijheid van meningsuiting, maar daar zitten wij in het verkeerde subforum voor.
Oud 13 februari 2016, 19:28   #43
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zou kunnen antwoorden dat het zelfbeschikkingsrecht van volkeren an sich niks met mensenrechten te maken heeft, maar ik zal toch antwoorden: Europa respecteert de zelfbeschikking van de volkeren.
Dat zou je kunnen antwoorden, en dat zou enkel aantonen dat je eerder dom dan hypocriet bent. Eerlijk gezegd dacht ik gewoon hypocriet, maar dank voor de verduidelijking. http://www.un.org/press/en/2013/gashc4085.doc.htm

Duidelijk niet want het is via de EU-dwingelandij dat het de volkeren niet toegelaten is hun grenzen te bewaken om hun soevereiniteit te waarborgen.
Citaat:
Ambetante vraag, hé? Hoe voelt het aan om zelf het product van immigratie en invasie te zijn?
Ik ga je rode haring niet vangen. Ik herhaal mijn stelling en vraag

Het mensenrechtenverdrag spreekt duidelijk over volkeren, zonder raszuiverheid te moeten bewijzen over 300 generaties (en met reden). Zijn die mensenrechten nu plotseling zo belangrijk niet meer voor jou?
Wil je de mensenrechten concreet toepassen, ja of nee?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 februari 2016 om 19:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 19:32   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou je kunnen antwoorden, en dat zou enkel aantonen dat je eerder dom dan hypocriet bent. Eerlijk gezegd dacht ik gewoon hypocriet, maar dank voor de verduidelijking. http://www.un.org/press/en/2013/gashc4085.doc.htm

Duidelijk niet want het is via de EU-dwingelandij dat het de volkeren niet toegelaten is hun grenzen te bewaken om hun soevereiniteit te waarborgen.

Het mensenrechtenverdrag spreekt duidelijk over volkeren, zonder raszuiverheid te moeten bewijzen over 300 generaties (en met reden). Zijn die mensenrechten nu plotseling zo belangrijk niet meer voor jou?
Oud 13 februari 2016, 19:34   #45
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Het is overduidelijk dat de verdragen van de VN jou gestolen kunnen worden wanneer ze niet dienen tot het doel het Westen te overspoelen met de Derde Wereld en haar volkeren langzaam demografisch en democratisch te ontmantelen. Ze gelden bij willekeur en zijn allesbehalve universeel voor Europa-hatende individuen al jij.

Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij je hier niet thuisvoelt en daarom het idee van een soeverein volk haat? Pardon, soeverein Westers volk, het zou me niet verbazen moest je wel het recht op zelfbeschikking van vrijwel alle andere volkeren steunen.
Jij veracht specifiek Westerlingen en hun wil zich als volkeren te profileren en op basis daarvan hun politieke wil tot zelfbeschikking uit te oefenen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 februari 2016 om 20:00.
Oud 13 februari 2016, 20:03   #46
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je uw patent 'zuivere West-Europeaan over 300 generaties' al ontvangen?
Zie jij er toevallig een beetje 'zuiders' uit, Bad Attila?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 20:06   #47
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik insinueer dat jij niet kunt lezen wat er geschreven staat. Wat jij ook met veel verve zopas hebt aangetoond.

Kunnen we nu terug gaan naar de grond van de zaak, met een vraag die je hopelijk correct zult lezen: indien die gast in de voorwaarden zit om politiek asiel te krijgen, waarom zouden wij dat dan moeten weigeren?

Uiteraard zou je kunnen zeggen dat dat de vraag niet is, maar wel het probleem van de mensenrechten in Marokko, de falende rechtstaat, de censuur en de zware beperkingen op de vrijheid van meningsuiting, maar daar zitten wij in het verkeerde subforum voor.
Laat het ons op een akkoordje gooien: we pakken die rappende mongool binnen en we ruilen die voor 300.000 economische vluchtelingen en 50.000 rapefugees. 350 Syrië en Lybië"strijders" (oorlogsmisdadigers) voor rappaklapa. Da's een billeke deal.

