Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2016, 09:11   #1841
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het is vooral te zoeken in de occulte richting.
7 kaarsen
draak met 7 hoofden
etc...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 09:14   #1842
Peche
Banneling

Standaard

En wat bedoel je daarmee? Is het nu symbolisch en zoja hoe? Of is het nu occultisch?
Volgens mij is het een echte openbaring en bestonden er toen nog geen woorden voor wat Johannes nu exact zag.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 09:19   #1843
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wat bedoel je daarmee? Is het nu symbolisch en zoja hoe? Of is het nu occultisch?
Volgens mij is het een echte openbaring en bestonden er toen nog geen woorden voor wat Johannes nu exact zag.
Johannes Sjmohannes.
Net zoals Mohammed op zijn Buraq, weten we niet eens zeker of deze mensen echt bestonden. Spirituele ervaringen bestonden zowiezo wel, er zijn zoveel mensen die dat hadden en hebben. Eender wie kon dit neergeschreven hebben. Misschien wel door mensen die nog nooit zo'n ervaring hadden, maar inspiratie haalden bij anderen of oudere teksten.
De enige echte openbaringen zijn spirituele ervaringen, al dan niet met behulp van een of andere paddenstoel (bij wijze van spreken). Het is niet omdat spirituele ervaringen bestaan, dat wat er rond verzonnen word "ook wel eens waar zou kunnen zijn".
Oud 21 februari 2016, 09:23   #1844
Peche
Banneling

Standaard

Maar de tekens in de hemel en het schrift liegen er niet om. Dat is het hem net.
Er is altijd iets onderliggend en mijn symbolische kijk daar op is hier bekend.
Zowel in het verleden als in de voorspellingen (toekomst) huist waarheid.
It is...divine.
Oud 21 februari 2016, 09:27   #1845
Bhairav

Standaard

Citaat:
Maar de tekens in de hemel en het schrift liegen er niet om. Dat is het hem net.
It is...divine.
Er kan veel onzin geschreven worden dat "voorspelt".
Oud 21 februari 2016, 09:37   #1846
Peche
Banneling

Standaard

Ik ben niet meer mee. Welke symboliek huist er nu in de zeven?
Volgens mij gaat het echt dieper dan dat. It is in there ... Dat het in een notendop is gepropt mag wel wezen. Maar de essentie is daar en het is klare taal. De steen is geworpen, de uitkomst staat vast. Gods wil in manifestatie en woorden doen ze tekort. Daarom in symboliek, Johannes wist niet wat hij zag. Wist niet hoe de landen van vandaag noemden, hoe de Tech van nu genaamd werd dus...
Oud 21 februari 2016, 09:46   #1847
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik ben niet meer mee. Welke symboliek huist er nu in de zeven?
Zeven chakra's.
Oud 21 februari 2016, 10:56   #1848
Peche
Banneling

Standaard

Belangrijk dus deze rein te houden.
Oud 21 februari 2016, 15:33   #1849
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met de moraal uit het NT? En Christenen die het OT in haar tijdskader zien?
Wat mij betreft haal je je moraal waar je het zelf wilt. Ik vind het persoonlijk niet verstandig om het uit een heel erg oud boek te halen maar dat is mijn opinie. Het gaat mij meer om het feit dat gelovigen vaak denken dat hun boek de bron is van moraal en dat ofwel bewijst dat hun God moet bestaan omdat zelfs niet gelovigen een moraal hebben dat gelijklopend is, of om te kunnen aantonen dat alle niet gelovigen gewetenloze zondaars zijn. Qua consistentie kan dat nogal tellen.

Citaat:
Uit Wikipedia:
Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
2.Avaritia (hebzucht - gierigheid)
3.Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
4.Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
5.Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
6.Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
7.Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid, afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" )

Als ge op die zeven zaken een beetje let om een beter mens te worden?
Waarom zouden die 7 je een beter mens maken dan? Ben ik een beter mens als ik minder ijdel ben? Volgens wie zijn standaarden en wie beschouwt er zich als zo belangrijk om daar een oordeel over te kunnen maken? Over hoogmoed gesproken...

Ik heb de neiging wel om akkoord te gaan met dat lijstje maar het is wel heel erg subjectief. Buiten 6 zie ik je niemand kwaad doen als je je niet aan deze 7 houdt.

