Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2016, 17:59   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Arme gezinnen moeten niet meer kindergeld krijgen, die moeten minder kinderen op de wereld zetten. Kindje niet kunnen betalen, kindje niet maken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:02   #22
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Arme gezinnen moeten niet meer kindergeld krijgen, die moeten minder kinderen op de wereld zetten. Kindje niet kunnen betalen, kindje niet maken.
.. goh .. heeft u dat zelf bedacht ? er schuilt een visionair in u ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:14   #23
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/we...on-680347.html

Het IMF zegt dan ook: schaf dat soort van kul af, laat iedereen gewoon meer netto verdienen en richt sociale correcties op waar ze nodig zijn en het meest effect hebben. Klinkt logisch. Alleen heeft het IMF dat wel vaker gezegd. Net als de Europese Commissie. En honderden andere rapporten de afgelopen jaren. Daar is bitter weinig actie uit voortgekomen.
De Belgische water-naar-zee-dragerij aan de kaak gesteld.

Dat is precies waar ik al decennia tegenaanschop.

Maak gedaan met het ongediscrimineerd uitdelen van belastinggeld aan wie het niet nodig heeft en de sociale zekerheid wordt terug betaalbaar.

Maak de uitkeringen omgekeerd progressief aan de inkomsten.
Het kindergeld bijvoorbeeld. Arme grote gezinnen moeten bijvoorbeeld meer krijgen dan rijke grote gezinnen. De woonbonus krijgt iedereen, dat kan ook aangepast worden. Die aftrek-van belasting- systemen wat betreft sociale voordelen, die zetten iedereen in de kou wie weinig verdient, die krijgt immers niets. Om nog maar niet te spreken over de lage pensioenen, bij de laagste in de EU, en zeker voor laagverdieners, die zitten rond de armoedegrens, voor wie rusthuizen onbetaalbaar blijven.[/quote]
.
.
.
Begin dan maar eens met de verloning te koppelen aan de verdienste voorde maatschappij .
Waarom moet BV. een voetballer zonder de minste maatschappelijke verantwoordelijkheid en zonder de opbrengst van één enkel product waar iemand iets aan heeft, op 11 dagen meer betaald worden dat de President van de Verenigde Staten [b]op een heel jaar. Er zal rap geld genoeg zijn voor nuttige zaken.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 18:18.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:16   #24
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 18:16.
Oud 19 maart 2016, 18:18   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. goh .. heeft u dat zelf bedacht ? er schuilt een visionair in u ..
Een totalitaire visioniar

Alleen een dictatuur kan het kinderrecht beperken. Maar een democratie kan wel het kindergeld verminderen. Vooral voor wie er zelf kan voor betalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 18:24   #26
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een totalitaire visioniar