Weet je wat? We doen een geste: hij mag zijn moema ook meebrengen.

Weet je waar het probleem zit? Dat elke oetlul, ongeacht de validiteit van z'n verhaal, hier kan komen melken dat hij vervolgd wordt en dat er NUL KOMMA NUL bewijzen voor aan te brengen zijn. Dat moet dan maar allemaal ter goeder trouw worden aangenomen. Het asielsysteem is zo uitgehold, zo kafkajesk debiel en ranzig dat mensen die echt aanspraak moeten kunnen krijgen op (tijdelijk!) onderdak naar de kloten kunnen lopen omdat al 57.000 leugenaars hen voor gingen dat jaar.

Is het je nog niet opgevallen? Zelfs de media durft het niet meer te verzwijgen. 80% van die asielzuigers zijn weerbare, fitte mannen tussen de 16 en de 45. Amper vrouwen of kinderen te bespeuren. Die mochten ginder blijven zeker? Als ze nog leefden, tenminste, want zij zijn altijd en overal de overgrote meerderheid van de oorlogsslachtoffers. Hier stonden miljoenen deernen hen op te wachten, dus, bon débarras.

Maar demografisch is het veel erger dan dat. Het wemelt er van de mannen in uitzichtsloze situaties in Islamistan, net zoals in China, waar veel meer mannen zijn dan vrouwen. Als je er dan bij rekent dat een ras dat in een woestijngebied kweekt als knaagdieren omdat de islamsekte alle mogelijke vormen van redelijkheid niet toelaat, dan zit je natuurlijk binnen de kortste keren met een ernstige overbevolking van tientallen miljoenen - hele legers - die over de wereld uitzwerven. Da's niet onze winkel, vriend. Da's de hunne. Dit is onze winkel en daar blijf je uit want je hebt er niet voor gewerkt.

We leven in België, een fucking postzegel waar 11.000.000 mensen op wonen. 400 miljoen Europeanen op een van de kleinste continenten, 3 miljard niet nader omschreven islamiet over 3/4 van de wereld! Hoeveel moeten ze nog zo hebben? Alles? Over - mijn - lijk !

Dat is hier geen oneindige stockageplaats voor alle tuig met een drang naar een nieuwe start omdat ze zelfs te onnozel zijn om het in een zandbak te verkloten. Ginder moeten ze geen 1000 weerloze vrouwen op een nacht verkrachten of 120 concertgangers aflappen, hé? Ginder hoef je niet te hangmatten heel je leven lang of je verhongert gewoon. Daar wordt er korte metten mee gemaakt. Natuurlijke selectie heten ze dat dan, social darwinism. Dat is hier eigenlijk niet anders, alleen geldt dat kennelijk alleen nog voor onze eigen mensen en zijn die ondergeschikt aan nieuwe asielzuigers die veel zieliger kunnen janken dan een beschaamde autochtoon die ernstig in de rats zit.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 20:07   #48
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

En dat, Atilla, dat is precies waarom mensen als jij en de Marokkaanse rapper en het geïmporteerde profitariaat aller handen en aller landen hier niet thuishoren.
Wij zijn misschien wel veel te goed, zelfs half zot. Maar ik zou liefst nog kinderen opvoeden in een land waar ze hun zelfbeschikking kunnen uitoefenen zonder dat er een haatdragend geïmporteerd volk hun samenleving van binnenuit ten gronde richt als een stemgerechtigde parasieten, met als verdediging de complete willekeur in het toepassen van VN-verdragen.
Ik denk dat Europa en het Westen een zegen zijn, dankzij hun volkeren, en veel goed hebben gedaan, en dit is onze thuis.
Oud 13 februari 2016, 20:10   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bewijst vooral dat ik niet alles weet (gelukkig maar) en dat ik verkeerd kan zijn (nog steeds : gelukkig maar). Ik dank jou trouwens om mij deze vergissing te melden.

Ik zal mijn betoog in de toekomst dan ook aanpassen waar nodig is.

