Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2016, 19:00   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard ‘Turkije beantwoordt niet langer aan EU-toetredingscriteria’

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Met het optreden tegen de krant Zaman voldoet Turkije de facto niet langer aan de basisvoorwaarden voor het houden van gesprekken over een mogelijke toetreding tot de Europese Unie.
Dat ze die gesprekken maar opdoeken want die willen we er echt niet bij want dat is miserie zoeken.

Dan is het afgelopen met de EU.

(nog steeds ga ik voort op een docu van wat jaren geleden waar een Turk zelf zei: Laat ze er nooit bij, bij de EU, want je weet niet wat je dan allemaal nog gaat meemaken, de 'brave man' was daags nadien vermoord teruggevonden ergens ten velde )

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 maart 2016 om 19:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 19:11   #2
eno2
Banneling

Standaard

De Turken moeten in de illusie gelaten worden dat ze kans maken, dat geeft Merkel een grotere hefboom om het belangrijkste van hen gedaan te krijgen Eenmaal de crisis voorbij: BAKSTEEN.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 20:08   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Dat ze die gesprekken maar opdoeken want die willen we er echt niet bij want dat is miserie zoeken.

Dan is het afgelopen met de EU.

(nog steeds ga ik voort op een docu van wat jaren geleden waar een Turk zelf zei: Laat ze er nooit bij, bij de EU, want je weet niet wat je dan allemaal nog gaat meemaken, de 'brave man' was daags nadien vermoord teruggevonden ergens ten velde )
U bent een detail vergeten: "Dat zeggen het groene Kamerlid Wouter De Vriendt en Europees parlementslid Bart Staes".
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 20:19   #4
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Turken moeten in de illusie gelaten worden dat ze kans maken, dat geeft Merkel een grotere hefboom om het belangrijkste van hen gedaan te krijgen Eenmaal de crisis voorbij: BAKSTEEN.
Je bent wel heel naief...

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...urope-billions

Citaat:
In addition, Ankara threatened, that if the EU does not link the refugee issue to Turkey’s EU accession then it would:

1. Send buses full of refugees to Europe via Greece and Bulgaria and will let 10,000-15,000 refugees drown on its shores.

2. Turkey does not accept the 3 billion euro for two years he had agreed with and wants 3 billion a year at least, otherwise there will be no agreement.

3. Requests opening all accession funds soon and non instructions from the European Commission.

4. The European Commission deliberately delayed the publication of Turkey’s progress report, at the same Erdogan’s request to help him win the election.
Hefboom, Merkel, ...
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 21:03   #5
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Ik vind de timing bijzonder, net alsof Turkije de middelvinger naar Europa opsteekt 2 dagen voor de EU-Turkije top.

Ik kan daar alleen maar uit concluderen dat Turkije geen akkoord wenst, of de EU moet plat op de buik gaan en héél veel toegevingen doen.

Turkije heeft alle troeven in handen: of er komt een akkoord met verregaande toegevingen en veel geld of er komt geen akkoord en Turkije kan al zijn vluchtelingen naar Europa sturen, met verdere destabilisatie van de EU.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 21:40   #6
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Ik vind de timing bijzonder, net alsof Turkije de middelvinger naar Europa opsteekt 2 dagen voor de EU-Turkije top.

Ik kan daar alleen maar uit concluderen dat Turkije geen akkoord wenst, of de EU moet plat op de buik gaan en héél veel toegevingen doen.

Turkije heeft alle troeven in handen: of er komt een akkoord met verregaande toegevingen en veel geld of er komt geen akkoord en Turkije kan al zijn vluchtelingen naar Europa sturen, met verdere destabilisatie van de EU.
Erdogan heeft ons dik bij ons pietje. Hij en zijn andere sunni vrienden zullen misschien onze volgende vijand worden, vrees ik. Ik hoop van niet, ik geloof dat er genoeg krachten zijn in Turkije die wel een moderne seculiere samenleving wensen en kunnen uitbouwen.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 21:45   #7
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

De belangrijkste europese leider, is een oostduits intellectueel beperkt boerenmeisje, dat geen enkel historisch besef heeft van de islam, en enkel wat politiek correct kan kakelen uit haar eigen beperkte levenservaring van rond haar kerktoren. Europa laat zich gijzelen door zijn eigen domme politieke correctheid en hoogheidswaanzin. Gewoon dreigen met alle turken die in Europa wonen terug te sturen naar Turkije. Met een persoon als Erdogan moet je niet onderhandelen, je moet hem een rekening presenteren.

Laatst gewijzigd door Midas : 6 maart 2016 om 22:12.
Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 21:49   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
De belangrijkste europese leider, is een oostduits intellectueel beperkt boerenmeisje, dat geen enkel historisch besef heeft van de islam, en enkel wat politiek correct kan kakelen uit haar eigen beperkte levenservaring van rond haar kerktoren.
De meetstok zijnde jouw eigen helaas anonieme en dus niet intersubjectief vergelijkbare superieure intellect?

