![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is het voordeel van cafépraat als oplossing : daar is geen internationaal recht... Aan den toog kan alles.
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Besef je wel voor wat je hier zit te pleiten ? |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het klinkt allemaal zo eenvoudig, maar geloof je voor één seconde dat een europese lidstaat mensen op een onbewoond eiland gaat droppen ? Dat is gewoon een andere naam voor een concentratiekamp. Totaal onrealistisch. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, het hoeft niet zo extreem te zijn. Maar wel streng? Australië, een immigratieland bij uitstek, is daarin zeer consequent.
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag is : vuren ze erop, of niet. Die smokkelaars weten dat binnen de 24u te evalueren, en de betrokkenen zijn radeloos en bereid er het gevaar voor bij te nemen. De praktijk is nu simpel : al onze schepen die daar zijn houden niets tegen, en faciliteren de overtocht doordat zij diegenen die op rommelbootjes het wagen op zee redden. De vele duizenden die op rubberboten met ultra krachtige motoren worden afgezet in griekenland worden niet tegengehouden. De hele oefening is nutteloos, behalve dan vanuit het perspectief dat er minder verdrinken. Dit verhaal kan men niet benaderen vanuit simplismen, zoals vuile lekkerkoek doet. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
De EU is niet democratisch zolang de macht niet bij het rechtstreeks verkozen parlement ligt en uit het parlement geen EU regering gevormd wordt die samengesteld wordt en bestuurt volgens het meerderheidsprincipe.
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat de betere oplossing erin zou bestaan die opgeviste migranten in Griekenland te blokkeren in zo comfortabel mogelijke omstandigheden. We zijn het dan allemaal aan de Grieken verschuldigd om een adequate steun te verlenen en hen op alle mogelijke manieren te helpen. Want, laten we eerlijk zijn, we kunnen de Grieken met die last niet alleen opzadelen. Ik ben ervan overtuigd dat dan de stroom migranten van uit Turkije vrij snel zou droogvallen. De smartphones zouden vlug bovengehaald worden om het land van herkomst te verwittigen dat de Balkanroute definitief afgesloten is. Wat niet belet dat we de Turken ook nog verder kunnen helpen met het opzetten (en financieren) van opvangkampen. Maar we mogen langs geen kanten toegeven aan hun chantage. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
Het opzet van Merkel en Tsipras en Erdogan lijkt me verstandiger. Ophouden in Griekenland kan niet. Dan heeft Schengen er gelegen. Dat gaat Merkel met hand en tand vermijden.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
De Eurocucks zijn reeds maanden geleden naar de onderhandelingstafel gegaan met het a priori dat Turkije mocht bepalen hoeveel migranten er Europa zouden binnenstromen.
Enkele extreemrechtse neonazi babyverdrinkers waarschuwden toen dat Erdogan hen waarschijnlijk de kleren van het lijf zou chanteren. Gelukkig luistert er niemand naar extreemrechtse neonazi babyverdrinkers. |
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Turkije zit nu wel met ongeveer 2 miljoen vluchtelingen (ik kan er een miljoen naast zitten). Als ik president van Turkije was zou ik net hetzelfde doen: vragen om geld en hulp of anders vrolijk die vluchtelingen laten gaan naar waar ze maar willen. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die kruipen dan vanuit zelfbescherming in de rol dat ze nauwlijks nog registreren en de sluizen open zetten. Dit IS niet te managen. Elk land kijkt enkel nog naar zichzelf, en wil de hete aardappel doorschuiven. De ex-oostbloklanden doen het gewoon wat schaamtelozer. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |||
|
|
Citaat:
Het lijkt erop dat Turkije dan een probleem heeft blijkbaar. Citaat:
Waar is de solidariteit tussen de moslims? Citaat:
Landen als Polen en Hongarije bewijzen dat je daar niet per se last van hoeft te hebben. Laatst gewijzigd door Thuleander : 8 maart 2016 om 20:09. |
|||
|
|
|