Citaat:
Dit heeft nks met zelfbeschikkingsrecht te maken dan wel met staatssoevereiniteit.
Nu ja, dan nog, de EU dwingt niemand tot iets, hé, het zijn de landen zelf die de regels hebben opgemaakt.

Citaat:

Waar zou ik de mensenrechten niet concreet toepassen volgens jou?
Oud 14 februari 2016, 09:46   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Doe eens een rondvraag in je partij, wie die gast zoal in eigen huis wil opnemen, om te beginnen aan je vrouw.
'k Weet niet meer juist welke politieker ooit zei dat hij liever een Marokkaan zag in zijn stad, dan een Hollander,

wel, de Schoof neemt nog liever die gast in huis, dan een zagende linkiewinkie. Zelfs niet als die linkiewinkie een knappe dame zou zijn die maar voor 15 minuten plezier zou blijven.
En ja, dat geldt ook voor een flink aantal blok-ettertjes. (niet voor de eerlijke en minzame flaminganten, vaak ex-VU-ers, onder hen ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 10:01   #51
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit heeft nks met zelfbeschikkingsrecht te maken dan wel met staatssoevereiniteit.
De meeste landen in de EU zijn natie-staten. D.w.z. dat ze de soevereiniteit van volk, met culturele of etnische eenheid, voorstaan.
Citaat:
Nu ja, dan nog, de EU dwingt niemand tot iets, hé, het zijn de landen zelf die de regels hebben opgemaakt.
Marokkanen kunnen bij dezelfde logica niet politiek vervolgd worden, ze hebben immers zelf voor hun politieke leiders gestemd.
Citaat:
Waar zou ik de mensenrechten niet concreet toepassen volgens jou?
De VN vindt duidelijk dat "volk" een gerechtvaardigde identiteit is om politieke wil af te dwingen. En als die volken recht hebben op zelfbeschikking, hebben ze recht op een natie, met grenzen die ze mogen verdedigen tegen openlijke en meer sinistere pogingen om hun demografie en zelfbeschikking te ondermijnen. Als Westerlingen dat doen, zijn het volgens jou "allofoben".

Marokkanen hebben een land, eentje dat veel groter is dan België, waar ze hun zelfbeschikkingsrecht kunnen uitoefen. De VN verdragen dienen niet op hele volksverplaatsingen naar het Westen te faciliteren, als ze consequent worden toegepast.
Al die dingen waar je volgens de VN als mens universeel recht op hebt, met de uitzondering van zelfbeschikking van de natie, worden enkel en alleen in het Westen gerespecteerd. In de rest van de wereld zijn mensenrechten een grap, hier en daar krijg je er wat, maar niet meer dan een handvol.
En wat is het antwoord van de links-progressieven? Niet "Marokkanen moeten de mensenrechten respecteren, en hun land een meer verlichte periode inloodsen", maar "Marokkanen moeten kunnen genieten van mensenrechten in het Westen". Waaraan denk je dat het ligt dat wij mensenrechten hebben en zij niet? Het klimaat, te veel zand, de grote van de kust? Volgens mij ligt dat aan de mensen, het volk, hun cultuur. Misschien moeten Marokkanen eens proberen hun eigen situatie te verbeteren, i.p.v. zich te verplaatsen en de boel hier ook te komen verzieken. Misschien is dat een probleem, en niet de "allofoben" die hun zelfbeschikking en volkseenheid en -identiteit willen bewaren. Wat denk je?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 februari 2016 om 10:14.
Oud 14 februari 2016, 13:03   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
'k Weet niet meer juist welke politieker ooit zei dat hij liever een Marokkaan zag in zijn stad, dan een Hollander,

wel, de Schoof neemt nog liever die gast in huis, dan een zagende linkiewinkie. Zelfs niet als die linkiewinkie een knappe dame zou zijn die maar voor 15 minuten plezier zou blijven.
En ja, dat geldt ook voor een flink aantal blok-ettertjes. (niet voor de eerlijke en minzame flaminganten, vaak ex-VU-ers, onder hen ...)