Citaat:
En hieronder dan:

Bovenal bemin één God.
Zweer niet ijdel, vloek noch spot
Heilig steeds de dag des Heren.
Vader, moeder zult gij eren.
Dood niet, geef geen ergernis.
Doe nooit wat onkuisheid is.
Vlucht het stelen en bedriegen.
Ook de achterklap en ’t liegen.
Wees steeds kuis in uw gemoed.
En begeer nooit iemands goed.

Waar is er iets mis met de moraal?
Ja wat is er verkeerd om je moraal, hoe je interageert met de wereld, te halen uit een rijmend versje van 10 regels. Vraag gelovigen achter hun 'regels' en je zal merken dat dit lijstje niet voldoende zal zijn om alles op te vangen.

Citaat:
Vreemd hoe mensen een creafobie ontwikkelen maar apathisch groeien wanneer onze vrijheden omzeild worden om elders oorlog te voeren.
Wat is een creafobie?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 06:38   #1850
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat mij betreft haal je je moraal waar je het zelf wilt. Ik vind het persoonlijk niet verstandig om het uit een heel erg oud boek te halen maar dat is mijn opinie. Het gaat mij meer om het feit dat gelovigen vaak denken dat hun boek de bron is van moraal en dat ofwel bewijst dat hun God moet bestaan omdat zelfs niet gelovigen een moraal hebben dat gelijklopend is, of om te kunnen aantonen dat alle niet gelovigen gewetenloze zondaars zijn. Qua consistentie kan dat nogal tellen.
Ik bekijk het door mijn ogen. Wat is er dan in het heden te vinden dat zoveel anders is? Als ik humanist zou zijn ben ik evengoed christen.
Het is ook niet zozeer dat ik daar strikt mijn normen en waarden met fijnstel, tegelijk zoek ik daarin "what is going on."
Je veralgemeent gelovigen Mij gaat het er niet om wat anderen doen of hoe anderen God beleven, mij gaat het om mij.
Ik ervaar dat mijn creationisme gelijk staat aan een hoek van ridiculiseren en fine tune deze daarom naar mijn perspectief.
Citaat:
Waarom zouden die 7 je een beter mens maken dan? Ben ik een beter mens als ik minder ijdel ben? Volgens wie zijn standaarden en wie beschouwt er zich als zo belangrijk om daar een oordeel over te kunnen maken? Over hoogmoed gesproken...
Volgens mij maken die zeven ons een "slechter" mens. Weerhouden ze onze groei. Niemand verplicht je aan deze te houden, maar er eens aan herinnerd worden hielp mij wel.
Citaat:
Ik heb de neiging wel om akkoord te gaan met dat lijstje maar het is wel heel erg subjectief. Buiten 6 zie ik je niemand kwaad doen als je je niet aan deze 7 houdt.
Het is persoonlijk en ieder heeft zijn eigen "zondeweg" te overwinnen. Wederom, niemand verplicht je. Maar ik kan mij er wel in vinden en daar in het dagelijks leven op letten heeft mij aanzienlijk geholpen.

Citaat:
Ja wat is er verkeerd om je moraal, hoe je interageert met de wereld, te halen uit een rijmend versje van 10 regels. Vraag gelovigen achter hun 'regels' en je zal merken dat dit lijstje niet voldoende zal zijn om alles op te vangen.
Simpeler kan toch niet? Dat vloeken is mijn moeilijkste
De moraal komt trouwens voornamelijk uit de verlichting van Jezus he. Vraag hen of Jezus' woord voldoet om een rechtschapen mens te zijn en zij zullen allen ja beantwoorden. Ik zie niet in hoe iemand als Jezus voor "role model" nemen "fout" kan zijn?
Citaat:
Wat is een creafobie?
Een fobie voor creationisme.
Oud 22 februari 2016, 12:37   #1851
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik bekijk het door mijn ogen. Wat is er dan in het heden te vinden dat zoveel anders is? Als ik humanist zou zijn ben ik evengoed christen.
Ja, wat is er allemaal veranderd de laatste 2000 jaar. Slavernij is afgeschaft, vrouwen mogen stemmen en alles ertussen in. De samenleving is toch sterk veranderd. Vroeger werden dieven hun handen afgehakt en moordenaars kregen de doodstraf. Nu krijgen dieven een boete en vliegen moordenaars een 25-30 jaar 't gevang in. Onze kijk op de wereld is mee geëvolueerd. Ik zeg niet dat je niets uit de bijbel kan halen, maar de wereld is sterk veranderd tov de tijd waarin hij geschreven is en straffen uit de bijbel vinden we tegenwoordig barbaars wat ook met moraal te maken heeft.

