![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is zelfs niet zozeer of een gezamenlijke onafhankelijkheidsverklaring met een meerderheid in het Vlaams parlement wel of niet gestemd moet worden.
De vraag is wel: wat moet er gebeuren onmiddellijk daarna. Inspiratie kunnen we vinden in Catalonië. Als het "hard tegen hard" gaat of moet gaan, dan moet je zeer degelijk voorbereid zijn, op alle vlakken waar de staat een sleutelfunctie te vervullen heeft. Justitie, militie, sociale zaken (pensioen, werkloosheid, gezondheidszorg breed genomen, fiscaliteit, economie,... afijn, heel het scala van bevoegdheden van zowel de Vlaamse (geen probleem) als de federale (wel probleem) regering. (doet me ook denken aan de vuile truuk die nu in de UK toegepast wordt: men maakt de Engelsen bang met de boodschap dat uit de EU stappen, zou betekenen dat de nieuwe jungle van Calais terecht zou komen in Dover ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je gelooft toch niet echt dat Spanje geweld zal gebruiken tegen de Catalanen, ondanks de stoere taal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tenminste, als het anders niet zou kunnen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil jullie eventueel het voordeel van de twijfel geven zolang jullie beleid de kloof tussen arm en rijk niet vergroot, als we dan toch geen Vlaams beleid krijgen. Maar ik vrees dat jullie net op een vergroting van die kloof aan het aansturen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In detail. Vb het inschrijvingsgeld aan de univ. Dat is onoverkoombaar voor arme gezinnen, schreeuwde de Spa. Maar ... het bedrag voor beursstudenten is ... niet verhoogd. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk naar de Gini index. De resultaten maw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik er aan terugdenk dan zie ik altijd de volgende cartoon voor me: Dewinter die vanop het speekgestoelte zegt "de aarde is bolvormig" waarop Jambon badend in het zweet en met schuim op de bek rechtspringt en roept "nee het is een platte schijf en iedereen in dit halfrond weet dat, jij randdebiel". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deense man veroordeeld omdat hij op faceboek de iiiiislaaammm met nazisme vergeleek:
http://ekstrabladet.dk/112/flemming-...cebook/5948826 |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja...één van de vragen waar nooit een antwoord op komt! En heel stom van het VB dat het zich gemaneuvreerd heeft in de situatie waar ze nu zitten en waarschijnlijk nooit meer uit komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, weinigen hadden verwacht dat Jambon FDW gelijk ging geven. Maar hij had ook gewoon zijn bek kunnen houden inplaats van een crimineel boek/ideologie te verdedigen dat bol staat van oproepen tot vervolging, geweld en moord, en dat men in de praktijk nog altijd uitvoert. Laatst gewijzigd door daiwa : 12 februari 2016 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zit!
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens de zopas overleden Islamoloog Urbain Vermeulen
(Hij zal gemist worden, niet door de "vredelievende" "verdraagzame" moslims uiteraard, Citaat:
van ostaeyen schreef alvast een mooi stukje http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/me...bain-vermeulen) willen de moslims niet integreren en is er wel degelijk een 5de colonne aanwezig in Europa. Laatste interview met wijlen Urbain. Willen de Europese moslims wel integreren? http://pallieterke.net/2016/02/prof-...t-pallieterke/
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was gebracht met enige overtuiging, en er volgde een applaus vanuit alle banken, behalve die van het Belang. Als ik eens veel tijd en goesting heb, zoek ik het op op yt. Dan kunnen we tegelijk ook nog eens naar de letterlijke tekst, met zijn nuances, kijken. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk kreeg Jambon vanuit alle banken applaus. Alle politici die er zitten willen net als Jambon van de islam/koran geen kwaad weten. En zoals ik al zei, hij had gewoon zijn klep kunnen houden. Maar nee, hij koos resoluut en met veel overtuiging (furieus) de kant van de islam/koran. Dat de islam/koran vervolging, geweld en moord predikt én toepast moeten we er maar bijpakken. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 17 februari 2016 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Jambon geschuimbekt had dat de zon ondrging in 'n modderpoel hadden ze nog geapplaudiseerd, enkel omdat ze niet konden/kunnen weerleggen wat Dewinter zei, omdat 't nu eenmaal de waarheid is. 't Staat er gewoon letterlijk in, wie dat nu nog niet weet is van kwade wil omdat ie 't niet wil weten of regelrecht dommer dan 't achterste van 'n vierkant varken.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets aan de hand zegt Jambon, ik eis dat jullie daar respect voor hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |