![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2121 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En dit is inderdaad meteen de parallel met het DNA. Er is ook een corrigerende functie, nml indien het DNA zou degraderen zal het weggeselecteerd worden. Indien het selectiesysteem niet zou bestaan zou je waarschijnlijk gelijk hebben, maar het is overduidelijk dat dit er wel is. Daarenboven is het selectiesysteem niet enkel corrigerend maar zorgt het ook voor verbeteringen in de DNA. Verbeteringen die passen in de context van het systeem welteverstaan. |
|
|
|
|
|
|
#2122 |
|
Banneling
|
Sorry JimmyB ik heb gelijk.
Neem nu bv zip files. Als gij informatie gaat zippen gaat er ook data verloren. Ergo entropie. Bij foto's neemt informatie wel af bij het doorsturen he. En vanuit dat perspectief ben je dichtbij wat die man zegt in de film. Zonder het onnodig complex te maken. Laatst gewijzigd door Peche : 10 maart 2016 om 11:01. |
|
|
|
|
|
#2123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
EDIT: want daar gaat het eigenlijk om he. Toevoegingen en geen verbeteringen. Ik wil gerust aannemen dat zaken verbeteren, maar ook zij vervallen overheen de tijd. Ergo entropie. Heb je trouwens de film gezien en het probleem opgespoord? Laatst gewijzigd door Peche : 10 maart 2016 om 10:59. |
|
|
|
|
|
|
#2124 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Min 38:50 -> Evolution also seems to defy entropy, the 2nd law of thermodynamics that things decline over time. We see species go extinct. We don't have any example of a species ever becoming... Dit is gewoon absolute zever. Entropy is op zich niet de 2e wet. Waarom noemt hij niet gewoon de tweede wet woord voor woord? Evolutie kan de tweede wet niet overtreden. Leven op zich is een open systeem. De 2e wet zegt ook niet dat alles afneemt over de tijd, dat soorten moeten uitsterven. Het handelt over thermodynamica, over dispersie van energie. Citaat:
Bovendien gebruik ik inderdaad entropie in het kader dat die term dient gebruikt te worden dan er een eigen definitie aan te geven. Mijn excuses dat ik liever wetenschappelijk verantwoorde dingen schrijf dan wat termen door elkaar te gooien en de termen juist probeer uit te leggen ipv definities te gebruiken die al lang achterhaald zijn. Entropie is geen maat voor orde. Difficulties with the term "disorder"[edit] In recent years the long-standing use of term "disorder" to discuss entropy has met with some criticism.[20][21][22] When considered at a microscopic level, the term disorder may quite correctly suggest an increased range of accessible possibilities; but this may result in confusion because, at the macroscopic level of everyday perception, more ordered things seem more disordered, and more disordered things seem more ordered. For example, mixing water and oil counterintuitively creates more order from interactions between oil and water molecules. [23] It has to be stressed, therefore, that "disorder", as used in a thermodynamic sense, relates to a full microscopic description of the system, rather than its apparent macroscopic properties. Many popular chemistry textbooks in recent editions increasingly have tended to instead present entropy through the idea of degrees of freedom and energy dispersal, which is a dominant contribution to entropy in most everyday situations. The textbook examples of a messy (disordered) and tidy (ordered) bedroom for describing entropy do not provide particularly good analogies, because (being a textbook) they're both still images, meaning there are no degrees of freedom. https://en.wikipedia.org/wiki/Entrop....22disorder.22 Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#2125 |
|
Banneling
|
Ik moet juist weg en kom er op terug. Zeg eens rap:
Ga je er dan niet mee akkoord dat zaken "declinen" overheen de tijd? |
|
|
|
|
|
#2126 |
|
Minister
|
Hangt er allemaal vanaf wat juist. Zal de zon uiteindelijk vergaan? Ja. Roest metaal tot het instort? Ja. Zullen bomen rotten en uiteindelijk vergaan? Ja. Maar er worden ook zaken gevormd zoals rotsformaties eva.
