Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2016, 09:35   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je gelooft hem, zonder zelfs maar te checken wat er precies gezegd geweest is ?
Jij zou nog eer Di Rupo geloven, begin ik te vermoeden.

.
Akkoord.
Bewijzen Anna.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 11:35   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De vraag is zelfs niet zozeer of een gezamenlijke onafhankelijkheidsverklaring met een meerderheid in het Vlaams parlement wel of niet gestemd moet worden.

De vraag is wel: wat moet er gebeuren onmiddellijk daarna.
Inspiratie kunnen we vinden in Catalonië.
Als het "hard tegen hard" gaat of moet gaan, dan moet je zeer degelijk voorbereid zijn, op alle vlakken waar de staat een sleutelfunctie te vervullen heeft.
Justitie, militie, sociale zaken (pensioen, werkloosheid, gezondheidszorg breed genomen, fiscaliteit, economie,... afijn, heel het scala van bevoegdheden van zowel de Vlaamse (geen probleem) als de federale (wel probleem) regering.

(doet me ook denken aan de vuile truuk die nu in de UK toegepast wordt: men maakt de Engelsen bang met de boodschap dat uit de EU stappen, zou betekenen dat de nieuwe jungle van Calais terecht zou komen in Dover ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 11:50   #83
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is zelfs niet zozeer of een gezamenlijke onafhankelijkheidsverklaring met een meerderheid in het Vlaams parlement wel of niet gestemd moet worden.

De vraag is wel: wat moet er gebeuren onmiddellijk daarna.
Inspiratie kunnen we vinden in Catalonië.
Als het "hard tegen hard" gaat of moet gaan, dan moet je zeer degelijk voorbereid zijn, op alle vlakken waar de staat een sleutelfunctie te vervullen heeft.
Justitie, militie, sociale zaken (pensioen, werkloosheid, gezondheidszorg breed genomen, fiscaliteit, economie,... afijn, heel het scala van bevoegdheden van zowel de Vlaamse (geen probleem) als de federale (wel probleem) regering.

(doet me ook denken aan de vuile truuk die nu in de UK toegepast wordt: men maakt de Engelsen bang met de boodschap dat uit de EU stappen, zou betekenen dat de nieuwe jungle van Calais terecht zou komen in Dover ...)

.
Ja Schoof, inderdaad.
Maar je gelooft toch niet echt dat Spanje geweld zal gebruiken tegen de Catalanen, ondanks de stoere taal?
Oud 11 februari 2016, 12:34   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja Schoof, inderdaad.
Maar je gelooft toch niet echt dat Spanje geweld zal gebruiken tegen de Catalanen, ondanks de stoere taal?
Ik hoop in stilte dat Madrid de pedalen gaat verliezen, waardoor gans de EU hen terecht zal wijzen, en waarmee het kantelmoment overschreden zal worden ....
tenminste, als het anders niet zou kunnen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 februari 2016, 14:14   #85
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben dan ook veel en stinkende padden in onze korf gelegd.
Dat zal niet gauw vergeten worden.

.
Ik wil jullie eventueel het voordeel van de twijfel geven zolang jullie beleid de kloof tussen arm en rijk niet vergroot, als we dan toch geen Vlaams beleid krijgen. Maar ik vrees dat jullie net op een vergroting van die kloof aan het aansturen zijn.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 16:30   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik wil jullie eventueel het voordeel van de twijfel geven zolang jullie beleid de kloof tussen arm en rijk niet vergroot, als we dan toch geen Vlaams beleid krijgen. Maar ik vrees dat jullie net op een vergroting van die kloof aan het aansturen zijn.
Bekijk in detail elke maatregel die deze regering al genomen heeft.
In detail.
Vb het inschrijvingsgeld aan de univ. Dat is onoverkoombaar voor arme gezinnen, schreeuwde de Spa. Maar ... het bedrag voor beursstudenten is ... niet verhoogd.

.

Oud 11 februari 2016, 17:33   #87
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk in detail elke maatregel die deze regering al genomen heeft.
In detail.
Vb het inschrijvingsgeld aan de univ. Dat is onoverkoombaar voor arme gezinnen, schreeuwde de Spa. Maar ... het bedrag voor beursstudenten is ... niet verhoogd.

