![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 22 februari 2016 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat je hobby, mensen woorden in de mond leggen ? Brepoels is bijna aan haar pensioen toe, Claes niet. Elk van die twee kan aanblijven zolang ze verkozen raken, en voorgedragen worden als burgemeester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een flink aantal veroordelingen, zou men de burgerlijke (politieke) rechten minstens tijdelijk moeten intrekken.
Dan kunnen ze zichzelf zelfs niet meer verkiesbaar stellen. En dat zou zelfs moeten kunnen voor specifieke politieke taken, zoals burgemeester of schepen/..minister/ verantwoordelijk voor politie en veiligheid; of voor economische misdrijven voor andere verantwoordelijkheden natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja; die zijn er hoor.
Ik heb ook eens een mail gestuurd naar BDW. En ik kreeg binnen de kortste keer een antwoord hoor van een gerokt kruisvaarder die mij laconiek liet weten dat ik beter wat beleefder zou blijven als ik naar de grote manitou schreef. Voor de rest "classement verticale" van mijn mail. ![]() ![]() ![]() En toen pas besloot ik van ook eens mijn gedacht te zeggen op het politiek forum. Alhier dus. Niet dat ik mij enige illuzie maak dat een mail iets zal veranderen en nog minder een deelname aan een politiek forum. Maar ik heb toch mijn gedacht kunnen zeggen zonder direct "classement verticale" Erg is het wel wanneer het uiten van gedachten die niet stroken met andere levensbeschouwingen direct de stempel meekrijgen dat het onbeleefde gedachten zijn. Mocht ik naar Hitler geschreven hebben dan had ik het zelfs niet gewaagd om onbeleefd te zijn. Want dan had ik zeker een mail gekregen waarin stond dat ik mij moest aanmelden op plaats en uur. De Jodenster moest ik niet meebrengen want die lag al klaar. Maar hoelang gaat het nog duren dat men hier zijn mening mag zeggen? Ik vrees ervoor. Maar dan zal ik wel reeds zijn verworden tot as. Of ten hemel opgenomen misschien. We verhopen het beste. ![]() Intussentijd : "Na mij de zondvloed" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet. Dat laat ik aan uw oordeel over.
Wat ik wel geconcludeerd heb uit het voorval is het feit dat niet BDW zelf een volgeling van Hitler is maar dat zijn bodygards; al of niet gerokt; graag in zijn plaats die SS-functie over nemen. Ben ik weer onbeleefd soms? Het is nochtans toch maar een gedacht dat ik opper. ![]() Ik dacht dat het hier toch een democratie is? Ik zeg niet : "ik denk maar wel ik dacht" Maar in beide gevallen zal dit toch wel weer commentaar opleveren. Maar.....ik vind het plezant. Straks komt er hier weer ene zeveren dat ik teveel over mezelf praat. Tja, wat doen oude mensen het liefst? Over den oorlog praten zeker! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mij alvast niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee; nee. Ik ben wel verbaasd dat ik zulke reacties kan veroorzaken. Neutraliteit en neutrale meningen kenbaar maken zijn zelfs gevaarlijk. We zijn op de goeie weg. Voor wanneer is de volgende oorlog? Wie zullen ditmaal de zwarten en de witten zijn? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belet niet dat het mijn politieke mening is dat de standaard voor verkozenen, maar zeker voor uitvoerende mandaten, hoog moet liggen. Tuurlijk, sommige partijen zouden daardoor wel eens in de verlegenheid gebracht worden ..., maar dat maakt mij niet uit. Vluchtmisdrijf, om een volgend aspect aan te snijden, vind ik niet "een futiliteit in het verkeer". En dat geldt meer dan dubbel voor wie politieke verantwoordelijkheid draagt voor het veiligheidsbeleid. Als lid van de partij, zou ik haar zelfs oproepen om de eer aan zichzelf te houden, en minstens één legislatuur zich te herbronnen als gewoon partijlid. Daarna kan ze, als ze er goesting voor heeft, zich terug voorstellen aan de kiezer. Allez, kom, op een onverkiesbare plaats staan, zou nog gaan. De kiezer kan haar vandaar toch nog lanceren. Maar voor mij niet als burgemeester. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Het punt is dat je net zo goed een vraag kunt stellen op een fatsoenlijke manier (zelfs wanneer je het absoluut oneens bent) dan meteen verwijten en/of ongeoorloofd taalgebruik te hanteren. Ja toch? Het resultaat is doorgaans bevredigender.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maar kappen op anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Die zatlap van St Truiden is ook uitschot!
Wat is uw punt? Vluchtmisdrijf hoort niet! Als dat N-VA wijf al op de loop gaat voor een kleine schade, wat zou zij doen indien zij bij nacht een voetganger doodrijdt? Die teef gaat dat lijk dumpen in het kanaal! Die mensen hebben geen normen- noch dadenbesef als het hun eigen belangt. Ik wens niet door zo iemand bestuurd te worden! Laatst gewijzigd door demonen : 22 februari 2016 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |