Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 februari 2016, 21:30   #8901
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hij zou beter zijn eigen raad opvolgen: Charlie, DON'T SURF.
Nope, maar hij blijft wel proberen:

Naam: tumblr_m5lw4siMZy1qg51mgo1_400.gif
Bekeken: 172
Grootte: 895,4 KB
Oud 29 februari 2016, 21:35   #8902
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
2. Die vent wil gewoon altijd gelijk krijgen, niet discussieren, echt zo'n vervelend type. Tegen mij bleef die maar doordrammen over 'Arabische incestkoppen' in mijn meisjesnamen topic en verwachtte serieus dat ik hem zou bijtreden in z'n racistisch en islamofobisch discours. Alsof de hele Arabische wereld met een neef of nicht trouwt en dan nog is de kans op een genetische afwijking alleen 2-3% hoger dan bij niet verwante paren. Ook leeftijd bv verhoogt de kans daarop maar daar rept die met geen woord over.
Bedoel je deze draad ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=185

Ik wacht ondertussen nog steeds op jouw islamitisch onderzoek of een andere studie, die dit alles tegenspreekt.
Citaat:
En op ' t eind krijg je de middelvinger te zien na allerlei verwijten als je hem dus geen gelijk geeft. Indrukwekkend... zielig
Ik hoef geen gelijk te krijgen, als medische onderzoekers jou ongelijk bevestigen.
Vraag je dus maar af wie hier in feite de zieligaard speelt.
Oud 29 februari 2016, 21:57   #8903
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Jo Lernout is een stuk crapuul, een misdadiger die pakweg in de US levenslang(effectief) zou krijgen.
Ik vrees dat Paul Hauspie de "misdadiger" was.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 22:10   #8904
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Bedoel je deze draad ?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=185

Ik wacht ondertussen nog steeds op jouw islamitisch onderzoek of een andere studie, die dit alles tegenspreekt.

Ik hoef geen gelijk te krijgen, als medische onderzoekers jou ongelijk bevestigen.
Vraag je dus maar af wie hier in feite de zieligaard speelt.
Wat tegenspreekt? Dat verwante paren (volle neef en nicht) een %tje meer kans hebben op genetische afwijkingen voor hun nageslacht? Dat hebben ook epilepsie lijders, mensen met een hoge leeftijd, en weet ik veel wie nog. Ook hartziekten, borstkanker,... zouden erfelijk zijn.

Maar perspectief aub. Een kans wil niet zeggen dat er zich ook een afwijking ontwikkelt.

En ik heb daarnaast geen absoluut geloof in 'wetenschappelijke' onderzoeken, zeker niet van westerlingen over Arabieren en diegene die beweren dat Arabieren incestkoppen zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 22:14   #8905
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik erger mij aan mensen die zich beter wanen dan anderen.
Ook op dit forum.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 22:40   #8906
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wat tegenspreekt? Dat verwante paren (volle neef en nicht) een %tje meer kans hebben op genetische afwijkingen voor hun nageslacht? Dat hebben ook epilepsie lijders, mensen met een hoge leeftijd, en weet ik veel wie nog. Ook hartziekten, borstkanker,... zouden erfelijk zijn.

Maar perspectief aub. Een kans wil niet zeggen dat er zich ook een afwijking ontwikkelt.
Als je die medische link goed doorleest en ook de statistiek bekijkt die daar instaat, dan spreekt dat boekdelen over de gevolgen van huwelijken met verwanten.
Mocht dat onderzoek over Chinezen of Eskimo's gaan, dan zou ik daar evenzeer tegen ageren.
Citaat:
En ik heb daarnaast geen absoluut geloof in 'wetenschappelijke' onderzoeken, zeker niet van westerlingen over Arabieren en diegene die beweren dat Arabieren incestkoppen zijn.
Je haalt de dingen door elkaar, gezien medische onderzoeken in wezen neutraal zijn of die onderzoekers zouden (in jouw visie) allemaal islamofoben zijn, ntl...

En wat mijn uitspraak betreft mbt die Arabische incestkoppen, da's klein bier vergeleken met de talloze koosnaampjes die moslims overhebben voor ongelovigen aka niet-moslims, nog los van het lot dat ze ze toewensen en daar (soms) nog de daad bij het woord aan toevoegen.
Laat die hypocriete houding dus maar achterwege, ik zie liever het achterste van 's mensens tong, dan weet ik tenminste wie ik voor me heb, ipv takkyalovers.
Oud 1 maart 2016, 11:16   #8907
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je die medische link goed doorleest en ook de statistiek bekijkt die daar instaat, dan spreekt dat boekdelen over de gevolgen van huwelijken met verwanten.
Mocht dat onderzoek over Chinezen of Eskimo's gaan, dan zou ik daar evenzeer tegen ageren.
En ik stel me dus vragen bij die statistieken, mag dat nog? Zeker als de hoofdredacteur van een welgerenomeerd Brits medisch blad beweert dat heel wat onderzoeken die worden gepubliceerd niet eens wetenschappelijk zijn.

Bij dat gepubliceerd onderzoek, heb ik de volgende vragen:

1. hoe heeft men de data verzameld?

2. hoeveel keer is het onderzoek uitgevoerd?

Citaat:
Je haalt de dingen door elkaar, gezien medische onderzoeken in wezen neutraal zijn of die onderzoekers zouden (in jouw visie) allemaal islamofoben zijn, ntl...

En wat mijn uitspraak betreft mbt die Arabische incestkoppen, da's klein bier vergeleken met de talloze koosnaampjes die moslims overhebben voor ongelovigen aka niet-moslims, nog los van het lot dat ze ze toewensen en daar (soms) nog de daad bij het woord aan toevoegen.
Laat die hypocriete houding dus maar achterwege, ik zie liever het achterste van 's mensens tong, dan weet ik tenminste wie ik voor me heb, ipv takkyalovers.
Denk jij werkelijk dat er in Europa geen erfelijke aandoeningen voorkomen op basis van een of andere statistiek, waarvan je zelf niet weet hoe die tot stand is gekomen, OF omdat hier minder "in de familie" wordt getrouwd?

Citaat:
Hier een interessant artikel over erfelijke aandoeningen: http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art_id=2946#7a

Interessante passage

Multifactoriële overerving

Genen spelen niet altijd de enige rol bij het ontstaan van ziekten. Vaak gaat het om een samenspel van meerdere genen en invloeden van buitenaf.
Bij multifactoriële aandoeningen zijn duidelijke regels voor de overerving moeilijker aan te geven. Hooguit kunnen kinderen de aanleg voor een bepaalde eigenschap of aandoening erven van hun ouders. Maar of die kinderen hier later last van krijgen, hangt af van allerlei andere factoren zoals voedingsgewoontes, infecties of contact met schadelijke stoffen.

De invloed uit de omgeving begint al in de baarmoeder. Daar wordt het ongeboren kind blootgesteld aan allerlei invloeden, waaronder ook schadelijke zoals alcohol, nicotine, allerlei geneesmiddelen en infecties van de moeder.
Omgevingsfactoren na de geboorte zijn bijvoorbeeld voeding, infecties, medicijngebruik, leefgewoonten zoals roken en alcoholgebruik, werk- en woonomgevingsfactoren en het bewegingspatroon.
Naast deze factoren zijn er waarschijnlijk nog veel (tot nu toe) onbekende factoren die het ontstaan van multifactoriële aandoeningen beïnvloeden, positief of negatief.
M.a.w. nageslacht met een niet-verwante biedt helemaal geen zekerheid op de afwezigheid van een erfelijke aandoening!

En dat verwante paren sowieso een % meer kans op genetische afwijking hebben is langer geweten maar dat geldt ook voor epilepsie lijders, hogere zwangerschapsleeftijd, diabetici,...

Uw uitspraak of conclusie over "arabische incestkoppen", wat racistisch van aard en niet neutraal is, haalt gewoon de geloofwaardigheid weg uit uw hypocriete betoog. Hypocriet, want je plaatst de statistiek dus niet in het groter geheel van erfelijke aandoeningen (gesteld dat het een waar onderzoek is). Waarom zouden er in de Arabische wereld geen omgevingsfactoren zijn die erfelijke aandoeningen negatief beïnvloeden (gesteld dat het een waar onderzoek is)? Waarom de oorzaak hoofdzakelijk bij verwantschap leggen? Het kan ook een politiek geïnspireerd artikel zijn. Ik kan niet zo snel alles voor zoete koek slikken.

Maar dan nog: sjonge jonge, als je zoveel schrik hebt van erfelijke aandoeningen, dan begin je maar beter niet aan kinderen.
Oud 1 maart 2016, 11:24   #8908
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik erger mij aan mensen die zich beter wanen dan anderen.
Ook op dit forum.
Hebt u een minderwaarde complex ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2016, 11:34   #8909
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik stel me dus vragen bij die statistieken, mag dat nog? Zeker als de hoofdredacteur van een welgerenomeerd Brits medisch blad beweert dat heel wat onderzoeken die worden gepubliceerd niet eens wetenschappelijk zijn.

Denk jij werkelijk dat er in Europa geen erfelijke aandoeningen voorkomen op basis van een of andere statistiek, waarvan je zelf niet weet hoe die tot stand is gekomen, OF omdat hier minder "in de familie" wordt getrouwd?

M.a.w. nageslacht met een niet-verwante biedt helemaal geen zekerheid op de afwezigheid van een erfelijke aandoening!

En dat verwante paren sowieso een % meer kans op genetische afwijking hebben is langer geweten maar dat geldt ook voor epilepsie lijders, hogere zwangerschapsleeftijd, diabetici,...

Uw uitspraak of conclusie over "arabische incestkoppen", wat racistisch van aard en niet neutraal is, haalt gewoon de geloofwaardigheid weg uit uw hypocriete betoog. Hypocriet, want je plaatst de statistiek dus niet in het groter geheel van erfelijke aandoeningen (gesteld dat het een waar onderzoek is). Waarom zouden er in de Arabische wereld geen omgevingsfactoren zijn die erfelijke aandoeningen negatief beïnvloeden (gesteld dat het een waar onderzoek is)? Waarom de oorzaak hoofdzakelijk bij verwantschap leggen? Het kan ook een politiek geïnspireerd artikel zijn. Ik kan niet zo snel alles voor zoete koek slikken.