.
Verheug je dan maar alvast, miljoenen 'rappers', al dan niet uit Marokko, staan te trappelen om Europa binnen te geraken, je zult binnenkort dus eindeloos kunnen genieten van koranische rhymes & dimes.

http://www.hiphopmyway.com/muslim-rappers/
Oud 14 februari 2016, 13:35   #53
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Laat het ons op een akkoordje gooien: we pakken die rappende mongool binnen en we ruilen die voor 300.000 economische vluchtelingen en 50.000 rapefugees. 350 Syrië en Lybië"strijders" (oorlogsmisdadigers) voor rappaklapa. Da's een billeke deal.

Weet je wat? We doen een geste: hij mag zijn moema ook meebrengen.

Weet je waar het probleem zit? Dat elke oetlul, ongeacht de validiteit van z'n verhaal, hier kan komen melken dat hij vervolgd wordt en dat er NUL KOMMA NUL bewijzen voor aan te brengen zijn. Dat moet dan maar allemaal ter goeder trouw worden aangenomen. Het asielsysteem is zo uitgehold, zo kafkajesk debiel en ranzig dat mensen die echt aanspraak moeten kunnen krijgen op (tijdelijk!) onderdak naar de kloten kunnen lopen omdat al 57.000 leugenaars hen voor gingen dat jaar.

Is het je nog niet opgevallen? Zelfs de media durft het niet meer te verzwijgen. 80% van die asielzuigers zijn weerbare, fitte mannen tussen de 16 en de 45. Amper vrouwen of kinderen te bespeuren. Die mochten ginder blijven zeker? Als ze nog leefden, tenminste, want zij zijn altijd en overal de overgrote meerderheid van de oorlogsslachtoffers. Hier stonden miljoenen deernen hen op te wachten, dus, bon débarras.

Maar demografisch is het veel erger dan dat. Het wemelt er van de mannen in uitzichtsloze situaties in Islamistan, net zoals in China, waar veel meer mannen zijn dan vrouwen. Als je er dan bij rekent dat een ras dat in een woestijngebied kweekt als knaagdieren omdat de islamsekte alle mogelijke vormen van redelijkheid niet toelaat, dan zit je natuurlijk binnen de kortste keren met een ernstige overbevolking van tientallen miljoenen - hele legers - die over de wereld uitzwerven. Da's niet onze winkel, vriend. Da's de hunne. Dit is onze winkel en daar blijf je uit want je hebt er niet voor gewerkt.

We leven in België, een fucking postzegel waar 11.000.000 mensen op wonen. 400 miljoen Europeanen op een van de kleinste continenten, 3 miljard niet nader omschreven islamiet over 3/4 van de wereld! Hoeveel moeten ze nog zo hebben? Alles? Over - mijn - lijk !

Dat is hier geen oneindige stockageplaats voor alle tuig met een drang naar een nieuwe start omdat ze zelfs te onnozel zijn om het in een zandbak te verkloten. Ginder moeten ze geen 1000 weerloze vrouwen op een nacht verkrachten of 120 concertgangers aflappen, hé? Ginder hoef je niet te hangmatten heel je leven lang of je verhongert gewoon. Daar wordt er korte metten mee gemaakt. Natuurlijke selectie heten ze dat dan, social darwinism. Dat is hier eigenlijk niet anders, alleen geldt dat kennelijk alleen nog voor onze eigen mensen en zijn die ondergeschikt aan nieuwe asielzuigers die veel zieliger kunnen janken dan een beschaamde autochtoon die ernstig in de rats zit.
Nagels met koppen!

Opvallend toch dat moslims hun heil moeten zoeken bij de ongelovige honden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 14 februari 2016 om 13:37.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 14:50   #54
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Nagels met koppen!