Zaken die vroeger evident waren (vrouwen minderwaardig, slavernij) zijn dat nu niet meer ondanks de bijbel toch nog steeds dezelfde is gebleven. Kan je je toch de vraag stellen waarom mensen denken of menen hun moraal daarvan afkomstig is, niet?

Citaat:
Het is ook niet zozeer dat ik daar strikt mijn normen en waarden met fijnstel, tegelijk zoek ik daarin "what is going on."
Je veralgemeent gelovigen Mij gaat het er niet om wat anderen doen of hoe anderen God beleven, mij gaat het om mij.
Ik ervaar dat mijn creationisme gelijk staat aan een hoek van ridiculiseren en fine tune deze daarom naar mijn perspectief.
Goh, ik schets hier idd een redelijk algemeen beeld om een paar voorbeelden te kunnen aanhalen. In realiteit delen vele dezelfde visie maar is iedereen toch anders als je met ze afzonderlijk gaat praten. Je hebt sterke aanhangers die moraal uit de bijbel echt als leefregels zien zonder uitzondering en je hebt gelovigen die het eerder als wegwijzer gebruiken en dan heb je nog mensen die een mix maken tussen de twee. Je hebt individuen die zich vragen stellen en anderen die alles zomaar aannemen. Maar dat heb je altijd en overal.

Creationisme op zich is niet onnozel. Zelfs het negeren of ontkennen van bepaalde delen van de wetenschap omdat het met creationisme clasht, vind ik niet eens zo onnozel. Veel gelovigen hebben het moeilijk met bepaalde delen van de wetenschap (en dat geldt voor nog andere niet religieuze gelovigen). Tot nu toe zijn het echter enkel een groep creationisten die tegen de wetenschap in gaan zonder zich deftig te wapenen (maw leren wat wetenschap is en de tak waarover ze willen praten) en op die manier vaak domme uitspraken doen. Op youtube bestaat er zelfs een reeks 'why people laugh at creationists'. Dat heeft eigenlijk weinig met geloof te maken maar eerder met hun wetenschappelijke uitlatingen.

Citaat:
Volgens mij maken die zeven ons een "slechter" mens. Weerhouden ze onze groei. Niemand verplicht je aan deze te houden, maar er eens aan herinnerd worden hielp mij wel.
Het probleem is dat "beter/slechter" en "groei" alweer subjectief is. Ik denk persoonlijk dat je van alle 7 wel een beetje moet hebben om ergens te geraken in deze wereld en om geen totaal watje te zijn. Maar teveel van iets is ook niet goed. Neem zelfvertrouwen: belangrijk in de zakenwereld en erg aantrekkelijke kwaliteit als je vrouwen mag geloven. Iemand die te zelfverzekerd is, komt anderzijds vaak gewoon arrogant over.

Wat mij betreft zijn de 7 zonden en de 7 deugden grijze begrippen, geen zwart/witte.

Hielp je waarmee juist?

Citaat:
De moraal komt trouwens voornamelijk uit de verlichting van Jezus he. Vraag hen of Jezus' woord voldoet om een rechtschapen mens te zijn en zij zullen allen ja beantwoorden. Ik zie niet in hoe iemand als Jezus voor "role model" nemen "fout" kan zijn?
Hoe kan je in hemelsnaam Jezus als 'role model' nemen? Er zijn zoveel aspecten van het leven waar niet heeft aan deel genomen. Je kan omtrent meerdere aspecten hem gewoon niet gebruiken als role model.

Wat zegt Jezus over prolife of prochoice? Zelfmoord als minderjarige?

Citaat:
Een fobie voor creationisme.
En wie zou daar dan last van hebben?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 07:46   #1852
Peche
Banneling

Standaard

Beste Athelas, er is een nieuw testament gekomen waarin Jezus’ de zaken “relativeert”. Surely he said: Ik kom niets veranderen aan de oude wetten. Maar zei hij “ik kom de wetten soepeler maken” dan kreeg hij wellicht ook de doodstraf. Jezus bevond zich op gevaarlijk terrein en moest voorzichtig zijn met wat hij zei. Judas wist dit.
Ons filosofisch godsbeeld verschuift zich doorheen de tijd en zoals je zelf aangeeft verdwijnen daarbij de meeste kwalen. De normen en waarden van vandaag zijn niet diezelfde als 2000 jaar geleden. Maar ik kan het niet laten te denken, hoe vroeger in tijd, hoe vrijer de mensheid leefde. Bij iedere nieuwe waarden kwamen nieuwe wetten die de zaken niet bepaald simplificiëren.