Alleen een dictatuur kan het kinderrecht beperken. Maar een democratie kan wel het kindergeld verminderen. Vooral voor wie er zelf kan voor betalen.
Man toch, nog meer kindergeld voor grote gezinnen? In onze buurt wonen er een paar , madam in het lang zwart en mijnheer in het lang wit met baard en op sloffen. Nog nooit in hun leven één klop gewerkt. De kinderen die van school zijn eveneens. Hebben 17 kinderen, waarvan ik weet dat er 8 een Rijksfondnummer hebben, wonen in een mooie villa en je moest eens zien welk wagenpark er voor de deur staat. Die zullen dat graag zien komen......
Oud 19 maart 2016, 19:03   #27
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Feit is dat we in de sociale zekerheid een serieus stuk zouden kunnen besparen door bepaalde dogma's overboord te gooien. Neem nou de kinderbijslag. Goed betaalde tweeverdieners hebben die kinderbijslag niet nodig. Maar het wordt mordicus verdedigd (altijd van uit dezelfde tsjevenhoek) met de idiote uitspraak: "een kind is een kind en elk kind heeft er recht op". Ik ben daar volstrekt niet mee akkoord. Kinderbijslag is bedoeld om de financiële last van het op de wereld zetten en opvoeden van kinderen te lenigen. Afgezien van de pertinente overweging dat wie een kind het leven schenkt maar moet zorgen dat hij/zij het ook kan opvoeden. Ik weet het, het is hard, dus laat ik nog toegeven dat het mag blijven bestaan, maar dan alleen voor extreme situaties. Want geef toe, bij welstellende gezinnen, waarvoor wordt die kinderbijslag gebruikt?
Ik heb ooit nog een nonkel gehad die het vrij cru formuleerde: "Ze worden verdorie nog betaal voor het plezier dat ze aan hun fluit beleven".
Aangezien je het antwoord niet gaf in het andere topic: hoe ga je je netto financiers blijven overtuigen om bij te blijven dragen aan een systeem waar ze niets aan hebben? Blijf je bij dwang? En is het logische in elkaar klappen van je systeem omdat je met die dwang diezelfde mensen dwingt om naar ontwijkingsmechanismen te grijpen, een goeie zaak?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2016, 19:47   #28
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Man toch, nog meer kindergeld voor grote gezinnen? In onze buurt wonen er een paar , madam in het lang zwart en mijnheer in het lang wit met baard en op sloffen. Nog nooit in hun leven één klop gewerkt. De kinderen die van school zijn eveneens. Hebben 17 kinderen, waarvan ik weet dat er 8 een Rijksfondnummer hebben, wonen in een mooie villa en je moest eens zien welk wagenpark er voor de deur staat. Die zullen dat graag zien komen......
.. deze berber heeft nooit van zijn level een klop gewerkt .. maar wel altijd noest geslurpt aan de overheidstiet ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 maart 2016 om 19:48.
Oud 19 maart 2016, 19:49   #29
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de LocoHeuveltjes Bekijk bericht
Mensen die geen slag uithalen hebben vanzelfsprekend alle recht van spreken en weten natuurlijk wat er moet gedaan worden.
.. u zou eens moeten weten hoe ik het met u eens ben .. dezen toerist heeft nog nooit van zijn leven een slag uitgehaald, maar wel altijd noest geslurpt van de overheidstiet ..

Oud 19 maart 2016, 19:51   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de LocoHeuveltjes Bekijk bericht
Mensen die geen slag uithalen hebben vanzelfsprekend alle recht van spreken en weten natuurlijk wat er moet gedaan worden.

Hallo. Alle mensen hebben recht van spreken, alleen jij niet, hier, waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2016 om 19:55.
Oud 19 maart 2016, 19:57   #31
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.. u zou eens moeten weten hoe ik het met u eens ben .. dezen toerist heeft nog nooit van zijn leven een slag uitgehaald, maar wel altijd noest geslurpt van de overheidstiet ..

De vorige ploeg was toch beter hé...................bekwaam, eerlijk, geen zakkenvullers;
http://soswatch.typepad.com/soswatch..._op_.html#more

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 19:58.
Oud 19 maart 2016, 20:02   #32
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vorige ploeg was toch beter hé...................bekwaam, eerlijk, geen zakkenvullers;
http://soswatch.typepad.com/soswatch..._op_.html#more
.. oei .. wat piekt het om te moeten vaststellen dat de nazionale bobo's allen een ambetanterikken loopbaan achter de rug hebben

valère de scherp
elle pleure
peter de beurzensnijer
hendrik de vuige

of zelfs geen kijt hebben uitgevoerd in het beroepsleven

bebère de wévère
tentenkampfke theo
das Oomans
wen beyts
miss Handelsgids
sarah smeyers
bert wollants
peter buysrogge

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 maart 2016 om 20:09.
Oud 19 maart 2016, 20:03   #33
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.. deze berber heeft nooit van zijn level een klop gewerkt .. maar wel altijd noest geslurpt aan de overheidstiet ..