Opvallend toch dat moslims hun heil moeten zoeken bij de ongelovige honden.
Volgens Francken zijn Marokkanen als groep een meerwaarde.
Volgens Jambon is er niet mis met de islam noch met de koran en moeten we er zelfs respect voor opbrengen.
Voor de verkiezingen moesten volgens De Wever mensen van hier met een laag inkomen voorrang krijgen op sociale woningen en na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 februari 2016 om 14:51.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 17:40   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Daar kan je natuurlijk weer een hele discussie over opengooien in de zin van:

Marokko zal ook wel zijn rules & regulations hebben omtrent hoe u zich dient te gedragen in de samenleving aldaar?

En als u zich daar niet naar weet te gedragen dan zit de kans er dik in dat u in aanraking komt met de ordediensten of zelfs met de rechtbank.

Dat is juist het hele gegeven (qua asielzoekers dan wel) als men zich weet te gedragen naar de regels die in het land waar ze aangespoeld zijn weet te gedragen dan kan u eventueel nog op tijdelijke hulp rekenen anders daaaaaaaaag!

Het is al jaar en dag geweten dat in de meeste rap liedjes teksten verweven zitten die niet echt door de beugel kunnen qua haat/woede/frustratie/oproer kraaien ...

p.s. Ik hoorde nog nooit van de man.
Marokko wordt tot de "veilige landen' gerekend.

Als die kerel zich niet kan voegen naar de plaatselijke wetten zal hij dat hier nog minder doen. Dat hij zich richt tot koning flip. Het Belgische koningshuis is immers bevriend met het Marokkaanse. Wie weet kan Flipke er de Marokkaanse vvorst van overtuigen om de rapper ongestraft zijn mening te laten uiten.
Oud 14 februari 2016, 17:43   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste landen in de EU zijn natie-staten. D.w.z. dat ze de soevereiniteit van volk, met culturele of etnische eenheid, voorstaan.
Dat is net hetzelfde als te zeggen dat je appelen met peren kunt vergelijken omdat ze beide fruit zijn.

Citaat:
Marokkanen kunnen bij dezelfde logica niet politiek vervolgd worden, ze hebben immers zelf voor hun politieke leiders gestemd.
Daar gaat het totaal niet om en is zelfs niet te vergelijken. Je moet zo niet proberen van onderwerp te veranderen...

Citaat:
De VN vindt duidelijk dat "volk" een gerechtvaardigde identiteit is om politieke wil af te dwingen. En als die volken recht hebben op zelfbeschikking, hebben ze recht op een natie, met grenzen die ze mogen verdedigen tegen openlijke en meer sinistere pogingen om hun demografie en zelfbeschikking te ondermijnen. Als Westerlingen dat doen, zijn het volgens jou "allofoben".
Absoluut niet, het enige is dat jij nogal rare gevolgen breit aan het begrip zelfbeschikkingsrecht. Maar dat komt dan vooral omdat jij gewoon niet begrijpt wat dat begrip juist inhoudt (en daardoor ook dat jij geen verschil kunt maken tussen zelfbeschikkingsrecht en soevereiniteit).

Citaat:
Marokkanen hebben een land, eentje dat veel groter is dan België, waar ze hun zelfbeschikkingsrecht kunnen uitoefen. De VN verdragen dienen niet op hele volksverplaatsingen naar het Westen te faciliteren, als ze consequent worden toegepast.
Het gaat hier om een geval van één iemand die mogelijks politiek vervolgd wordt en dus politiek asiel aanvraagt, niet om een hele volksverhuizing.
En ik ga nog iets zeggen: als een land, sorry, een staat, bereid is om hele volkeren op te nemen, dat is dat haar goed recht.

Citaat:
Al die dingen waar je volgens de VN als mens universeel recht op hebt, met de uitzondering van zelfbeschikking van de natie, worden enkel en alleen in het Westen gerespecteerd. In de rest van de wereld zijn mensenrechten een grap, hier en daar krijg je er wat, maar niet meer dan een handvol.
Dat klopt volledig. Jij denkt dus dat wij ze hier ook moeten afschaffen, zodat ze nergens meer bestaan en iedereen gelijk staat.