Wat Jezus van die zaken zou zeggen weet ik niet, wel weet ik dat via zijn wegen de meesten zelfmoord zouden overwinnen. Wat zeg jij van die zelfmoorden Athelas? Wat vind jij er van? Vraag niet wat Jezus er van denkt, zegt mij wat gij er van denkt aangezien het aan je knaagt? Waar is de kern naartoe in deze wereld? Alles is omhuld met een fake laagje plastiek. De wereld is in waan van ideologie, en ik vraag mij dan af: what’s wrong with Jesus?

Tegelijk vind ik het goed dat je aanhaalt “slecht” te moeten zijn om vooruit te geraken in het leven. Dat je van de zeven hoofdzondes “moet snoepen” om ergens te komen. Het leven is “twisted” (<- neem dat letterlijk) in elkaar gestoken.
Waarmee hielpen ze mij? Neem nu “acedia”, gemakszucht. Ik ben beginnen lopen, bellen en beginnen organiseren en verdraaide mijn luiheid naar acties. Ik ben nogal een vloeker en ben mijn vocabulaire beginnen veranderen naar kuise woorden. Al die kleintjes hebben een grote gemaakt. Ik ben in perspectief gekomen en kan de zaken nu rustig aan nemen. Ik weet waar mijn fouten als mens liggen en weet daar raad mee. Het is niet omdat je eens ijdel of hoogmoedig bent om ergens te geraken op een job je een zondaard bent hé. Maar loop je er ganse dag met te dikke nekken is dat een beperking als mens, tenzij je heel narcistisch ontwikkeld bent uiteraard.
De gevoelens dat de hoofdzondes beschrijven zijn menselijke normale gevoelens. Ik kijk er gewoon op toe dat ze in balans blijven en géén één de overhand krijgt.
Vroeger stond ik er niet bij stil met mijn auto pilot maar nu hij weg is moet ik aan de slag met mezelf of ik zou crash and burnen. De motor draait en ik heb het stuur vast, opletten geblazen.

Ik heb geen last van mensen die een creafobie hebben… tot ze hun mening veralgemeend komen etaleren. Aanvaard wat is, mensen geloven in het divine en sommige doen dat met goede redens. Er zijn “experiences” en ik geloof zeer heilig dat wij als mensen iets kwijt zijn geraakt in het verleden. Als we dat kunnen terugvinden is dat misschien de oplossing voor het heden. Onze voorouders waren geen domme mensen he als je kijkt wat ze nalieten, echter was het bestuurapparaat van toen creationisme he.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 februari 2016 om 07:51.
Oud 24 februari 2016, 20:47   #1853
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man beroept zich op de bijbel.
Ik vind zijn manier van uitleggen wel "catchy". OK hij maakt een kort verhaal lang, maar het is dan ook een hele rim ram van het zijn.
Ik vind het vooral prachtig hoe hij de "odds" erbij neemt en het tegelijk "wetenschappelijk" benadert.
Heb je gezien hoe hij over cellen praat en hoe dat werkt ? Wat de kansberekening is en dat de zaak niet random is?
aiai... en gij vraagt aan mij dat te bekijken !?

Hier ontwaar ik al een kleine poging om zweverige praat te introduceren in discussie over evolutie
Zoals ik al zei : ik wil er gerust over praten maar hou beiden strikt gescheiden en
Dat zou je beter zelf ook eens doen

ps. en neen ik heb dat filmpje nog steeds niet bekeken wegens de vele redenen dat ik je al kwam te zeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 20:49   #1854
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zaak is niet random en dat heeft die film goed aangetoond.
Ge moet op de kern bashen, niet op de messenger.
... de kern dus ?
Dat hij een stroman opzet en vervolgens onderuit haalt, bedoelt ge ?
Oud 24 februari 2016, 20:51   #1855
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Muahahahaha, was die boeing 747 totaal vergeten. Die kerel is wel hilarisch. Dat geef ik hem wel.
't wordt hoog tijd dat ik hier de nodige maatregelen tref om dat filmpje in alle comfort te kunnen zien bij een goed biertje
Oud 24 februari 2016, 20:58   #1856
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal zaken waar moderne christenen zich niet mee inlaten.
Man en vrouw zijn hier gelijk.
Wat dat een contradictio in terminis is hé
Je kan moeilijk én beweren dat de bijbel de waarheid in pacht hebben, je daar naar ordenen ( christen ) én die zaken voorbij gaan
Oud 24 februari 2016, 21:02   #1857
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een referentie? Openbaringen 16:12 bv. Is dat toepasbaar op vandaag en het kalifaat?
Ge hebt het toch over dit