Het gaat niet om de Islam maar over oorlogsvluchteligen die toevallig moslims zijn en die vanuit onze basiswaarden niet dienen gediscrimineerd te worden op hun godsdienst.
Oud 6 maart 2016, 21:52   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Je bent wel heel naief...
Zo naïef als Merkel, (geen voorstandster van de toetreding) die de humanitaire crisis frontaal aanpakt. Dit wordt een historisch leiderschap. Bovendien is ze heel slim tactisch bezig.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2016 om 21:53.
Oud 6 maart 2016, 22:13   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Principieel ben ik geen grote voorstander van referenda. Maar voor deze aangelegenheid wil ik er toch wel een. Turkije is geen Europees land. De vraag of Europa al of niet deze islamitische staat hoeft binnen te halen is belangrijk genoeg om er alle burgers van de EU over te raadplegen. De uitkomst van dergelijk referendum hoort bindend te zijn voor de Europese instanties.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 22:18   #11
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Met Erdogan aan de macht in Turkije, komen ze nooit in de EU. Het is echt niet moeilijk om dat te begrijpen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 22:27   #12
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Europa is katholiek, Turkije is islam.
Gaat niet bij elkaar.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2016, 22:41   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Europa is katholiek, Turkije is islam.
Gaat niet bij elkaar.
Europa is seculier.
Seculier en vrijheid van godsdienst past bij elkaar.
Maar ik wil ze toch niet meer.
Oud 6 maart 2016, 23:03   #14
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo naïef als Merkel, (geen voorstandster van de toetreding) die de humanitaire crisis frontaal aanpakt. Dit wordt een historisch leiderschap. Bovendien is ze heel slim tactisch bezig.

Het wordt een historische flop, kijk morgen maar naar de uitkomst van de top.

Merkel zal haar poco bakkes ook niet willen opendoen over hoe Turkije dik verdient met IS olie, of hoe Erdogan Al Nusra steunt...

Nee, het zal netjes poco betalen worden, net zoals de VS het wil...
Oud 6 maart 2016, 23:03   #15
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Europa is seculier.
Seculier en vrijheid van godsdienst past bij elkaar.
Maar ik wil ze toch niet meer.
Europa bestaat niet.
Oud 6 maart 2016, 23:17   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Erdogan heeft ons dik bij ons pietje. Hij en zijn andere sunni vrienden zullen misschien onze volgende vijand worden, vrees ik. Ik hoop van niet, ik geloof dat er genoeg krachten zijn in Turkije die wel een moderne seculiere samenleving wensen en kunnen uitbouwen.
Erdogan kent ook tegenstand van soennieten in Turkije.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 01:22   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meetstok zijnde jouw eigen helaas anonieme en dus niet intersubjectief vergelijkbare superieure intellect?

Het gaat niet om de Islam maar over oorlogsvluchteligen die toevallig moslims zijn en die vanuit onze basiswaarden niet dienen gediscrimineerd te worden op hun godsdienst.
Hoe langer we multiculramp bekijken hoe meer we beseffen dat het allemaal onaanvaardbare komedie is!
- die "oorlogsvluchtelingen" zijn niet toevallig moslims: het is juist andersom!
Mochten er in die contreien geen moslims zijn, dan was er daar niet voortdurend oorlog!
- onze basiswaarden zijn inderdaad ONZE basiswaarden! Niet die van de moslims in het algemeen! Eigenlijk spuwen ze er op, ze hebben geen democratie van doen, enkel hun islam! En hun islam is een gevaarlijk zootje zoals het nazisme destijds!
Onze basiswaarden kunnen niet dienen voor moslims hier en ginder! Moslims willen onze basiswaarden gebruiken als waren wij onnozelaars die met onze eigen wetten hen de vrije hand moeten geven! En als we dat doen dan helpen ze het hier om zeep!
De meeste moslims die hier al vegeteren moeten Europa weer uitgejaagd worden, zoniet is het straks hier zoals het ginder is bij hen!
Laat de geschiedenis zich nog maar eens herhalen: moslimhorden werden ooit al tegengehouden en weer weggejaagd!

Laatst gewijzigd door andev : 7 maart 2016 om 01:28.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 02:02   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'' Oorlogsvluchteligen'' die 5 - 6 veilige landen passeerden voor ze in Europa kwamen zijn geen oorlogsvluchteligen meer maar wel economische immigranten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 02:17   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
'' Oorlogsvluchteligen'' die 5 - 6 veilige landen passeerden voor ze in Europa kwamen zijn geen oorlogsvluchteligen meer maar wel economische immigranten.

De reden van hun vlucht wordt daardoor niet economisch.

Het is de schuld van Europa zelf, ze moeten de oorlogsvluchtelingen maar solidair verdelen.

Je maakt van oorlogsvluchtelingen zomaar geen economische vluchtelingen omdat ze zich begeven naar een land dat hen binnenlaat met humane vooruitzichten.
Oud 7 maart 2016, 02:35   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Europa bestaat niet.

De 28 en de EU wel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 maart 2016 om 02:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be