Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2016, 20:15   #1
orfeus5412
Gouverneur

Standaard Urbain Vermeulen

Er is hier al een link over, maar ik vind het toch de moeite er extra aandacht aan te geven.
Op "Deredactie.be" staat er helemaal onderaan ook een maar nietig berichtje over. Jaren terug is prof. Vermeulen een paar keer tegast geweest in Terzake.
Tot men door kreeg dat de man datgene zei wat men nu net niet wilde horen...

Een laatste interview vind je hier
http://pallieterke.net/2016/02/prof-...t-pallieterke/

en het is interessante lectuur.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 21:03   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Zeer lezenswaardig artikel dat nagels met koppen slaat, bedankt!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:17   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 februari 2016 om 22:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:19   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zeer lezenswaardig artikel dat nagels met koppen slaat, bedankt!
Geen joods-christelijke cultuur, wel een joods-islamitische

Van de 6.000 verzen van de Koran zijn er ongeveer 600 met een juridische inslag. Tel daarbij de circa 6.000 verzen van de traditie (de “hadith”) met eveneens juridisch belang, werpt professor Vermeulen op (lacht): “Ik kreeg tegenwind toen ik vertelde, er is geen joods-christelijke cultuur, neen, de joodse en de islamitische cultuur sluiten veel nauwer bij mekaar aan dan het jodendom en het christendom. Dat is een inzicht dat reeds op schrift gezet werd in 1833 door de islamoloog Abraham Geiger, een Joodse Duitser. De semitische volkeren delen hun hang naar strenge wetten. Het christendom ontsnapt aan die strakke normering, want is een kind van de Romeinse rechtstraditie met haar grotere ruimte om de wet aan te passen, te interpreteren. Ecclesia vivit legit romana. De Kerk leeft volgens het Romeinse recht. De Joden en de moslims delen hun wettisme, de besnijdenis, het verbod om varkensvlees te eten en andere voedingsrichtlijnen, enzovoort.”

Uiteraard, maar dat mag men niet zeggen.

Hoe sneller dit ganse circus terug naar hun zandbakken trekt, des te beter.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:19   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vond prof Vermeulen altijd zijn boodschap grappig kunnen brengen.

Hij was wel wat mediageil, maar swat. Elk interview op televisie gaf hij wel een Arabisch spreekwoord ten beste, en wel in het Arabisch, om zijn gelijk te illustreren.

Spijtig dat we hem niet meer hoorden de laatste jaren, en nu helemaal niet meer zullen horen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 februari 2016 om 22:19.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:35   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vond prof Vermeulen altijd zijn boodschap grappig kunnen brengen.

Hij was wel wat mediageil, maar swat. Elk interview op televisie gaf hij wel een Arabisch spreekwoord ten beste, en wel in het Arabisch, om zijn gelijk te illustreren.

Spijtig dat we hem niet meer hoorden de laatste jaren, en nu helemaal niet meer zullen horen.

.
Ik heb hem nog gekend aan de KUL.
Inderdaad wat excentriek maar anderzijds geniaal.
Hij strak vloeiend Arabisch en Hebreeuws.
Hij wist waarover hij het had maar de boodschap was niet politiek correct genoeg.
Dus moest hij zwijgen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:38   #7
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

De gewone mensen op straat zien ook wel dat de moslims niet willen integreren.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:42   #8
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De gewone mensen op straat zien ook wel dat de moslims niet willen integreren.
Het is niet alleen niet willen, het is strikt verboden.
Vermeulen kon dat uitleggen en vooral staven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 22:48   #9
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het is niet alleen niet willen, het is strikt verboden.
Vermeulen kon dat uitleggen en vooral staven.
Moet die man nu ook van de RVA aardbeien gaan plukken om z'n uitkering te kunnen behouden, zoals ex-VUB-Professor in de communicatiewetenschappen Frank Thevissen?

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...-ontslag.dhtml

Citaat:
In het Canvas-programma 'Terzake' heeft de recent ontslagen VUB-professor Frank Thevissen wederwoord geboden over zijn ontslag. Volgens de professor van de vakgroep Communicatiewetenschappen moet de reden van zijn ontslag niet verder gezocht worden dan de vrijmetselaarsloge en de Wetstraat.

De Vrije Universiteit Brussel ontsloeg vorige week de omstreden professor. Op 1 maart mag Thevissen zijn academische koffers nemen. De universiteit stuurde Thevissen de laan uit na een tweede negatieve evaluatie op rij.

"Nooit meegemaakt"
In een videoreportage lichtte de rector van de VUB, Ben van Camp, voorafgaand het ontslag toe. "Al acht jaar ben ik rector en ik heb dat nog nooit meegemaakt", antwoordde Van Camp op de vraag of de loge of de politiek achter het ontslag zitten. Toen de journalist vroeg of de rector lid is van de loge beet Van Camp terug. "Dat is typisch een vraag voor journalisten. Vraag ik aan u welke seksuele geaardheid u heeft? Of ik van de loge ben, heeft niets met de zaak te maken."

Vandenbroucke niet tevreden
Maar volgens de professor zit er meer achter zijn ontslag. "We stellen vast dat in de loop van de afgelopen twee jaar veel vragen naar het rectoraat zijn gestuurd", aldus Thevissen. Zo vroeg dit academiejaar een collega van de vakgroep van sp.a-signatuur in een schrijven nog in te grijpen in zijn curriculum. Of nog, na een kritische vrije tribune over Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke in de Vlaamse dagbladen kreeg Thevissen naar eigen zeggen nadien op de universiteit te horen dat de minister niet tevreden was.

Kwinkslag
Nochtans namen de raad van bestuur van de VUB en de commissie die de evaluatie voerde beiden een unanieme beslissing omtrent het ontslag. "Als ik aan de decaan verdere uitleg vraag en hij antwoordt in vertrouwen 'er is druk van bovenaf'", speelde de professor de bal terug toen hij daar mee geconfronteerd werd. Druk van bovenaf op een vrijzinnige universiteit voegde Thevissen fijntjes toe, een kwinkslag naar de loge.

Stap naar politiek
Thevissen ontkrachtte ook dat hij de stap naar de politiek zal zetten. "Ik ben kritisch voor de PVDA tot het Vlaams Belang, als ik wou had ik al lang de stap gezet. Men zal mij nooit kunnen linken aan een politieke partij." Morgen licht de professor zijn ontslag toe op een persconferentie. (belga/svm)

Laatst gewijzigd door Stormram : 16 februari 2016 om 22:50.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be