"Ik hoorde een stem uit de tempel die de zeven engelen het bevel gaf: "Ga de zeven schalen met Gods wraak uitgieten over de aarde."
2 De eerste engel verliet de tempel en goot zijn schaal over de aarde uit. De mensen die het nummer van het beest hadden en zijn beeld aanbaden, kregen lelijke, kwaadaardige zweren.
3 De tweede engel goot zijn schaal over de zee uit. Het zeewater veranderde in bloed als van een dode en alles wat in de zee leefde, ging dood.
4 De derde engel goot zijn schaal uit over de rivieren en de waterbronnen en al het water werd bloed.
5 Ik hoorde de engel van het water zeggen: "Rechtvaardige God, Die er altijd is geweest, het is goed dat U deze oordelen over de wereld laat komen.
6 Nu krijgen de mensen, die het bloed van Uw kinderen en profeten vergoten hebben, bloed te drinken. Dat is hun verdiende loon."
7 En ik hoorde het altaar zeggen: "Ja, Here, Almachtige God, Heerser over alles, Uw oordelen zijn juist en goed."
8 De vierde engel goot zijn schaal over de zon uit. Die moest de mensen met vuur verbranden.
9 De mensen verbrandden door het vreselijke vuur. Maar in plaats van zich te bekeren en God alle eer te geven, vervloekten zij Hem Die de macht over de plagen heeft.
10 De vijfde engel goot zijn schaal uit over de troon van het beest, waardoor het in het koninkrijk van het beest vreselijk donker werd. De mensen hadden zo'n pijn, dat zij zich op de tong beten.
11 Zij vervloekten de God van de hemel voor hun pijn en hun zweren in plaats van hun slechte leven vaarwel te zeggen en hun redding bij God te zoeken.
12 De zesde engel goot zijn schaal over de grote rivier de Eufraat uit. Het water droogde op, zodat de bedding een weg voor de koningen uit het oosten kon worden.
13 Toen zag ik uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de leugenprofeet drie boze geesten komen. Zij zagen eruit als kikkers.
14 Het waren duivelse geesten, die opmerkelijke dingen deden. Zij gingen naar alle koningen van de aarde om hen bijeen te brengen voor de oorlog op de grote dag van de Almachtige God.
15 "Ik kom als een dief in de nacht. Gelukkig is hij die wakker blijft en zijn kleren aanhoudt. Hij zal niet naakt rondlopen. Hij hoeft zich niet te schamen voor de mensen die hem zien."
16 En de drie geesten brachten de koningen en hun legers bijeen op de plaats die in het Hebreeuws 'Armageddon' heet.
17 De zevende engel goot zijn schaal in de lucht uit. Een stem uit de troon in de tempel riep: "Het is gebeurd!"
18 Het begon te bliksemen, te rommelen en te donderen en er kwam een enorme aardbeving, zoals er nog nooit was geweest, zolang er mensen op aarde wonen. Zo hevig was de aardbeving.
19 De grote stad Babylon scheurde in drie stukken en de andere steden van de wereld veranderden in puinhopen. God was niet vergeten wat het grote Babylon allemaal had misdaan. Zij moest de beker met de wijn van de grimmige toorn van God tot op de bodem leegdrinken.
20 Alle eilanden verdwenen en van de bergen was niets meer te zien.
21 Daarna begon het vreselijk te hagelen. Er vielen ijsblokken van dertig kilo uit de lucht op de mensen. Het was een verschrikkelijke ramp. En de mensen vervloekten God"

stukje he
Oud 24 februari 2016, 21:05   #1858
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
It is...divine.
welke tekens precies ?
In die zin heeft Nostra ook gelijk hé
Oud 24 februari 2016, 21:11   #1859
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Athelas, er is een nieuw testament gekomen waarin Jezus’ de zaken “relativeert”. Surely he said: Ik kom niets veranderen aan de oude wetten. Maar zei hij “ik kom de wetten soepeler maken” dan kreeg hij wellicht ook de doodstraf. Jezus bevond zich op gevaarlijk terrein en moest voorzichtig zijn met wat hij zei. Judas wist dit.
Ons filosofisch godsbeeld verschuift zich doorheen de tijd en zoals je zelf aangeeft verdwijnen daarbij de meeste kwalen. De normen en waarden van vandaag zijn niet diezelfde als 2000 jaar geleden. Maar ik kan het niet laten te denken, hoe vroeger in tijd, hoe vrijer de mensheid leefde. Bij iedere nieuwe waarden kwamen nieuwe wetten die de zaken niet bepaald simplificiëren.