Als je partijvoorzitter of burgemeester zijn "niet werken" noemt wat bedoel je dan met werken. BV. Voor mij vader is dat een schop in uw handen pakken en ermee in de grond wroeten of bakstenen versjouwen en dergelijke. Wat is werken dus voor U???. Als je ooit al iets in die zin gedaan hebt natuurlijk.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 19 maart 2016 om 20:06.
Oud 19 maart 2016, 20:03   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Gaan we Belgie veranderen? Daar gaat veel volk naar komen kijken.
Oud 19 maart 2016, 20:07   #35
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je partijvoorzitter of burgemeester zijn "niet werken" noemt wat bedoel je dan met werken. BV. Voor mij vader is dat een schop in uw handen pakken en ermee in de grond wroeten of bakstenen versjouwen en dergelijke. Wat is werken dus voor U???.
.. den berber heeft tot nu toe geen knijt uitgevoerd .. berbère grootste bezorgdheid als assistent was niet het afwerken van zijn doctoraalscriptie maar het zoeken naar een vast inkomen .. vraag maar aan philippe de winter .. deze berber heeft altijd gelurkt aan de oveheidstiet .. nul de botten ervaring in het beroepsleven .. de website van de nazionale vertegenwoordiger des volks leest als een menukaart van het profitariaat .. moet je echt eens lezen .. ik ging over mijn nek toen ik bij eeen of ander flurk kwam die wollants heet .. fokkers van profiteurs ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 maart 2016 om 20:10.
Oud 19 maart 2016, 20:09   #36
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.. den berber heeft tot nu toe geen knijt uitgevoerd .. berbère grootste bezorgdheid als assistent was niet het afwerken van zijn doctoraalscriptie maar het zoeken naar een vast inkomen .. vraag maar aan philippe de winter .. deze berber heeft altijd gelurkt aan de oveheidstiet .. nul de botten ervaring in het beroepsleven ..
Dat is geen antwoord op mijn vraag..........
Nogmaals, wat valt er volgens uw normen onder de noemer "Werken"?
Oud 19 maart 2016, 20:09   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Aangezien je het antwoord niet gaf in het andere topic: hoe ga je je netto financiers blijven overtuigen om bij te blijven dragen aan een systeem waar ze niets aan hebben? Blijf je bij dwang? En is het logische in elkaar klappen van je systeem omdat je met die dwang diezelfde mensen dwingt om naar ontwijkingsmechanismen te grijpen, een goeie zaak?
Een staats-sociaal systeem is altijd gedwongen solidariteit. Daar valt niet naast te kijken. En bovendien is het zo dat de hele staatsstructuur hoofdzakelijk betaald wordt door goedverdieners. Dat is de prijs die ze moeten betalen voor de sociale coherentie, de diensten, de veiligheid, etc etc waarzonder ze hun verdiensten, middelen en bezittingen niet of heel moeilijk zouden kunnen verwerven en beschermen en behouden.

Afijn, dat is een academische kwestie.
Oud 19 maart 2016, 20:11   #38
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag..........
Nogmaals, wat valt er volgens uw normen onder de noemer "Werken"?
.. werken is alleszins niet wat tentekampke theo tot nu toe deed .. de fok is een veredelde kleuterleider die op het kabinet van bourgeois vegeteerde ..

.. ik ben bereid het rijtje vlaemsch nazionale lijntrekkers af te gaan .. vraagt u mij nog eens naar wat ik onder werken versta ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 maart 2016 om 20:14.
Oud 19 maart 2016, 20:11   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gaan we Belgie veranderen? Daar gaat veel volk naar komen kijken.
De glazen rinkelen al in de kast...
Oud 19 maart 2016, 20:14   #40
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.. werken is alleszins niet wat tentekampke theo tot nu toe deed .. de fok is een veredelde kleuterleider die op het kabinet van bourgeois vegeteerde ..

.. ik ben bereid het rijtje af te gaan .. vraagt u mij nog eens naar wat ik onder werken versta ..
OK, je zegt menu weeral wat het "niet" is. Mijn vraag was, wat is het wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be