Maar dan nog: sjonge jonge, als je zoveel schrik hebt van erfelijke aandoeningen, dan begin je maar beter niet aan kinderen.
Maar 2 �* 3% is toch wel veel
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2016, 12:29   #8910
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Maar 2 �* 3% is toch wel veel
Ja? 97 �* 98% is veel.
Oud 1 maart 2016, 15:50   #8911
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Weet ik veel hoe en hoe dikwijls dat onderzoek is uitgevoerd.
Ik ben geen arts, maar kan wel een rapport lezen.
Twijfelt gij ook aan uw dokter als die bij u een diagnose stelt én de mogelijke oorzaken van uw (eventuele) ziekte of aandoening voorlegt ?

En wat je copypaste van multifactoriële overerving betreft, dat gaat niet over de gevolgen van ouderlijke bloedverwanten, he, wél over mogelijke doorgeeffouten in het dna van de kinderen door willekeurige ouders, dat door omgevingsfactoren dan al dan niet getriggerd wordt.
Bij de les blijven graag.
Citaat:
Natuurlijk zijn er ook in het westen erfelijke aandoeningen te vinden, maar gezien het hier niet (meer) de regel is dat neven en nichten of andere bloedverwanten met elkaar trouwen en voor nageslacht zorgen, wat zelfs ontmoedigd of afgeraden wordt, zijn er ook minder kinderen met genetische afwijkingen.

Herbekijk maar ’s terug die statistiek mbt de verhouding van zulke relaties:

Naam: F2_medium.gif
Bekeken: 144
Grootte: 28,9 KB

Reken dus zelf de kansverhouding maar uit mbt geestelijke en/of lichamelijke gebreken, waar het kind dan levenslang slachtoffer van is en dat op zijn/haar beurt weer doorgeeft aan de volgende generatie.

Citaat:
Klopt, al is die kans dan veel minder tov verwanten onder elkaar.

Citaat:
Idd, en veel van die koppels kiezen er dan bewust voor om geen kinderen te verwekken.

Citaat:
Ik zou het British Medical Journal nu niet direct hypocriet noemen of van racistische motieven beschuldigen, met als doel de Arabische wereld in diskrediet te brengen.
Ik vermoed dan ook dat je aan duimzuigerij doet bij gebrek aan argumenten.
Maar bon, neem dan eender welke moslimarts, die zal het zelfde zeggen:

“Dr Muhammad Ali, a District Health Officer (DHO) at Charsadda's district hospital, says that first-cousin marriages result in children with genetic disorders. "Birth defects due to inter-family marriages is not just prevalent in Mian Kalay; this can happen anywhere in the world where there is inbreeding."

“While residents are aware that off-spring of inter-family marriages are likely to have birth defects or disabilities, they continue with the practice due to cultural norms.”

http://www.dawn.com/news/1212811

Cultuurnormen, dus niet een of andere woestijnbacterie die de oorzaak zou zijn van al die ‘birth deffects’.

Citaat:
Ik heb geen weet van mentaal-fysieke afwijkingen in de familie van m’n madam, ook niet aan mijn kant en mogen we ons verheugen in 2 dochters van rond de 20 die, buiten de jaarlijkse obligate griepjes en snotvallingen, verder kerngezond zijn.
Mocht er aan de kant van één van ons beiden een risico aan vastgezeten hebben, dan waren we nooit aan kinderen begonnen, iets wat doorgesproken is toen we gingen samenwonen.

En om ontopic te blijven, ja, ik erger me dus aan mensen die de mogelijk schadelijke erfelijkheidsfactoren vierkant aan hun laars lappen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 maart 2016 om 15:53.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2016, 23:15   #8912
eno2
Banneling

Standaard

Aan het povere succes die de persoonlijke draden hebben die over mij geopend worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2016, 23:22   #8913
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hebt u een minderwaarde complex ?
Bedoel je een minderwaardigheidskomplex? Neeeeeeeeeeeeeeeee hoor.
Oud 1 maart 2016, 23:23   #8914
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aan het povere succes die de persoonlijke draden hebben die over mij geopend worden.
Eno!!!
Oud 2 maart 2016, 00:15   #8915
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eno!!!
't Is hier zo stil, ik kom maar eens bumpen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 maart 2016 om 00:17.
Oud 2 maart 2016, 00:24   #8916
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
't Is hier zo stil, ik kom maar eens bumpen.
Bump-bump...
Oud 2 maart 2016, 00:51   #8917
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bump-bump...
Nee nee

Dat is voor Demper Demper.
Oud 2 maart 2016, 06:13   #8918
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Godverdomme, wat gooien ze nu weer binnen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2016, 07:27   #8919
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik er mijn slaap voor laat hoor maar ik 'erger' mij nog steeds aan de geen einde nemende invasie op de EU.
Oud 2 maart 2016, 07:57   #8920
Peche
Banneling

Standaard

Ik erger mij aan het weer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be