![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit draadje gaat over moslims en hun reactie op terreur. Maak je maar niet druk over de besognes van mohammed, en kijk naar de totale populatie van 1,6 miljard moslims waarvan er dus maar een heel klein deel het wahabisme aanghangt. Al die andere mensen blijken weinig hinder te ondervinden van jouw theologische bezwaren tegen hun profeet. Denk je dat die 1,6 miljard mensen ongelijk hebben en dat jij de waarheid en plicht van de goede moslim beter weet in te vullen ? |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu, als je er toch een wiskundige vergelijking van wil maken. Ik denk dat in verhouding er meer werd gebeden op die wake door die ene imam voor de twee moslims dan voor de rest... Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 maart 2016 om 10:11. |
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of bespreekt u dat liever niet? |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net daarin schuilt de absurditeit : enerzijds wijst de overheid naar een (relatief) kleine groep van wahabieten voor wat ze fysiek doen, hun misdaden dus. En sanctioneert die, met volle goedkeuren van de bevolking. Maar anderzijds willen sommigen de 99% anderen die daar geen hol mee te maken hebben veroordelen omwille van zaken die ze niet deden, gewoon omdat ze een geloof aanhangen. Er bestaan landen met gedachtenpolitie, in Noord Korea is bv zo een paradijs te vinden. In Saoudi Arabië ook. Wat jij wil is een godsdienstoorlog. Ik denk dat de meerderheid van de bevolking dat net liever zou willen vermijden. Iedereen wil terroristenleiders bestrijden. Maar daarom alles en iedereen over dezelfde kam scheren is absurd. |
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden - die u liefst onder vele tonnen aarde wil begraven - is natuurlijk te vinden in het voorbeeld van hun stichter: Mohammed de plunderaar, de brandstichter, de oorlogvoerder... tegenover een Jezus die zich heel anders gedroeg. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waaruit zou dan wel blijken dat ik een godsdienstoorlog nastreef? Enig argument? Omdat ik analyseer wat de islam is? U zit wel heel diep verscholen in het politiek correct denken waarbij iedere kritiek op de islam al onmiddellijk getuigt van het nastreven en versterken van het conflict. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je maakt er een parodie van. Vanaf de eerste godsdienstoorlog in 312 zijn er gedurende meer dan 1.000 jaar -christelijke- godsdienstoorlogen geweest. De katholieken hebben echt niets te leren van de islamieten op dat vlak. Nu, in 2016 dus, is er één groot probleem en dat is het moslim terrorisme. En in de feiten is dat een strikt gegeven van wahabisme. Dat moet aangepakt worden. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hun aanwezigheid, daar gaat het om. Dat is het symbool.
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wil je me trouwens geen woorden in de mond leggen aub : ik heb nergens geschreven dat de rest van de moslimwereld een vredige oalse van eindeloze vredelievendheid is. Wel dat het fenomeen moslimterrorisme in de praktijk enkel en alleen uit de wahabitische hoek komt. Probeer het tegendeel maar aan te tonen. |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar zit het hem juist: bij christenen kan die referentie niet. Vormen van geweld houden juist een ontrouw in tegenover de stichter. Bij de islam juist niet. Volgens u mag dat natuurlijk niet gezegd worden. Het legt immers naar uw aanvoelen iets te schokkend de zenuw bloot waaruit alle pijn komt. |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heel wat moslims willen inderdaad niet de radicaliteit nastreven van hun stichter, net zoals ook vele christenen dat niet echt willen. Die notie "goedheid" is dan weer van een heel andere orde.
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die nochtans net dat doet of wil doen, de hele mikmak van die religie als slecht neerzet stevent fataal af op een godsdienstoorlog. |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
|
|