Citaat:
En wat is het antwoord van de links-progressieven? Niet "Marokkanen moeten de mensenrechten respecteren, en hun land een meer verlichte periode inloodsen", maar "Marokkanen moeten kunnen genieten van mensenrechten in het Westen".
Wat links-progressieven denken, is hun zaak, hoor.
Al geef ik hen wel gelijk: Marokkanen die hier zitten, beschikken over dezelfde mensenrechten als niet-Marokkanen. Blijkbaar is het dat dat jou stoort, nietwaar?

Ik herhaal dus mijn (eenvoudige) vraag: 'Waar zou ik de mensenrechten niet concreet toepassen volgens jou?'

Citaat:
Waaraan denk je dat het ligt dat wij mensenrechten hebben en zij niet? Het klimaat, te veel zand, de grote van de kust? Volgens mij ligt dat aan de mensen, het volk, hun cultuur. Misschien moeten Marokkanen eens proberen hun eigen situatie te verbeteren, i.p.v. zich te verplaatsen en de boel hier ook te komen verzieken. Misschien is dat een probleem, en niet de "allofoben" die hun zelfbeschikking en volkseenheid en -identiteit willen bewaren. Wat denk je?
Dat het concept mensenrechten waarschijnlijk ontstaan is zo rond de 17de eeuw, een eerste poging tot echt bestaan heeft gekend eind 18de eeuw, maar dat wij, Westerlingen, er eeuwen later nog steeds niet in slagen om ze als evident noch universeel te beschouwen en nog steeds in vraag stellen.
Volgens mij ligt dat aan de mensen, het volk, hun cultuur. Allé, dat is maar een hypothese, hé.

btw, hoe herken jij een lid van dat 'volk' je steeds spreekt? Want volgens jou hoor ik hier niet thuis, dus zal ik wel geen lid zijn van dat 'volk'...
Oud 14 februari 2016, 17:54   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zie jij er toevallig een beetje 'zuiders' uit, Bad Attila?
Neen, ik ga jou geen selfie opsturen, daarvoor zijt je niet braaf genoeg geweest.
Oud 14 februari 2016, 18:09   #58
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Francken zijn Marokkanen als groep een meerwaarde.
Volgens Jambon is er niet mis met de islam noch met de koran en moeten we er zelfs respect voor opbrengen.
Voor de verkiezingen moesten volgens De Wever mensen van hier met een laag inkomen voorrang krijgen op sociale woningen en na de verkiezingen piept hij daar niet meer over.
De NVA heeft zich al goed geassimileerd met de politiek correcte partijen. Hun voorzitter roept een beetje 'oorlogstaal' aan de zijlijn in een poging om de ex-VB stemmers niet te verliezen, maar in wezen gebeurt er niets inzake het asielbeleid. Alles blijft bij het oude. Het ballonnetje wordt doorprikt.
Oud 14 februari 2016, 18:29   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De NVA heeft zich al goed geassimileerd met de politiek correcte partijen. Hun voorzitter roept een beetje 'oorlogstaal' aan de zijlijn in een poging om de ex-VB stemmers niet te verliezen, maar in wezen gebeurt er niets inzake het asielbeleid. Alles blijft bij het oude. Het ballonnetje wordt doorprikt.
Je weet maar al te goed dat wij dat altijd zo gepropageerd hebben.

Mocht het niet zo zijn, we waren geen twee verschillende partijen geworden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2016, 18:35   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou van Bad Atilla graag het verschil willen horen uitleggen tussen het zelfbeschikkingsrecht van een volk, en souvereiniteit. Er bestaan daar nogal wat verschillende en zelfs tegen strijdige definities over.
Ook zou ik graag willen horen welk land of"natie" in staat is om hele volkeren op te nemen (of te WILLEN opnemen zonder dat daar een prijs op staat.

Feit is dat het NIET de enige echte souverein was, namelijk de bevolking, die van Belgique een koninkrijk en een nep-natie maakte. Dat was een zeer beperkt adelijke kliekje. Ik zou niet weten waarom Congo wél recht had op onafhankelijkheid, en om de Belgische koning buiten te gooien, en de Vlamingen niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be