.
Ik kijk naar de Gini index. De resultaten maw.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2016, 23:39   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als we ons aan elke domme uitspraak moeten ergeren blijft er weinig keuze over.
De manier waarop hij op een furieuze manier te keer ging tegen FDW in het parlement was meer dan zomaar een domme uitspraak.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 02:19   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De manier waarop hij op een furieuze manier te keer ging tegen FDW in het parlement was meer dan zomaar een domme uitspraak.
Heel die scene had wel een hoog koldergehalte.
Als ik er aan terugdenk dan zie ik altijd de volgende cartoon voor me: Dewinter die vanop het speekgestoelte zegt "de aarde is bolvormig" waarop Jambon badend in het zweet en met schuim op de bek rechtspringt en roept "nee het is een platte schijf en iedereen in dit halfrond weet dat, jij randdebiel".
Oud 12 februari 2016, 02:47   #90
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Deense man veroordeeld omdat hij op faceboek de iiiiislaaammm met nazisme vergeleek:

http://ekstrabladet.dk/112/flemming-...cebook/5948826
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 21:01   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Al een geluk dat het VB er is, anders was er geen enkele druk op hun laks en catastrofaal migratiebeleid.
Jambon : er is niets mis met de islam noch met de koran en we moeten er respect voor hebben.
Zijt gij met dergelijke zever akkoord misschien?
In welk verband kwam dat zinnetje er weer? Zat men te wachten tot hij het tegenovergestelde zou zeggen om hem dan als vuile nazi te bejegenen en ene die de fameuze "godsdienstvrijheid" niet genegen was? Daar zouden veel van gesmuld hebben! En waaruit blijkt ondertussen zijn grote liefde voor de islam en de koran? Wie heeft het die gasten al lastiger gemaakt dan hij?
O ja...één van de vragen waar nooit een antwoord op komt!
En heel stom van het VB dat het zich gemaneuvreerd heeft in de situatie waar ze nu zitten en waarschijnlijk nooit meer uit komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 22:27   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
In welk verband kwam dat zinnetje er weer? Zat men te wachten tot hij het tegenovergestelde zou zeggen om hem dan als vuile nazi te bejegenen en ene die de fameuze "godsdienstvrijheid" niet genegen was? Daar zouden veel van gesmuld hebben! En waaruit blijkt ondertussen zijn grote liefde voor de islam en de koran? Wie heeft het die gasten al lastiger gemaakt dan hij?
O ja...één van de vragen waar nooit een antwoord op komt!
En heel stom van het VB dat het zich gemaneuvreerd heeft in de situatie waar ze nu zitten en waarschijnlijk nooit meer uit komen...
Zijn furieus antwoord kwam er nadat FDW de koran een licence to Kill noemde.
En nee, weinigen hadden verwacht dat Jambon FDW gelijk ging geven. Maar hij had ook gewoon zijn bek kunnen houden inplaats van een crimineel boek/ideologie te verdedigen dat bol staat van oproepen tot vervolging, geweld en moord, en dat men in de praktijk nog altijd uitvoert.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 februari 2016 om 22:29.
Oud 13 februari 2016, 01:28   #93
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nee, weinigen hadden verwacht dat Jambon FDW gelijk ging geven. Maar hij had ook gewoon zijn bek kunnen houden inplaats van een crimineel boek/ideologie te verdedigen dat bol staat van oproepen tot vervolging, geweld en moord, en dat men in de praktijk nog altijd uitvoert.
Zeer juist opgemerkt. Natuurlijk zegt Jambon dat wij respect moeten hebben voor de islam, want dan heeft hij een reden om Molenbeek niet te moeten opkuisen. Ach, de NVA-ers zijn slippendragers van moe merkel en durven niets ondernemen zonder haar goedkeuring. Zij wachten als angsthazen op de ontwikkelingen in Duitsland. In Denemarken heeft men tenminste meer lef. Af en toe roept BDW eens iets vanaf de zijlijn om de indruk te wekken dat zij tegen de invasie zijn, maar daar blijft het dan bij. De NVA heeft zich verkocht voor een handvol zilverlingen. Wat schiet er eigenlijk nog over van al hun verkiezingsbeloftes?
Oud 14 februari 2016, 20:10   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vermoedelijk. 'Sossen' of niet die aan de macht zijn. Voor wanneer het wetsvoorstel van NVA schoof? Of gaat u wachten op de 'sossen' ? U weet toch dat die niet meer in de regering zitten?
Die zit!
Oud 14 februari 2016, 20:12   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Deense man veroordeeld omdat hij op faceboek de iiiiislaaammm met nazisme vergeleek:

http://ekstrabladet.dk/112/flemming-...cebook/5948826
In Denemarken zijn ze goed gek.
Oud 16 februari 2016, 19:50   #96
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Volgens de zopas overleden Islamoloog Urbain Vermeulen

(Hij zal gemist worden, niet door de "vredelievende" "verdraagzame" moslims uiteraard,

Citaat:
Karima_X 15-02-2016, 22:43

Een achterlijke minder. prachtige dag.