Wat Jezus van die zaken zou zeggen weet ik niet, wel weet ik dat via zijn wegen de meesten zelfmoord zouden overwinnen. Wat zeg jij van die zelfmoorden Athelas? Wat vind jij er van? Vraag niet wat Jezus er van denkt, zegt mij wat gij er van denkt aangezien het aan je knaagt? Waar is de kern naartoe in deze wereld? Alles is omhuld met een fake laagje plastiek. De wereld is in waan van ideologie, en ik vraag mij dan af: what’s wrong with Jesus?

Tegelijk vind ik het goed dat je aanhaalt “slecht” te moeten zijn om vooruit te geraken in het leven. Dat je van de zeven hoofdzondes “moet snoepen” om ergens te komen. Het leven is “twisted” (<- neem dat letterlijk) in elkaar gestoken.
Waarmee hielpen ze mij? Neem nu “acedia”, gemakszucht. Ik ben beginnen lopen, bellen en beginnen organiseren en verdraaide mijn luiheid naar acties. Ik ben nogal een vloeker en ben mijn vocabulaire beginnen veranderen naar kuise woorden. Al die kleintjes hebben een grote gemaakt. Ik ben in perspectief gekomen en kan de zaken nu rustig aan nemen. Ik weet waar mijn fouten als mens liggen en weet daar raad mee. Het is niet omdat je eens ijdel of hoogmoedig bent om ergens te geraken op een job je een zondaard bent hé. Maar loop je er ganse dag met te dikke nekken is dat een beperking als mens, tenzij je heel narcistisch ontwikkeld bent uiteraard.
De gevoelens dat de hoofdzondes beschrijven zijn menselijke normale gevoelens. Ik kijk er gewoon op toe dat ze in balans blijven en géén één de overhand krijgt.
Vroeger stond ik er niet bij stil met mijn auto pilot maar nu hij weg is moet ik aan de slag met mezelf of ik zou crash and burnen. De motor draait en ik heb het stuur vast, opletten geblazen.

Ik heb geen last van mensen die een creafobie hebben… tot ze hun mening veralgemeend komen etaleren. Aanvaard wat is, mensen geloven in het divine en sommige doen dat met goede redens. Er zijn “experiences” en ik geloof zeer heilig dat wij als mensen iets kwijt zijn geraakt in het verleden. Als we dat kunnen terugvinden is dat misschien de oplossing voor het heden. Onze voorouders waren geen domme mensen he als je kijkt wat ze nalieten, echter was het bestuurapparaat van toen creationisme he.
...en het is je nooit opgevallen dat die goddelijke regels in feite niet veel meer zijn dan een aantal basis pragmatische regels die je eveneens terugvindt in culturen die nog nooit van de bijbel gehoord hadden ?
Oud 25 februari 2016, 04:01   #1860
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
welke tekens precies ?
In die zin heeft Nostra ook gelijk hé
Zo is Jezus voorspeld geweest.
Toen de samenstand van Jupiter en Venus er kwam, symbolisch afgebeeld als de ster boven Jezus stalleke, heeft koning Herodes een massale kindermoord gepleegd.
Na de komst van Jezus heeft er ook een massa inquisitie plaatsgenomen.
Men zorgde er goed voor dat men de naam Jezus niet vernam.
Daarna hebben ze dat dan samengevoegd en een kuise versie geprint, symbolisch afgebeeld in het kruis. De kruising. Beetje aangepast zoals we nu de lammetjes via een taart slachten.

In die langdradige film van 2 en een half uur hebt ge veel bijbelreferenties di doorverwijzen naar de tekst zelf en de Hebreeuwse vertalingen. Dikwijls heeft dat meerdere betekenissen.
Ge leest ook dat de "hemel" uitgetrokken wordt. Wat verwijst naar een expanderend universum.

Ook deze oorlogen zijn voorspeld in de bijbel, door Daniël en Ezechiël. Ik moet dat nog doorlezen en de exacte referenties markeren. Toewijden aan een nieuwe draad, maar dat zal niet voor meteen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be