|
|
|
|
|
|
#2127 | |
|
Minister
|
Citaat:
Verliezen we informatie bij het repliceren van DNA? Wel we hebben erg goede correctiemechanismen in onze cel. We hebben natuurlijke selectie die niet functionerende organismes zal weg selecteren. Als je Shannon volgt kan entropie (informatiedichtheid) stijgen en dalen maar zal die grotendeels gewoon bewaard blijven bij elke celdeling vermits de lengte dezelfde blijft, bepaalde karakteristieke eigenschappen bewaard blijven en de probabiliteiten voor alle letters bewaard blijven. In deze studie is dat ook aangetoond: http://www.hindawi.com/journals/mpe/2012/132625/ De gemiddelde entropie per gemiddelde lengte der chromosomen blijft grotendeels dezelfde binnen de bestudeerde zoogdieren. |
|
|
|
|
|
|
#2128 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kom er vanavond uitgebreid op terug. |
|
|
|
|
|
|
#2130 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Bij het doorsturen van informatie bvb bij doorsturen over het internet, worden er ook controles uitgevoerd om te controleren dat het ontvangen packet wel juist is, anders wordt dat weg gegooid en opnieuw gevraagd aan de bron. Er bestaat ook lossy compression: bvb MP3 files. Daar worden express frequenties die niet of moeilijk hoorbaar zijn voor het menselijk oor, weg gelaten met als doel het bestand te verkleinen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2131 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daardoor degradeert de DNA (als totaalconcept) niet. Het is nu toch zo moeilijk niet om zo iets simpels te begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#2132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat het een precisiewerk is. Wij weten niet hoe levende organismes zich gevormd hebben. Wat hij zegt is dat informatie afneemt. Ergo variatie neemt af en niet toe, hij brengt dat daarna in relatie met natuurlijke selectie en Mendel's wet. |
|
|
|
|
|
|
#2133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Entropy at its manifest. Waar kan je mee staven dat het beter wordt of er info bij komt? |
|
|
|
|
|
|
#2134 |
|
Europees Commissaris
|
Als informatie zou afnemen, waarom groeit de informatie dan schrikbarend? 2000 jaar geleden zouden we nu dergelijke discussies niet gehad hebben, gewoon omdat we de informatie niet hadden die we nu hebben.
|
|
|
|
|
|
#2135 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wat hij dus zegt is dat informatie afneemt en niet toeneemt. Dat zaken afnemen en niet toenemen. Hij is gewoon op de evolutietheorie aan het bashen en ik begrijp niet voldoende wat TD daarmee te zien heeft. Citaat:
Citaat:
Wat die man wilt zeggen is dus dat zaken niet toenemen, maar afnemen. Hij gebruikt het in relatie met de evolutietheorie en ik snap wederom niet wat TD daarbij komt kijken. Leg eens uit hoe je dat kan linken aan DNA? In gewone taal aub. Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#2136 |
|
Banneling
|
Ja informatie op digitaal gebied. Maar het gaat over DNA in die film.
|
|
|
|
|
|
#2137 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2138 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar met DNA is het vergaan net zoals met digitale informatie, het is steeds complexer en rijker geworden. |
|
|
|
|
|
|
#2139 |
|
Banneling
|
Pardon? Het ging altijd over DNA in die film.
Informatie neemt af en neemt niet toe in het leven he JimmyB. Waarom kijk je zelf eens niet wat die zegt over entropie en DNA? Basicly hij staat er verbaasd van te kijken dat er zoveel orde en structuur in complexe cellen te vinden is. Waarom hij er TD bij betrekt is mij ook de vraag. Ik weet niet eens hoe je TD toepast op genetisch niveau. Maar ik kan gerust het woord entropie in context plaatsen zoals hij dat in die film doet. |
|
|
|
|
|
#2140 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|