Celtic.

15-02-2016, 23:06

Is dit de Belgische hans jansen? Zo ja moge hij branden in de diepste van de hel

http://forums.marokko.nl/archive/ind...e-familie.html

van ostaeyen schreef alvast een mooi stukje

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/me...bain-vermeulen)

willen de moslims niet integreren en is er wel degelijk een 5de colonne aanwezig in Europa. Laatste interview met wijlen Urbain.

Willen de Europese moslims wel integreren?
http://pallieterke.net/2016/02/prof-...t-pallieterke/
Oud 16 februari 2016, 23:05   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat antwoord was niet furieus.
Het was gebracht met enige overtuiging, en er volgde een applaus vanuit alle banken, behalve die van het Belang.

Als ik eens veel tijd en goesting heb, zoek ik het op op yt.

Dan kunnen we tegelijk ook nog eens naar de letterlijke tekst, met zijn nuances, kijken.

.

Oud 17 februari 2016, 02:39   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat antwoord was niet furieus.
Het was gebracht met enige overtuiging, en er volgde een applaus vanuit alle banken, behalve die van het Belang.

Als ik eens veel tijd en goesting heb, zoek ik het op op yt.

Dan kunnen we tegelijk ook nog eens naar de letterlijke tekst, met zijn nuances, kijken.

.
Je hoeft het niet op te zoeken want ik heb de uitzending van Villa Politica gezien.
En natuurlijk kreeg Jambon vanuit alle banken applaus. Alle politici die er zitten willen net als Jambon van de islam/koran geen kwaad weten.

En zoals ik al zei, hij had gewoon zijn klep kunnen houden.
Maar nee, hij koos resoluut en met veel overtuiging (furieus) de kant van de islam/koran.

Dat de islam/koran vervolging, geweld en moord predikt én toepast moeten we er maar bijpakken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 februari 2016 om 02:53.
Oud 17 februari 2016, 03:22   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft het niet op te zoeken want ik heb de uitzending van Villa Politica gezien.
En natuurlijk kreeg Jambon vanuit alle banken applaus. Alle politici die er zitten willen net als Jambon van de islam/koran geen kwaad weten.

En zoals ik al zei, hij had gewoon zijn klep kunnen houden.
Maar nee, hij koos resoluut en met veel overtuiging (furieus) de kant van de islam/koran.

Dat de islam/koran vervolging, geweld en moord predikt én toepast moeten we er maar bijpakken.
Zou er nog aan mankeren dat die bandietenbende niet applaudiseerde.

Als Jambon geschuimbekt had dat de zon ondrging in 'n modderpoel hadden ze nog geapplaudiseerd, enkel omdat ze niet konden/kunnen weerleggen wat Dewinter zei, omdat 't nu eenmaal de waarheid is.

't Staat er gewoon letterlijk in, wie dat nu nog niet weet is van kwade wil omdat ie 't niet wil weten of regelrecht dommer dan 't achterste van 'n vierkant varken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 04:37   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zou er nog aan mankeren dat die bandietenbende niet applaudiseerde.

Als Jambon geschuimbekt had dat de zon ondrging in 'n modderpoel hadden ze nog geapplaudiseerd, enkel omdat ze niet konden/kunnen weerleggen wat Dewinter zei, omdat 't nu eenmaal de waarheid is.

't Staat er gewoon letterlijk in, wie dat nu nog niet weet is van kwade wil omdat ie 't niet wil weten of regelrecht dommer dan 't achterste van 'n vierkant varken.
In de islam wereld erkennen ze zelfs de Universele verklaring van de rechten van de mens (UVRM) niet
Niets aan de hand zegt Jambon, ik eis dat jullie daar respect voor hebben.

Citaat:
Caïro-verklaring van de mensenrechten in de islam.
De Caïro-verklaring van de mensenrechten in de islam is een verklaring van de lidstaten van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking over de mensenrechten vanuit islamitisch perspectief. In deze verklaring is de islamitische wetgeving (de sharia) het uitgangspunt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ca%C3%...en_in_de_islam
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be